Şimdi Ara

Benzinli-dizel makası tam tersine döndü. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
468
Cevap
2
Favori
25.924
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben de o teknik kataloglara göre bakarsanız tutmaz bazı şeyler diyorum hocam. Her kullanıcıya, her yol şartına, her sıcaklığa hatta yakıt tipine göre bile tüketim değişir. Aracın kullanım devri de apayrı bir tüketim kıstasıdır.

    Firmalar tüketim verileri için dümdüz yollarda sıcak motorlarla yaptıkları ölçümleri yazınca yola çıkınca farklı oluyor işler. Kullanıcı deneyimleri de önemli oluyor. Biz de kendi kullanım senaryolarımızı paylaşıyoruz hocam.


    Dizel araç kullanıcısı benzer hacimli atmosferik motorlu araca binerse "çekmiyor bu yaa" der, turbo benzinli araca geçerse "çok yakıyor bu" der. Çünkü dizel araç kullanmaya alışmış. Turbo benzinli araca binince "vaayy bunda turbo var haa, basalım bakalım" derse tabi yaktırır çünkü dizelde 4000-4500 devri geçemezken turbo benzinlide 6000-6500 devirlere çıkabilen bir motorla aynı sesleri alana kadar gaza basacağından tüketim eğrisinde verimsiz olacaktır.

    Ben şehir içi 6km lik yolda her gün işe gidip geliyorum ve birkaç yerde dur-kalklı adım adım ilerliyoruz, dur-kalkın yoğun olduğu bölgede ara sokaklara girerseniz karşılıklı dar yollardan gelen araçlardan dolayı yine dur-kalklı bir trafik oluyor, kalanda akıcı sayılabilecek 50km gibi hızlarla ilerlenen 1-1,5kmlik bir bölge ve inişler çıkışlar var, güzergahımda 1 ışık var ve %90 ışığa yakalanıyorsunuz yoğunluk sebebiyle. Bu güzergahta dizel araç mı kullanmalıyım? Motor ısınana kadar ben masama geçip çalışmış olurum. Turbo benzinli ile sakin kullanımda 6lt-6,2lt gibi tüketim alıyorum sabahın soğuk başlangıcında. Akşam yoğunluk biraz daha fazla olduğunda ani hızlanmalar hızla yola çıkıp trafiğe uymanız gereken yerler, tam hızlanırken fren yapmanıza sebep olan arkadaşlar olan aynı güzergahta sakin kalırsam 6,2lt ile ama agresifleşirsem(ani hızlanmalar ve frenlemelerden dolayı diyorum, kimseyi riske atacak makaslı agresifleşmelerden bahsetmiyorum) 7,5lt gibi bir değer görüyorum yine soğuk başlangıçlı motorda. Henüm daha 5000km deki araç ile bu değerler. 100.000km deki dizel kurum bağlamış araçla tüketim kıyaslarsak evet 3lt fark çıkartırsınız herhalde hocam.

    Fiyattan bahsetmişsiniz bir de. Evet ben şuanki aracımın dizel 2. el 2 yaşındaki 36.000 km deki versiyonunu alsaydım 40.000TL daha fazla verecektim ve hem tork hem hp olarak daha güçsüz, benzinlisinden karma yakıtta 0,8lt daha az yakan, artık kullanılmayan motorlu (boyası hasar kayı var mı yok mu ona girmiyorum hiç) bir araç almış olacaktım. Üstüne ödeyeceğim Mtv farkının da 1 sene sonra azalacağına sevinecektim Benzinli-dizel makası tam tersine döndü. Sonra da rolantide beklerken cam açmaktan çekinecektim tır tır tır tır sesinden dolayı.


    Ben konforu seçtim, araç kullanım alışkanlıklarımı da olumlu etkiledi bu tercihim. Memnunum. Bir başkası dizeli tercih eder, yine memnun kalır. Bu tercih meselesidir.


    Konunun özünde olan şey ise eskiden "tercih" değil kullanımdan dolayı oluşan "mecburiyet" in şuan dönüşmesi ve insanların tercih edebilecekleri bir duruma dönmesi.





  • horizon714 H kullanıcısına yanıt

    4 silindir turbo astra nın yakıt konusunda cömertliği motor teknolojisinden ve emsallerine göre kasa ağırlığından kaynaklı hocam.

