Şimdi Ara

Beyler benim bir araba projem var fikir verir misiniz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
1.924
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Özellikle mühendis ve tekniker arkadaşları konuya bekliyorum

    not: bu bir fantazidir kalkıp araba yapacağım demiyorum

    Not2: bu proje degil arac tasarliyorum sifirdan yapiyorum yani


    beyler ben bir araç konfigurasyonu hayal ettim şöyle anlatayım

    renonun 0.9 3 silindirli tce motoru alıyoruz

    egzantrik kayışı ve kam milini çıkarıyoruz

    subaplar için pneumatik iticiler tasarladım aracın devir aralığına göre elektronik olarak açılıp kapanan iticiler koyuyoruz. bu sayede hondanın vtec gibi değişken subap zamanlayıcısı 2 farklı şekilde değil sonsuz farklı aralıklarla açıp kapanabilecek. bu da düşük devirlerde yakıt tasarrufu yüksek devirlerde ise daha performanslı bir motor sağlayacak. ayrıca sürüş modlarıyla düşük devirlerde de daha belirgin performans artışı sağlanabilir

    ayrıca bu sistemde kam milleri egzantrık zinciri vs olmadığı için daha hafif bir motor bloğu ortaya çıkmış olacak. bu üzerine çalışılan bir teknoloji inşallah olur da kayıştı zincirdi gergiydi uğraşmayız

    ikinci olarak sanzımanı da çıkarıyoruz. yerine tamamen kendi fikrim olan tek kavramalı yarı otomatik sıralı sanzıman koyuyoruz

    peki bu neden?
    1. çift kavramalı şanzımanlar komplike ve ekstra ağırlık ekliyor arızaları da masraflı
    2. tork konvertörlü sanzımanlar da ağır ve eskilerden gelen çok yakar önyargısı var. gene bunlar da arıza durumunda masraflı oluyor
    3. tek kavramalı robotize normal şanzımanlar zaten otomotiv tarihinden silinmesi gereken büyük utanç kaynakları

    sıralı şanzımanlar ise daha hafif ve daha hızlı. zaten otomatik araçlar tek tek düşürüyor vitesleri normal vites kutusuna gerek yok. hızlı olduğu için de tek kavrama çok rahat yeter diye düşünüyorum. hatta yüksek performanslı kullanımda motosikletlerdeki quickshifter gibi bir sistemle kavramaya ihtiyaç duymadan bile vites attırılabilir. ayrıca f1 kulakçıklarla da çok daha zevkli bir sürüş deneyimi olur. arıza durumunda robot arızası hariç çok büyük masraflar çıkmaz diye düşünüyorum.

    ekzantrik elemanları çıktı motor hafifledi. vites kutusu küçüldü motor hafifledi şimdi sırada turbo var

    turboyu çıkarıyoruz yerine elektrik kompresoru koyuyoruz. evet dogru duydunuz supersarj veya turbo değil bildiğin elektrikle çalışan trubin koyuyoruz peki neden?

    motor zaten 3 silindirli üstünde küçücük bir salyangoz var gereksiz uzun egzoz boruları var. her bir silindir kutu kola kadar yok. ne gerek var komplike sistemlere ben zaten hala turbo kullanılmasına şaşırıyorum kaç senelik teknoloji.

    her bir gaz kelebeğine konulmuş motorun devir aralığına göre çalışan aynı radyatör fanı gibi tabi daha küçük 3 tane fan koyuyoruz. tabi yüksek dönme kabiliyeti var ve emiş manifoldunu da üç silindir için ayrı olacak şekilde tasarlıyoruz. her bir fan kendi manifolduna havayı sıkıştırıyor ve vakum olduğunda yanma odasını hem soğuk hem de yüksek basınçlı hava ile dolduruyor. tabi fan dediğime bakmayin üç tane pc fanı koyacak değiliz. yüksek dönme kabiliyeti olan performanslı pervaneler bunlar jet pervane sadece elektrikle çalışıyor.

