Şimdi Ara

Benzinli motor mu? daha uzun ömürlüdür dizel motor mu? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
111
Cevap
0
Favori
47.253
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu

    1 - Klasik dizel motorlar mazot pompalı ömür olarak benzinlilerden daha uzundur . 600.000 km yi devirmiş ve motor yaptırmamış klasik dizel Renault 19 1.000.000 Km devirmiş Mercedesler biliyorum

    2 - Büyük hacimli dizel motorların ömrü küçük hacimli motorlara göre daha fazladır. Bu benzinli motorlardada aynıdır. 50 yıldır motoru açılmamış milyonlarca km yapmış tankerler , gemiler mevcuttur...

    3 - Günümüz dizel motor teknolojisi küçük hacimden yüksek güç elde etmeye çalışmaktadır bu sebeple bu motorlar doping yapılmış kısrağın maratona çıkması gibi en fazla 150-200.000 km 'lerde çatlamaktadır (Bakınız 1.3 dizeller - Kaynak : taksiciler )

    4- Benzinli motorlarıda dizeller gibi gelecek beklemektedir küçük hacimden yüksek güç üretilmeye çalışılan super veya turbo chargerli araçlar 150-200.000 e gelmeden çatlayacaktır. Belkide bu otomotiv şirketlerinin işine gelmektedir . Yedekparça,yeni motor, yeni araba.....


    5- 80-90 model arası temiz dizel Audi veya Mercedes bulsam 1 dk beklemem satın alırım......!!!!





    94 model 150 binde e 200 mercedes var
    sahibi olan abimize 17-18 milyar ederi
    22 milyar vereyim ver dedim vermedi
    14 yıldır tık demedi diyor .rutin bakımı hariç tık dememiş
    varmı böyle birşey




  • 150.000 km ye 3. ülke araçları bile ulaşıyor neredeyse.

    bir mersedes için 150.000 km hiç problem olmasa gerek.

    yazdığınızda bir anormallik yok ki?

    acaba 1.500.000 km mi demek istediniz?

    hayırlı günler
  • adam binmemiş 150 binde cillop gibi araba halen taş gibi duruyor
    kmde değilim arabada hiçbir kendini bırakma emaresi yok onu belirtmek istemiştim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soul-car -- 18 Ocak 2008; 23:19:58 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: soul-car

    adam binmemiş 150 binde cillop gibi araba halen taş gibi duruyor
    kmde değilim arabada hiçbir kendini bırakma emaresi yok onu belirtmek istemiştim



    Mercedeslerde 150.000 km araçlar 0 sayılıyor.
  • Dizellerin kompresyon oranı benzinli araclara göre fazla oldugundan dolayı; pistonlar, piston kolları krank vs daha mukavimlidir. Zaten dizel motorlar aynı hacimdeki benzinli motora göre daha agırdır. Dizel motorlar tabiki benzinli motorlara göre daha uzun ömürlüdür. Dizelin handikapı cok tolereli calısmaması daha dar bir devir bantında verimli olması ve yakıtın özelliğinden dolayı yanma sonrası daha fazla partikul biriktiği için bakımlarının özellikle yag ve yag filtrelerinin düzenliperiyotlarla değiştirilmeleri motor ömrü acısından elzemdir. Birde özellikle yeni nesil 1600 bara kadar cıkabilen enjektörlerde yakıt kalitesi büyük önem tasımaktadır.
    Gemi makinalarına gelince ; gemi makınalrı belirli saat calıstıktan sonra overol edilmektedir. Zaten normal full otomasyon olmayan gemilerde 4 adet mühendis calısır. Bu agır devirli (yakllasık 200 rpm) makinalarda yakıt olarak ıfo 320 kullanılmaktadır.( Kalorifer yakıtı ifo 60dır!) Bu yakıt 85 derece civarında akıskan hale gectiği icin (ziftten farkı yoktur) tanklarda istim verilerek 110 dereceye ısıtılıp makineye gönderilir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gacara_53


    quote:

    Orjinalden alıntı: x15

    Ben gecen bir fiesta sordum..153 binde motoru yapılmış..Dizeller madem bu kadar uzun gidiyorda neden hiç kimse 80-90 bin üzeri dizellerin yanına yaklasmıyor..?Çoğu kullanıcı arabası bu km lere gelmeden elden çıkarmayı düşünüyor..Bence dizeller hiç güven vermiyor henüz..

