< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
Benzinli-dizel makası tam tersine döndü. (2. sayfa)
![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
Bilgisiz yazıymış
Daha önce ki aracım 1,5 Dci idi. Şu an ki aracım 1.0 Tce. Aynı güzargahta (İzmir şehir içi hafif trafik) Dci 5 Litre tüketirken, 1.0 Tce 7 Litre tüketiyor, arada ki fark tam 2 Litre. Yani Dizel 7,30 TL den yıllık 10.000 km de 1.400 TL daha fazla yakıt parası veriyorum. Bu 1.400 TL nin yaklaşık 1.000 TL si MTV farkından, yıllık tasarruf 400 TL ye düşüyor. Yıllık bakım ücretini aynı kabul etsek bile (Aslın da Dizel biraz daha pahalı) Yıllık 400 TL kar etmek için;
DPF filtresi saçmalığıyla uğraşmıyorum (Yok Filtre tıkanmasın, ara sıra devirli kullanayım, yok Rejenerasyon yaparken bekleyeyim, yok DPF dolmuş servis de temizleteyim saçmalığı ile uğraşmıyorum.
Yok Adblue, yok Egr saçmalıklarıyla hiç işim olmuyor.
Tüm bunlardan sonra, ben hesap kitap bilmiyorum, siz biliyorsunuz öyle mi???
-
Yeni nesil turbo benzinlilerde de partikül filtresi mevcut. O yüzden yok dpf vs demeyin.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Yıllık 10 bin km nedir Allah aşkına
Hiç mi arada şehir dışına çıkılmıyor gezmelere gidilmiyor. Memleketlere bayrama, denize, yaylaya, pikniğe daha bir çok durumlarda yıllık en az 15 bin km yapılıyor ortalama Türk insanı. Kendim yıllık ortalama 20 bine yaklaşan kmlerde araç kullanırım ve dCi bakımı 20 bin km de bir. Yıllık fark mtv farkını çıkarsanız bile 2 bin TL den az değil ki dizelin torkundan, yüklü ya da klima açık kullanimlarda bile düşük yakıt tüketiminden bahsetmedim bile daha
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
iyide hocam senelik 10bin km'den hesaplarsanız böyle sonuç çıkar elbette, senelik 10bin km yapan adam benzinli alır zaten, az km için dizele ne gerek var.
ben senelik 20bin km'yi biraz geçiyorum (21-22 civarı) dediğiniz gibi dizelin 5 litre yaktığı yerde benzinli en iyi ihtimalle 7 litre yakıyor. yaşadığım yerde shell v-power mazot: 7.35 v-power benzin: 7.85
dizel için kuruş hesabı: 5*7.35=37 kuruş yuvarlak
benzinli için kuruş hesabı: 7*7.85=55 kuruş
20bin km hesabı:
dizel: 0.37x20bin= 7400 lira
benzin: 0.55x20bin= 11000 lira
yani arada 3600 lira gibi hatrı sayılır bir fark var, benim depom 450 liraya doluyor, yani 8 full depo dolum yapılır bu fark ile. aradaki MTV farkı motor hacmine göre devletin uyguladığı bir politika, burda sizin açınızdan avantaj olabilir ama objektif bakarsanız piyasayı domine eden benzinli motorlar zaten 1.4-1.6 hacim arasında (fiat, vag grubu, japon-kore grubu vs.) bu nedenle genel dizel-benzin kullanıcıları arasında MTV farkı olmuyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Ya Arkadaş güleyim mi, ağlayayım şaşırıyorum size, benim yaptığım km bu. Ne yapayım, sizin için yıllık 20.000 Km mi yapayım??? Ben hafta içi işyerinin bana tahsis ettiği aracı kullanıyorum, hafta sonra, Bayram, tatillerle sene de anca bu kadar km yapıyorum. Ayrıca 1.0 Tce nin de yıllık bakımı 20.000 Km de bir. Bu arada hala Dizel aracın torkundan falan bahsediyorsun, Turbo Benzinli araçta da Tork var bunu biliyorsun değil mi? Hala anlamadığınız nokta, yıllık 20.000 Km de yapsanız, DPF arızası durumun da yaptığınız kat be kat fazlasını ödüyorsunuz, Adblue yu, EGR yi, mazot Pompasını falan hiç söylemiyorum
-
1.0 tce aracınızın torkuna bakmamışsınız anlaşılan?
