Şimdi Ara

Benzinli motor mu? daha uzun ömürlüdür dizel motor mu? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
111
Cevap
0
Favori
47.253
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1 milyon km.yi geçen 1998/99 model Civic 1,6 biliyorum.

    Orjinalden alıntı: deserthawk

    Orjinalden alıntı: grenzenlos


    Dizel motorlar,daha çok km. yapan araçlar için üretilmiş başta,sonradan otomobillere de koydular.Amacının dayanıklılıktan çok ekonomi olduğunu düşünüyorum.Ama bu demek değil ki dizeller az km.yapar.Bugün bir araç ister benzinli,ister dizel olsun,bakımları düzgün yapıldığı ve kullanırken özen gösterildiği sürece (dizelde bu daha önemli) çok rahat 400 bin km.yi görür.Daha da fazla gidebilir,600 bin km.de dizel Passat var.Kuş Serisi araçlardan da 500-600 bin görmüş olanlar vardır.


  • Dizel çok önde
    Lpgden bile düşük yakıt tüketimi
    Tork üstünlügü kendini hemen fark ettiriyor
    Yeni nesil turbo dizeller çok sessiz ve cok yüksek performans vermekteler
    Evet hor kullanırsanız bir turbo arızası sizi üzebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mervegül -- 14 Nisan 2009; 18:07:50 >
  • ilginç

    ben dizel c4 le

    60 lt eurodizel 1250 km yol gittim şehir dışı acaba benim arabada bir sıkıntımı var? üstte yazanlara kalsa 700 800 km gitmesi lazımda?

    yol istanbul ankara adana hatay hız 95 120 arasında değişken..

    bence ne turbodizeller ne de benzinliler daha uzun ömürlü ikiside az cok aynı... ancak normal dizel aracları diyorsanız onların oldukca uzun ömürlü olduklarını biliyorum..
  • normal dizel, eurodizel farketmez,
    dizeller benzinlilerden daha AZ çevreyi kirletir.
    CO2 salınımı dizellerde daha azdır.
    zaten avrupa'da subvansiyon uygulanmaktadır bu sebeple dizellere.

    subjektif yorumlarla ilgili değerlendirmene katılıyorum rocker

    quote:

    Orjinalden alıntı: absolutely rocker


    quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit

    quote:

    Orjinalden alıntı: selim82
    ben euro dizel aracların egzos undan cıkan dumana bakınca bence benzinliden daha cok pisletiyo gibime geliyo


    Yanımdan geçen bir Eurodizel olunca resmen zehirleniyor gibi oluyorum. Oysa araç benzinli olunca bu kadar sert bir egzoz kokusu olmuyor. Daha az zararlı ise biz neden daha fazla hissediyoruz egzoz kokusunu?


    eskiden bu forumda böyle şeyler yoktu ..verilen bilgiler hep röletif değerler subjektif yorumlar
    eskiden motorinin benzinin molekül büyüklüğünden sülfür oranına C02 emisyonuna kadar değerler verilirdi ve kişisel değerlendirmeye gerek kalmazdı
    neymiş efendim yanından geçen egzosundan gelen kokunun keskinliği ?




  • aslında kesin cevap için düşük devirde olan motor uzun ömürlüdür dersek tam doğruyu bulmuş oluruz. Çünkü 8 silindirli benzinli motorlarda düşük devire sahip olduğu için dizelle ömür konusunda kapışabilirler.
  • astra cdti ful depo 1100 gittim arabada 5 kişiydik uzun yol yaptık. bursadan burdura gidip geldik benzinli arabayla sittin sene gidemezsin 52litre yakıtla 1100 km
  • kullanıma bağlı. 2side aynı şartlar altında kullanılırsa benzin diye biliyorum
  • aynı kullanım şartlarında dizel motor daha uzun ömürlüdür. çünkü dizel yakıtı pistonlarda iken aynı zamanda pistonlara yağlama da yapar. bu da aşınma süresini arttırarak motor ömrünü uzatır. ayrıca dizel motorları daha dayanıklı parçalardan üretiyorlar bu da motor ömrüne artıdır. ancak günümüzde artık nerdeyse tüm dizel araçlar turbolu olarak üretilmeye baslandı ve tabikide turbolu motorun ömrü daha kısa olur. kısacası turbodizel ise benzinli daha uzun ömürlüdür. ancak turbosuz dizel ise dizel daha uzun ömürlü. eğer benzinli motor turbolu ise her halukarda benzinlinin ömrü kısa olur.
    ancak bu bakış açısı ve tartışılanlar çok sığ kalıyor. çünkü motor var motor var. her firmanın ürettiği motor aynı olmaz. bmw nin ürettiği motor ile hyundai motoru bir olmaz.( hyundai yi sadece örnek olarak verdim başka marka da olabilir)




