Şimdi Ara

Bir araç hiç durmadan kaç kliometre yol kat edebilir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29
Cevap
0
Favori
19.890
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • evet arkadaşlar soru gayet açık bir araç hiç durmadan ne kadar yol yapabilir acaba tecrübeli arkadaşlardan yorum bekliyoruz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dkerem2 -- 5 Mayıs 2009; 1:31:43 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Bir Araba Hiç Durmadan Kaç Kilometre Yol Kat Edebilir?

    Bir arabanın hiç durmadan kat edebileceği mesafe, aracın yakıt deposunun kapasitesi, yakıt ekonomisi ve sürüş koşulları gibi çeşitli faktörlere bağlıdır.

    Tipik olarak, tam bir yakıt deposuyla modern bir araba, 650 km'ye kadar mesafe kat edebilir. Bununla birlikte, sürüş hızı ve yol koşulları gibi faktörler bu mesafeyi önemli ölçüde etkileyebilir.

    Örneğin, otobanda sabit bir hızda sürmek, şehir içinde dur-kalk trafiğinde sürmekten daha az yakıt tüketir. Benzer şekilde, yokuş yukarı sürmek, yokuş aşağı sürmekten daha fazla yakıt gerektirir.

    650 Km Kaç Saat Sürer?

    650 km'lik bir mesafeyi kat etmek için gereken süre, aracın hızına bağlıdır. 100 km/s hızla bir araba, 650 km'lik bir mesafeyi yaklaşık 6,5 saatte tamamlayabilir.

    Araba Kaç Saat Çalışır?

    Bir arabanın hiç durmadan çalışabileceği süre, motorun kapasitesine ve bakım durumuna bağlıdır. Modern arabalar, düzenli bakım yapılırsa, tipik olarak 10-12 saat aralıksız çalışabilirler. Ancak, aşırı kullanım veya yetersiz bakım bu süreyi kısaltabilir.

    Uzun Yolda Araba Dinlendirme

    Uzun yolculuklarda, aracını düzenli olarak dinlendirmek önemlidir. Her 2-3 saatte bir veya 200-300 km'de bir 15-20 dakikalık mola vermek, sürücünün uyanık kalmasına ve aracın aşırı ısınmasını önlemeye yardımcı olur.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Ne kadar yol yapabilir bilmiyorum ama benim tek kontak rekorum Isparta-Mersin-Adana rotası üzerinden 650 km.Araç 2005 megane II idi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xradiancex

    Ne kadar yol yapabilir bilmiyorum ama benim tek kontak rekorum Isparta-Mersin-Adana rotası üzerinden 650 km.Araç 2005 megane II idi.
    gayet düz mantıkla sorulmuş bir soru. araç yakıt alacak mı yoksa yolda mı ikmal yapacak?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    gayet düz mantıkla sorulmuş bir soru. araç yakıt alacak mı yoksa yolda mı ikmal yapacak?

    Alıntıları Göster
    Depo bitene kadar gider. Kaç km süratle gittiğine bağlı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    gayet düz mantıkla sorulmuş bir soru. araç yakıt alacak mı yoksa yolda mı ikmal yapacak?

    Alıntıları Göster
    mercedes 190e'nin yıllar önce yapılmış bir testi vardı.tam olarak hatırlayamıyorum ama sanırım hiç durmadan 100 bin km'den fazla yapmıştı.tabii bir piste yapıyorlar bu testi.sadece yağ değişimi için duruyor araba.yağ değişirken şoför ihtiyacını gideriyor sonra tekrar devam ediyor falan.çok oldu izleyeli.youtube'da ara bulursun belki..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Salih

    mercedes 190e'nin yıllar önce yapılmış bir testi vardı.tam olarak hatırlayamıyorum ama sanırım hiç durmadan 100 bin km'den fazla yapmıştı.tabii bir piste yapıyorlar bu testi.sadece yağ değişimi için duruyor araba.yağ değişirken şoför ihtiyacını gideriyor sonra tekrar devam ediyor falan.çok oldu izleyeli.youtube'da ara bulursun belki..

    Alıntıları Göster
    2006 model c220 cdi- sabit 220km hız ile hiç durmadan 1.000.000(bir milyon) kilometre. test sonunda kalan motor ömrü (yanlış hatırlamıyorsam)%30 civarı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecar limon

    Depo bitene kadar gider. Kaç km süratle gittiğine bağlı.

