Şimdi Ara

Benzinli-dizel makası tam tersine döndü. (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
468
Cevap
2
Favori
25.926
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • derfgt D kullanıcısına yanıt

    1.2 tsi 110hp efsane bir motor, 2 sene kullandim babama sattim. 3 senedir de o kullaniyor sanirim 70bin kmlere gelmistir. Sessizligi, performansi, yakiti, dusuk vergisi herseyiyle tam turkiye ortami icin uygun bir motor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ve fark bu akşamdan itibaren sıfırlanacaktır ,bundan sonrasını tahmin etmek güç değidir.


    Sözcü: Motorin ve benzine zam.
    https://www.sozcu.com.tr/2021/ekonomi/motorin-ve-benzine-zam-2-6708077/

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • CanKartaL84 kullanıcısına yanıt

    link bende açılıyor ama tekrar altta ekledim, gürültüden videoyu sonuna kadar izleyemedim açıkçası, bu nedir ya deyip kapatmıştım :) tekrar baktım şimdi ama sonda motor sesimi azalıyor yoksa telefon uzaklaştığı içinmi ses azalıyor emin olamadım hocam. ha keza titreşiminde maşallahı var, borular vs. mezdeke oynuyor kaput altındaki herkes :)


    klima motorunun max/min gibi değişken çalışma seviyesi olmaz aslında, klima motoru ya kavrama yapar çalışır, yada kavrama yoksa hiç çalışmaz. kademeli seviyesi olan şey fan motorudur (havayı üfleyen motor)


    https://www.youtube.com/watch?v=uEPUy9vtJxE




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 15 Ekim 2021; 11:12:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CanKartaL84 kullanıcısına yanıt

    2020 modeldi hocam.Şehiriçinde aracı yeni aldığında hesap yapmadan rahat kullanmıştı.Şehiriçindeki yakıtına 1 hafta dayanabildi.Sonunda satıp dizel fluence aldı.Ama uzun yolda turbo benzinlinin yakıtı iyi diyordu.

  • uraltay85 U kullanıcısına yanıt
    Bu nasıl şehiriçi ya :) ben de tsi kullanıyorum da bari deyinki benim güzergahımda böyle. Verin 20-25 km hız ike ortalama konuşalım.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 2jz1993 kullanıcısına yanıt

    2 defa okudum acaba yanlis mi anladim diye. Sehir ici nerede yaziyor tam olarak ? Ankara hatay git gel zaten 1500km ye yakin tutuyor. Paylastigi veri 2500km lik. Geriye 1000km sehir ici kaliyor. Ortalama hiz aciklamaya gayet uygun, karma veri


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • masterap M kullanıcısına yanıt
    Çok pardon üstteki arkadaş zannettim sizi. özür diliyorum

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • netttt2627 N kullanıcısına yanıt

    Aracı 90000 de aldım. 14 aydır kullanıyorum. 102000 km ye gelmiş. Yokuşta çekişte dizelden hiçbir farkı yok. Yokuşta yavaşla, gaza bas, hemen topluyor ve uzuyor gidiyor. Zaten 1150 kg civarı bir ağırlığı var. Hiçbir kronik sorun yaşamadım. TSİ yağ eksiltir yazanlar var. Fakat benim araç yağda eksiltmedi. Üstelik benim araç DSG. "Kaç km ye kadar alınır?" sorunuza "Bakımlı bir araç neden alınmasın?" diyeceğim.

    Eğer daha önce turbo benzinli kullanmadıysanız, 1.0 da olsa 1.2 de olsa aracı kullandığınızda şaşıracağınıza garanti verebilirim.

  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt

    Evet 3 silindir 4 silindire göre biraz seslidir. Fakat dizel kadar olması mümkün değil. Video, motordaki arızanın tespiti amacıyla(Metal sesi) çok yakından çekilmiş. Hangi motor olursa olsun aynı seviyeden benzer sesi verir. O kadar ses olmasın mı? LPG li araçların enjektörleri de ses yapar. Hatta en sesli enjektörlerden birini BRC kullanır. LPG li araçlar dizel kadar sesli mi? Değildir. Biri dizel diğeri tsi motorlu iki aracı yanyana getirin çalıştırın bakalım hangisi daha sesli çalışıyor?

