Şimdi Ara

Benzinli-dizel makası tam tersine döndü. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
468
Cevap
2
Favori
25.920
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • werneke W kullanıcısına yanıt

    Adblue çok ucuz ve 10 bin km falan gidiyor kafaya takılacak birsey değil yani.

    10 lt si 100 TL o da en iyi markalar




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Funnerman33 -- 7 Ekim 2021; 16:29:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam benzin de de kirlenme oluyor. En azından ayda 1 kere biraz yol yapıp motor ve egzoz daki pisliği atmak gerekiyor. Gerekirse kısa mesafe devirli kullanın motor verimi düşmesin.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SertyAdams kullanıcısına yanıt

    Bakalım hocam uzun yıllar dizel kullandıktan sonra ilk defa turbo benzine geçtim. 1 ay olacak şimdilik memnunum. Son 3 yılda yıllık ortalama yaptığım km 7-8 bine düşünce bu sefer böyle deneyelim dedik. Yılda 15000 km yapacak olsaydım kesinlikle dizelden devam ederdim. Şimdilik kullanım ihtiyacıma en çok karşılık veren turbo benzinler oldu.

  • Benzinli-dizel makası tam tersine döndü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SertyAdams kullanıcısına yanıt

    Neden züğürt tesellisi olsun? Benim sürüş karakterim agresif değilse, şehirlerarası 100-120 km/h yi geçmiyorsam, makul oranda yakmaz mı? Ben evimden çıkıyorum. 2 km sonra motor ısınıyor. Araba sıcacık. Dizel bu kadar kısa sürede ısınmıyordu, ısınmaz da. Eğer dur-kalk yoksa turbo benzin kullanım şeklinize göre insanı şaşırtabiliyor.

    80-90 km/h hızlardan sonra, hız arttıkça turbo da olsa benzinli motorun yakıt eğrisi, dizel motora göre daha da dikleşecektir. Bu doğrudur. Fakat makul hızlarda araç kullananlar için günümüz şartlarında turbo benzinli motor iyi bir seçenektir.

  • Bayilerde dizel araba bile yok.
    Dizel el birliği ile bitiriliyor.
    2. Elleri turbo benzinlilere göre daha az pirim yapıyor.
    Alırken verdiğin fazladan dizel motor parasıda size kaçmış oluyor.
    Dizel ile turbo benzinli arabalarada yakıt farkı 1,5lt civarı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tam tersine mümkün mertebe aşırı km yapmayanlar için benzinli her araçta tercih edilir. Zira daha konforlu, ısınma daha kolay, daha hızlı.


    Suvcuklarda bizim düşük hacim dizeller zaten yürümüyor. Yeni dizel suvlar x trail tor tor kafasını yer adamın, aracı satan var bu yüzden. 3008 ad blue sıkıntı. Kuga gitmiyor. 0 100 araçta 2 kişi varsa 13 sn falan.


    Ha 20.000 km yapan dizel alsın tabi




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 7 Ekim 2021; 23:11:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yine dizel karalama mesaisi başlamış. Benzinli hiçbir zaman dizel kadar iyi olamayacaktır. Ne yakıt dengesinde ne performans dengesinde benzinli bir araç dizele yanaşamaz. Sürdük tecrübe ettik biliyoruz. Adam 1.5 corollaya binip atmosferik yea benzinli yea diye geziyor ortada. Aynen kardeşim aynen. Dizel yarın kadar yakıt yakıp yokuşta, düzde seni tokat manyağı yaparken de söylersin bunları eminim Benzinli-dizel makası tam tersine döndü.  Dizel almaya paramız yetmedi deyin, otomatiği yoktu deyin ama dizel kötü demeyin. Ad blue sıkıntısı diye tutturmuşlar. 1.6 Bluehdi'ların bir kısmında depoyla ilgili bir problem vardı ona da destek verdiler ve çözdüler zaten. 1.5 Bluehdi'larda yok böyle bir problem. Adblueyi öyle bir anlatıyolar ki gören de yakıt alır gibi adblue alındığını sanıyor. 208 için 10.000km 3008 için 16-17.000 km ömrü var. Ağzı olan konuşuyor.