  • Turbosuz dizelde bulunmadığına göre. Bulunsada işe yarar marka bir araba olmadığı için gereksiz direk benzinli alınabilir. Bende 2005 ford ranger var turbosu olmayan ve beygir ve torku olmayan model. 180.000 de şimdiye kadar 2 kere bakım yapıldı onlarda da yağ ve filtreler değiştirildi. Hiç bir arıza çıkarmadı. Araba 1 yıl öncesine kadar sürekli uzun yolda kullanıldı 1 yıldır sabit ve şehir içi haftada 1 gün geziyorum. Taş derler işte ondan hatta kaya. Ama 2500cc olmasına rağmen 100km de 7lt e yakın mazot yiyor. Turbosuz ve beygir/tork düşük olandan olması size bu avantajı sağlıyor. Yakın arkadaşımda 2007 mazda bt50 var ki mazda/ford aynıdır bilirsiniz. 100km de 9lt yiyor o da mazotu ama yokuşta geçeni görmedim daha. 380nm tork değeri olması lazım araçta deli dehşet tırmanıyor ve mazotu da içiyor. Babam 1984 de mazdanın çift kabin dizel pikapı ile 450.000 kmde iş yaptığını anlatır hep. Yani işin özü eski turbosuz dizeller gerçekten uzun ömürlü ama turbosu olmayan dizelide ben napıyım, düz yol arabası desen adam gibi basamıyon bile. Şimdi ben bu 2500 dizelin üzerine 1.4 benzin bir araba almayı düşünüyorum.




  • İkisininde bilinçli bir şekilde kullanıldığını düşünürsek dizel motorlar daha uzun ömürlüdür. Motorun ömrünü motor hacmide belirler; daha büyük hacimli olan daha uzun ömürlüdür. Kullanılan devirde belirler; daha düşük devirde kullanılan daha uzun ömirlü olur. Kullanım şekli, nasıl bakım yapıldığı, şehir içi-dışı kullanım oranı vs. belirleyici faktörlerdir. Şimdiki dizellerde rahat 500-600 bin kmyi görüyorlar.
  • bir motorun ömrünü bitiren çok fazla faktör vardır ancak tasarıma göre kıyas yaoılacak ise silindir başına düşen iş ve silindir içi basıncın yüksekliği birincil faktördür.

    Silindir içi combustion ile oluşan basınç değeri kadar önemli başka hiçbir şey yoktur. bütün diğerleri bu ana faktörün yansımasıdır.
    Konu anlaşılsın diye net yazayım

    düşük devir = düşük basınç
    turbosuz motor = düşük basınç
    silindir sayısının azlığı = yüksek basınç (silindir başına yapılan iş artıyor )
    düşük oktan = düşük basınç
    düşük setan= düşük basınç
    silindir çapının kıyas olarak küçüklüğü = basınç olarak aynı değer olsa bile silindir yüzeyine uygulanan basınç nedeniyle erken aşınma

    bunun dışında atlamış olabileceğim şeyler de bulunabilir ama hepsi basınç miktarı ile orantılır.

    Basınç miktarı en üst ve ortalama değeri göz önüne alınarak seçilecek metalin veya alaşımın buna ne kadar süre maruz kalacağı ve sinüs eğrisi(aslında basamak şeklindedir) göz önüne alınarak bir güvenlik katsayısı konulur ve malzeme seçilir. yük ,güç basınç hepsi aynı şeyler olduğu için basıncın değişimi bir malzeminin yorulmasında ana sebeplerden birisidir. yani basınç aynı olsa bile değişken yük sayısı periodu, bu da rpm olarak bize ne kadar sayıda basınç ürettiğiminizi gösterebilir, fazla olursa malzemenin yorulması da hızlanmaktadır .

    Basit bir örnek verirsek bir hamalla 200 kg yük vererek bir km git desek belki ilk alışta zorlanır ama sonradan kendisini buna öre ayarlayrarak çok yorulsa da o mesefeyi taşır . AMa siz 50 metrede bir yükü sırtından alarak 5 metre sonra aynı yükü sırtuna koyarsanız daha belirlediğiniz mesafeye yaklaşmadan hamal veya beygir diyelim yorulmaya başlayacaktır. işte bizim motorlarımızda yüksek devir ve devişken devir ile ürettiğimiz basınç her seferinde malzeme üzerinde bir yorulma (aşınma değil) yaratarak bir nevi malzemeyi kanser yaparak mazlzeme yapısını ve bağlarını zayıflatır. Bunun sonucunda kılcak çatlak dediğimiz ve malzemeyi bitiren bir aşamaya geçilir ki geri dönüşü mümkün değildir. Bu yapıyı ancak aynı malzemeyi eriterek yeniden istediğiniz yapıya getirebilmek mümkündür. haddaneler bu işle iştigaldir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceyhunberber

    quote:

    Orjinalden alıntı: gacara_53

    6lt tüketmiş yanlışlık olmasın normalde yaris 3.5 lt tüketir. dubing


    gel sen izmir hatay caddesine sabah ve aksam trafiğine gir istediğn aracla 6lt alti tüket alnindan opeyim seni

    aynen izmir de özellikle o dediğin yerlerde 6 lt altı yakmak hayal gibi bu arada bence kullanıma göre değişir uzun ömürlü olması 2000 yılında babam en yakın arkadaşından 1999 model opel astra aldı(galericiydi arkadaşı) araç daha 20000km deydi neyse aracı aldık 2.gün sonunda motor arıza lambası yandı götürdük servise abi bunun motoru bitmiş dediler bizde arabayı aldığımız gibi arkadaşın yanına gittik yemin etti abi bende bilmiyordum diye ama paramızı verdi bizde gidip sıfır araç aldık o yüzden tamamen kullanımla alakalı olduğunu düşünüyorum




  • Aslında soru genellikle yanlış anlaşılmış.

    İkisininde bakımı düzgün yapıldığında ve düzgün kullanıldığında hangisi uzun ömürlüdür diye soruluyor. Çoğunluk kullanıma bağlı v.s. türünden cevaplar vermiş.

    Ben araç almayı düşünen biri olarak birçok taksiciye sorduğumda hep aynı cevabı aldım.

    "Eğer çok fazla km yapmayacaksan, dizelden uzak dur. Dizel daha nazik, daha masraflı ve daha kısa ömürlü. Bir arıza yaptığında benzinli için 1 ödersen dizele 2 ödersin. Yağı, suyu ,bakımı daha pahalı...v.s".

    Ben taksicilerin yalancısıyım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hozturan

    normal dizel, eurodizel farketmez,
    dizeller benzinlilerden daha AZ çevreyi kirletir.
    CO2 salınımı dizellerde daha azdır.
    zaten avrupa'da subvansiyon uygulanmaktadır bu sebeple dizellere.

    subjektif yorumlarla ilgili değerlendirmene katılıyorum rocker

    quote:

    Orjinalden alıntı: absolutely rocker


    quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit

    quote:

    Orjinalden alıntı: selim82
    ben euro dizel aracların egzos undan cıkan dumana bakınca bence benzinliden daha cok pisletiyo gibime geliyo


    Yanımdan geçen bir Eurodizel olunca resmen zehirleniyor gibi oluyorum. Oysa araç benzinli olunca bu kadar sert bir egzoz kokusu olmuyor. Daha az zararlı ise biz neden daha fazla hissediyoruz egzoz kokusunu?


    eskiden bu forumda böyle şeyler yoktu ..verilen bilgiler hep röletif değerler subjektif yorumlar
    eskiden motorinin benzinin molekül büyüklüğünden sülfür oranına C02 emisyonuna kadar değerler verilirdi ve kişisel değerlendirmeye gerek kalmazdı
    neymiş efendim yanından geçen egzosundan gelen kokunun keskinliği ?




    karbondioksiti söylüyorsunuz; ama dizel çevreye kükürtdioksit de saçmıyor mu? Dizel daha az işlenmiş yakıt değil mi, bana daha kirli olması gerekiyor gibi geliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Navi

    Aslında soru genellikle yanlış anlaşılmış.

    İkisininde bakımı düzgün yapıldığında ve düzgün kullanıldığında hangisi uzun ömürlüdür diye soruluyor. Çoğunluk kullanıma bağlı v.s. türünden cevaplar vermiş.

    Ben araç almayı düşünen biri olarak birçok taksiciye sorduğumda hep aynı cevabı aldım.

    "Eğer çok fazla km yapmayacaksan, dizelden uzak dur. Dizel daha nazik, daha masraflı ve daha kısa ömürlü. Bir arıza yaptığında benzinli için 1 ödersen dizele 2 ödersin. Yağı, suyu ,bakımı daha pahalı...v.s".

    Ben taksicilerin yalancısıyım.


    taksicilerin genelde dizelden uzak durduğu bilinen bir gerçektir.
  • Turbo motor ömrünü kısaltır diye arkadaşlar eski turbosuz partnerlar en fazla kaç km gidebiliyor 100 bin km segman atılıyor turbo motor ömrünü uzatır fakat turbo arıza verebilir ayrı mesele
    bahsettiğiniz o otobüslerde kamyonlarda hepsinde turbo var
    soruya gelince dizel çok daha uzun ömürlüdur dışarda bir sürü 500 bin km li taksi albea lar dolaşıyor böyle km li kaç tane benzinli var ya da direk otobüsler gibi 2 milyon km yapan benzinli var mi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 4JustIce -- 20 Mayıs 2011; 13:01:15 >
  • hava kirletme olayı için daha bilimsel bir skala söz konusudur. Her araç (ABD için yapılmış ama bir fikir verir) için hem CO2 değerleri için 1 ile 10 arasında bir puan verilir bu puanlamanın aralıkları da her sene update edilmektedir. Bu nedenle küçük de olsa değişimşler olmaktadır.Konunun detaylarını merak edenler için hem kirletici gas skalasını hem de CO2 aralıklarını veriyorum.
    -----------------------------------------------------------------------------------------
    model 2011 yılı ve üstü içinhttp://www.epa.gov/greenvehicles/GHG_Score_2012.pdf