    Yeni küçük hacimli turbo benzinli 3 silindir araçlar yakıt konusunda çok daha farklı ve tasarruf için daha hafif üretiliyorlar. Ağır araçlar için dizel bir mecburiyet zaten.

  • Imkanım olmadığı için benzinliye biniyorum. Imkanım olsun bir dakika bile düşünmem alırım 300 torklu dizel focus keyfime bakarım. Yılda 25bin km yapıyorum. 1.0 motor nedir arkadaş turbo değil isterse hidrojenli olsun işim olmaz 1.5 turbo benzinliye birsey diyeyem cok performanslı motorlar özelikle yeni nesil tsi.. ama 140la giderken hiçbir benzinli dizel kadar az yakamaz. Focus civic astra insignia passat dizelleri gayet atik canlı motorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Forum ile gerçek farklı olduğunu gösteren başka bir başlık , foruma göre Mazda çok satardı, vw bayileri kapatırdı. Realiten uzak başlık yorumlar.
    Dizel araç sahipleri hiç turbo benzinli kullanmadı mi sanıyorsunuz sizin dediginiz gibi gerçek kullanımda yokuşta , dur kalkta, klima açıkken vs.. arada 2 litre fark olsa hemen aracını ( ben dahil) satar.
    Adam güzergahındaki yokuşu, ışığı , ara yolu bile yazmış , bir de gaz pedalında yumurta varmış gibi bastığını yazsaydi keşke.. dizel kullanan bir adam icin trafik varmış , yokuş varmış , agresif kullanmış ,klima acikmis vs ilgilendirmeden aman aman yakıt farkı oluşmadigindan kullanıyor.
    Biride 160 tork ile 300 ( focus) , 320 tork egea, Astra vb.gibi araçları arasında aman aman fark diyor yook daha neler..

    Işin kısaca özeti dizel benzin arasında yüzde 35-40 arası yakıt farkı oluşur, dizel aracı pahalı alıyorsan zaten pahali satıyorsun bu hesaplamaya dahil edilemez!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-DA7034F2D -- 8 Ekim 2021; 11:33:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt

    Ben her gün işe normal kullanarak gidersem soğuk başlangıçla 6,2lt civarı tüketimle gidiyorum.

    Aracımın dizel olanını alsaydım 2196TL Mtv ödeyecektim, şuan 1261TL mtv ödüyorum. Ki dizeli için daha fazla para isteniyordu.

    Hergün işe gidip geliyorum ve haftasonları fırsat buldukça bolca geziyoruz. Yazı kışı derken yılda 15.000km yi geçeceğimi sanmıyorum.

    şu hesapta bana göre dizelin mantıklı geldiği bir senaryo yok maalesef.


    Kaldı ki tüketim konusunda "çamur koysan yakar" denilen Peugeot 301 dizeli de bir dönem arkadaşımdan kullandım.

    Arkadaşımla İstanbul gezisi yaptık. Arkadaşım şehir içi şehirdışı karma kullanırken 7,5lt tüketim gösteriyordu. Ben İstanbul Beşiktaş'tan alıp Pendik sahil yolundan yoğun trafikle Susurluk'a kadar kullandığımda 5,5lt ortalamayla kullandım. Onu da dikkatli kullanımla bazı düz yerlerde 1,1-1,7lt tüketimlerle sabit gitmeme rağmen yaktı. Gaza basınca 10-11lt lerde geziyordu. Ortalamada 5,5lt yi öyle sakin kullanımla gördüm.


    Bir dönem Connect kullandık şirket aracı olarak. 7,5lt lerdeydi onun da kullanımı.


    Yine bir dönem arkadaşımın 2008 dizel Fiesta aracını kullandım. Kullandığım günlerde işe gelip gittim ve 6,5lt lerde geziyordu tüketim.


    Kuzenimin 1,6 multijetli aracında ortalama tüketim 6,7lt lerde geziyor. Gaza basıyor 22lt lere fırlıyor anlık tüketim ama geriden geriden geliyor nedense tüketim göstergeleri.


    şehir içi 4,8-5lt yakan dizelleri de kimler nasıl kullanıyor merak ediyorum yani hocam. Hangi araçlar bunlar ve nasıl kullanımla bu tüketimler çıkıyor merak ediyorum.