  • Dizel bitti bu saatten sonra

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • uraltay85 U kullanıcısına yanıt

    Şu linki yapıştırayım; https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/149916005

    "Her araç aşağı yukarı aynı yakıyor. Az yakmamış." diye yazanlar oldu. 100-120 km hızı "Ekonomik kullanmışsınız." yazan da oldu. Ben ekonomik kullanım hızının 80-90 km/h olduğunu biliyordum. Burada da bu kadar az yakmaz diyenler var  




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi teteni -- 15 Ekim 2021; 19:31:21 >
  • Konuya ilk mesajımdan beri bekliyorum, kimse dizelin fiyat artışının ülkemizin tüm dengelerini bozacağına,taşıma maliyetlerine yüzdesel olarak olumsuz katkı yapacağına ,pazara gelen malların fiyatını ciddi olarak arttıracağına , şehirler arası otobüs fiyatlarına zam getireceğine,dolayısoyla enflasyon artışına ve resesyonu hızlandıracağına hiç değinmemiş ,çok hayret ediyorum gençliğe ve kişisel bakış açısına. 😞

    Boş yere x ,y ,z kuşağı dememişler ,inanmıyordum ama doğru tespitmiş ne yazık ki,

    Varsa yoksa kişisel olarak avantajlarınızı hep kendi bakış açısından yazıp ,kişisel kâr zarar yaparak vakit kaybediyorsunuz.Haklı olsanız ne olacak şu kişi haksız bulsa ne olacak.

    Sonuçta kâr ettiğinizi veya edeceğini düşündüğünüz bakış açısı komple hatalı. Çünkü kendi aracınızı seçerken ki kârınızın hepsi misliyle dolaylı yönden cebinizden çıkacak bunu farketmeyenler hâlâ varsa hatırlatmada bulunayım dedim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • vezir kullanıcısına yanıt

    İyi de konunun misyonu o değil ki dizeldeki artışın enflasyona etkisi diyerek bir konu açarak tartışamaya başlanabilir. Burada insanlar farklı bir konuyu tartışıyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • teteni T kullanıcısına yanıt

    benzinli motor tercih edecek olsam 4 silindirli olanlara bakarım şahsen daha sessiz-titreşimsiz olması sebebiyle, tsi bmt (bluemotion) güzel motor, bilhassa 1.5tsi-150hp olanlar. LPG için dediğiniz doğru, bazı kitlerin enjektörleri çok sesli çalışıyor LPG'de. öte yandan misal reno-Mercedes-Nissan ortak motoru 1.33TCe 'de güzel motor ama çok çok küçük hacim farkı yüzünden en alt MTV dilimine giremiyor.

    sizlerin bildiği düşük hacimli (1.3 altı) 4 silindirli turbo-benzinli seçenekler neler var? benim aklıma bitek toyota'nın yeni 1.2Turbosu geliyor ama piyasada çok yayılmadı daha.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt

    Sıfır olarak MTV avantajlı 4 silindirli var mı bilmiyorum.

  • whitewolf101 kullanıcısına yanıt
    Konu başlığına bakınca yarın itibarıyle dizel fiyatı benzini geçiyor bunu görmemek mümkün değil .Fark daha da açılacak bunu iddia ediyorum .Karşı görüşte olanlar yazarlar konuda tartışılır mevzu bu değil mi, belki benim öngörüm doğru olur belki yanlış önemli değil ama kralın çıplak olduğunu görmeyenler fazlasıyla çogunluktadır .

    Enflasyonu anlamıyorsak ciddi sorun var demektir .Temel nokta burasıdır .

    Neden mi ,
    Sadece birkaç noktaya değineyeyim

    Bugun için fiyat kıyaslamasına bakarak kârlı olduğunu düşünenler yarın haksız çıkabilieceklerdir .

    Bugun araç fiyatları ile oluşan araç alım bedelini 10 sene sonrası için enflasyon olmadan öngörmek hatalı olur çünkü.

    Ciddi hesap yapanlar TL nin bugünkü değeri ile 10 sene sonraki değerini asla öngöremezler ,5 sene sonrasını da ,bu tip değer hesaplarında genelde 5 sene öncesine giderek bugunkü değer ile kıyaslanarak durum analiz edilir .Paranın o günkü alım gücü ile bugune bakarak yorum yapılır .Hiçbir verisi olmayan da ,o günkü dolar değeri ve bugünkü değerine bakarak analiz yaparlar .

    Bizim konu başlığımızdaki durum için bu konular geçerli değildir ,çünkü MTV fiyarları enflasyondan farklı bir oranda artıyor ,sonra değerlendirne kıstası farklılaşabiliyor, kg ile basamaklandırmadan motor hacmine ,belki çok yakın yıllarda CO2 ve Motor hacmine göre de yapulacaktır .Basamakların nasıl değişeceğini öngöremeyiz ,ciddi zıplamalar olabilir .Bu farklılaşma eski araçlar için daha farklı bir yüzde içerebilir.MTV verilen para havaya verilen paradır, ne araç performansına ne de torkuna verilen paradır .
    Gelelim performans meselesine zaten bu konu da bu başlığın konusu değildir o zaman

    Geriye araçların yakışları ve kişisel deneyimler kalıyor işte bu mevzu da çok subjektiftir, çünkü araç kataloglarına bakarak kıyas yapsak herkes gerçeklerin çok farklı olabileceğini biliyor .