150 falan. Dizel 200 ve üzeri. Bir de herkes sizin gibi şirketin tahsis ettiği araca sahip değil.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
tamam işte bizim yaptığımız km'de bu hocam. herkesin hesabı kendine göre. Ben şimdi yıllık 21bin km için mazotla 35 kuruş ile gezerken benzinde 55 kuruş ile gezemem, sizde bunu anlayın artık.
haa sizin "hesap bilmez kişi" dediğiniz adam yıllık 10bin km için dizel alan adamdır, zaten yanlış burda başlıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 7 Ekim 2021; 9:52:24 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Egea 1.3 dizel tutunur diyorsunuz ama öyle değil o iş.
Şu anda şirket aracı Egea'lar bine yeni kiralamalarda benzine dönüyor. Şirket olarak biz de dönüyoruz önümüzdeki ay, çünkü kiralama şirketi dizel için aylık 1500-1600 TL ekstra para istiyor. O kadar yakıt tüketmeyen arabalarımız var.
Açıkçası adamlar da benzinli kiralama derdinde. O parayı yakıta vereceğime donanıma verebiliyorum, yoksa aylık giderim kısılıyor.
Ayrıca teslim süresi de var o araçlarda.
Yeni kasa Egea Avis vs. bakın dizel araç yok gibi bir şey.
-
Bence içinde bulunduğumuz durumda otomobil için benzinli motor yeterli, SUV/Crossover için dizel motor gerekli
-
1.0 motor 🙂 snn ki züğürt tesellisi kusura bakma. Bu genel bi konu her arabada 1.0 motor yok zaten 1.0 basınca cayır cayır yakıyor az yaksın diye kendini kasanlar var komik. Dizel hem tork hem az yakması ile rahat rahat takıl. Euro 6D benzinlilerde de var o yüzden bakımları da aynı. Boşa Ke dinizi kandırmayın dizel araç pahalı diye almadım deyin şuna.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Dizel mi Benzinli mi tartışması artık tarih olacak ...10 yıl sonra cep telefonlarında ki gibi Lityum Pillerin batarya sürelerinin azlığı yada çokluğu konuşulacak.
Avrupa'da ve dünyada Elektrikli her model ve sınıf otomobillerin üretimi arttı.Vede üretimlerinin %75'ini Elektrikli model olarak çıkaracaklar.Bazı firmalar ise dizeli artık üretmiyor ve benzinli otomobili ise bir süre sonra üretmeyecek.Ama bazı otomobil firmaları da bizim gibi ülkelere içten yanmalı modelleri satmaya devam edecekler.
-
Evet Hocam sırrı mı çözdün. Dizel araç alamadığım için, param sadece 1.0 Turbo benzinli araca yettiği için kıskançlıktan kuduruyorum. Haklısınız Dizel araç muhteşem bir şeydir, bir gün param olursa Euro 6 Dizel Araç alıp, km de 5 Litre yakıyor he he he diye mutlu olup vuracağım kırbacı
Siz Dizel araç sahiplerinin mutluluk düzeyine bir gün ben de ulaşırım diye, umutla bekliyorum
-
1.0 Tce nin torku 160 Hocam. Önce ki aracım 1,5 Dci nin torku 200 dü, 2 Yıldan beri bir kere Turbo Benzinli araçta, önceki aracın torkunu aramadım arasında ki farkı da iyi biliyorum çünkü İşyerinin tahsis ettiği araç da Mitsubishi L200 4X4, yanılmıyorsam Torku 440 civarı.