  • tefennili kullanıcısına yanıt

    1) ben o hesabı ilerde mazot benzini geçerse (8.5 lira) senaryosuna göre yaptım, reelde uzun dönemdir 35 kuruş ile geziyorum yani benzinli araca göre km'de 20 kuruş avantaj var, buda benim için 21bin*0.20= senede 4200 lira cepte demek. senelik masraflar + 2 full depoyu rahat karşılıyor.


    2) ne 30bin'i hocam ya, onu kim kaybetmişte biz bulacaz :) aracı 2018 mart ayında 65bin liraya 2.el olarak almıştım, o dönem aynı aracın atmosferik benzinlisi 59-60 civarı idi, yani arada 5-6bin gibi az bir fiyat farkı vardı ki onuda çoktan amorti etti zaten. turbo dizelin atmosferik benzinliye göre performans avantajı da öteki cepte.


    3) araç euro5, sondaki 3'lüden adblue derdim yok. egr ise yeni nesil motorlarda 'sulu egr' olarak geçiyor yani 200-250bin km hiç temizlemeden gider deniyor. şuana kadar hiç yaptırmadım (bazı ustalarda egr ile uğraşmak istemiyor) ama 150bin km olunca egr'yi temizleticem. son olarak dpf ise kullandığı dizel aracı tanımayan birinin karşısına çıkacak ilk sorun olur bence, uzun süreler kısa mesafe yada devirsiz kullanım olursa dpf çabuk dolar, bilhassa otomatik vites araçlar yakıt tasarrufu için çok devir çevirmeden hemen üst vitese geçerler buda uzun sürede dpf'de çok kurum biriktirir. dpf için yapılacak en iyi şey son ana kadar çok fazla dolmasını beklemeden müdahale etmektir. 2 haftada bir sıcak motor ile müsait yolda 3.viteste 3000-3500 devirde 15-20dk. sürüş yapmak dpf'yi güzelce temizliyor. bunu rutin işlem haline getirmek size dpf sorunu olmadan çok uzun süreler sürüş sağlıyor. birde obd2 cihazı var elimde, arada araca bağlayıp dpf doluluk durumunu da görebiliyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 8 Ekim 2021; 13:51:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • zotacing kullanıcısına yanıt

    Hocam sizin bahsettiğiniz turbo benzinliler ayrı bir sınıf, az yakan düşük hacimli turbo benzinli 3 silindirler ayrı bir sınıf.

    BENZER GÜÇTE hangi atmosferik B sınıfı araç 1.0 turbo benzinli bir araçtan daha az yakıyor merak ettim hocam?


    şehirler arası yolda gaza %3 basıp 80-90km hızla gidip bunu şehir içi diye verene inanmayın tabi hocam. Tüketim fotoğrafı olmayan veriyi dikkate almayın siz de. Ortalama tüketim ortalama hız, mesafe ve süre en bariz kıstaslar tüketim karşılaştırmasında.


    Küçük hacimli 3 silindir turbo benzinli bir motorun amacı bellidir. Sehiriçi kullanacaktır veya uzun yolda sakin sakin kullanacaktır.

    Sürekli 200km+ hızların peşindeki adam tüketimi de düşünmesin yani. Motor seçimini yaparken dikkat etmek lazım.

  • "Adam güzergahındaki yokuşu, ışığı , ara yolu bile yazmış , bir de gaz pedalında yumurta varmış gibi bastığını yazsaydi keşke.."


    Bu alıntı benim yazıma istinaden sanırım hocam.

    Onları yazmamın sebebi "dümdüz yolda dur-kalksız tabi öyle yakar, sizinki şehiriçi değildir" diyenlere bilgi vermek için. Haa pek pencere açmam klima açarım sürekli onu da yazayım bari.


    "Dizel araç sahipleri hiç turbo benzinli kullanmadı mı sanıyorsunuz" demişsiniz. Nasıl turbo benzinlileri kullandılar bilemeyiz, 1,6 turbo benzinli 4 silindirli araçların tüketim konusunda dizelle kıyaslanacak bir durumu yok tabi o konuda haklısınız.

  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt

    Tabi ki kullandım.Tamam benzer hacimlerde benzinliler daha performanslı ama iş sırf perfomans değil ki. Dizel ile benzer gazladığınızda hangisi daha fazla yakıyor ? Ona bakarım ben. Dizel araçta gaza basmaya çekinmeden kullanırsınız, benzinlide ise çekine çekine basarsınız. Birebir aynı tarz kullanım yapılsa iddia ediyorum turbo benzin rakibi dizele göre en az %50 daha fazla yakar. Aksini iddia ediyorsanız inandırıcı değil hocam. Şimdi gaza basmaya korktuğum ya da çok yakacak diye basamadığım performanslı aracı ne yapayım ben ?

