Şimdi Ara

bir Alman, bir Japon, bir Amerikan:)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
1.545
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Ucaga binmisler 


    Degil tabiiki. Genelde forumda da ulkemizde de Alman yapiyor abi gibi bir gorus var. Ama gel gor ki Japonlar sorunsuzluklariyla un yapmislar Amerikada tututunup buyumusler.


    Bmw ye ilk sahibi biner ikinci sahibine Bmw biner demisler. Bmw,Mercedes, Audi Amerikada ikinci elde herkes kacar olmus.


    Ben de bu konuda kendi tecrubemi paylasmak istedim. tabii ki 3-5 araba ile genelleme yapmak imkansiz ama basima gelen bazi seyler bazi markalari sorgulamaya sebep oluyor. Konu biraz uzun olacak artik kusura bakmayin:)


    Bir aracin sorunsuzlugunu yada muhendisligini alip 2-3 yil 30-40 km kullanip anlamak imkansiz. Ki ilk kullanici icin cok onemli de degil. Asil sorun ikinci sahibinde ya da uzun sure kullanan da goruluyor. Forumda bir cok kisi sifir araba aliyor 2-3 yila satiyor bu adam icin zaten onemli degil sorunsuzluk vs. Ya da sorunsuzlugu hakkind ayorum yapabilecek kadar kullanmamis oluyor.


    • Opel Astra H: Alman (Amerikan kirmasi diyelim). Zamanina gore donanim cok iyiydi ama elektronik cok fazlaydi. Bagaj kapagi azma dugmesi bile elektronikti. Direksiyondan tut, lastik basinc gostergesine, bagaj acma dugmesine elektronik her sey zamanla ariza verdi. Ekstra garanti olmasa durum kotuydu. Bagaj kapagi dugmesi zamaninda 500 dolara falan degisti. Akusu bitti teypte kacak varmis vs. vs. Alman:-1


    • Subaru Legacy 2.5i: sifir donanim, duz vites araba. 130 bin kmde aldim 160 bin km de sattim. Hic sorun cikmadi. Alman:-1, Japon:1


    • VW Beetle: 140 bin km de aldim, 180 bin kmde falan sattim. Motoru rektifiye gormustu, su pompasi arizlanmis. Beetle kronik sorunuymus. Bir gun klima bozuldu. disarisi 37 derece olecektik icinde. Bir baktim sigorta yanmis bakin atmamis yanmis. Sigorta kutusu erimis. Beetlelarda kronikmis. Tamirciye bile goturmedim kendim buldum beetleda klima calismiyor yazinca google a ilk cikan sorun sigorta kutusunun yanmasi. Ben cabuk farkettim kutuyu kurtardik, kutu tamamen eriyenler var. MAF sensoru vs. baska sorunlarda cikti Alman:-2, Japon:1


    • Bmw Z4 120 bin km de aldim 140 bin kmde sattim. motor hava emis borusu delindi. SOnra bir gun tavan calismamaya basladi. Herkesin basina gelmis. Su gderi, ustten alta dogru daraliyor dolayisiyla pislikler birikiyor ve tikaniyor. Gider tam tavan motorunun yaninda. Gider tikaninca motora gidiyor su. motor paslanip bozuluyor. Bu bir muhendislik hatasidir arkadaslar her aracta oluyorsa. Cok pahaliya patladi bana ama cok keyifli aracti hakkini yemeyelim. Motor sanziman sorun yok. Alman:-3: Japon:1


    • Subaru Outback 160 bin km de alip 200 bin kmde falan sattim. 6 silindir boxer motor. En full modeliydi, baya donanim vardi. Yag degisimi haric sifir masraf. Araba zamanina gore cidden iyi bir arabaydi, performans superdi. Ici premiumlarla yarisabilecek duzeydeydi, sonra Subaru biraz daha Toyota seviyesine yoneldi. Alman:-3, Japon 2


    • Grand Cherokee: 170 bin kmde falan aldim 200 bini gecmisti satarken. Mars motoru bitti. Omru olan bir malzeme oldugu icin ariza olarak saymiyorum. O aracta full donanimdi 2005 model harddisk olmadigi icin DVDli NAvigasyonu falan vardi:) Arka koltuklar DVD player falan vardi. Pedallarin yuksekligi elektrikli ayarlaniyordu Bir tek klima tuslarinin ustu soyulmustu, onu da 50 dolara alip kendim yenisini taktim. Alman:-3,Japon:2,Amerikan:1


    Bunlardan sonra ikinci el araba maceram bitti ve sifir araca terfi ettim:


    • Bmw 328i F30 sifir aldim, 8 yil 123 bin kmde sattim. Ufak tefek ama bir suru kronik ariza cikti. Bakin bunlarin hic biri icin servise gitmedim. Googlea yaziyorum direk cikiyor yani bir cok aracta var. Arka stop soguk iklimlerde yerinden cikiyor  Lastik basinc sensorlerinin wireless alicisi aracin altinda acikta, toz camur, tuz vs. bir kac yila cortluyor Kapi kilitleri sogukta calismamaya basliyor cunku acma kolunu baglayan tel sogukta kisaliyor ve uzunlugu yetmiyor. Bmw'nin servis bulteni var sorunu cozen ama sadece garantideyse bedava yapiyorlar 2 tane kapinin merkezi kilidi komple bozuldu kendim degistirdim.  Aracta iki tane egsoz cikisi var, birini gerekmedigi zaman kapatan elektronik valf var egsozun icine koymuslar 4-5 yil sonra bozuluyor tikir tikir ses yapiyor. Bmw bunu duzeltmek yerine ne yapmis, bu valfi iptal etmek icin ekstra metal bir parca yapmis 5 dolara datiyor. Gittim aldim taktim  Motor sanziman uyumu harika araba cok keyifli, motorda ve sanziman da hic sorun cikmadi ama diger yazdiklarim hep kronik sorun iyi bir firmanin bunlari garantiden duzeltmesi lazim ama BMW onun yerine sorunu bildigi halde kabullenmiyor.

