sal bizi kardeş, giremediğin bölüme çamur atmaktan vazgeç. 4 bin olmuştun ctis 3.7k ile aldı |
bilkent %50 bilgisayar müh ya da burslu ctis (4. sayfa)
-
-
kanka forumu salsanız vasat altı bölümünüz vallahi kimsenin umrunda değil seçtiğiniz için oluşan pişmanlığınızı bölümün sıralamasını arttırarak içinizde bastırmaya çalışıyorsunuz ama vallahi sıktı ybsci dayı bile daha güzel reklam yapıyor
-
senin çöp bölümünden daha işlevsel, saçma sapan hayal satmıyor, realite veriyor en azından. Gerçi daha hazırlıktaydın, polemiğe girmem bile senle, git essay yaz
-
biz hazırlığı 1 senede geçebiliyoz ya
-
bilkent olmadığı için
-
15 sene akademide surunup 50 bine calisacaksin o zaman
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-17D14069C -- 18 Temmuz 2024; 19:31:42 > -
Ctis denen bolumun ne oldugunu ve ne amacla kurulduğunu gormek icin değil bolum baskani phd ogrencisi olmaya bile gerek yok. Bu bölümün mufredatinin olusturulurken ne dusunulerek yapıldığı zaten cok bariz, teknik bilgi vs yok, yuksekokul bölümü. Zamaninda kapatilan bim/acc filan yaninda sektore en az overqualificationu verererek sektördeki ara elemanı yetistiren bolumdu (acc/bim en guzelinden klavye dersini bile verip Fransızcayi ingilizce seviyesinde ogretip uzerine ek dil verirdi, mukemmel yuksekokul bölümleriydi, asil bunların kapatilmamasi lazimdi ama genc nesile hitap eden bolum isimleri değildi tabi kaderleri acı oldu). Bolum derslerine bence minor yapan (ve cogu bunun icjn mi kampus degistiriyorum diye sakinxe bıraktılar 3. 4.dersten sonra) arkadaslar ve pandemi doneminde bi iki tane odev/sinav cozduren tanıdık sağolsun (ki o donemde karsilastigim discretw math oldugunu iddia eden ders sagolsun verdim bolume notumu, harbi ayıptır bu dersin adini discretw math koymak, yurt disina yalandan master basvururlarsa ve adamlar syllabustan textbook istemiyorlaesa dolandirsinlar diye koymuslar baska açıklaması yok, ibciler hl mathta bundan cok daha fazlasini görüyor) bence dumduz course namelere bakip cikmaktan ote bir hakimiyetim var bölüme. Bu arada bilkent eenin mufredati da aşırı optimal bir mufredat degil, adinin onerdigi uzere elektronik kisminda gayet zayıf ileri dersleri, bolumun icinde artik adini telekom ve machine learning muhendisligi olarak degistirmeyecek miyiz diye bol bol goygoy doner, bunu diyen biri haksiz olmaz yani. Ki benim muhendislik kisminda calistigim alan baya baya teorik ml+cs a dayaniyordu, bence yorum yapmaya yeterince hakkim da var.
Ben bir üniversite kurarsam veya bilkentte administrative rolum olursa eger okula bariz bir maddi getiri getirmiyorsa (ki bildigim kadariyla istisnasiz her bölüm zarar yazıyor okula su anda, holding karlari sayesinde donuyor sistem) ilk is ctis i ve yeni kurulan sinif ogretmenligini (abi siz bunu niye actiniz??? kimse de çaktırmadı) kapatmak olur zaten, ayri bir üniversite altinda ctis/bim/acc/bf/thm nin geri acilabilmesi dusunulebilir ama bu bolumlerin var olmasi sikinti, ayni okul altinda sozde ayni kampuste ama farkli ucta bu öğrencileri okutmak ne bolumlerin hayrina (tepe yonetime baglisin, istedigini yapamazsın bu bölümlerde ve tepe yonetimin egitime bakis acisi ile bu bölümlerin amaci gayet celisir nitelikte), ne öğrencilerin (odtude zamaninda acmaya çalıştıkları teknikerlik bolumleri gibi, 2.sinif muamelesi adeta kiyida kosede okumak, baska kampuste olmak) hayrina. Zaten bu model bastan yanlis ama bu apayri bir tartışma konusu. Bu bolumleri associates degrre veya yeni icat edecegin 3 yillik lisans gibi bir seyde vermen (usteki gibi professional degree muhabbeti de isin icine girebilir) ama burada da yok duvarına tosluyoruz. Dediğim gibi, bu is cok sonranin konusu zaten ama su anki durumun yanlisligi kesin. Bolum baskanina sizin bolumunuzde math yok siz ne yapiyorsunuz diyemem, cunku bolumun zaten konseptine aykiri. Bu bölümüb acc/bim in o güzellikleri ile susleyip cs alternatifi olmadigini (cs zaten spesifiklesmis bir applied math disiplinidir, ve bilin bakalim ctisin konseptinde ne olmamasi gerekiyor) kabul edildiği gun zaten olmasi gerektigi gibi olacak. Bolum gayet guzel developer yetistirir eyvallah (buna 100% kararliysaniz başka secenek de yok zaten gidilir ama 18 yaşında cocuklarin kaci ne yapacagini biliyor tartisiriz, kac insan gercekten doktir olmak istedigini biliyor ki ornegin, hepsinin tecrubesi 0 zaten), zaten var olis amaci da bu ve 4/3.5 nasil sayarsaniz yila uzatilmak zorunda kalmasi haricinde gayet guzel bir şekilde basarir ds. Ama bu bolumden cikmis birine (major bir sey katmadığını varsayiyorum, bolum degerlendirmesini averaj insanlar icin yapmak lazim) bana şöyle bir applikasyon soyle bir is yapacak algoritma lazim bunun mimarisi filan hepsi sende dersen o is patlar, bu adam bilgisayarin nasil calistigini ogrenmiyor cunku (ayni is eeci icin de gecerli, onlarin bazilari kaynak yonetimine daha asina olsalar da bu kez de duzgun kod yazamamak giriyor isin icine, adamin ogrendigi seyler buna temel saglamiyor cunku, duzgun yapmasini beklememelisin). Zaten ulke çapında hatta dunya genelinde zaten cok kaynak var, yapalim gitsin kafasiyla gidildigi icin abuk end productlar ortaya cok cikiyor artik (ben zaten softwarei yapicam tribünde olup arch derslerini salmak veya indianlar tarzi dogrudan alayli olmak, o derslerin orada olmasinin bur sebebi var).