  • CanKartaL84 kullanıcısına yanıt

    Hocam ilk önce aracınıza güle güle kullanın sizin kullanım senaryosuna göre mantıklı olanı almışsınız.

    Şehir içi olayı çözülemez bir durum , Anadolu şehirlerinde kullanmakda şehir içi, İstanbul trafiğide şehir içi bunlari tartışmak sonuç vermez, TSİ ünite ile yol bilgisayarında attıkları fotoğraflar bile kullanım senaryosunu bilmeden bana dopingli geliyor , aynı kullanım tarzı ile dizel ile 3-4 litre yapılarak atılır yol bilgisayar görüntüsü belki.

    Kısaca benzinli araç ile dizel arasında istediğin gibi sürmek , yeri geldiğinde gaza bas, trafiğe gir, yokuşta klima ile 6. Vites hızlanarak gitmek vs..arasinda makas kapanmadı, benzin ile yakıt tüketimi bu senaryolarda ok gibi yakıt tüketimi artarken , dizelde daha az yükselmeler oluyor 2*2 kadar realitesi bu olayın.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CanKartaL84 kullanıcısına yanıt

    ilk olarak MTV farkı için yakın/aynı hacimdeki araçları kıyaslayın (misal focus 1.5 benzinli-1.5 dizel gibi yada vag grubu 1.5tsi-1.6tdi gibi) nitekim MTV farkı dizel-benzin motor farkı yüzünden çıkmıyor, hacim farkı yüzünden çıkıyor hocam. yani devlet bunu böyle yapmış, MTV aracın motor hacmine ve yaşına bağlı. adil şekilde aynı hacimdeki araçları kıyaslayınca MTV'nin aynı olduğunu göreceksiniz.


    15bin km ortada bir değer, eğer buna ulaşmak bile zorsa sizin için dizel için değmez bence. benim gözümde 10bin km=benzin, 15bin=ortada, 20bin ve üzeri= dizel. sıfır alımda arada elbette fiyat farkı var ancak şunu unutmayın hiçbir zaman ikinci elde atmosferik benzinli ile turbo dizel aynı paraya satılmaz. siz ilk alımda verdiğiniz farkın bir miktarını ilerde satarken amorti edersiniz. ilanlara bakınız aynı focus'un 1.5 atmosferiği ile 1.5 dizeli aynı fiyat mı yazıyor? birde sıfır alımda da araştırınca aynı fiyata benzin-dizel seçenekler var aslında (bakınız: 308)


    tüketim konusu çok göreceli çok değişken bir durum, ancak şunu net olarak söylemek lazım hdi-dci dizelin 7-7.5lt ile gezdiği yerde benzinli araç 10 litreyi çok rahat geçer, 10.5-11 arasını görür. arada yine ciddi bir tasarruf farkı var. sonuçta dizele fazla yaktıran etmenler (yoğun dur-kalk trafik, kısa mesafeli kullanım, soğuk motor vs.) benzinli motora hiç acımıyor hocam.


    Benzinli-dizel makası tam tersine döndü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 8 Ekim 2021; 14:52:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Engin Cann kullanıcısına yanıt

    Valla genel olarak dizel ilede gaza basmak zor. Zira yüzde 90 trafikte dur kalk 50 tane radar ile gidiyoruzBenzinli-dizel makası tam tersine döndü. 


    Çok km yapan dizel alsın az km yapan turbo benzinli işte ya gerisi boş laf sanki.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu tartışmayı uzatmak istemiyorum ama öyle bir yazıyorsunuz ki, söylemeden duramıyorumBenzinli-dizel makası tam tersine döndü.  " yokuşta klima ile 6. Vites hızlanarak gitmek vs.." bunu söylüyorsan ya sen Turbo Benzinli aracın ne olduğunu bilmeden kafadan sallıyorsunuz ya da laf olsun diye konuşuyorsunuzBenzinli-dizel makası tam tersine döndü. Gören de 6. Vites de klima açıkken hızlanarak gitmek sadece Dizellere mahsus bir şey??? Örneğin Dacia Duster 1.3 Tce Motor 150 Bg 250 Nm Tork var, Mercedes de aynı Motor 160 Bg 270 Nm Tork var, Vw de 1.5 TSI 150 Bg 250 Nm Tork var, şimdi bu motorları sizin deyiminizle kullananlar yokuş yukarı klima açıkken 6. Vites de hızlanarak gidemediğini mi sanıyorsunuz?