    Forumdaşlar kendi kullanım tecrübelerine göre ,değer ,tüketim miktarı , güzergah ,kendi alışkanlıkları ve ortalama yakıt tükerimi değerleri veriyorlar, bir başkası bunu çürütmeye çalışıyor tam yeni nesil sosyal medya tartışmaları, hepsi subjektif konular nereden bakıldığına göre değişir ,yapılan km.nin hangi güzergahta hangi şartlarda yapışmasına göre aynı araç bile değişim gösterir ,araç lastiği boyutu da yakıtı etkiler çünkü yere iletilen tork değişir vs vs

    Neyse esas konu dizelin fiyatının benzini geçeceği ve yeni araç alacakların yeni koşullara göre değerlendirme yapması gerekliliğidir.

    HÜKÜMETLER teknik verilere göre değil ,piyasada bulunan araçlar bunların dağılımı ,yerli üreticilerin desteklenmesi gibi bir üst bakışla ÖTV oranlarını belirliyorlar ,belki de gelecek sene içinde dizel binek araçlara ayrı bir ÖTV klasmanı getirebilir ve bunu Paris andlaşması gereği yaptıklarını söyleyebileceklerdir .

    Bu takdirde yapılan hesaplar gelecekte değişmesi yüksek olasılıktır .Dizel yakıt artışı da dizele son darbeyi indirecek anında ikinci el fiyatları etkilenecektir .Büyük ihtimal ikince el dizel araçların satış fiyatı aradaki farkın azalması belki tersine dönüşü ile olabilir Hatta ve hatta birçok forumdaşın söylediği gibi dpf ,adblue vb ekipmanlı araçlar bugunkü yakış fiyatları avantajlarını ,ikinci el fiyatlarını eski tip araçlara göre kaybetmesi olasıdır .

    Herşey değişkendir ve yapılan yorumlar da subjektiftir .

    Gerçek olan araçlarınızdan alacağınız sürüş hazzı ve kendinizi mutlu hissetmeniz,aracın sürüşünüz süresi içinde ciddi bakım masrafları bırakmamasıdır .Zaten yorum yapan forumdaşlar hep kendi kişisel tecrünerinden mutluluğu ifade etmektedir .

    Bırakalım herkes mutlu olarak aracıyla sürüşüne devam etsin çünkü bu işin tek bir doğrusu maalesef mümkün değildir .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 16 Ekim 2021; 9:44:50 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Paris iklim anlaşması hükümet tarafından 3.1 milyar Euro'luk yardım vaadi yüzünden kabul edildi. Bir gece aniden dizel araç sahiplerini oldukça üzecek kararlar gelebilir. Mecliste tartışılmadan kararname ile çıkacağı için önceden aksiyon alma şansı da olmayacak.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt

    yok dizel oldu yok dizel bitti vs. vs. hikaye. dunya tarimda ve tasimacilikta dizele muhtac, iki gun sonra benzine 50kr zam gelince bu dizel benzini gecti tatavasi biter.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • suicide kullanıcısına yanıt
    Yazıları üstün körü okuyup kendinizce bir yorum yapmışsınız.

    Dizel bitti diyen var mı

    özetle millet olaral dizel fiyat artışı katkısıyla biteceğiz ,henüz daha ölmedik ama yakıt fiyatı artışı özellikle tarımda ,taşımacalıkta dizel kullanıldığı için enflasyonu arttırıcı etkisi dizelin yüzdesel fiyat artışından büyüktür .

    Kişisel araçların burada hiçbir önemi yoktur ,bir Tırın günlük yaptığı km ile yaktığı litre olarak yakıtının yanında ticari komboların veya bireysel araçların önemi olamayacaktır .Anlatmak isteğim enflasyon artışı, bu dizel fiyatının artışların maliyetinin bizlere pazarlardan alacağınız ürünler veya hammadde taşınması gibi ikincil etkileri ile katmerli olacak şekilde yansıtılacaktır .

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt

    bence siz okumamissiniz konuya yazilanlari, bir suru yazan var dizel soyle bitti boyle patladi diyen.


    en yakin ornegi mesela

    https://forum.donanimhaber.com/benzinli-dizel-makasi-tam-tersine-dondu--150750066-10#150841671




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 16 Ekim 2021; 1:7:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.