Şimdi Ara

Benzinli motor mu? daha uzun ömürlüdür dizel motor mu? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
111
Cevap
0
Favori
47.253
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu

    2 - Büyük hacimli dizel motorların ömrü küçük hacimli motorlara göre daha fazladır. Bu benzinli motorlardada aynıdır. 50 yıldır motoru açılmamış milyonlarca km yapmış tankerler , gemiler mevcuttur...






    haklısınız şu an çalıştığım gemide 1964 model turbo dizel batı almanya yapımı bir deutz makina var...

    gemide 6 yıldır çalışan makinacı daha kapak açmadığını söylüyor ve ondan önce 8 yıl çalışan bir makinacı daha bizde motoru açmadık hiç demiş yani ortalama 14 yıldır hiç motor kapağı yerinden alınmamış...

    ayrıca arkadaşlar mercedes c220 cdi ile 1,000,000 km rekoru kırdı sadece yağ yakıt filtreleri değiştirildi...

    aynı şekilde geçtiğimiz yıllarda almanyada bir taksicinin yanlış hatırlamıyosam 1982 model benzinli bir mercedes ile 1,000,000 km dldurup fabrikaya hediye ettiğini haberlerde izlemiştim...

    kısaca bu sadece markaya motora değilde kullanıma bağlı birşey sonuçta....

    ama tabi klasik motorlara göre konuşuyorum çünkü 350,000de ömrünü bitiren rotary motorlu rx8ler var....




  • dizel daha sağlam üretiliyor maliyeti daha yüksek sanırım
  • bin km giden araçlar hangiler? deposu büyüklerin kasada motorda büyük demek bin km yapanlar ek depo taktırıyor öyleya ben hiç bin km yol giden duymadım atraxiyon hariç
    quote:

    Orjinalden alıntı: RomuLUSThEBiG


    quote:

    Orjinalden alıntı: gacara_53

    yahu kardeşim öyle şeyler düşünüyosunuzki dizel düşmanlığı vs vs sanki tek arabaya biniyo millet benzinli yada dizel ve hangisiyse ona tapiyor bin km yapan dizel olmaz vw caravelle 80lt tam fulledim 550km yol gidebildim yavaş gitseydim 700km. bin km gider havasından geçilmiyor. passat tdi bin km o bin km bu bin km. yok öyle bişe çekicinin üstünde yapar. bin km yapanlar varya onlar ist ank 15 saatte giden tipler öyle bir araba kullanmak yok milleti kandırmayın normal kullanımda 7lt tüketir küçük dizeller. büyük dizeller 12lt den aşağı tüketmez. yani en ekonomik araç normal kullanımda 180ykrş tüketir. öyle sizin hesaplarınız 4.5 lt falan safsata onu yemene anlatın rüzgar esmeyecek güneş doğmayacak stepne olmayacak arabayı inip iteceksin falan 1000km yol yapacaksın o ezyeti çenekadar ötöbüsle git


    benim araba nın deposu 45 lt ş.dışı 800 km gidiyor yani 1 litre ile yaklaşık 17.5 kilometre gidiyor.deposu 65 litre olanlar + 20 litre buda +350km demek yani 1150 km.hadi sert kullandı 1.000 km.yazdığın arabaların hepsi çok yakan arabalar.2.5 dizel motor ekonomik değildir tabiiki.burada 1.3 1.5 dizllerden bahsediliyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gacara_53 -- 20 Ocak 2008; 19:28:46 >




  • uzun yola çıkacağız ve normal 80 90 120 150 gideceğiz bin km ilave depo olmadan giden araba varmı? varsa bizde alalım
  • zaten büyük hacimli dizel motorlardan pek ekonomiklik beklemek saçma olur.yani benim şahsi görüşüm dizellerin turbosuz olanları uzun gider diyorum çünkü aynı atmosferik benzinli gibi yan bir güç almıyo yani benzinlilerinde turbolusu oldumu gene uzun ömürlü değildir diyorum.,ve normal dizelle normal benzinli dersek bence benzinli daha ömürlüdür diyorum çünkü ozamanda yakıt konusu geliyo bu durumda benzinlii galip oluyo zaten çoğu kimse dizelleri yüzbinde veya yüz elli binde elinden çıkarıyo -iyi geceler-....
  • dizel araçlarla 1000km yapan arkadaşlar merak ediyorum bu arabaları nerde kullanıyorlar.Bende dizel clio kullanıyorum şehir içinde maksimum 700 kmyi geçmiyor.şehir dışında 800-850 civarında yapıyor.bu 1000km yapanlar gelsin istanbulda yapsınlarda görelim.Tabi aracın deposuda önemli 60lt cyakıt alan araç uzun yolda tabiki 1000km yapar.Ama her açıdan yeni nesil dizel motorlar benzinlilerden daha iyi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: iceman2005

    dizel araçlarla 1000km yapan arkadaşlar merak ediyorum bu arabaları nerde kullanıyorlar.Bende dizel clio kullanıyorum şehir içinde maksimum 700 kmyi geçmiyor.şehir dışında 800-850 civarında yapıyor.bu 1000km yapanlar gelsin istanbulda yapsınlarda görelim.Tabi aracın deposuda önemli 60lt cyakıt alan araç uzun yolda tabiki 1000km yapar.Ama her açıdan yeni nesil dizel motorlar benzinlilerden daha iyi.