    Bir de tutturmuşsunuz " benzinli araç ile dizel arasında istediğin gibi sürmek , yeri geldiğinde gaza bas, trafiğe gir," peki 0 Km alırken fazladan ödediğiniz en az 30-40.000 TL yi yakıt hesabında hiç hesaplıyor musunuz???





  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Okuduğunuzu ya anlamıyorsunuz yada işinize geldiği gibi anlıyorsunuz , 6. Vites atmosferik araçlarda da ( 1.4 , 1.6 turbo araçlarla da hızlanarak gidersiniz ama yakıt tüketimi ok gibi fırlıyor, yakıt tüketiminde ki makas dizelde açılmıyor !!

    40k fark verdik eee misal benim araçtan gidelim 1.5 TDCİ focus aldım satarken 1.6 benzinli araç fiyatina mi satıliyor 2. Elde ? Hala işinize geldiği gibi yorumluyorsunuz , o fiyat farkı hala korunudugu için etkisiz eleman !!

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ya arkadaş bu 1.0 fındık motorlularin sürekli az yakıyor muhabbeti yapmasından bıktım. Ondan kırmızı ışıklarda insanı hasta ediyorsunuz. Yeşil yanıyor adam gaza okşayarak basıyor. Otobüs gibi hızlanıyorlar 7 yaktiracam diye. Sonra arkada olan bize oluyor. Bir kırmızı daha bekle. Biraz fazla bassaniz fırlayacak zaten tüketiminiz. Araba yüklü olsa, klima açık olsa daha da fırlayacak. Neyden bahsediyorsunuz.

    Bakin dizeli ben de pek sevmem. Çok geç ısınıyor. Kışın tam bir baş belası. Isınana kadar gazlamiyorsun, gazlamadigin için daha da geç ısınıyor. Böyle bir paradoks içinde yaşıyorsun. Sonuç olarak kısa mesafeli sürüşlerde kaloriferi hiç kullanamiyoruz. Ayrıca sesli çalışıyor vs. ama bastığın zaman da yakmiyor. Dip gaz, klima açık gitsen yine çok firlamaz tüketim değerleri. Çok yakacak diye düşünmezsin hiçbir zaman. İkinarak elde ettiğiniz tüketim değerlerini normal kullanımla elde edilmiş dizeldeki tüketim değerleriyle karşılaştırıp durmayın.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt

    Siz aracı 2. el almışsınız hocam. Fiyat farkını da benzinli 60bin, dizel 65bin e göre hesaplıyorsunuz.

    Bu araçların sıfır fiyatlarındaki fiyat farkından bahsediliyor 30.000TL derken ki o da değişken bir rakam yani.


    Yukarıda bir arkadaş da "dizeli pahalı aldığınız gibi pahalı da satacaksınız, o farkı dikkate almaya gerek yok" diyor. Dizeli sıfır alırken ödenen fark 2. ele düşerek yansıyor. Tüketimdeki tasarruf aslında bu fiyat farkından eriyor ekstra masraflardan değil. Sizin gibi uygun fiyatlı 2. el bir araç alan kişide dizel tasarruflu olabiliyor ama o tasarrufta şu son günlerdeki fiyatlarla kuş oldu uçtu yani.


    O yüzden sıfır bir otomobil almak istendiğinde dizel alıp fazla para vererek en az 10 senede o farkı tüketimle tolere etmesini beklemektense daha ucuza aynı aracın benzinlisini tercih etmekte fayda var.

  • İkisinin de birbirinden üstün yanları var tamamen kullanım tercihine göre hangisinin faydalı olacağı belli olan göreceli bir konuyu fanatizme getirmenin ne anlamı var ki ? Egea urban turbo benzin ve multijet arasında 10 bin lira var biri 212 biri 222 bin lira. Gerçekten 212 yi veren birisinin 10 bin lirası daha olmadığı için mi dizel alamadığını düşünüyorsunuz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arada yol bilgisayarındaki verinin doğruluğunu da "yakıt aldıktan sonra" verisiyle kullandığım km yi hesap edip aldığım yakıtla kıyaslayarak kontrol ediyorum.

