banada komik geliyor sadece belli-başlı birkaç parça ile hem performans sağlayan hemde az yaktığı kabul edilmiş bir sistemi eleştirmek. dizelin en negatif yönü çevrecilik konusunda olur. bu zihniyet 15 yıl öncede vardı, atmosferik benzinli araçlar çok yaygın iken az yakan turbo-dizel araçlar çıkmaya başlamıştı. ee o zamanlarda "az yakıyor ama bunların turbosu çok çabuk bozulur, turboda çok pahalı parça zaten, yakıttan gelen tasarruf turbo arızası ile uçar-gider, atmosferik motor sıfır sorun, sanayiye hiç uğramazsın" deniyordu. gel zaman git zaman benzinli motorlarada turbo desteği gelince nasıl olduysa dizel motorda olan turbo sorunu uçtu gitti, meğerse dizel motordaki turboyu eleştiren dayılar turbo-benzinli motora geçmiş, sonuçta turbo gene aynı turbo bu nedenle turboyla ilgili eleştiriler bıçak gibi kesilmişti :) ehh şimdide değişen pek bişey yok aslında, turbo gitti dpf geldi yerine yeni bahane olarak :) < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 13 Ekim 2021; 0:36:17 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Benzinli-dizel makası tam tersine döndü. (8. sayfa)
![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
Önceki araç 1.3 dizel punto güncel araç clio 1.2 turbo benzinli iki araçta b sınıfı. 1.3 dizel uzun dönem karma verim 5,5 litreydi ş.içi uzun yol hepsi var içinde. Şimdiki aracımı alalı 500 km yapmışım başka ilden aldım getirdim 1 aya yakındır biniyorum karma verim 6.3 biraz daha ş.içi kullanınca artacaktır doğal olarak ama anlıktan gözlemlediğim kadarıyla 7 yi geçeceğini sanmıyorum. Bundan önce atmosferiklerden dizele geçmiştim yaklaşık 8 sene farklı dizellerden sonra turbo benzine geçtim. Burada da arkadaşlar dizel ve turbo benzinli kıyaslıyorlar atmosferiği kimse savunmuyor zaten
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
merhaba
konuda 2 litre farki ben degil hesabi yapan arkadas soylemis.ben hesapta litre fiyati yanlisligi vardi ona degindim.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Balıkesir Merkez'de Dizel 7,71TL Benzin 7,92TL
-
Dizel ile Atmosferik kıyaslamıyoruz, benzer güçteki dizel ile düşük hacimli turbo benzinli motorların kıyaslamasını yapıyoruz. Atmosferik konusuna girmeye bile gerek yok zaten atmosferiğin özellikle şehir içinde yakıtını herkes biliyor.
Mtv farkını da "1,4 ve üzeri dizel mi? Yoksa 1,3 ve altı turbo benzinli mi?" kıyaslaması için söylüyoruz.
0 km Dizel araca alırken ödenen 30-40-50 bin gibi farkları 2. elde satarken de aynı şekilde mi alıyorsunuz hocam?
Yukarıdaki mesajlarda bu konuda çok ayrılık vardı. Kimi arkadaş "alırken ödediğin farkı satarken de alıyorsun" derken kimi arkadaş da "o km ye bakmayın 2. elde dizel olan benzinliden maks 5 bin 15 bin fazladır" diyorlardı.
Egea konusunda zaten alırken ödenen fark bariz ortadaydı zamanında.
Fiyat Listesi
MODELLER 23 Eylül Öncesi 2018 Model Güncel 2018 Model
Tavsiye Edilen Anahtar Teslim Fiyatı Peşin Tavsiye Edilen Anahtar Teslim Fiyatı
Easy 1.4 Fire 95 HP 100.900 TL 87.900 TL
Easy 1.3 M.Jet 95 HP 127.900 TL 114.900 TL
Easy 1.6 M.Jet 120 HP DCT 155.900 TL 139.900 TL
Urban 1.4 Fire 95 HP 109.900 TL 96.900 TL
Zamanında aynı donanımdaki 1,4 benzinli 88k iken 1,3mjet 115k ya satılmış. Aralarında %30 fiyat farkı var hocam.
şimdi 2. el olarak baksanız arada 10-15k fark anca vardır.
Sıfır fiyatlarına bakarsanız şuan 51.000TL fark var ve yine %30 civarında fiyat farkı.
Eee hani o km alırken ödenen benzin-dizel farkı?
-
Hocam hayal aleminde yaşıyorlar , yakında turbo benzinli aracın dizelden az yaktığını bile yazacaklar.
Ikinci bir yanılgı ise;
TSİ gibi deneme yanılma yöntemiyle yapılan motorun dayanıklı sanıyorlar . TSİ için 1.4 170 HP , 1.4 140 HP yok olmadı , 1.4 160 HP , 1.4 122 HP, yok olmadı 1.2 TSİ 105 hp , yok o da olmadı 1.0 TSİ 95 HP , 1.0 TSİ 110 HP , 1.5 150 HP.... Vs... birisi sorunsuz olacak umarım..
Benim arkadaşımda 1.4 170 HP Golf vardı 120.000 km civarındaydi uzun yolda sıkıştırmis sonra motorda aşırı yağ kaçakları ve silkeleme yapınca motoru gösterdi ,yaptırdı sonra tekrar yaptırdı en sonunda 15 k altına verdi lanet ederek kurtuldu.