    neden iyi açıklarmısınız?ben gerçekten merak ediyorum...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gacara_53

    uzun yola çıkacağız ve normal 80 90 120 150 gideceğiz bin km ilave depo olmadan giden araba varmı? varsa bizde alalım



    megane 2 sedan la gittik ve her seferinde en az 1000 km gidiyor. 60 lt depo ile
  • Yeni nesil dizel motorların özellikleri.yeterli değil ise daha fazla bilgi verebilirim

    Bütün silindirler yakıtı ortak bir borudan alır, ortak basınç hattından. Yüksek basınçlı bir pompa, aynı zamanda yüksek basınçlı bir depo olan ortak basınç hattına yakıtı sağlar. Sonra yakıt, elektronik bir kontrol modülü ile yönetilen enjeksiyon supaplarıyla silindire aktarılır. Geleneksel dizel motorların çoğunda her bir silindire ayrı olarak yakıt sağlanır. Motor tarafından döndürülen bir distribütör pompa, yakıtı ayrı bir hattan silindir enjeksiyon memesine getirir. Ortak yakıt hattıyla, enjeksiyon noktası ve enjeksiyon miktarı motorun ihtiyaçlarına göre çok daha hassas bir şekilde ayarlanabilir.

    Avantajlar:

    - Performans ayarı

    - Ekonomi

    - Düşük emisyon seviyesi

    - Daha yumuşak çalışma özellikleri

    Yeni nesil dizel motor, kendini dinleyerek ses düzeyini kontrol eder. Kullanılan kontrol cihazi ise piezoelektrikli bir vuruntu algılayıcısı. Motor bloğunda silindirlerin arasında yer alan bu algılayıcı, oluşan sarsıntıları kaydeder. Bunlar elektronik kontrol sisteminin (IDM) işlemcisine gönderilir. Sıra dışı büyük sarsıntı ve vuruntular, yakıt enjeksiyon programı ayarlanarak azaltılır. Yakıt miktarindaki hafif bir değişiklik, motorun yine yumuşak bir şekilde çalışmasını sağlar.

    Gelişmiş enjeksiyon, direkt enjeksiyonlu dizel motorun yumuşak çalışma özellikleri bakımından çok önemlidir. Ana yanma işleminden önce küçük miktarlarda yakıt püskürtülmesi, yani pilot enjeksiyon, yanma işlemini olumlu etkiler. Yanma basıncının daha yumuşak bir şekilde yükselmesi motora yumuşak bir performans sağlar. Bu da normalde gürültülü ve sarsıntılı calışmasıyla tanınan dizel motorların daha sessiz çalışmasını sağlamakla kalmaz, aynı zamanda yanma verimliliğini de artırır.





  • satılan otomobillerin yüzde 60 ı dizel avrupada ve türkiyede.
  • millet dizele bayıldığından almıyor, sırf yakıtı ekonomik diye. benzinliden şaşmam ben, gözlemlerime dayanarak söylüyorum; dizeller soğukta benzinli motor gibi rahat çalışmaz, motorun ısınması geç olur, düzenli bakım ister, parçası pahalıdır, satın alırkende pahalıdır... benzinli daha pratiktir ve daha uzun ömürlüdür.
  • motorun ömrünü ne kısaltır
    turbomu krank egzantrik milinin şeklimi kısa vites oranımı
    fabrikasyon olupta ömrü kısaltan şeyler nedir acaba
    bizim sonradan yaptıgımız eklemeleri kastetmiyorum
    mesela mercedesler uzun ömrünü motorda sakladığı rezerv güce bağlıorlar
    bmw moturun erken bitmesi yüksek devirde güç vermesi gibi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: absolutely rocker
    quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit
    quote:

    Orjinalden alıntı: selim82
    ben euro dizel aracların egzos undan cıkan dumana bakınca bence benzinliden daha cok pisletiyo gibime geliyo

    Yanımdan geçen bir Eurodizel olunca resmen zehirleniyor gibi oluyorum. Oysa araç benzinli olunca bu kadar sert bir egzoz kokusu olmuyor. Daha az zararlı ise biz neden daha fazla hissediyoruz egzoz kokusunu?