    Diyorum zaten, sadece verilerle bile yanıltıcı olabilir ki kullanıcı faktörü en belirgin değişkendir. Aynı kullanımda 3-4 litreyi daha fabrika verisiyle yakabilecek araç bile sınırlıdır, sanmıyorum yani hocam. Hem soğuk başlangıç hem kısa mesafe hem de ortalama hız düşük. Dizel araçların en sevmediği senaryolardan birisi belki de.


    Bu arada küçük hacimli turbo benzinli araçların çoğunda 6-7. viteslerde yokuş çıkarken hızlanmakta sorun yaşamazsınız. Klima konusunda da atmosferlilerle karışmasın yine. Çekiş konusunda dizelden geri kalmazlar.

  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt

    Ben güç olarak kıyaslıyorum hocam. 1,5 dizel araç yerine alacağınız benzer güçlerdeki 1,0-1,2 turbo benzinli araçların MTV farkından bahsediyorum.

    Siz atmosferik benzinlilerle dizelleri kıyaslıyorsunuz. Ben sürekli "küçük hacimli turbo benzinli" olarak belirtiyorum.

    Atmosferikle dizel kıyaslanmaz zaten, atmosferik benzinli aracın sakin kullanımda bile en az yakacağı 8-9lt.

    Düşük hacimli 3 silindir turbo benzinli araçların güç ve tüketim verileri daha büyük hacimli dizelleri yakaladı güncel araçlarda. Hele ki otomatik araçlar için düşünürseniz daha mantıklı olacaktır.


    Artık otomobil firmaları dizel araç maliyetine otomatik benzinli araç üretip üzerine de ekstra aksesuar ekliyor. Hem de emisyon standartlarına uydurması kolay oluyor.


    Bu arada paylaştığınız görsele dikkat ederseniz 1,5 dizel Style paket fiyatına daha düşük Mtv li aynı güçteki 1,2 benzinli Allure paket ile ekstra donanımlısını alabiliyorsunuz.

    Yoksa aynı donanımlısını almak isteseniz 15.000TL daha ucuza aynı güçteki daha düşük Mtv li aracı alacaksınız. Ötv dilim farkı da yok bu fiyatlarda.


    Bu 2 aracın tüketim verilerine de bakarsanız;

    1,2 130hp/230nm torklu 1205kg lık araç karma 4,8lt/100km

    1,5 130hp/300nm torklu 1319kg lık araç karma 3,6lt/100km



    bu 2 aracı aynı donanım paketiyle 15.000TL farkla alıyorsunuz, tüketim verileri arasındaki fark 1,2lt ve yıllık 1000TL Mtv farkı ödüyorsunuz.

    100km de 10TL fark etse yılda 15.000km yol yapsanız 1500TL yapar 1000TL si Mtv ye gider 500TL de alırken fazla verdiğiniz 15.000TL den düşecek.


    Su hesapla yılda 15.000Km yapan birisi tüm masrafları eşit bile olsa 30 yılda amorti eder o farkı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CanKartaL84 -- 8 Ekim 2021; 16:13:12 >




  • CanKartaL84 kullanıcısına yanıt

    güç olarak ne anladığınıza bağlı aslında, sadece beygir gücü olarak bakarsanız 1.0turbo-benzinli ile 1.5-1.6dizel aynı/yakın değerde olur ama tork gücü olarak bakarsanız arada çok ciddi bir fark var.


    Ford 1.0 turbo ecoboost benzinli

    - 125bg - 170nM tork


    Ford 1.5 ecoblue dizel

    - 120bg - 300nM tork

    hem bg gücü hemde tork gücü olarak aynı güçte kıyaslamak gerekirse yine yakın hacimlerde oluyor (1.4tsi vs 1.6tdi gibi)

    ayrıca piyasayı domine eden benzinli araçlara bakın, büyük çoğunluk hala 1.4-1.6 hacim arasında (fiat, vag grubu, japon-kore grubu vs.) düşük hacim turbo-benzinli motorlar genel toplamın çeyreği kadar ya vardır ya yoktur. yani büyük çoğunluk hala aynı MTV'yi veriyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.