-
Hocam, yılda yüksek km yapan insana Dizel kullanmayın diye bir şey asla söylemem. Ama çoğu insan yıllık Km sine bakmadan, uzun dönem de yapılacak masrafları karşılaştırmadan, sadece km başına aracın kaç kuruş tüketimi var diye bakarak araç seçimi yapıyor lafım onlara. Sorun sadece yakıt tüketimi değil, Euro 5 ve daha kötüsü Euro 6 dan sonra Dizel araçlar uzun dönem de başa büyük bela açıyor, kimse bunun farkın da değil.
-
Turbo benzinli araçlarda tork sorunu çözülünce küçük hacimli turbo benzinlilerin güçleri daha büyük hacimli dizelleri yakalamaya hatta geçmeye başladı. Tabi Avrupa normları gereği dizel araçlarda uygulanan emisyon standartlarını yakalamak için eklenen filtreler vs ek maliyetler de artınca küçük hacimli turbo benzinli araçlara geçmeye başladı otomobil üreticileri.
Bir yandan da turbo benzinlilere elektrik motorlarıyla destek olup hibritleşmeye başladılar ki tamamen elektiriğe geçene kadar emisyon ve tüketim ortalamalarını bu şekilde kurtarmaya başladılar. Arge yatırımlarını da sıfırdan yapmak yerine bu şekilde bir çapraz geçişle optimize etmeye çalıştılar.
Ülkemiz için bakarsak da büyük hacimli ticari araçlar dışında dizelden bir uzaklaşma olduğu bariz belli. Bazıları için çevrecilik, bazıları için ses, bazıları için bakım masrafları bazıları için büyük hacimden kaynaklı mtv farkı sebep olurken bence en büyük uzaklaşma sebebi mazot fiyatlarının benzin fiyatlarına bu kadar yaklaşmış olduğu şu dönemde küçük hacimli turbo benzinli motorların yakıtlarını atmosferik motorlara göre çok fazla düşürmesi ve dizel tüketimine yaklaşması.
-
1400-1500kg lık C-D suv araçlar için mantıklı olabilir. Daha düşük otomobil ağırlıklarındaki "suvcuk" diyebileceğimiz araçlarda çok sorun olacağını sanmıyorum hocam.
-
Atmosferik benzinliler ile dizelleri kıyaslarsanız doğru olabilir ama turbo benzinli araçlar büyük hacimli dizellerle benzer hatta daha iyi performansları verebiliyor hocam hem de 1lt civarı farklarla. Dizeldeki gibi agrasif sürmediğiniz sürece turbo benzinli mantıklı olabilir.
Ayrıca ülkemizdeki yakıt fiyatlarında arada %10 bile yokken dizelin ekonomisi kalmıyor açıkcası birçok binek araç kullanıcısı için.
Yılda 40-50.000km yapan araçlarda iş değişebilir tabi.
-
Teknik katalog diye bişi var ya ben ona bakıyorum. Araçları kullanıyorum da yani kullanıcı olarak yazıyorum bunu halen daha iddaa ediyorsunuz. Kısacası benim gibi sürekli şehir içi kullananlara her zaman en az yakanı tavsiye ediyorum isterse boş paket olsun. Milleti öyle bi alıştırmışlar ki herşey arabayı satana kadar. Fazla yakıyor diye servise gidenlerin haddi hesabı belli değil. Benzinli binenler bal gibi fazla yakacağını biliyor bunu bilerek alıyor çünkü alacağı rakamlara dizel araba yok başka çaresi yok. Aynı fiyata 1.6 dizel golf olsa 1.0 ı geçtim 1.5tsi bile almaz kimse. Örnek passat düne kadar 1.5tsi ın yüzüne bakan yoktu şimdi neymiş az yakıyomuş yersen🤣
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X