Şimdi Ara

Bir DSG konusu da benden (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
429
Cevap
7
Favori
13.668
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gorod

    5 ya da 10 sene sonra DSG mekanik bir arıza yaparsa,bir parçası kırılırsa normal bir şanzımana göre olası yapım ücreti ya da değişim ücreti nedir?


    Bak kardeşim bak güzel kardeşim hala 2. vitesten sonra silkelenme falan diyosun.Ben ne diyorum düşük ya da yüksek ihtimal fark etmez.VW'in ileri ki zamanlarda DSG için nasıl bir çözüm ve fiyat politikası olabilir diyorum.Yahu çok mu zor şuna cevap vermek.Bu arada 5 ya da 10 sene sonrada mı arıza çıkardığı zaman 2. vitesten sonra silkelenme şeklinde arıza yapacak.Ben marka kötülemiyorum bir şey yapmıyorum.Diyorum ki garanti bittiğinde DSG büyük bir arıza yaparsa ne olacak bu kadar basit.Sen bana desen senin araban arıza yaparsa ne olacak diye ben gider 500 liraya yaptırırm.Sen DSG ciddi bir arıza verdiği zaman 500 liraya yaptırabilecen mi bunu soruyorum ? Ben sana kavrama ya da güncelleme demiyorum.Daha büyük bir arıza diyorum.Bu şanzımanda bir tek kavrama mı var ? Bu kadar komplike bir sistemin ileri zamanlarda sorun yapabileceği tek şey kavrama mı ?

    Ayrıca 2-3 km değil canım 20 km.Her gün o yoldan 4,5 tane araba taşıyorum.Sen galeride bir arabayı test ederken 150 km mi yol gidiyosun.Yıkadığım araçlar aynı araçlar.1 ayda ortalama 4 kere yıkansa araba 80 km yapar.Sen hayatında hiç babanın DSG'li arabası ile 80 km yaptın mı ? Biz 10 senedir oto yıkama uzun zamandır da Rent a Car işi yapıyoruz,yani sen daha 8 yaşındayken bile benim elimin altından geçen arabaların haddi hesabı yoktu.O yüzden ehliyetsiz adamsın,babanın nasıl araba sürdüğünü görerek bana DSG biliyorum sen bilmiyosun havası yapma.Senin yaşın x 1000 km kadar DSG'li araç kullanmışımdır ben.Sen git önce ehliyet al kendine.Trolleyip durma forumu.


    Arkadaş şu yaşta şu trollere uyup s*d*k yarıştırıyoruz ya birde.Gülünecek hale düşüyoruz yemin ediyorum.Hemen yukarıda "vet147" isimli kullanıcı arkadaş ne güzel demiş senin için."Liseli Anro."

    Artık yazma tamam soru sormadım kabul et.Ben gidip özelden gerçek VW kullanıcıları ile fikir alış verişinde bulunurum.Liseliyle bir şey konuşmaya çalışırsan sonucu böyle olur işte.Tamam 10 sene sonra DSG arıza vermeyecek,verirsede 2. vitesten sonra silkelenme sorunu olacak ve kavrama falan değişecek iş çözülecek.Peki çok güzel hemen yarın gidip bir adet DSG'li araç siparişi veriyorum.Büyüksün,çok güzel mekanik detaylara girip aydınlattın beni.İçimde ki tüm şüpheler gitti.

    Bu arada bu arkadaş fanatiklikte o kadar uç seviyede ki F/P üzerine bir konu vardı geçende.2.0 TDi Passat koyup F/P aracı bu diyodu.Arkadaş F/P'ın P kısmını sadece aracın motor performansına indirgeyerek Passat'ı öne çıkaracak kadar cahilliğe ve fanatikliğin içine batmıştı.Şimdi hatırladım o mevzuyu.Aklımda olsa şimdide he der geçerdim en başından.Neyse sabır az kaldı açılıyor okullar.

    5-10 sene sonra ;

    -land rover discovery sportun otomatik şanzımanı arıza verince ne olacak ?
    -Diyelim Bmw 320d sahibiyim; 5-10 sene sonra şanzıman bozulunca ne olacak ?
    - Powershift şanzımanım 6 sene sonra bozulacak, ne olacak o zaman ?
    - Daha kötüsü ( hatta en berbardı ) subaru, volvo, suzuki gibi nadir bulunan bir araçta otomatik arızasında ne yapacağız?
    - Renoda, honda da arıza garanti bitince çıkarsa ne yapacağız ?