    eskiden bu forumda böyle şeyler yoktu ..verilen bilgiler hep röletif değerler subjektif yorumlar
    eskiden motorinin benzinin molekül büyüklüğünden sülfür oranına C02 emisyonuna kadar değerler verilirdi ve kişisel değerlendirmeye gerek kalmazdı
    neymiş efendim yanından geçen egzosundan gelen kokunun keskinliği ?


    quote:

    Orjinalden alıntı: melankolik23
    koku-renk ile çevreyi kirletme arasında oran kurdunuz ya sizi tebrik ederim....ne kokusu ne de rengi olan bir gazla dikkat edin ayağınız kaymasın
    renge-kokuya aldanmayın bu kadar......yeni nesil-euro dizelli bir araç benzinliye göre daha az çevreyi kirletir...en büyük kriter de CO2 emisyon oranıdır arkadaşlar...
    renaultun resmi sitesinden aldım..Alttaki co2 emisyon oranlarına dikkat....umarım inandırıcı olur..ayrıca bu işler senin benim görüşüme göre olmuyor..adamlar şu an yatıp kalkıyorlar daha az emisyonlu motor üretmeye çalışıyorlar...(ör.vw-TSI)
    girin araçların teknik özelliklerine hangi firma olursa olsun bakın bakalım CO2 emisyon değerlerine,sonra isterseniz burada tartışalım...tabii co2 emisyonunu biliyorsanız....
    renault-megane---------- 1,6 lt. 110 hp 16 V Manuel---------- 1,5 lt. 100 hp dcı Manuel
    CO2 emisyonu, g/km---------------- 163------------------------------------122


    Herhangi bir markanın internet sitesine girip benzinli ile dizelin emisyon değerlerini karşılaştırmak internet kullanan herkesin yapacağı bir şey. Ben size kokusu keskin olmayan daha çevreci demedim. Kokusu neden keskin onu sordum. Biliyorsanız alalım cevaplarınızı.

    Bir de dünyanın en çevreci ülkeleri Eurodizel otomobillere bile neden ek çevre vergisi uyguluyor, buna bir yorum alabilir miyiz?




  • 4.000.000 çeviren dizel araç hiç duymadım:) 1.500.000 çeviren Canter biliyorum gerçi :)
  • Herkes diyeceğini yine desin,

    Dizel satışları benzinleri geçti, millet dizel alıyor, bakım ve parça masrafları aynı hatta daha uygun... Toyata, honda alırsan tabiki uygun olmaz renault, fiat al bakalım neyi pahalı...
  • Arkadaşlar merhaba.
    2000 model Opel Vectra 2.0 cd dti bir araç alacağım 2. el . Bu araca çok fazla vakıf değilim. Araç 146000 km. de bu gördüğüm kadarıyla da temiz bir araç. sizce bu km dizel bir opel alınır mı ??
  • ülkemiz şartlarında benzinli daha sağlamdır nekadar temiz mazot aldığınızı sanarsanız sanın ülkemizdeki mazot kötü iki üçkere kötü mazot alın turbo diye bir şey kalmıyor değiştirmek gerekiyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: grenzenlos

    Arkadaşlar merhaba.
    2000 model Opel Vectra 2.0 cd dti bir araç alacağım 2. el . Bu araca çok fazla vakıf değilim. Araç 146000 km. de bu gördüğüm kadarıyla da temiz bir araç. sizce bu km dizel bir opel alınır mı ??



    -Eğer aracı az kullanacaksanız,
    -Eğer araç temiz kullanılmış ise,
    -Yetkili servisten alınacak ekspertiz raporu sonucunda önemli kusuru yoksa,
    -Aracı da ucuza alıyorsanız,

    düşünülebilir.



    Dizel motorlar,daha çok km. yapan araçlar için üretilmiş başta,sonradan otomobillere de koydular.Amacının dayanıklılıktan çok ekonomi olduğunu düşünüyorum.Ama bu demek değil ki dizeller az km.yapar.Bugün bir araç ister benzinli,ister dizel olsun,bakımları düzgün yapıldığı ve kullanırken özen gösterildiği sürece (dizelde bu daha önemli) çok rahat 400 bin km.yi görür.Daha da fazla gidebilir,600 bin km.de dizel Passat var.Kuş Serisi araçlardan da 500-600 bin görmüş olanlar vardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deserthawk -- 13 Nisan 2009; 13:49:11 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yengeç kazım

    peki benzinli araçmı çevreyi çok kirletiyo yoksa dizel mi?


    dizel tabikide
  • söz konusu olan uzun ömürse : Benzinli üstün
    çevreyi daha az kirleten: dizel
    az yakan : dizel
    sorunsuzluk : benzinli
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.