    ewt dizel bir araç 100bin km ye gelince alıcısı çok az bulunur. garantısı olmayan araçlar ve km çok fazla yapmış araçları alırken kumar oynamamak lazım bir dizel motorun tamiri arızası benzinliye göre 3 kat daha pahalı olabilir. aslında otomobilde bence dizel benzinli arasında yakıt ekonomisi yoktur hesaplar ortada aynı kasa dizel ve benzinli arasında 10bin ytl fark var ve 100bini geçen bir dizel ve benzinli aynı fiyata gelir dşzel araba ticari araçlar haricinde pek mantıklı gelmiyor. en ilginçi adam alıyor dizel arabayı benzinli gibi kullaniyor tam gaz zaten benzinli kadar tüketiyor. bir depoyla bin km yapan tr de ya 2 dir yada 3 kişidir

    Dizel düşmanlığını daha temeli belirgin konulara oturtursanız daha isabetli olur. 2-3 kişi 1000 km reyi 1 depo ile zor görüyormuş türkiyede, kardeşim 1000 km yi her 4 kullanıcıdan 3 ü görüyor desem inanmayacaksın heralde, 50 lt lik depo var 60 lt relik depo var. Ticari kullanmayanlar zaten ekonomi için alıyor ve çok özenli kullanıyor bakımlarını zamanında yaptırıyor. Alan ekonomik diye alıyor ve çok ekonomik kullanıyor. Benzinliye göre 3000-4000 ytl veripte özensiz kullanmak 30 000-40 000 ytl vererek akılsız saf davranmak anlamına geliyor. Bunu her 100 kişide 1 kişi yapar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: oguz1

    Dizel düşmanlığını daha temeli belirgin konulara oturtursanız daha isabetli olur. 2-3 kişi 1000 km reyi 1 depo ile zor görüyormuş türkiyede, kardeşim 1000 km yi her 4 kullanıcıdan 3 ü görüyor desem inanmayacaksın heralde, 50 lt lik depo var 60 lt relik depo var. Ticari kullanmayanlar zaten ekonomi için alıyor ve çok özenli kullanıyor bakımlarını zamanında yaptırıyor. Alan ekonomik diye alıyor ve çok ekonomik kullanıyor. Benzinliye göre 3000-4000 ytl veripte özensiz kullanmak 30 000-40 000 ytl vererek akılsız saf davranmak anlamına geliyor. Bunu her 100 kişide 1 kişi yapar.



    bende dasyacılar gibi slogan yazacam;

    İNADINA DİZEL!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hightech33 -- 19 Ocak 2008; 10:50:28 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: oguz1

    quote:

    Orjinalden alıntı: gacara_53

    quote:

    Orjinalden alıntı: x15

    Ben gecen bir fiesta sordum..153 binde motoru yapılmış..Dizeller madem bu kadar uzun gidiyorda neden hiç kimse 80-90 bin üzeri dizellerin yanına yaklasmıyor..?Çoğu kullanıcı arabası bu km lere gelmeden elden çıkarmayı düşünüyor..Bence dizeller hiç güven vermiyor henüz..

    ewt dizel bir araç 100bin km ye gelince alıcısı çok az bulunur. garantısı olmayan araçlar ve km çok fazla yapmış araçları alırken kumar oynamamak lazım bir dizel motorun tamiri arızası benzinliye göre 3 kat daha pahalı olabilir. aslında otomobilde bence dizel benzinli arasında yakıt ekonomisi yoktur hesaplar ortada aynı kasa dizel ve benzinli arasında 10bin ytl fark var ve 100bini geçen bir dizel ve benzinli aynı fiyata gelir dşzel araba ticari araçlar haricinde pek mantıklı gelmiyor. en ilginçi adam alıyor dizel arabayı benzinli gibi kullaniyor tam gaz zaten benzinli kadar tüketiyor. bir depoyla bin km yapan tr de ya 2 dir yada 3 kişidir