    Ömür vefa etmezde 5-10 seneyi görmessek ne olacak ?

    İşte sonunda anlayan çıktı. Arkadaştaki mantık bu işte. SÜREKLİ İHTİMAL ve DÜŞÜNCE yani böyle birşey görmedim ben forumda.




  • Anro kullanıcısına yanıt
    "Ya zaten devrelerinin yanması imkansız çünkü sende DEVRE DIŞI sürekli. "

    Bak bu cümlen hakaret içeriyor ama umrumda değil.Şikayet etmem kimseyi çocuk değilim.

    Bu konu içerisinde bir tane DSG'yi veya VW'i kötülediğim mesaj bulsana.Ben hayatımda bir şeyi yaparken çok uzun araştırmalar, yaparım.Pek çok ihtimali düşünürüm pişman olmayayım diye.Ben buraya gelip kötülemek için bir şey yazmadım.Tartışmanın buraya gelmesine sebep olan yazıma bakalım hemen.

    "Peki atıyorum 10 sene sonra ne olacak ? Yada 7-8 sene sonra ? Bu araçların garantileri bittiği zaman ? İkinci el alan adam 2 ay sonra eline şanzımanı alınca ne yapacak ? Ne kadar para bayılacak ?"

    Çıkıp şuna yazsan ki sıradan bir şanzıman 1000 liraya toplanıyorsa 1500 liraya toplanacak vs. vs." tartışacağımız bir nokta kalmayacak,bende memnun olacam.Ama yok arkadaş kimin devrelerinin devre dışı kaldığı belli sanki araba alınca firmadan hisse sahibi oluyormuş gibi savunmalarınız nedir yahu.Ayrıca gelecek üzerine konuşurken ihtimal konuşacam tabii.Bu forumda aynı şekilde motoruyla ilgili sorunu olan bir araba olursa ben garantisi bittikten sonra olası başıma gelecek ihtimaller üzerinde dururum çünkü zaten mimlenmiş bir motor.Ayrıca "Günerkanat" isimli kişi yukarıda ki mesajlarında ne kadar boş konuştuğunuda belli etmiş merak etme.Yine boş boş laf sokmuş kafasına göre gereken cevabıda verdim.Ayrıca aferim bak saçmaladığın noktalara cevap verdikçe traşlıyosun o kısımları mesajından.Bu seferde yazsaydın "Yieeaa adam niye 20 km mesafeye yıkamaya bıraksın yieeaa." diye burdan modemi atacaktım kafana. :)

    Sana bunu en basitinden şöyle anlatayım umarım anlarsın ve "Günerkanat" isimli kişinin ne kadar boş konuştuğunuda anlarsın.2 tane oyun konsolumuz olsun.X konsolu Y konsoluna göre biraz daha hızlı olsun.X konsolunun okuyucusunda sorun oluyor,servis yapıyor ve bir kaç nesil okuyucu çıkarıyor en son diğerlerine nispeten dayanıklı henüz bozulmayan bir okuyucu yapıyor.Öte yandan Y konsolu bu konuda hiç sıkıntı yapmıyor.

    Şimdi sen biraz daha hızlı olduğu için X konsolu almak istiyorsun ve cihaz garantide.Fakat çıkardığı sorunları biliyorsun hiç mi düşünmezsin "Garantisi bitince ne olacak,acaba başıma bir dert açar mı ? diye.Peki hiç sorun yapmayan cihaz için aynı şeyleri düşünür müsün ? Düşünsen bile bir kaç plan geride olur.İşte "Günerkanat" isimli kullanıcıda burada X konsolu için düşündüklerimizi Y konsolu için düşünmemize indirgeyecek kadar saçmalamış.Yazdığımızı anlamamış ki.Ya da en basitinden kronik bir sorunu bilinen bir ses sistemi.Bir ses sistemi alacaksın ama yüksek frekans sürücüleriyle ilgili bir sorunu var.Her 3 cihazın 1 tanesinde sorun meydana çıkabiliyor.Şimdi bu cihazıda alırken en basitinden sürekli tizlerinin yanıp garantisi bittiğinde elinde kalacağıyla,nasıl yaptıracağınla,kaça mal olacağıyla ilgili ihtimaller yapmaz mısın ?