    2009 ve 2010 yılı arası araçlar içinhttp://www.epa.gov/greenvehicles/GHG_Score_2009_2010.pdf

    2008 yılı ve öncesi içinhttp://www.epa.gov/greenvehicles/GHG_Score_2008.pdf

    -------------------------------------------------------------------------------------

    Hava kirliliği için aralıklar üretim yıllarına göre şunlardır ,

    2011 model ve üstü içinhttp://www.epa.gov/greenvehicles/AP_Score_2012.pdf

    2009 & 2010 model araçlar içinhttp://www.epa.gov/greenvehicles/AP_Score_2009_2010.pdf

    2008 yılı ve altındaki yıllar için http://www.epa.gov/greenvehicles/AP_Score_2008.pdf

    -------------------------------------------------------------------------------------------------

    gelelim bildiğimiz araçlar için hangi değeri almış olun için ise

    http://www.fueleconomy.gov/feg/findacar.htm en detaylı şekilde verilere ulaşabilirsiniz.





  • yeri gelmişken vermiş olduğum sayfada yazan ifadeleri sanırım konudan uzak olanlar için biraz açmam gerekiyor birçok kısaltma terim var

    LEV and ULEV
    The old emissions standards- eski emisyon standardındaki araçlar

    LEV II
    Low Emission Vehicle - düşük emisyonlu araçlar

    ULEV II
    Ultra Low Emission Vehicle-Ultra düşük emiyonlu araçlar

    SULEV
    Super Ultra Low Emission Vehicle- super ultra düşük emisyonlu araçlar

    PZEV
    Partial Zero Emission Vehicle- Kısmî sıfır emisyonlu araçlar

    AT-PZEV- ileri teknoloji kısmı sıfır emsiyonlu araçlar
    Advanced Technology Partial Zero Emission Vehicle

    ZEV
    ZEV Zero Emission Vehicle- sıfır emisyonlu araçlar
  • hayır bence yanlış benzinli daha uzun ömürlüdür etrafımda görüyorum dizel 100-125 bin de bitiyor benzin 300-400 arası devam

    multimind kardeş sen ne yaptın ya. e pes yani. Ben buraya uzun ömürlü motor (Yamaha-Honda vb.) bakarken denk geldim. Tire'de cep telefonu, hat, kontör toptancılığı yapan Küçük Menderes havzasındaki ilgili kişilerin hepsinin tanıdığı ve alışveriş etmiş olduğu birisi var; otomobili Clio Symbol 2007 1,5 DCI en son gördüğümde 250.000'deydi daha otomobilinin arka koltuklarının naylonlarını bile sökmemişti. ''300.000'i geçince satacağım'' demişti.
    Eğer dediğin gibi 100-125 bin arasında dizeller bitse memlekette kimse dizel kullanmazdı.
  • Ben gecen bir fiesta sordum..153 binde motoru yapılmış..Dizeller madem bu kadar uzun gidiyorda neden hiç kimse 80-90 bin üzeri dizellerin yanına yaklasmıyor..?Çoğu kullanıcı arabası bu km lere gelmeden elden çıkarmayı düşünüyor..Bence dizeller hiç güven vermiyor henüz..

    x15 sana da pes yani. 2. el dizellerden tabii ki herkes korkar; bu piyasada çoğu insanın bildiği temel bir bilgidir. Çünkü 2. el benzinli otomobil 2. el dizel otomobile göre daha az masraf çıkarır. Dizellerde hem motor tamiri daha pahalıya mâlolmaktadır hem de enjektör değişimi riski vardır. Enjektör değişimi yapılırsa bir dizel otomobilde 4 enjektörün olduğunu ve her birinin ortalama 500 Euro civarında bir maliyetinin olduğunu hesap ederseniz tabiiki kimse 2. el dizelin yanına yaklaşmaz. O yüzden dizel otomobillerin sıfır km. olanı makbuldür.
    Ayrıca piyasadaki 2. el dizellerin (km.si 80-90 bin gösterse bile) %95'inin gerçek rakamları 150.000'den aşağı değildir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turrican1 -- 19 Eylül 2011; 22:57:57 >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.