Şimdi Ara

Bilgilendirme : Depollution System Faulty (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
49
Cevap
3
Favori
94.336
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar. Yardımınızı rica edeceğim.

    Bende de 2007 pejo 1.6 dizel 407 var. Aracı bir haftadır aldım. İlk depollution hatasında, ısıtma bujilerini değiştiler, egr kontrolü ve temizliği yapıldı, düzeldi. Şimdi gene verdi. Ama dikkatimi çeken ne zaman hız sabitleyiciyi devreye alsam bir kaç dakika geçmeden bu hatayı veriyor. Önce esp hatası veriyor sonra depollution hatası çokıyor. Sonra esp hatası bir daha çıkmıyor ama depol. hatası sürekli çıkıyor. Depol hatası ilk çıktığında devirden düşüyor ama sonrakilerde devirde bir sıkıntı olmuyor. Sonra motor hatası söndü. Ben gene hız sabitleyiciyi devreye aldım bir dakika geçmeden gene motor arızası yandı ve depol. hatası verdi. Bir alakası var mıdır? Ya da volantla alakası olabilir mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baris355

    Merhabalar. Yardımınızı rica edeceğim.

    Bende de 2007 pejo 1.6 dizel 407 var. Aracı bir haftadır aldım. İlk depollution hatasında, ısıtma bujilerini değiştiler, egr kontrolü ve temizliği yapıldı, düzeldi. Şimdi gene verdi. Ama dikkatimi çeken ne zaman hız sabitleyiciyi devreye alsam bir kaç dakika geçmeden bu hatayı veriyor. Önce esp hatası veriyor sonra depollution hatası çokıyor. Sonra esp hatası bir daha çıkmıyor ama depol. hatası sürekli çıkıyor. Depol hatası ilk çıktığında devirden düşüyor ama sonrakilerde devirde bir sıkıntı olmuyor. Sonra motor hatası söndü. Ben gene hız sabitleyiciyi devreye aldım bir dakika geçmeden gene motor arızası yandı ve depol. hatası verdi. Bir alakası var mıdır? Ya da volantla alakası olabilir mi?

    2 hafta önce aynı hatadan saniyedeydim 307'im için usta kızdırma bujileri dedi yada beyin dedi sonra beyinde bişey yok dedi ama bu hatanın birçok sebebi olabiliyor...




  • İlginiz için çok teşekkür ederim Smile

    Bilgilendirme için yazıyorum.

    Sanayi de çok iyi dedikleri ustalara gittim. Kendimi kaptırsam aracın bir çok parçasını değiştireceklerdi. EGR den başlayıp hava debi metreye kadar.

    Sonra Sivas Peugeot Yetkili servisine gittim. Bugüne kadar gördüğüm servislerden en iyisi. Kendimi evimde gibi hissettim. Hem işlerinde profosyoneller hem de esnaflar. Şunu bunu değiştirelim demediler. Komple kontrollerini yaptılar. Turbo selenoid valfinin arızalı olduğunu tespit ettiler. Sorun çözülmüş oldu. Araca genel bir bakımda yaptılar. Araç bambaşka bir araç oldu. Fişek gibi oldu.

    Bence böyle bayileri teşvik etmek lazım. Başta teknik danışman Ahmet bey olmak üzere, Yusuf bey ve Bilal Beye çok teşekkür ederim. Ahmet Bey genç ve yetenekli bir arkadaş. İşini özveriyle, bilim adamı edasıyla yapıyor.
  • Esp asr hatası, depollution arızası verdiğinde, kendiliğinden çıkıyor. Aslında esp de bir sorun olduğundan değil. Motor save konumuna geçtiğinden, or da da hata görüyor ama esp sistemi çalışmaya devam ediyor.

    Motor hata konumuna geldiğinde, sorun devam ettiği müddetçe de hız sabitleyiciyi devreye alamıyorsunuz. Hız sabitleyici sistemi de hata veriyor. Eğer bir müddet sonra hız sabitleyiciyi devreye alabiliyorsanız, sorun geçmiş demektir. Yani kısa süreli bir hatadır. Ama motor arıza ışığı sönmeyebilir.