    Abi bu kadar basit bir konuyu hiç art niyet içermeyen sorumu bu kadar düşmanca bir tavırla bombalamanız,bence dönüpte bir bakın kendinize.Ciddiyim yapın bunu.Bi mesajlarınızı okuyup gözden geçirin tekrar.

    Ayrıca yukarıda silinmiş oto yıkama ile ilgili mesajım görmediysen eğer tekrar yazayım.Fabrikalarla anlaşmalı çalışıyoruz,indirimli yıkıyoruz.4,5 tane hergün gidip araçları teslim alıp yıkadıktan sonra geri teslim ediyoruz.İnsanların sıra bekleme derdi olmuyor.Böyle pek çok fabrika vs. ile anlaşmamız var.O konuda bile anlayamama sıkıntısı çekmişsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: дltuğ

    konu liseli ile açık öğretimlinin kombine savunmasına dönüşmüş..

  • quote:

    Orijinalden alıntı: vet147

    Liseli dedik diye mesajımız şikayet edilip silinmiş. Yahu yöneticiler bunda ne var. Adam liseli , boş boş konuşuyor. Yanınada azılı fanatik günerkanat beyi almış şıracının şahidi hesabı. O zaman bende şikayet ediyim ehliyeti yok banlayın şunu diye.

    2. olarak
    bmw aldın şanzımanı bozuldu sanayide bir sürü bmw ci var. Yetkili servise düşmek zorunda değilsin ( Dsg gibi anlayanı yok muhabbeti yok )
    Subaru , Mazda , volvo aldın şanzıman arızası yaşadın. Zaten sanayide bu araçların pirleri var , ayrıca siz merak etmeyin ben size Ankara yıldızda şaşmazda öyle şanzımancılar söylerim ki probleminizi hemen çözerler. Tork konvertörlü , cvt şanzımanın anlayanıyla çift kavramayı mı bir tutuyorsunuz ??

    Yahu bizde vosvos kullanıyoruz, 2005ten beri hemde. Yarın aileye araç alınsa yüzde 90 vosvos olur. Ne yani vw kullanıyoruz diye dsg problemini görmezzden mi gelelim. Kaldı ki Dsg sahibi olmasak neyse. Bizde yaşadık sıkıntıyı.

    2013 yılı ilk 6 ay ;

    vag oto satış adet ; 55304 pazarımızın %18,9'u
    Bmw; 8508 ; toplam Tr pazarnın %2,9 'u
    Volvo; 2131 ; %0,7 (yüzde bir bile değil)

    Şimdi siz sanayiye gidince volvo onarımında büyük imkanlara vakıf oluyorsunuz ama vw de sıkıntı var öylemi ? Bizi fanatizmle suçlamaktan evvel anlamaya çalışsanız daha doğru bir noktaya ulaşabiliriz. İster onarım ister yedekparça isterse şanzıman , buraya yazıyorum beş sene sonra girin yine okuyun; vw yaygınlığında ve kolaylığında uzun vadede başka bir marka olmayacak.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat


    quote:

    Orijinalden alıntı: vet147

    Liseli dedik diye mesajımız şikayet edilip silinmiş. Yahu yöneticiler bunda ne var. Adam liseli , boş boş konuşuyor. Yanınada azılı fanatik günerkanat beyi almış şıracının şahidi hesabı. O zaman bende şikayet ediyim ehliyeti yok banlayın şunu diye.

    2. olarak
    bmw aldın şanzımanı bozuldu sanayide bir sürü bmw ci var. Yetkili servise düşmek zorunda değilsin ( Dsg gibi anlayanı yok muhabbeti yok )
    Subaru , Mazda , volvo aldın şanzıman arızası yaşadın. Zaten sanayide bu araçların pirleri var , ayrıca siz merak etmeyin ben size Ankara yıldızda şaşmazda öyle şanzımancılar söylerim ki probleminizi hemen çözerler. Tork konvertörlü , cvt şanzımanın anlayanıyla çift kavramayı mı bir tutuyorsunuz ??