  • teteni T kullanıcısına yanıt

    hocam bilmediğiniz bişeyden bahsetmek istiyorum, Reno-Nissan grubunda dizel motorlu araçlarda pre-heater denilen elektrik ile rezistansı ısıtarak sıcak hava üfleyen basit bir sistem var (saç kurutma makinası gibi). bu sistem motorun ısınmasını beklemeden soğuk havada 15-20 saniye gibi kısa süre içinde ılık hava vermeye başlıyor, biraz daha zaman geçince daha da sıcak üflüyor. motorun ısınmasını beklemediğiniz için içersi çok kısa sürede ısınıyor.


    Benzinli-dizel makası tam tersine döndü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 7 Ekim 2021; 21:53:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Engin Cann kullanıcısına yanıt

    Turbo benzinli ile Turbo dizel araçlardan hangisi daha iyi performans verir yakın hacimlerde?


    Hiç baktınız ya da kullandınız mı gerçekten?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 7 Ekim 2021; 22:1:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt
    Birçok kullanıcı yeni imzalanan paris andlaşmasını henüz anlayamadı.

    Ancak emisyon kuralları gereği dizel yakın zamanda benzin ile eşitlenecek ve kısa bir süre sonra da dizele zam gelip benzin ise arkasından gitmeyince 25 ile 40 krş arası dizel yakıt ,benzinden pahalı olacaktır .Bence yakıt hesaplarınızı çok da ileriye dönük yapmayın ,yapacaksanız da en az yüzde 5 dizeli pahalı koyarak hesap yapınız .


    Avrupada birçok ülkede dizel daha fazla paraya satılıyor ,büyük üretici ülkeler Almanya ,Fransa vb buna direnseler de bizdeki gibi bir fark yoktur .

    Belki bana katılmayanlar olabilir ancak zaman kimin haklı olduğunu gösterecektir. PARİS ANDLAŞMASI dizelin ipini çekmiştir bunu ileride daha çok yönlü tartışacağız ,şimdiden haber vereyim dedim .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 7 Ekim 2021; 22:3:21 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt

    Uyarıya teşekkürler.

    Dediğiniz cihazı çok iyi biliyorum. Hatta bu cihazı 2005 model C-Max 1.6 dizel Ghia aracıma Polonya dan 2. el olarak satın alıp getirtmiş ve fiziki montajıyla birlikte, ELM 327 ile aracın yazılımından da aktif etmiştim. Fordlarda adı "PTC Heather" olarak geçer. Kuzey Avrupa, İskandinav ülkeleri ve Rusya koşullarında satılan araçlarda olup Türkiye gibi kısmen kışı sıcak geçtiği düşünülen yerlere gönderilen araçlarda yer almamıştır. Sadece o dönemde Türkiye de Ghia donanımı ile satılan araçlarda kabloları çekili dahil yeri hazırdır ve cihaz yoktur. Dediğiniz gibidir bir nevi elektrikli ısıtıcıdır. 15 yada 17 derece altı sıcaklıklarda devreye girerdi. Araç ısındıkça kademeli olarak devreden çıkardı.

    2014 Scenic bindim. Onda da vardı. Fakat verimsizdi. Yani çok iyi bir verim alamadım. Hiç yoktan iyiydi denilebilir.

    Bunun aynısıydı.

    Benzinli-dizel makası tam tersine döndü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi teteni -- 7 Ekim 2021; 22:18:55 >




  • Turbo benzinli Astra k aracım vardı resmen ocağıma incir ağacı dikti...ayda 2 depo benzin gidiyordu...geçen yıl dizel grandlanda geçtim oh be mis aynı km yolu tek depoyla yapıyorum...şunu anladım dizel can gerisi heyecan...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt

    Avrupa'da mazot zaten uzun zamandır daha pahalı benzine göre. ama burdaki kaçırılan nokta yakıtın fiyatından ziyade dizel aracın az yakarak tasarruf sağlaması yönünde olması. yine dizel araçta yüksek km yapanlar için hala avantajlı bir durum var, mazot benzini geçtikten sonraki durumda kendi senaryomu uyarlarsam;

    ortalama senelik 21bin km;

    aracımın uzun dönem ortalaması; 4.8lt gösteriyor.

    benzin 8 lira olsun,

    mazot 8.5 lira olsun,


    benzinli araç 7 litre yaksa 8*7=56 kuruş/km

    dizel aracım 4.8*8.5=41 kuruş/km yakıyor.

    yani km başına 15 kuruşluk fark 21bin km için 3150 lira tasarruf demek senelik olarak. bu paraya tam senelik masraflarım denk geliyor.