    Yani hız sabitleyeci ile motor arızasının devam edip etmediğini kontrol edebilirsiniz.

    Benim, hız sabitleyici ile hata başlıyor, öngörüm yanlışmış. Sadece tesadüf.

    Hatayı anlamada sadece bilgisayar önemli değil. Aracı iyi tanımak, hataları iyi okumak ve ne yapacağını bilmek lazım. Mesela ben , bu hatada, aracımı, bir kaç yerde bilgisayara taktırdım. Hepsinin çözüm önerisi farklı oldu. Ama servide ki arkadaş, yaklaşık bir saat, bilgisayara takılı bir şekilde aracı inceledi. Değişik ekranları var. Orda değerleri süreli inceledi. Denemeler yaptı. Araştırmalar yaptı.

    İşte bundan dolayı bence servis, bana çok daha ucuza geldi. Yani pahalı olması, bir noktada göreceli bir kavram. Mesela dışarıda ki arkadaşlara uysam, şimdiye kadar masrafım 4 bin tl yi bulabilirdi. Birde servisin garantisini de eklerseniz bence, en mantıklı kararım servisde yaptırmak oldu.

    300 Tl ye, enjektörler hava kaçırdığından söküldü, oringleri vs değişti, turbo selenoid sensörü değişti artı hava filtresinin sekmanları gibi bazı malzemeler takıldı ( 4*7.5), ve diğer motor ekipmanlarının, egr gibi kontrolleri, testleri yapıldı.

    Diğer servislerden bende çok mağdur olduğum zamanlar oldu. Bu yüzden araç markamı bile değiştiğim oldu. Veya başka bir şehirde ki servise gittiğimde...Ama servis profeyonelse ve vicdanlıysa, korkmayın gidin derim.




  • Yol bilgisayarında bu uyarıyı görenler katalizörlerini de kontrol ettirsinler.

    Ben bu güne kadar "depollution system faulty" uyarı mesajı ile 1 kez karşılaştım, 130.000 km civarlarındaydı araba. Serviste enjektör temizliği yapıldı, katalizör temizlendi (değişmiş de olabilir, tam hatırlamıyorum uzun zaman önceydi), bir daha da tekrar etmedi (şu anda 253.000 km'de).
  • 207 im 1 ay önce bu hatayı verdi ve Eskişehirde para bayılıp yaptırdım.Bugün gene aynı hatayı verdi.Yakıttan değildir kötü yakıt kullanmıyorum.Şİmdi Ankarad Görala yaptırıcam yarın 200 300 bayılcaım gene ee peki
    nasıl emin olucam bir daha vermiceni? Daha önce 10 dan fazla kez vermiş bu hatayı, bir yerde bilgisayara sokturdum arabamı adam söyledi.Göral Peugeot ise arabayı alırken böyle bir şey demedi hiç.Ne yapmam gerkeiyor acaba?


    Saygılarla
  • İyi bir yetkili servise veya ustaya gitmen lazım. Basit bir şey de olabilir, turbo hortumunda delik gibi, ya da turbo arızasına kadar gidebilir. Geçmiş olsun. Egrden, hava debimetreye, elektrovanaya, turboya kadar bakılması gerekiyor.
  • Merhabalar,



    308 de yillik bakimdan 1 gun sonra oldu. Rastlantimidir yada serviste nasil bir sey yapip bu hatanin cikmasina neden oldular acaba?

    Araba 80binde. Daha once boyle bir sey yoktu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar 20 mart 2023 te 2005 model 1.6 hdı 110 c4 aldım. deneme yaptığımda her hangi bir problemle karşılaşmadım. aracı aldım eve dönerken Depollution System Faulty hatası ile karşılaştım. ve araçta bi çekiş problemi yaşadım. bu hata devam etmedi kullanılabiliyor ama egzozdan da beyaz duman çıkıyor. bir çok ön görü var ve bu problemi nasıl çözeceğiz bakalım.Sıkıntılı devirdeyiz her şey ateş pahası....Turbo diyen var baskı balata diyen var .

  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.