Şimdi Ara

BG VE TORKU EN YUKSEK 1.6 ?.. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
77
Cevap
1
Favori
1.858
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yozgatli kardesim 4.6 lt.lik ortalama Trabzon'da 8 olurmu , bnce olmaz 6 -6.5 olur kanimca. Yuksek tork aracin rahat cekmesini saglarsa yakiti yukari fazla tirmandirmayabilir diye dusunuyorum. Kullanan arkadaslar varsa gorusleri kafamizdaki soru isaretlerini kaldirabilir di.

    308 hic aklimda olmayan bir modeldi ama rakamsal olarak guzel duruyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orhan1461 -- 11 Eylül 2015; 2:53:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • orhan1461 kullanıcısına yanıt
    Benzinli turbolar için de aynı şey geçerli. Olay sadece tork ile beygirde bitmiyor arkadaşım. Vites oranı var, ağırlığı var, donanıma göre kullandığı lastik ve jant ölçüsü var, sürtünme katsayısı var. 0.9-1.6 arasında 20 çeşit araba kullanmışımdır hala diyorum kriterin saçma sapan bir şey. Örnek de vereyim yine belli ki anlamıyorsun, ya da anlamak istemiyorsun.

    Opel Insignia 1.6 sidi170 / 260
    Vw Passat 1.4 tsi act 150 / 250

    Alfa romeo 1.4 mutiair 170 / 250
    vw golf 1.4 tsi 125 / 200 ya da 150 / 250

    Bu rakamlar tercihini etkiliyor mu alacağın arabayı seçerken. Eğer etkiliyorsa tamam ben haksızım ne diyeyim. Yukarıdaki farklı segmentteki arabalar kullanımda birbirine yakın hissettirir. Ben şahsen seçerken içine oturur hangisi daha güzelmiş bakarım bunun torku daha yüksek bu daha iyi çeker diye araba almam. Hala anlatamıyorum niyeyse. Biraz daha saygılı cevap vermen dileği ile.




  • Arkadas ilk mesajin bu olsaydi sana tesekkur eder bakis acimi degistirebilirdin ama sen olaya oyle bir daldinki konumu fikrimi yerin dibine soktun. Sonrada bahsetmedigim soylemedigim seyleri sanki soylemisim gibi elestirdin.

    Eger sadece tork yeterli degilse guzel bir aciklama ile durumu acikliga kavusturabilirsin. Bn bu kadar bilgi sahibiyim demekki bu sekilde actim. Bahsettiginiz detaylardan bilgim olsabu konu burda olmazdi zaten. Ve herkes herseyi bilse forumda konu olmaz sizin gibilerde ukalalik yapamazdi. Maalesefki bazi seyleri bilmiyoruz ve maalesefki sizin gibilerin oldugu bir forum ortaminda cekine cekine konu acmak durumunda kaliyoruz ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhan1461

    Yozgatli kardesim 4.6 lt.lik ortalama Trabzon'da 8 olurmu , bnce olmaz 6 -6.5 olur kanimca. Yuksek tork aracin rahat cekmesini saglarsa yakiti yukari fazla tirmandirmayabilir diye dusunuyorum. Kullanan arkadaslar varsa gorusleri kafamizdaki soru isaretlerini kaldirabilir di.

    308 hic aklimda olmayan bir modeldi ama rakamsal olarak guzel duruyor...

    Ben Turbo benzinli leri deneyimlerin doğrultusunda söylüyorum. Sen fabrika verisine bakma kullanıcı yorumlarına bak. Fabrika verisine bakarsak Sportage ş. İçi 7,5 benim araç 12 gösteriyor. Gerçekler bunlar senin için önemli olsan km de ne kadar yakarsa iyi. Bunu bi kendin cevapla sonra dizeli daha çok seveceksin. Turbo benzinli fln gerek yok tüp takmayacaksan. Ceed al rahatına bak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • SAİM. kullanıcısına yanıt
    aile arabası denmiş,neden artılanmış ki

    Edit: RCZ R yorumu,alıntılamayı unutmuşum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TypeR_Mbt -- 11 Eylül 2015; 4:40:26 >
  • atmosferik olarak bildiklerim:

    Opel 115 hp
    Renault 115 hp
    Honda 125 hp
    Toyota 132 hp
    Hyundai 135 hp


    yolda sık görülenler bunlar, tork olayını bilmem ama atmosferikte Honda ilk sırada tercih edilmeli mantıken. Turbo motorları takip etmedim. Atmosferikçiyim
  • Ceedin benzinlisi nasil ? Deneme sansin oldumu hic ?. ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WinstonCode

    quote:

    Orijinalden alıntı: FreudeAmFahren

    Direkt enjeksiyonlu atmosferik olarak Hyundai'nin 135bg 165nm toka sahip 1.6 GDI motoru var.



    mpi motor değil mi o ? 132 beygirdi en son 135 yaptılardı sonra

    Hocam 2 tane farklı 1.6 motoru var. MPI olan lpgye uyumlu olan elantrada şuanda kullanılıyor. Diğeri GDI motor. i30 ve Tucsonda kullanılan. Lpgye uyumsuz.
  • Honda crv 1.6 160 hp

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • orhan1461 kullanıcısına yanıt
    Ben şehiriçi şehirdışı karışık toplamda 50 60 km kadar kullandım, performansı 1.2 için çok iyi kasada hafif, otomatik şanzımanla uyumu çok iyi motorun, yakıtı şehirdışı 5in altına düşmesi çok zor,5.5 6 litre arası yakıyor lehir dışında, karmada ise en az 7 - 7.5 litreyi göze alın, benim kullandığım aracın uzun süreli ortalaması biraz agresif kullanımla beraber 8.4 litreydi.