    Alman: -4, Japon:2, Amerikan:1



    Artik araba almiyorum 2-3 yillik kiraliyorum, garanti bitmeden geri veriyorum o yuzden sorun kismina takilmiyorum.


    Tabi bu birazda isin geyigi bir marka modelle Alman, Japon diye genellemek hata olur. Sadece kendi gozlemim, bmw ikinci sahibine biner bence dogru:)


    Genel olarak bence Bmw falan gonule hitap ederken, Toyota falan mantiga hitap ediyor. Farkettiyseniz mantik insani degilim arac alirken. Sorunlu da bana keyif vereni alirim. 


     








  • dediğin gibi garanti süresi boyunca fazla etkilemiyor insanı fakat 2. 3. sahipler genelde pırsanın sapını yiyor almanda

  • Elektronik donanım ve elektroniğe bağlı teknoloji arttıkça hata oranı yükselir. Seri üretimde sıfır hata ile milyonlarca parça üretmek imkansıza yakın şu anda. 1 milyonda 1 tane olsa seni bulabilir. Kronikse tabii ki bu oran büyüyor.


    TR şartlarını düşünecek olursak bir aracın sorunlu veya sorunsuz olmasından ziyade aracı sattıktan sonra firmanın müşterisine sahip çıkması lazım. Son günlerde de hepimiz bence ortak noktada buluşmuş olmalıyız ki bunu TR'de yapan 1 tane bile firma yok. Ekşi sözlüğe düşen rezillikleri okuyoruz bunların bir de sosyal medyaya düşmeyenleri var, eskiden olup sosyal medyada dillendiremediklerimiz var.


    Hangi iyidir hangisi kötüdür herkesin tecrübesi farklı ama kendi adıma konuşacak olursam sorunsuz diye gidip atmosferik almam sorunsuz diye performanssız bir araç almam. Bu benim tercihim kendime en uygun olan aracı seçtim aldım. En çok korkulan motor var 1.4 180 beygir + en çok korkulan şanzıman var DSG. Bugüne kadar hiç sorun çıkarmadı bundan sonra çıkarır mı? Olabilir. Ancak parasının çok üstünde bir performansı var 2.viteste yapıştırıyorum bütün dertleri unutturuyor o günlük. Tabii ki şu an sıfırı üretilmediği için ilanlara bakıyorum 250 yazan var yani piyasa uçmuş artık diyecek söz yok. B sınıfı araca 250 veriyoruz ve 6-7 yaşında o ilanlardakiler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 27 Mart 2021; 1:47:36 >




  • güzel bir yazı olmuş puanlamayı sizler yapın


    ben araçlar ve sorunları yazıcağım listedeki araçları en az 1 yılın üstünde kullandık ve sattık..


    mercedes:


    b 150 sorunsuz bindik sıfır sorun

    c220 cdı motor bölümünde ciddi sorunlar yaşadık vede masraflı.

    w210 2000 modeldi ve sorunsuzdu..(

    c200d reno blokllu idi motor bloğu çatlamşıtı..)


    toyota:

    d4d mmt corolla,vites sorunu ecu yandı gelen sesler satarak kurtulabildik

    rav4 su devirdaim pompası hariç sorunsuzdu.


    nıssan micra 1.3 tekna sorunsuzdu.

    nıssan note sorunsuzdu.

    kaşaki+2 kronik turbo hartumu sorunluydu satarak kurtulduk


    vw:

    4 kasa golf ün motoru can çekişiyordu,lpg yi kabut etmedi.sattığımızda motoru yanmış..


    bmw:


    3 kasa 320 i sorunsuzdu

    5 kasa yı halen kullanıyoruz sorun yok

    1 kasa sıfır alındı kronik trim sesleri,kronik klima kasnak problemi ve daha bir çok problemi ile şanzımanı hariç çöp dediğim modeldir..


    honda :


    crv 4x4 halen kullanıyoruz sorunsuz.


    peugeot:


    tepee premium pack sıfır sorun

    rifter halen kullanımızda sorunsuz.


    bendeki listede bu kardeşimle bu zamana kadar ki karnemiz


    skoru siz yapın





  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt

    ZAten fark burada ben de arabayi keyif icin alirim ama kimi sadece ulasim icin alir.


    Honda Toyota cok sportif bir model olmadigi surece sorunsuz diye gidip almam. Hosuma giden araci alip sorununa katlanirim.

    Yazdiklarimin cogu Google a yazinca ya da forumlara bakinca direk cikan sorunlar. Yani tek bir parca hatasindan kaynakli degil. Genelde dizayn hatasindan kaynakli cogu aracta er ya da gec oraya cikan seyler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 27 Mart 2021; 21:11:36 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.