Merhaba Arkadaşlar, Biyodizel konusu çok az konuşulmuş bir konu bu forumda. Benimde merak ettiğim, öğrenmek istediğim bir konu. Öncelikle ben Depomu Biodizel doldurmak istesem bunu nerden hangi istasyondan alabilirim Ankarada. Kullananların yorumları, düşünceleri nelerdir. Saygılarımla
Aracınız turbo dizel ise aklınızdan bile gecirmeyin.
eskiden yenilenebilir enerji olduğu için avrupada çok sıcak bakılıyordu fakat, tarım alanlarının bu işe ayırılıp aç insanlar hesaba katılınca tepki çekmeye başladı
turbo dizele ne gibi zararı var ki?
su yazımı aklıma getirdi
quote:
Orijinalden alıntı: emtue
babam pamuk yagi ve bio dizel ureticisi idi. artik sadece pamuk yagi uretiyor cunku devlet biodizel uretimini lisansa bagladi. binlerce kacak imalathane var fakat biodizelin dezavantalarinin olusturdugu ek maliyetler avantajlarini silip supurdu..
kisaca -icinde metil alkol barindirdigindan kullandiginizda deponuzdaki korozyonu cozuyor ve siklikla yakit filtresi tikiyor. bu da ithal araclarda ciddi bir masraf. fakat isuzu npr kamyonun ki 5 lira.. -egzozdan -ic mekanda da hissedilen- yogun bir yanik yag kokusu saliyor -performans normal dizele gore daha dusuk, arac cekisten dusuyor -yakit tuketimi ortalama %20 artiyor. yani 5lt yakan bir arac 6 lt yakiyor.(uzun yolda yaptigimiz olcumler sonucu %20 ortalamasini cikardik) -kullanilan yagin mevsimsel fiyat dalgalanmalari yuzunden sabit bir fiyatı olmamasıç kullanilan 4 cesit yag var. asil guzel olani kanola ile yapilandir fakat pamuk yagi, soya yagi ve palm yagi ile de biodizel yapmak mumkun. iclerinde en pahalisi kanoladir. pamuk ve soya cekisir, palm yagi ise en ucuzudur. en cokta palm yagi tercih edilir. palm yagini dezavantaji +18 derecede donmasidir. bu da biodizelin kisin pamuk yagi ile uretilmesine ve maliyetinin %40 artmasina neden olmakta. ayrica ramazan baslangici, eylul ayı (sezon baslangici), ve marttaki sezon kapanisinda piyasada yaga hucum oldugundan yine ham madde fiyatlari tavan yapmakta ve duzgun bir fiyat oturtulamamakta. -ruhsat almaya calisan bir cok kurum binlerce tonluk silolar insaa etti, metrelerce krom boru dosedi, bir suru lisans masrafi yapti harclar yatirdi; bu kez devlet vergi destegini cekti. bu da ureticinin tamamen bu isten sogumasina neden oldu. cogu yer ya kacak calismaya basladi ya da uretimi durdurdu.
biz zaten kendi kamyonlarimiz icin urettigimizden lisans almaya ugrasmadik. bu yuzden vazgecmemiz cok zor olmadi makineleri de bir hevesliye satip kendi meslegimize geri donduk. ayrica soyle bir yontemde var 2/3 normal mazot 1/3 rafine yag ile karistirilinca da araclarda herhangi bir sorun yaratmadan calisiyor. hatta yagin yogunlugu mazottan daha fazla oldugu icin arac daha az yakiyor. fakat bu isi ticari olarak yapmak yasak. yag fabrikalarinin benzin istasyonlarina satis yapmasi da yasak. fakat bir cok benzinci marker olayindan once mazota yag karistirip maliyetini dusuruyordu.
son olarak biz uretimde iken avrupa daki durumu merak etmistik. biodizel almanyada da vardi fakat normal mazotla 2-3 kurus fark vardi arasinda. onlarin uretim teknigi biraz daha ileri oldugu icin kokusunu bastirmak icin cesitli kimyasallar uygulaniyormus bu yuzden pekte rahatsiz edici degilmis..
yeni nesil dizel araclarinizin hic birinde kullanmanizi tavsiye etmem. biz passat tdi da kullandik, hicbir sorun yasamadik, ford fusion da (kitapciginda kalin puntolarla biodizel kullanilamaz) yazmasina ragmen filtresini dahi degistirmeden kullandik pek bir sey olmadi, 307 hdi da ise bir cok kez filtre degistirdik 3 kez turbo degistirdik 240 bin kmde de (biodizelle 100 bin civari yapmistir) komple motor degistirdik :)
Adana'da halk otobüsleri kullanıyor bu biodizel yakıtı. Arkasından kızartma kokusuyla gidiyor. Bir çevreci olarak çok karşı olduğumu söyleyemem ancak yeni nesil yüksek teknolojili dizel bir aracım olsa (ör: corolla d4d gibi) kullanmazdım.
Petrol baronları hiçbir zaman böyle bir yakıtı desteklemeyecek ve her zaman kötüleyeceklerdir. oysa yapımı basit, tertemiz, maliyeti düşük ve vergisi yok..burdamn görebiliyoruz ki büyüklerin asla işine gelmeyecek bir yakıt. Gerekli araştırmaları ve incelemeleri yaparsanız pistonlara benzinden ve normal dizelden daha az zararlı olduğunu hatta motor ömrünü uzattığını görebilirsiniz.
metanol ve sodyum aldım fakat doğru dürüst yapamıyorum şu illeti
biodizel araca zararlı diyen arkadaşlara söylüyorum,
sizin bu söylediklerinizi (filtre arızası, egsoz kokusu, çekişten düşüş) adamlar seneler önce düşünmüşler ve bütün tasarımlarını o yöne kaydırmışlardır. Adamlar 80 lerde 90 larda 50 senelik petrol anlaşması imzalıyor ve siz 10 sene sonra haydi bakalım biz BİODİZEL diye bişey bulduk herkes onu kullansın diyorsunuz. adamların işine gelmiyor tabiki kötüleyeceklerdir ve gerek olmasa bile bütün dizaynlarını bu yakıtların kullanılmasını engelleyecek şekilde tasarlıyorlar. Tamam belki bazı araçlara ciddi anlamda ufak da olsa belki zararı olabilir ama üreticiler kullandırmak istese çoktaaaan çözüm bulunurdu.
Şuanda petrol türevi yakıt kullanan araçlar bana göre en az 20 sene daha piyasada olacaktır. Düşüncelerinizi bence buna göre yönlendirin. Bu yenilenebilir ve çevreci düzene en çabuk geçecek sistem ise, elektrik ve ısı üretiminde olabilir diğerlerinde çok çok zor olduğunu düşünüyorum.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme