Şimdi Ara

Bimeks-Electroworld-Acer Üçlüsü Tarafınca Mağdur Edilmem+Mahkemece Haksız Bulunmam

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
882
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar
    2013 Martında Eski Electroworld, şimdiki Bimeksin Ankara Ankamall şubesine gittim.
    i7 işlemcili ve 17 inç bir lapltop istiyordum.
    Acer marka bir laptop modelini beğendim. Satış yetkilisine beğendiğim laptopu gösterip almak istediğimi söyledim.
    Yetkili depoda sadece 1 adet olduğunu onun da kısa süre teşhir edilip depoya kaldırıldığını hiçbir kusuru bulunmadığını garanti süresi dahil her şeyinin kutusu açılmamış bir üründen farkı olmadığını söyledi ve bunu satın almak isteyip istemediğimi sordu.
    Ben de istediğim özelliklerdeki tek laptopun o olduğu sebebiyle almak istedim.
    Fatura kestiler. Garanti süresi fatura tarihinden itibaren 2 yıldır ibartesi bulunuyor faturada.

    1 yıl sonra laptop aşırı ısınmaya başladı. Sorun soğutucu fanının çalışmamasıydı. Fan hiç dönmüyor.
    Garantiye yollamak için Acer servisiyle temasa geçtim. Servis kaydı açmak için benden faturanın fotoğrafını istediler. Yolladım.
    Aldığım cevap ÜRÜNÜN GARANTİ SÜRESİ DOLMUŞ!!!
    Ama nasıl olur falan deyince anlaşıldı ki bu ürün bana satılmadan evvel garantiye gitmiş ve Ram değişimi yapılmış. Telefonda söylüyorlar bunu.
    Bu konuyla ilgili bir yazılı belge istiyorum. Vermiyorlar

    Sonra konuyu tüketici hakem heyetine taşıdım.
    Beni haklı bulup para iadesi kararı verdiler.

    Ancak Bimeks (electroworld'ü bimeks satın aldı bu arada) para iadesi yapmayıp konuyu tüketici mahkemesine taşıdı.

    Mahkemede Bimeksin avukatı konuyu şu şekilde yansıttı:
    -Ürün bana satılmadan önceki tamiri ben yaptırmışım.
    -Böylelikle ben seçimlik hakkımı kullanmışım.
    -Tekrardan para iadesi talebinde bulunmam hukuki değilmiş

    Benim avukatım da bi tanıdık olduğundan mıdır ne konuyu doğru düzgün savunamamış.
    Sağolsun Tüketici mahkemesi de beni %100 haklı olduğum konuda haksız bulmuş.

    Şimdi sorum şu. Ben teymiz başvurusunda bulunabilir miyim? (laptop değeri 2050 tl)
    Mahkeme masraflarını ben mi ödeyeceğim bu aşamada?







  • Merhaba,

    Öncelikle avukatınız hakkında "Benim avukatım da bi tanıdık olduğundan mıdır ne konuyu düzgün savunamamış" şeklinde beyanda bulunmanızın hoş olmadığını belirtmek isterim.

    Sorunuza gelecek olursak 6100 Sayılı Yasanın 341/II Maddesi gereği dava konusu 3.000 TL'yi geçmediğinden Tüketici Mahkemesi' nin verdiği karar kesindir ve yasa yoluna başvurmanız mümkün değildir. (Mahkemenin gerekçeli kararına yahut son duruşma zaptına bakarsanız verilen kararın kesin olduğu en alt kısımda yazılıdır.)

    Mahkeme masrafları ve karşı tarafın vekalet ücretini dava aleyhine sonuçlanan taraf olarak sizin ödemeniz gerekmektedir. Ekstra olarak icra masrafları ve icra vekalet ücreti ödememek adına karşı tarafın avukatıyla irtibata geçerek, bir an önce bu tutarları da ödemenizin menfaatinize olacağı kanaatindeyim.
  • Konuyala alakadar olan her iki meslektaşınızın da yaptıklarını doğru bulmuyorum.
    Birisi ben ürünü satın almadan önce yapılmış tamiratı sanki ben yaptırmışım gibi belirtip mahkemeyi yanıltıyor, diğeri gerekli itirazı yapmıyor.
    Bu kadar ayan beyan haklı olduğum konuda bile son karar bu mudur?
    Hiç bir itiraz yolu yok mu?
  • Genelde ceza davalarında uygulanan bir yol var ama hukuk davalarında ne derece etkili olur bilemem. Siz kararı yine temyiz edin. Mahkemenin kesinlik sebebiyle vereceği red kararına karşı temyiz hakkınızı kullanın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yani yapacağım 2. temyiz başvurusundan sonra mı dava tekrardan görülmeye başlanır?
    Temyiz başvurusunda karşı tarafın mahkemeyi açıkça yanılttığını belirtmem (ki belgeleriyle sabit, fatura tarihi ve tamirat tarihi ortada) bir etkisi olmaz mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deadly_man

    Yani yapacağım 2. temyiz başvurusundan sonra mı dava tekrardan görülmeye başlanır?
    Temyiz başvurusunda karşı tarafın mahkemeyi açıkça yanılttığını belirtmem (ki belgeleriyle sabit, fatura tarihi ve tamirat tarihi ortada) bir etkisi olmaz mı?

    Eğer karar kesinse ve karşı taraf kasten sahte evrak delillerle hareket ettiyse yargılamanın iadesi vs yollar var ama bence sizin durumunuzda daha farklı hususlar vardır ondan dolayı kaybetmişsinizdir.. bu arada tanidik avukata avukatlık ücreti ödediniz mi yoksa tanıdıksın, şuna bakıver şeklinde mi vekàlet verdiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nasıl bir farklı husus olabilir ki?
    Ürünü kusursuz diyerek satıyorlar.Kestikleri ve imzaladıkları faturada garanti süresi 2 yıldır diyor açık açık.
    Yasa gayet açık.
    Bir ürünü Outlet olarak satacaksan, faturada ürünün kusuru net bir şekilde belirtilmeli. Ben teknik servis ile temasa geçene kadar ürünün ne tamir gördüğünden haberdarım ne de garanti süresinin ben satın aldıktan önce başladığından.
    Ben bu forumun 2. el bölümünde tamir görmüş bir ürünü sıfır diye satsam, garantisi satın aldıktan sonra 2 yıldır desem ne başlıklar açılır benim dolandırıcı olduğumla alakalı.
    Ama bunun aynısını firma yapıyor ve haklı çıkıyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.