    bu ne sağladı: zaten subapların kontrolü tamamen bizde, içeri giren havanın kontrolü bizde, zaten enjektörlerle benzinin kontrolü bizde. her bir devir ve her bir senaryo için ayrı hacimlerde yakıt hava karışımı gönderebiliriz istediğimizde performans istediğimizde yakıt tasarrufu sağlarız

    bu kombinasyonun genel faydaları ayrıca şöyle:
    1. daha hafif motor
    2. daha esnek motor istediğinde performans istediğinde tasarruf
    3. sübap yakalama derdi olmadığı için daha yüksek devir aralığı (tabi 4 silindirli motorlarda uygulanırsa daha da yüksek devir aralığı olabilir)
    4. turbo bakımı hortum yırtıldı yağ kaçırdı ıslık çaldı derdı yok
    5. sanzıman dsg bilmemne problemi yok büyük masraflar yok


    sizce tutar mı sistemin hata yaptığı dezavantaj olarak gördüğünüz yerler varsa benimle paylaşın kombinasyonu geliştirelim. yeni kombinasyonlar yapalım. daha da tutarsa karoseri de yaparız özellik donanım falan koyarız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bender B. Rodriquez -- 12 Kasım 2021; 9:47:5 >







  • AMME HİZMETİ: Konuyu baştan sona okuyanlara yazık olmaması adına, ben okudum siz okumayın arkadaşlar. Öyle bir üfürüksel anlatım var ki, tekniker-mühendis çağırıp, bilmediği alandan argümanları sıralamış, tutarlı olacağım diye terimler yerleştirmiş. Kendize yazık etmeyin.

  • Linç yemeye hazırlan
  • AMME HİZMETİ: Konuyu baştan sona okuyanlara yazık olmaması adına, ben okudum siz okumayın arkadaşlar. Öyle bir üfürüksel anlatım var ki, tekniker-mühendis çağırıp, bilmediği alandan argümanları sıralamış, tutarlı olacağım diye terimler yerleştirmiş. Kendize yazık etmeyin.

  • Paran varsa yapılmayacak şey yok kardeşim.

  • Uğraşma git bi tane Clio 5 1.3 tce edc al arka koltukları trimleri vs ağırlık yapacak herşeyi sök gazla söktüğün parçaları da sat proje ucuza gelir.
  • Huan8 H kullanıcısına yanıt
    Daha önce neredeydin usta. Boşa gitti 3 dk😑
  • Arkadaslar yanlis anladiniz proje degil bu. Araba yapiyoruz sifirdan bu da motoru olacak arabanin. Sonra karoseri yapacagiz. Isim falan koyariz dh ye ozgu
  • HemşireZED kullanıcısına yanıt
  • Bi bitmediniz be , bu ülkeye cahil lazım cahill , ezanlar dinmiycek medreseler kapatılamayacak yobazlıkta boğulacağız uçuyokk gidiyeeaakkhh

  • Huan8 H kullanıcısına yanıt

    sen dh halk kahramanısın 

  • Konu hafiflemek ise arabanın koltukları yalıtımı vs çıkarırsın ralli arabası gibi


    Gerisi uzun ve boş iş 3 silindir 0.9 CC motor ne yapabilirsin zaten olsa fabrikası yapar

  • Huan8 H kullanıcısına yanıt
    Amme hizmeti için teşekkürler, vakit kaybetmedim.
  • Pnömatik süpaplar onyıllardır yarış otomobillerinde ve motosikletlerde kullanılıyor. Sıralı şanzıman zaten motosiklet şanzımanıdır ve 100 yıldan fazla zamandır motosikletlerde ve artık epeydir yarış otomobillerinde de kullanılıyor. Keza elektrikli kompröserler de öyle, yıllardır bilinen ve yerine göre uygulanan teknolojiler bunlar.