    Dizel düşmanlığını daha temeli belirgin konulara oturtursanız daha isabetli olur. 2-3 kişi 1000 km reyi 1 depo ile zor görüyormuş türkiyede, kardeşim 1000 km yi her 4 kullanıcıdan 3 ü görüyor desem inanmayacaksın heralde, 50 lt lik depo var 60 lt relik depo var. Ticari kullanmayanlar zaten ekonomi için alıyor ve çok özenli kullanıyor bakımlarını zamanında yaptırıyor. Alan ekonomik diye alıyor ve çok ekonomik kullanıyor. Benzinliye göre 3000-4000 ytl veripte özensiz kullanmak 30 000-40 000 ytl vererek akılsız saf davranmak anlamına geliyor. Bunu her 100 kişide 1 kişi yapar.


    arkadasiin litre kavraminda sorun var benim yaris 36 lt mazot aliyor işik yaninca tamami 42 lt zaten

    uzun yolda kasarak gitsek 800 km anca gidersin basarsanda en az 650 km gidiyor. gelsin 1000 km yapsin arabayi vercem




  • katılıyorum motorun yapımına kullanımına göre vs. vs. değişir
    quote:

    Orjinalden alıntı: lexus

    sıkıştırma oranı ile alakalı. günümüzde beniznliler daha uzun ömürlü dizellere çok yükleniyorlar.
  • yüklenme ,aşırı zorlama gibi şeyleri ,şirket arabasını kullanan kişiler yapar! arabasını normal kullanan ,arabasının sahibi vatandaş bu tip işler yapmaz! dolayısı ile dizel düzgün kullanılırsa,benzinliden daha uzun ömürlü olur!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hightech33 -- 19 Ocak 2008; 11:12:20 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: soldier_of_fortune

    yüklenme ,aşırı zorlama gibi şeyleri ,şirket arabasını kullanan kişiler yapar! arabasını normal kullanan ,arabasının sahibi vatandaş bu tip işler yapmaz! dolayısı ile dizel düzgün kullanılırsa,benzinliden daha uzun ömürlü olur!


    başlığı açan adam provakatör bu tür konular dizel benzin savaşlarına döner.100.000 km de dizeli bitirdiler,eksozu pis koktuğu için dizelin havayı çok kirlettiğini söylediler laboratuar gibi burun var analiz etmişler dumanı,bakımını pahalı demişler 10.000 bakımı 100-110 ytl benzinli ne kadar bilmiyrum 40 ytl değil heralde 45 litre mazotla ş.içi 750 km gidiyorum bizim benzinliyle (toyota) 65 lt benzinle 550 600 km yapıyorum
    şirket arabası kullanan arkadaşlarımın altındaki araçlar (peugeot 307,clio,doblo hepsi dizel) 180-230.000 km civarında haalaa gidiyor kötü kullanıma rağmen. nedir bu dizel karalama kampanyası anlamış değilim? benim hesap şeklim budur.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yy2

    katılıyorum motorun yapımına kullanımına göre vs. vs. değişir
    quote:

    Orjinalden alıntı: lexus

    sıkıştırma oranı ile alakalı. günümüzde beniznliler daha uzun ömürlü dizellere çok yükleniyorlar.





    Öncelikle emisyon oranlarına bakılınca eurodiesel kesinlikle daha cevrecidir hatta AB de eurodiesel kullanımı zorunlu hale getirilme çalışmaları vardır.

    Yeni nesil diesel motorlara örnek verebileceğim 3 adet 1.4 hdi motorlu peugeout 206 van mevcuttur. Araclar şirket aracıdır. Ortalama 250.000 kmdedirler. Düzenli servis bakımları yapılmaktadır. Onun dışında hic arıza vermediler (sirket arabası olarak kullanıldıklarını hatırlatırım)

    Günümüz diesel motorlarında turbo vardır fakat ornegin benzinli TFSI gibi 2,5 bar basmaz 0,5-1,2 bar arasında basınc değerleri ile calısırki zaten yüksek torku ve yakıt ekonomisini sağlayan common rail ve turbodur. Ayrıca standart eculu bir turbo diesel düşük kapasite ile fabrikadan cıkmaktadır zaten chiptunningle neler yapıldığını herkez bilmekte. Bu durumda motorun zorlandığı çokta doğru degil.
    Zaten bence 1litreden 100hp vermeyen motor zorlanmıyordur.