    - 500 lira periyodik bakım

    - 800 lira MTV (398*2)

    - 450 lira trafik sigortası

    - 1250 kasko

    - 150 silecek-ampul ıvır-zıvır


    he arada ciddi fark olacak sekilde benzin 8 lira iken mazot 10 lira olur, aradaki fark km başına 5-6 kuruşa iner o zaman dersinki dizelin hiçbir avantajı kalmadı diye. keşke benzin-dizel arasında cebimize yansıdığı haliyle km başına 5-6 kuruşluk fark kalsada hepimiz benzine geçsek uzun km yapıyor olsakta. tekrar söylüyorum dizeli insanların artık talep etmemesi bitirmiyor, dizeli yükselen emisyon şartları nedeni ile üreticilerin artık üretim yapmaması bitiriyor. bizim gibi akaryakıtın pahalı olduğu ülkelerde dizele her zaman talep olur ama üretici üretmiyorsa yani arz yoksa talep karşılık bulamaz. bir diğer noktada dizelin bittiği yerde sıra benzine gelecek onunda 20 sene ömrü yok yani :)


    paralel ithalat olarak ilk geldiği zamandan beri elektrikli kona'yı araştırıyorum. ilk geldiği dönemde imkanım olsaydı fiyatı uygunken hemen alırdım, evden şarj ile km'de 12 kuruş yakıyor yani şuanki 36 kuruş yakan dizel aracımdan 3 kat daha iyi yakıt tasarrufu var. yakıtı dert etmeden doya doya gezerdim. dizelin artık mantıksız olduğu noktada turbo-benzin falanda değil direkt elektrikliye geçmek lazım aslında. güç var, tasarruf var, çevrecilik var.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 7 Ekim 2021; 23:28:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • teteni T kullanıcısına yanıt

    fark ettiysen ben benzinli de basarsan yakar dedim. düşük hacimli benzinliler de max torkunu düşük devirlerde veriyor bu yüzden çok gaza basmadan rahat geziyorsun ama bu aracın gerçek tüketimi olmuyor bunu anlatmaya çalışıyorum. dizel araba bassan da çok yakmıyor uzun yolda aynı hızda daha uzun yol yapıyor bunu defalarca denedim. inanmayan buyursun denesin 1.6tdi 1.5tsi 0-100 testi veya 1.6thp 1.5hdi 0-100 testi basınca nasıl yakıyor :) aslında herkesin bildiği şeyleri tartışıyoruz asıl olay 1.0 1.5 aracın fiyatı. 1.0 golf e 350 bin veren adam 50 100 fazla yakmasını dert etmez.

  • Clio 3 1.5 dci aracımda vardı yıllar önce, 7 derecenin altında devereye giriyor sanırım. Dizel hemen ısınmaz traktör bu diye dalga geçen arkadaşlarım benzinli arabalarının ısınmasını beklerken biz kontağı çevirip anında ısınmaya başlıyorduk kışınBenzinli-dizel makası tam tersine döndü. 

  • zotacing kullanıcısına yanıt

    Dizel kullanıcılarının en büyük yanılgısı, olaya sadece yakıt tüketimiyle yaklaşmaları. Sizin gibi maddi durumu iyi olan istisnalar haricinde, dizel otomobiller hele de yüksek km olanlar çoğu kullanıcıyı üzer.

  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt

    Ya sevgili Hocam, bak ne güzel hesap yapmışsın, yaptığın hesaba göre yıllık 3.150 TL yakıttan kar yapıyorsun, bu doğru. Ama unuttuğun bir şey var, sen Dizel aracı alırken ortalama 30.000 TL fazla para veriyorsun, yıllık 3.150 TL kar ederek, verdiğin fazladan 30.000 TL yi anca 10 Yılda amorti edebiliyorsun. 10 Yıl sonra kar'a geçinceye kadar DPF ile , EGR ile, Adblue saçmalıklarıyla uğraşacaksın maalesef. Ve yaptığın tüm kar, sana zarar olarak dönecek, durum bu.

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.