    Alıntıları Göster
    ikmal olacakmı bu da kriter bence
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    ikmal olacakmı bu da kriter bence

    Alıntıları Göster
    tek sürücünün kurallara göre 5 saatten uzun süre araç kullanması yasak
    yasak olmasa bile dikkat azalmaı uyku nedeniyle tehlikeli olabilir
    Le Mans yarışaları 24 sat sürüyor 3 sürücü var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meta80

    tek sürücünün kurallara göre 5 saatten uzun süre araç kullanması yasak
    yasak olmasa bile dikkat azalmaı uyku nedeniyle tehlikeli olabilir
    Le Mans yarışaları 24 sat sürüyor 3 sürücü var

    Alıntıları Göster
    88 ford taunus la hiç durmadan van-balıkeisr yaptığımızı biliyorum. Ben küçüktüm babam kullanıyordu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meta80

    tek sürücünün kurallara göre 5 saatten uzun süre araç kullanması yasak
    yasak olmasa bile dikkat azalmaı uyku nedeniyle tehlikeli olabilir
    Le Mans yarışaları 24 sat sürüyor 3 sürücü var

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: meta80

    tek sürücünün kurallara göre 5 saatten uzun süre araç kullanması yasak
    yasak olmasa bile dikkat azalmaı uyku nedeniyle tehlikeli olabilir
    Le Mans yarışaları 24 sat sürüyor 3 sürücü var


    O sadece ticari araçlar için geçerli. Normal sürücü istediği kadar uzun süre araç kullanabilir. Tabi doğru bi şey olmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Metalurjist

    88 ford taunus la hiç durmadan van-balıkeisr yaptığımızı biliyorum. Ben küçüktüm babam kullanıyordu.

    Alıntıları Göster
    Sorunun mekanik özellikli yöneltildiğini düşünüyorum. Muhakkak ki mekanik bir güç üretme makinası gerekli girdiler sağlandığı ve üretilen enerji ve yan ürünlerin tahliye edildiği sürece durmadan ve sürekli çalışması için 2 durumu gözönünde bulundurması gerekir: aşınma ve yıpranma, bunun toleransları ve limitleri ve en aza indirmek için kullanılması/yenilenmesi gereken maddeler. Motorun sağlıklı çalışmasını sağlamak için gereken tüketim maddeleri sağlandığı sürece geriye kalan tek husus eskimeyi kontrol eden zaman.

    Konuya uzun yol şoförlüğü olarak da şunları söylemek gerek: Avrupa'da uzun yol kuralı "2 Saat Kullan, 15 Dakika İstirahat Et" yönünde, ama bunun ülkemize ne ölçüde uygulanabileceğini irdelemek gerek. Daha önceki mesajlarımda "Tek Kontak" olaylarını anlatmıştım: Almanya'dan Adana'ya çift şoför (karı-koca) gelen, Cuma günü akşam yola çıkıp Pazar öğleden sonra memleketine kavuşan gurbetçiler basurun neden kaynaklandığını, Kamyoncu Hastalığının uzun süre oturmaktan meydana geldiğini ve gaz pedalına basmanın ayak ve bilek kaslarını ve sinirlerini gerdiğini istemeyerek öğrenmişlerdir.

    Taner Göde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Sorunun mekanik özellikli yöneltildiğini düşünüyorum. Muhakkak ki mekanik bir güç üretme makinası gerekli girdiler sağlandığı ve üretilen enerji ve yan ürünlerin tahliye edildiği sürece durmadan ve sürekli çalışması için 2 durumu gözönünde bulundurması gerekir: aşınma ve yıpranma, bunun toleransları ve limitleri ve en aza indirmek için kullanılması/yenilenmesi gereken maddeler. Motorun sağlıklı çalışmasını sağlamak için gereken tüketim maddeleri sağlandığı sürece geriye kalan tek husus eskimeyi kontrol eden zaman.

    Konuya uzun yol şoförlüğü olarak da şunları söylemek gerek: Avrupa'da uzun yol kuralı "2 Saat Kullan, 15 Dakika İstirahat Et" yönünde, ama bunun ülkemize ne ölçüde uygulanabileceğini irdelemek gerek. Daha önceki mesajlarımda "Tek Kontak" olaylarını anlatmıştım: Almanya'dan Adana'ya çift şoför (karı-koca) gelen, Cuma günü akşam yola çıkıp Pazar öğleden sonra memleketine kavuşan gurbetçiler basurun neden kaynaklandığını, Kamyoncu Hastalığının uzun süre oturmaktan meydana geldiğini ve gaz pedalına basmanın ayak ve bilek kaslarını ve sinirlerini gerdiğini istemeyerek öğrenmişlerdir.