Turbo benzinli araçta kullandım, turbo dizel araç yıllarca kullandım arkadaşlarin dedikleri gibi az yaksa , dizel alan adam hemen aracini satar turbo benzinli alır, hem turbo benzinli aracı kullanmak daha keyifli bir kere (140 HP üstü) .. ama bastın mi yakıt tüketimi kesinlikle üzüyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
110Kg ağırlık farkı yaklaşık 10% luk fark oluştururken 70nm fark yaklaşık 30% luk fark oluşturur. Dolayısıyla hala kıyaslama çok mantıklı değil benim gözümde.
Dediğim gibi 1.3 tce ile 1.3mj ya da 1.5tsi ve 1.5hdi motorlar kıyaslanmalı gerçekten eşit anlamda kıyaslama yapılacaksa.Yoksa bende torku baz alarak 1.3mj ile 1.4tsi kıyaslarım bu seferde mj lehine vergi avantajı olur.İkisininde max torku 200nm.
-
hocam %10-%30 unda değilim, yaklaşık hesap yapıyoruz şurda. Zaten "Tork 2 katına çıktı bu motor 2 kat güçlü" gibi bir olay da yok bu hesaplarda hp de önemli hacim de araç ağırlığı da vs vs. Ancak yakın değerleri alarak hesap yapabiliriz.
Ayrıca çalışma mantığı gereği hangi turbo benzinli motorla hangi turbo dizel motor hem hacim hem beygir gücü hem tork eşit olabilir ki?
Sadece torku baz alırsanız arazi taşıtlarına geçelim oldu olacak. Torkun ne işe yaradığını ve ne kadarının hangi şartlarda gerekli olduğunu konuşursak uzar gider işler.
1,33 TCe motor dediğiniz 1,3mj ten güç olarak kaç gömlek üstün hocam? Ayrıca yakıt tüketimi de öyle 7 lt leri bulan bir motor değil. Tek sıkıntısı 1,33 ten dolayı Türkiye için 1,6 mtv si ödemesi sanırım.
Bu arada illa 1,3mj ile kıyaslayacaksanız 1,0 tsi 95hp lik Polo yu(torku 170nm gerçi) veya 1,0tsi ibiza (onun da hp si 110-115hp gerçi) ile kısaylayın bari.
-
ben kıyaslamıyorum hocam.sadece kıyaslayanların benzinliyi daha mantıklı göstermek için baz aldıkları mtvsi yüksek dizel motorları almalarının yanlış olduğunu söylüyorum. Türkiye şartlarında dizel motor her türlü avantajlıdır. Ne zaman dizel motorlara emisyon vs yüksek vergi gelir,2.el satışları azalır o zaman benzinli daha uygun olur.Aksi durumda dizel her türlü avantajlıdır. Pahalı alırsan pahalı satarsın. Az yaktığında yanına kar kalır. Gözün ibrede olmadan yola konsantre şekilde dilediğin şekilde basarsın.
Benim şahsi fikrime göre tsi motorların az yakması aslında tdi motorların çok yakmasıyla alakalı olabilir. Ortalama üstü yokuşlu ve trafikli bir güzergahı hergün kullanıyorum. 1.6tdi 7 yakarken şimdi 1.5hdi suv olmasına rağmen 5.6 yakıyor.Dizel motoru tdi baz alırsak tsi az yakıyor gözükür ama işin aslı pekte öyle değil.
-
Daha önce bence 6 ileri manuel 1.5 dci 2011 model QQ vardı, 2 yıldır 1.5 hdi Eat8 3008 kullanıyorum. tam otomatik olmasına rağmen tabi ki küçük şehirde olmanında avantajı ile 6 lt şehiriçi yakıt tüketimi var. QQ'da bu 6.5-7 lt arası idi.
-
2011 yılını değil de 1.5 dCi olan ve üretim yılı 3008 aracınızla aynı olan Qashqai yi kıyaslandığınızda açık ara qashqai 1.5 dCi nin daha az yaktığını göreceksiniz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
dct veya cvt 'nin etkisi olabilir. tam otomatik sanzıman ile daha fazla yakar sanıyorum
-
Euro 5 ile dCi motor en az yakan motordur nokta.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu benzincilerin kendilerini rahatlatma konuları bi bitmedi. Dizel ile Benzinli aracın yakıt maliyetleri hiçbirzaman aynı olmaz. Dizel aracım var yakıtı hiç düşünmeden kullanıyorum. Benzinli araba sahibinin aklı hep yakıtta oluyor. Biraz performanslı kullan bakalım noluyor o benzinli motorun yakışı
-
D segment 18 jant 255 lastikli 2.0 dizel aracım ortalama 6.2 yakıyor.
Arkadaşımın B segment 1.0 benzinlisi ise 8.1
Dizel 3 kuruş az yakıyor diyenler bir daha hesaplasın.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Dizel aracımla istediğim kadar trafiğe gireyim istediğim kadar basa bas gideyim 6.2 litreyi geçmiyor. Benzinli araçta bunun mümkün olduğunu sanmıyorum.
-
DCI motor 3 aracımda vardı. 2006 Megane 2 sedan 80 HP, 2011 QQ 106 HP , 2017 model Megane 4 sedan 110 HP . Dci motor da güzel ve sağlam bir motor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X