    Ben yine de 1.6 thp olanını tavsiye ederim, motorun önü chipe fazlasıyla açık, aynı motoru bmw ve mini de kullanıyor ayrıca 270 bglik versiyonu var RCZ Rda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 180 üzeri tüm torklar sizin için ve bir otomobil için fazlasıyla yeterlidir. Araçtan çok size şöyle bir fikir vereyim Benzinli/LPG li araç tercih etmeniz daha mantıklı olur uzun yolsa yormaz kafa ağrısı yapmaz bakımları çok dha aucuz ve uzun vadede sizi üzme ihtimali daha düşüktür tabi bu benim kişisel görüşüm.. dizeller çok vibrasyonlu ve sesli çalıştığından kendilerini pek sevmiyorum
  • Aile aracı c ve d segmenti turbo benzinli araçlar;
    Focus 1,6 ecoboost 180 hp
    Astra, insignia 1,6 turbo
    Mondeo 1,6 ecoboost 160 hp
    golf, leon, jetta, passat 1,4 tsi 140/150 hp

    Hepsi de günü rahatlıkla kurtaracak araçlar bütçenize ve beklentinize göre seçiminizi yapın.
  • Alfa Giuletta olabilir 170bg 250 tork olması lazım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • orhan1461 kullanıcısına yanıt
    Sportage ile aynı ağırlıktalar. Gene ş.içi heleki Trabzon üfff... +12 LT görürsün. Bilmiyorum niye benzinli araç istiyorsun ama tüp takmayacaksan alma ama ben Tüp takar gezerim diosan Astra 1.4 Turbo Cosmo tam senlik. Tabi dizel İ30 Ceed varken almam.
  • Not Afraid kullanıcısına yanıt
    GDI motor LPG ye uyumsuz değil sadece küçük miktar benzin tüketmesi lazım ama sıvı sistem takılırsa 0 benzin tüketir
  • Kardes sportaj var dayimda 1.6 benzinli gidisi fena degilde rampada mahcup ediyor gercekten .. Sendeki ne durumda ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • orhan1461 kullanıcısına yanıt
    +4000 devire getirdin mi sıkıntı 0 hatta 4850 de tam torkunu veriyor bu devirde hiç sıkıntısı olmuyor. Sadece motordan bana göre güzel bir ses geliyor.

    Düz yolda zaten sıkıntısı yok ama atmosferik olduğunu yokuşta anlıyorsun yüksek devir çevirmen lazım.

    Sen dizel bak kardeşim. ailecek 9 yıl son 3 yıl 1.9 TDİ Caddy kullanmış biri için söylüyorum bu dediğimi dikkate al
  • En güçlü 1.6 atmosferik motor:
    Toyota 1.6 DOHC Dual VVt-i ve Valvematic, 16 supap. 132 PS 160 Nm tork.
  • YozgatLee0666 kullanıcısına yanıt
    Katılıyorum .Daha önce sportage almadan 7 yıl atmosferik araç kullandım.Özellikle Honda Cr-v 2004 model 150 beygir 190 tork 4x4 4ileri tork konvertörlü otm vitesti çok seviyordum o aracı o da atmosferikti devirleninci Vtec hakkını veriyordu gerçekten
    Atmosferiği kullanmasını bilen çoğu araca plaka okutturur :) .Yüksek devirlerde tork ve beygiri verdiği için yüksek devir çevirmek lazım.Turboda yok birde.
    Atmosferik motorun sesi,mekanik açıdan sorunsuzluğunu devir çevirme karakterini ve hevesini ben çok seviyorum .Hoş geliyor yani araç yeterki üst devirlerde olsun fişek gibi fırlıyor .
    Bayırlara 2500-3000 devirle girip 3500e kadar cıkarıyorlar .Yüksek devir çevirmeyince Sonra araba bayıldı :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OğuzQ7 -- 11 Eylül 2015; 18:40:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhan1461

    quote:

    Orijinalden alıntı: gyradel

    Ülke olarak ne kadar kötü haldeyiz yahu şu konu bile kanıtıdır. 1.4, 1.6 aile arabasından sürat, hızlanma bekliyoruz. Aile arabası alacak adam özellikle bu hacimde genişliğe bakar. Ne bileyim konforuna, donanımına, işlevselliğine, yakıt tüketimine bakar.

    Fakir ülke olarak düşük hacimde eğlenmek için hothatch alacaksın, eğer ki hız istiyorsan. Şöyle düşün, aile arabası alacaksın 1.6 litreye kadar, hele ki dizel ise biri diğerinden yarım saniye hızlı ya da ne bileyim 60nm fazla torku olacak. Ve sen kıl payı daha iyi motoru var diye genişliğini, işlevselliğini, konforunu, görünüşünü bir kenara bırakıp o arabayı mı alacaksın?

    Arkadasim cok cok rica ediyorum su konuya bambaska boyutlardan bakmayin. Konuyu okuyun anlamadiysaniz tekrar okuyun.Bg den bahsim gectimi hic, TORK diyorum TORK, suratli gitsin diye degil rampada yigilmasin vitesler arasinda yorulmiyayim diye fikir danisiyorum, baltalayip durmayin su konuyu. Tecrubeli arkadaslar bnm ne demek istedigimi cok iyi anlayip guzel fikirler uretiyorlar zaten, siz anlamiyorsaniz okuyup fikir edinmenizi oneririm ...



    İlk mesajını bi daha okursan...

    quote:

    Arkadaslar baslikta da belirttigim gibi BG ve TORK degerleri en yuksek 1.6 aile araci hangisidir. 2000 model ustu sifira kadar yolu var.Fikir sahibi arkadaslarin yorumlarini rica edecegim.



    250Nm torkla Alhambra al



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rabitelli -- 11 Eylül 2015; 19:11:23 >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.