    Fiyat konusunda arkadas hesap konusunda haklı fakat benzinli gibi basmak nedemek anlamadım yüksek hızlarda(200km/s) Focus tdcin 8l civari benzinlisinin 13l civarı yaktıgını biliyorum. Ortalamaya vurursak dieselin km de 100krs gibi bir getirisi var ayrıca aracı 2. el olarak satarkende daha pahalıya sattıgınızı unutmamak lazım




  • quote:

    Orjinalden alıntı: RomuLUSThEBiG


    çok bilimsel bir açıklama olmuş 100.000 km de biten bir dizel ne gördüm ne duydum..


    bir önceki mesajımda belirtmiştim mazotu çok kalitesiz kullanıyorlar bu da motoru bitiriyor ayrıca ben gördümki yazıyorum buraya



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi multimind -- 19 Ocak 2008; 12:36:05 >
  • dizel daha uzun ömürlüdür.çünkü daha az devir çevirir.benzinli araçlar 5500-6000 devir çevirirken dizeller 3500-4000 devir çevirir.mesele eski amerikenlarda uzun ömürlüdür.çünkü daha az devir çevirir.ama dizeli bakımlı tutmak lazım yoksa benzinli kadar ömrü olmaz
  • OHV ve düşük devirli Amerikan tarzı bir benzinli motorun ömrü turbodizelden epey fazladır 2 katı kadar. Ama Doch, öyle 1.6 127 Hp yok 1.4 Tsi 140 Hp-170 Hp gibi motorların hiç bir farkı yok turbo-dizel motorlardan. Ömürleri kısadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fleetwood1991 -- 19 Ocak 2008; 19:44:27 >
  • yahu kardeşim öyle şeyler düşünüyosunuzki dizel düşmanlığı vs vs sanki tek arabaya biniyo millet benzinli yada dizel ve hangisiyse ona tapiyor bin km yapan dizel olmaz vw caravelle 80lt tam fulledim 550km yol gidebildim yavaş gitseydim 700km. bin km gider havasından geçilmiyor. passat tdi bin km o bin km bu bin km. yok öyle bişe çekicinin üstünde yapar. bin km yapanlar varya onlar ist ank 15 saatte giden tipler öyle bir araba kullanmak yok milleti kandırmayın normal kullanımda 7lt tüketir küçük dizeller. büyük dizeller 12lt den aşağı tüketmez. yani en ekonomik araç normal kullanımda 180ykrş tüketir. öyle sizin hesaplarınız 4.5 lt falan safsata onu yemene anlatın rüzgar esmeyecek güneş doğmayacak stepne olmayacak arabayı inip iteceksin falan 1000km yol yapacaksın o ezyeti çenekadar ötöbüsle git




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    quote:

    Orjinalden alıntı: oguz1

    quote:

    Orjinalden alıntı: gacara_53

    quote:

    Orjinalden alıntı: x15

    Ben gecen bir fiesta sordum..153 binde motoru yapılmış..Dizeller madem bu kadar uzun gidiyorda neden hiç kimse 80-90 bin üzeri dizellerin yanına yaklasmıyor..?Çoğu kullanıcı arabası bu km lere gelmeden elden çıkarmayı düşünüyor..Bence dizeller hiç güven vermiyor henüz..

    ewt dizel bir araç 100bin km ye gelince alıcısı çok az bulunur. garantısı olmayan araçlar ve km çok fazla yapmış araçları alırken kumar oynamamak lazım bir dizel motorun tamiri arızası benzinliye göre 3 kat daha pahalı olabilir. aslında otomobilde bence dizel benzinli arasında yakıt ekonomisi yoktur hesaplar ortada aynı kasa dizel ve benzinli arasında 10bin ytl fark var ve 100bini geçen bir dizel ve benzinli aynı fiyata gelir dşzel araba ticari araçlar haricinde pek mantıklı gelmiyor. en ilginçi adam alıyor dizel arabayı benzinli gibi kullaniyor tam gaz zaten benzinli kadar tüketiyor. bir depoyla bin km yapan tr de ya 2 dir yada 3 kişidir