    Yahu bizde vosvos kullanıyoruz, 2005ten beri hemde. Yarın aileye araç alınsa yüzde 90 vosvos olur. Ne yani vw kullanıyoruz diye dsg problemini görmezzden mi gelelim. Kaldı ki Dsg sahibi olmasak neyse. Bizde yaşadık sıkıntıyı.

    2013 yılı ilk 6 ay ;

    vag oto satış adet ; 55304 pazarımızın %18,9'u
    Bmw; 8508 ; toplam Tr pazarnın %2,9 'u
    Volvo; 2131 ; %0,7 (yüzde bir bile değil)

    Şimdi siz sanayiye gidince volvo onarımında büyük imkanlara vakıf oluyorsunuz ama vw de sıkıntı var öylemi ? Bizi fanatizmle suçlamaktan evvel anlamaya çalışsanız daha doğru bir noktaya ulaşabiliriz. İster onarım ister yedekparça isterse şanzıman , buraya yazıyorum beş sene sonra girin yine okuyun; vw yaygınlığında ve kolaylığında uzun vadede başka bir marka olmayacak.

    Beyefendi konumuz şanzıman değil mi ? Neden başka yönlere çekip duruyorsunuz ?
    Geçen sene arkadaşımın 2004 model s60 ı şanzıman sıkıntısı çektiğinde Ankara şaşmazdaki özel volvo servisinde 1500 tl vererek şanzıman revize oldu.
    Bana özel servis söyleyebilir misiniz ki Dsg tamir edebilen anlayabilen , diğer tork konvertörlü şanzımanlar gibi 1-2 bin tl ye halledebilecek?
    Cidden ankarada mevcut ise yarın gidip görüşeceğim , kardeşime hitler dsg jetta veya golf6 alıp +lpg kombinasyonuyla binmeyi düşünüyoruz. Dsg den dolayı yanaşamıyoruz ama siz olsanız 4 yıllık Dsg şanzımanlı bir araç alırmısınız ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vet147

    quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat


    quote:

    Orijinalden alıntı: vet147

    Liseli dedik diye mesajımız şikayet edilip silinmiş. Yahu yöneticiler bunda ne var. Adam liseli , boş boş konuşuyor. Yanınada azılı fanatik günerkanat beyi almış şıracının şahidi hesabı. O zaman bende şikayet ediyim ehliyeti yok banlayın şunu diye.

    2. olarak
    bmw aldın şanzımanı bozuldu sanayide bir sürü bmw ci var. Yetkili servise düşmek zorunda değilsin ( Dsg gibi anlayanı yok muhabbeti yok )
    Subaru , Mazda , volvo aldın şanzıman arızası yaşadın. Zaten sanayide bu araçların pirleri var , ayrıca siz merak etmeyin ben size Ankara yıldızda şaşmazda öyle şanzımancılar söylerim ki probleminizi hemen çözerler. Tork konvertörlü , cvt şanzımanın anlayanıyla çift kavramayı mı bir tutuyorsunuz ??

    Yahu bizde vosvos kullanıyoruz, 2005ten beri hemde. Yarın aileye araç alınsa yüzde 90 vosvos olur. Ne yani vw kullanıyoruz diye dsg problemini görmezzden mi gelelim. Kaldı ki Dsg sahibi olmasak neyse. Bizde yaşadık sıkıntıyı.

    2013 yılı ilk 6 ay ;

    vag oto satış adet ; 55304 pazarımızın %18,9'u
    Bmw; 8508 ; toplam Tr pazarnın %2,9 'u
    Volvo; 2131 ; %0,7 (yüzde bir bile değil)

    Şimdi siz sanayiye gidince volvo onarımında büyük imkanlara vakıf oluyorsunuz ama vw de sıkıntı var öylemi ? Bizi fanatizmle suçlamaktan evvel anlamaya çalışsanız daha doğru bir noktaya ulaşabiliriz. İster onarım ister yedekparça isterse şanzıman , buraya yazıyorum beş sene sonra girin yine okuyun; vw yaygınlığında ve kolaylığında uzun vadede başka bir marka olmayacak.