Yurt disi tr muhabbeti apayri bir tartışma konusu. Usin k12 eğitimi zaten rezalet (bu oradaki top schollardaki öğrencileri kotu yapmiyor tabi, en top olmayan okullardan birini atiyorum umichi alsak ogrenci profili net bir sekilde ulkenin top6sindan kotu filan diyemeyiz). Top schoollar haricinde (buna us top 100 ve denkleri diyelim hadi) cok fazla rahat okul dolu oldugu dogru, ama gidip sen epfl/ethz deki gibi blok sistemi+asiri eleyici freshmen year getirirsej emin ol bouna giren 100 ogrencinin 50si ex olur, kolay denip geçilebilecek okullar yok buralarda yani, biraz undergradimizi abartiyoruz. (Acikcasi buradaki argumaninizi anlayamadim ama konu hakkindaki goruslerimi belirtmek istedim yine de).
Bu siralamalarda politik cok yön xe var. Zaten bu siteler us bazli oldugu icin bazi us okullarini (veya iyi ulkede diye bazi almanya/hollanda okullar vs) güzel boostluyorlar ve ulkenin durumu neredeyse paper submitlemeyecek hale getirdi hocalari. Econda top journallara (ecma, qje, aer) basmak konferanslarda editorleri bulup 2 3 chit chatten gecer, abi adamlar senin hocana konferansa kendi paoerini tanıtmaya vize vermiyor, tabi geri dusuyorsun. Yoksa alanina bagli olarak Bilkent ee, boun ce, odtu ee avrupadaki pek cok top okulla kapisacak profillere sahipler (telekom üzerine gidiyorsan kıta avrupasinda ethz, epfl, kth ve belki tum disinda herhangi bir yere mastera gitmek tartışmalı bir step back olarak bile degerlendirilebilir). Bu arada saydiginiz odtu oetrol tarzi bolumler olmasi gereken yerin cok altında zaten, defalarca da ovmusumdur. Dunyada rankingi dusuk olsa da yurt disi akademide en cok sayilan bolumlerimiz bunlar tabi ki, o yuzden saçmalık demek biraz yanlis bir itham oluyor (Bilkent/odtu/koc/boun eenin muhtemelen dengi yok meseka bu konuda, Bilkent ee 2020de 2 mit 1 Stanford placementi yaptı mesela, yok ki buna denk bir ornek).
Alıntı
metni:Maalesef ki ctis den mezun olup dünyanın en iyi üniversitelerinde cs doktora kabulu alan da var, Buna 3 (uc) ornek bekliyorum, istediginiz rankingde ilk 100de olmasi yeterli. Gerisini sonra okuyacagim cunku bu dupeduz misinformation. Kendimi sağlama almak icin 2000lerde yapilan 1.miz bilkent cste master yapabilir kampanyasini saymayacagim (cunku bu zaten Bilkent csin placementi oluyor) ama bunlsri saysak bile 3 kisi cikacagina dusunmuyorum. Tamam ctis en iyi bölüm (keske tamamen okuyup cevap verseymisim bu nedir yaw)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Hırsını alamadıysan biraz daha yerebilirsin sıkıntı yok
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
doğru demiş. özel derslerle birlikte 60-70 bine çıkabilirsin.
-
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
-
Sevgili dostlarım,
sizden ricam bu kadar uzun yazmayın. Yazacaksanız da aralara boşluk bırakın, okunmuyor yoksa, teşekkürler. (Kavgaya devam edebilirsiniz )
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
hocam tartışma hakkındaki yorumunuz nedir? hangi taraf haklı, benim attığım cvlerdeki kişiler ara eleman/teknisyen mi oluyor.
-
Konudan bağımsız Hani YL+Makine öğrenmesinde yol yoktu çoğu böyle yapmış?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Leopard76 -- 18 Temmuz 2024; 21:18:34 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
varmış demek ki.
hatta bu senenin birincisi nus'tan ve boston'dan phd kabulü almış.
öğrenci profili yükseldikçe bu tarz şeyler olacak.
2022 girişliler mezun olmaya başlayınca çok fazla faang kabulü göreceğiz.
-
Yav o kadar çalışanlara sordum backend daha iyi dedin kendi bölümünden gördükten sonra seni de MLci olarak görür müyüz?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Backend zaten daha iyi, backend bir şirketteki en önemli teknik tayfa. phdli argecileri işten atarlar ama backendcileri işten atamazlar. O yüzden en fazla parayı da backendciler alır. Güzel niş alanları da var.
fotodakileri atma amacım da ctis teknisyen code monkey yetiştiriyor argümanlarına ithafendi.
neyse kim neyi seçerse seçsin bu saatten sonra umurumda değil. ben kendi yoluma bakacağım.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X