    Taner Göde

    Alıntıları Göster
    Ben, 2006 yazında sabah saat 06:00'da İstanbul'dan çıktım ve hiç durmadan Samsun'a kadar gittim. Samsun'a geldiğimde saat 14:30 ve benzinim bitmişti. Tam 742 km. yol yapmıştım. Yani hiç durmadan tam 8.5 saat, 742 km. yol gitmiştim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkcad34

    Ben, 2006 yazında sabah saat 06:00'da İstanbul'dan çıktım ve hiç durmadan Samsun'a kadar gittim. Samsun'a geldiğimde saat 14:30 ve benzinim bitmişti. Tam 742 km. yol yapmıştım. Yani hiç durmadan tam 8.5 saat, 742 km. yol gitmiştim.

    Alıntıları Göster
    En fazla normal bir araçla 20.000 ila 15.000 km yapar sanırım en fazla

    Çünki yağ ve su ikmali gerekicektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Unforgiven3

    En fazla normal bir araçla 20.000 ila 15.000 km yapar sanırım en fazla

    Çünki yağ ve su ikmali gerekicektir.


    Alıntıları Göster
    Motor Yağı bitene kadar sanırım
  • Toyota nin dizel motoru (sadece motor) hic durmadan 100.000 Km gidecek kadar yag degistirilmeden calistirilmis. Sadece motor oldugundan üzerinde yük olmadigini düsünsek bile, yag degistirilmeden yapilan iyi bir sonuc. (kaynak: DE toyota da calismis bir tekniker)
    Ben yag degistirmeden 30.000 üzeri sürüyorsam sanirim dogrudur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ForteVeloce

    2006 model c220 cdi- sabit 220km hız ile hiç durmadan 1.000.000(bir milyon) kilometre. test sonunda kalan motor ömrü (yanlış hatırlamıyorsam)%30 civarı.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: 10ur_1

    2006 model c220 cdi- sabit 220km hız ile hiç durmadan 1.000.000(bir milyon) kilometre. test sonunda kalan motor ömrü (yanlış hatırlamıyorsam)%30 civarı.


    bende izlemiştim öyle birşey.. DCTV diye kanal vardı hortbırt uydusundaydı mercedesin kendi kanalı.. yarış pistinde 220 km sabit hızla sürekli şöför değiştirip aracın sadece yağını suyunu değiştirerek 3.000.000 km yapmışlardı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gecegelen06

    quote:

    Orjinalden alıntı: 10ur_1

    2006 model c220 cdi- sabit 220km hız ile hiç durmadan 1.000.000(bir milyon) kilometre. test sonunda kalan motor ömrü (yanlış hatırlamıyorsam)%30 civarı.


    bende izlemiştim öyle birşey.. DCTV diye kanal vardı hortbırt uydusundaydı mercedesin kendi kanalı.. yarış pistinde 220 km sabit hızla sürekli şöför değiştirip aracın sadece yağını suyunu değiştirerek 3.000.000 km yapmışlardı


    Alıntıları Göster
    su kaynatana kadar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    su kaynatana kadar

    Alıntıları Göster
    Araç değil sürücü olmalı kriter...

    Araç yakıt ikmali yaparak gidecekse, yağ ve su bitine kadar gider...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    su kaynatana kadar

    Alıntıları Göster
    Cevaplar mantıklı da kafama bir şey takıldı ; normal bir lastik hiç durmadan 15-20 bin km'ye dayanır mı?
    Bence sıcak havada, üzerinde 1.5 - 2 ton ağırlıkla oluşan ısıya pek dayanamaz gibi geliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quadrifoglio

    Cevaplar mantıklı da kafama bir şey takıldı ; normal bir lastik hiç durmadan 15-20 bin km'ye dayanır mı?
    Bence sıcak havada, üzerinde 1.5 - 2 ton ağırlıkla oluşan ısıya pek dayanamaz gibi geliyor

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Tubo

    Cevaplar mantıklı da kafama bir şey takıldı ; normal bir lastik hiç durmadan 15-20 bin km'ye dayanır mı?
    Bence sıcak havada, üzerinde 1.5 - 2 ton ağırlıkla oluşan ısıya pek dayanamaz gibi geliyor



    lastikler ısınır aşınır diskler var onlarda çok fazla ısınır bence çok fazla yapamaz soğuması lazım




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.