    Beyefendi konumuz şanzıman değil mi ? Neden başka yönlere çekip duruyorsunuz ?
    Geçen sene arkadaşımın 2004 model s60 ı şanzıman sıkıntısı çektiğinde Ankara şaşmazdaki özel volvo servisinde 1500 tl vererek şanzıman revize oldu.
    Bana özel servis söyleyebilir misiniz ki Dsg tamir edebilen anlayabilen , diğer tork konvertörlü şanzımanlar gibi 1-2 bin tl ye halledebilecek?
    Cidden ankarada mevcut ise yarın gidip görüşeceğim , kardeşime hitler dsg jetta veya golf6 alıp +lpg kombinasyonuyla binmeyi düşünüyoruz. Dsg den dolayı yanaşamıyoruz ama siz olsanız 4 yıllık Dsg şanzımanlı bir araç alırmısınız ?

    Siz 2012-2013 model bmw, mercedes aracınızı gidip şaşmazda ustaya teslim edermisiniz ? Garanti sürecinde bu araçların onbin km rutin bakımları bile bin lirayı aşıyor. 2004 model vw'nide şaşmaza götürün zaten şanzımanı 1500 liraya revize edersiniz. Kıyaslamaları güncel modeller üzerinden yaparsak daha sağlıklı olur. Götürün 2013 model otomatik s60 ı sanayiye görün faturayı. Güncel modeller içersinde otomatik şanzıman olarak en yaygını, piyasada yekünü tutanı dsgdir. Haliyle ileriye dönük olarak yan sanayi ve yedek parça avantajı bu gurupta olacaktır.

    4 yıllık dsg araç alırmıyım; araç benim tanıdığım bildiğim birindense, temiz ise alırım. Onun dışında manuelde olsa kolay kolay ikinci el araç almam. 2009 model bir bmw volvo yada vw ikinci el olmalarından ötürü aynı kuşkuyu yaratır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi In absentia -- 26 Ağustos 2013; 2:10:53 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    quote:

    Orijinalden alıntı: vet147

    quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat


    quote:

    Orijinalden alıntı: vet147

    Liseli dedik diye mesajımız şikayet edilip silinmiş. Yahu yöneticiler bunda ne var. Adam liseli , boş boş konuşuyor. Yanınada azılı fanatik günerkanat beyi almış şıracının şahidi hesabı. O zaman bende şikayet ediyim ehliyeti yok banlayın şunu diye.

    2. olarak
    bmw aldın şanzımanı bozuldu sanayide bir sürü bmw ci var. Yetkili servise düşmek zorunda değilsin ( Dsg gibi anlayanı yok muhabbeti yok )
    Subaru , Mazda , volvo aldın şanzıman arızası yaşadın. Zaten sanayide bu araçların pirleri var , ayrıca siz merak etmeyin ben size Ankara yıldızda şaşmazda öyle şanzımancılar söylerim ki probleminizi hemen çözerler. Tork konvertörlü , cvt şanzımanın anlayanıyla çift kavramayı mı bir tutuyorsunuz ??

    Yahu bizde vosvos kullanıyoruz, 2005ten beri hemde. Yarın aileye araç alınsa yüzde 90 vosvos olur. Ne yani vw kullanıyoruz diye dsg problemini görmezzden mi gelelim. Kaldı ki Dsg sahibi olmasak neyse. Bizde yaşadık sıkıntıyı.

    2013 yılı ilk 6 ay ;

    vag oto satış adet ; 55304 pazarımızın %18,9'u
    Bmw; 8508 ; toplam Tr pazarnın %2,9 'u
    Volvo; 2131 ; %0,7 (yüzde bir bile değil)

    Şimdi siz sanayiye gidince volvo onarımında büyük imkanlara vakıf oluyorsunuz ama vw de sıkıntı var öylemi ? Bizi fanatizmle suçlamaktan evvel anlamaya çalışsanız daha doğru bir noktaya ulaşabiliriz. İster onarım ister yedekparça isterse şanzıman , buraya yazıyorum beş sene sonra girin yine okuyun; vw yaygınlığında ve kolaylığında uzun vadede başka bir marka olmayacak.

    Beyefendi konumuz şanzıman değil mi ? Neden başka yönlere çekip duruyorsunuz ?
    Geçen sene arkadaşımın 2004 model s60 ı şanzıman sıkıntısı çektiğinde Ankara şaşmazdaki özel volvo servisinde 1500 tl vererek şanzıman revize oldu.
    Bana özel servis söyleyebilir misiniz ki Dsg tamir edebilen anlayabilen , diğer tork konvertörlü şanzımanlar gibi 1-2 bin tl ye halledebilecek?
    Cidden ankarada mevcut ise yarın gidip görüşeceğim , kardeşime hitler dsg jetta veya golf6 alıp +lpg kombinasyonuyla binmeyi düşünüyoruz. Dsg den dolayı yanaşamıyoruz ama siz olsanız 4 yıllık Dsg şanzımanlı bir araç alırmısınız ?