    Dizel düşmanlığını daha temeli belirgin konulara oturtursanız daha isabetli olur. 2-3 kişi 1000 km reyi 1 depo ile zor görüyormuş türkiyede, kardeşim 1000 km yi her 4 kullanıcıdan 3 ü görüyor desem inanmayacaksın heralde, 50 lt lik depo var 60 lt relik depo var. Ticari kullanmayanlar zaten ekonomi için alıyor ve çok özenli kullanıyor bakımlarını zamanında yaptırıyor. Alan ekonomik diye alıyor ve çok ekonomik kullanıyor. Benzinliye göre 3000-4000 ytl veripte özensiz kullanmak 30 000-40 000 ytl vererek akılsız saf davranmak anlamına geliyor. Bunu her 100 kişide 1 kişi yapar.


    arkadasiin litre kavraminda sorun var benim yaris 36 lt mazot aliyor işik yaninca tamami 42 lt zaten

    uzun yolda kasarak gitsek 800 km anca gidersin basarsanda en az 650 km gidiyor. gelsin 1000 km yapsin arabayi vercem

    6lt tüketmiş yanlışlık olmasın normalde yaris 3.5 lt tüketir. dubing




  • kaç kez tüketim değerlerimi yazdım size, imkanınız varsa gelin bana takılın, kağnı gibi de gitmiyorum....hız sınırlarında ve makul bir sürüşle katalog değerleri ve altına inebilirsiniz.... neden anlamak istemiyorsunuz? ya d anlıorsunuz işinize gelmiyor?
    quote:

    Orjinalden alıntı: gacara_53

    yahu kardeşim öyle şeyler düşünüyosunuzki dizel düşmanlığı vs vs sanki tek arabaya biniyo millet benzinli yada dizel ve hangisiyse ona tapiyor bin km yapan dizel olmaz vw caravelle 80lt tam fulledim 550km yol gidebildim yavaş gitseydim 700km. bin km gider havasından geçilmiyor. passat tdi bin km o bin km bu bin km. yok öyle bişe çekicinin üstünde yapar. bin km yapanlar varya onlar ist ank 15 saatte giden tipler öyle bir araba kullanmak yok milleti kandırmayın normal kullanımda 7lt tüketir küçük dizeller. büyük dizeller 12lt den aşağı tüketmez. yani en ekonomik araç normal kullanımda 180ykrş tüketir. öyle sizin hesaplarınız 4.5 lt falan safsata onu yemene anlatın rüzgar esmeyecek güneş doğmayacak stepne olmayacak arabayı inip iteceksin falan 1000km yol yapacaksın o ezyeti çenekadar ötöbüsle git



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hightech33 -- 20 Ocak 2008; 10:48:35 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gacara_53

    yahu kardeşim öyle şeyler düşünüyosunuzki dizel düşmanlığı vs vs sanki tek arabaya biniyo millet benzinli yada dizel ve hangisiyse ona tapiyor bin km yapan dizel olmaz vw caravelle 80lt tam fulledim 550km yol gidebildim yavaş gitseydim 700km. bin km gider havasından geçilmiyor. passat tdi bin km o bin km bu bin km. yok öyle bişe çekicinin üstünde yapar. bin km yapanlar varya onlar ist ank 15 saatte giden tipler öyle bir araba kullanmak yok milleti kandırmayın normal kullanımda 7lt tüketir küçük dizeller. büyük dizeller 12lt den aşağı tüketmez. yani en ekonomik araç normal kullanımda 180ykrş tüketir. öyle sizin hesaplarınız 4.5 lt falan safsata onu yemene anlatın rüzgar esmeyecek güneş doğmayacak stepne olmayacak arabayı inip iteceksin falan 1000km yol yapacaksın o ezyeti çenekadar ötöbüsle git


    benim araba nın deposu 45 lt ş.dışı 800 km gidiyor yani 1 litre ile yaklaşık 17.5 kilometre gidiyor.deposu 65 litre olanlar + 20 litre buda +350km demek yani 1150 km.hadi sert kullandı 1.000 km.yazdığın arabaların hepsi çok yakan arabalar.2.5 dizel motor ekonomik değildir tabiiki.burada 1.3 1.5 dizllerden bahsediliyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gacara_53

    6lt tüketmiş yanlışlık olmasın normalde yaris 3.5 lt tüketir. dubing


    gel sen izmir hatay caddesine sabah ve aksam trafiğine gir istediğn aracla 6lt alti tüket alnindan opeyim seni



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceyhunberber -- 20 Ocak 2008; 14:25:37 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.