    Bunların nesi senin fikrin anlayamadım, açar mısın?


    Mesala aynen şöyle demişsin:


    "ikinci olarak sanzımanı da çıkarıyoruz. yerine tamamen kendi fikrim olan tek kavramalı yarı otomatik sıralı sanzıman koyuyoruz."


    Zaten var olan bir şeye mi benim fikrim diyorsun yoksa bunu tasarladığın otomobile koymak mı kendi fikrin?

  • Konu hort olmuş. Sana bu konularda bir tek Onno Usta yardım edebilirdi, 30 sene önce olsaydı, adam yaşlandı, bıraktı.

    Forumdaki genç mühendislerin yeterli iş tecrübesi olmaığı için onlardan fayda yok. Gerçek Otomative mühendisleri Almanya da, onlara da soru sorsan, cevabına kaç bin euro isterler.
  • Motor olarak 2.0 ve üzeri motor kullanılması verimliliğe daha fazla katkı sağlayacaktır.
  • Eğer iyi bir sponsor bulduysan yapılmayacak şey değil.

  • Anlatan Adamlaryoutube
    Ne Nedir?'in bu bölümünde Koenigsegg firmasının ürettiği ve standart otomobillerdeki egzantrik milini ortadan kaldırarak tamamen elektronik kontrollü Dünya'nın en yenilikçi motor teknolojisi Free Valve'i anlattık. Free Valve sisteminde pnömatik olarak çalışan sübaplar elektronik olarak kontrol ediliyor ve çok daha yüksek güçler elde edilebiliyor. Videoyu izledikten sonra beğenmeyi paylaşmayı ve kanala abone olmayı unutmayın. Sizlerin destekleri ile her geçen gün daha da büyüyeceğiz! *SOSYAL MEDYA HESAPLARI* Instagram: https://www.instagram.com/anlatanadamlar Kişisel Instagram: https://www.instagram.com/dcnkr Kişisel Instagram: https://www.instagram.com/tugberkkececioglu Kişisel Facebook: https://www.facebook.com/dogacan.kara.9 Kişisel Facebook: https://www.facebook.com/tugberk.kececioglu #koenigsegg #egzantriksizmotor #freevalve
    https://www.youtube.com/watch?v=pv9z5aVbJz8


    Elektrikli turbo güç yetiremez. Yapılan en iyi elektrikli turbo nitro gibi bir şey. Yani bir kere kullanınca tekrar şarz olması gerekiyor.



    Kafanda hayal ettiğin araba bu.



    Doug DeMuroyoutube
    CHECK OUT CARS & BIDS! https://carsandbids.com The Koenigsegg Gemera review is here! Today I'm taking you on the most thorough tour yet of the Koenigsegg Gemera, and I'll show you all the quirks and features of the Gemera -- and I'm going to show you the Gemera in detail, inside and out. Check out my Koenigsegg Gemera review! WEBSITE & MERCH! http://www.dougdemuro.com FOLLOW ME! Twitter - http://www.twitter.com/dougdemuro Instagram - http://www.instagram.com/dougdemuro Facebook - http://www.facebook.com/ddemuro DOUGSCORE CHART: https://www.dougdemuro.com/dougscore
    https://www.youtube.com/watch?v=1mPmCDS66Qc
  • İçten yanmalı motorlarda firmalar halihazırda farklı teknolojiler geliştirmiş durumda...


    Infiniti VC-Turbo Engine - World’s First Variable Compression Ratio Engine - YouTube


    Otomobil üreticilerinin emisyondan yırtmak için geliştirdikleri küçük hacimli üç silindirli motor yerine çok daha farklı bir seçenek üzerinde çalışılabilir.


    Kare pistonlu motor yaptı!


    Kare pistonlu motor yaptı! Yüzde 70 yakıt tasarrufu sağlayacak - Otomobil Haberleri (hurriyet.com.tr)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RoyWalsh -- 8 Ekim 2022; 2:30:17 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.