    Siz 2012-2013 model bmw, mercedes aracınızı gidip şaşmazda ustaya teslim edermisiniz ? Garanti sürecinde bu araçların onbin km rutin bakımları bile bin lirayı aşıyor. 2004 model vw'nide şaşmaza götürün zaten şanzımanı 1500 liraya revize edersiniz. Kıyaslamaları güncel modeller üzerinden yaparsak daha sağlıklı olur. Götürün 2013 model otomatik s60 ı sanayiye görün faturayı. Güncel modeller içersinde otomatik şanzıman olarak en yaygını, piyasada yekünü tutanı dsgdir. Haliyle ileriye dönük olarak yan sanayi ve yedek parça avantajı bu gurupta olacaktır.

    4 yıllık dsg araç alırmıyım; araç benim tanıdığım bildiğim birindense, temiz ise alırım. Onun dışında manuelde olsa kolay kolay ikinci el araç almam. 2009 model bir bmw volvo yada vw ikinci el olmalarından ötürü aynı kuşkuyu yaratır.

    Beyfendi ben sanayi icindeyim klasik tork kon. Oto vites kutusunu tamir eden onlarca usta taniyorum bmw merso falan fark etmez.
    Dsg yada edc yada tct, chp, akp, dsp, anap fark etmez cift kavramali vites kutularini yetkili servis bile revizyon yapamiyor. Ya siz revizyon nedir bilmiyorsunuz ya da bilmemezlikten geliyorsunuz. Kavrama degistirmek revizyon degildir. Azicik merakli kafasi basan bagnaz olmayan bir usta kuru kavramayi soker degistirir.
    Tekrar diyorum yetkili servis bile bunlarin tamiri yerine direkt degisimini yapiyor. Kavramadan bahsetmiyorum, buyuk arizada degisiminden bahsediyorum. Klasik oto vites kutusunda adam dagitip gerekli parcalari degistirip toplayip kapatiyor. Hadi dsg de yapsinlar goreyim. Hususi alamanyadan adam gelip dsg nasil tamir edilir diye anlatmiyor. basit (kavrama, cart curt acin bakin youtubeden izleyin degisimini) degisimleri gosterip gidiyor.
    Kisacasi dsg icin oyle aman aman adam yetismiyor beyfendi. Biz isin icindeyiz goruyoruz ediyoruz, internet basindan yazmaya malesef hic benzemiyor bizim yaptiklarimiz gorduklerimiz.
    Persembenin gelecegi carsambadan belli olur. Kac senedir dsg satiliyor kac tane dsg den anlayan usta gordunuz? Yani varsayimlarla konusup "ilerde yedek parcasi cok olur bunun ehehhe" demek mesnetsiz bir aciklama. 54 gemi dsg yedek parcasini limana simdi yiksam sanayide hangi adam degistirecek?
    Piyasada yekun olarak dsg fazla yer tutuyor ancak ilerde usta sikintisi olunca sahipleri baska birseyler tutacaklar (para gibi) .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 26 Ağustos 2013; 2:41:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    olur bunun ehehhe" demek mesnetsiz bir aciklama. 54 gemi dsg yedek parcasini limana simdi yiksam sanayide hangi adam degistirecek?


    Dsg şanzıman onarımı yapan çok sayıda yer var. (google dan bakarak firma adres bilgilerine ulaşabilirsiniz) Onarımda da asıl olan parçanın ucuz ve bol miktarda bulunabilmesidir. Bilgisayarda elektronik kartları (ses-ekran-mainboard) söküp tek tek arıza takibi yapmazsınız. Herkeste 2-3 bilgisayar var ama mikrochip devre üzerinde arıza takibi, onarımı yapabilecek kaç kişi tanıyorsunuz ? Olsa bile oturup uğraştığınıza değmeyecek bir çabaya girersiniz. Arıza olan kart tespit edilip temelli değiştirilir. Bunu yapmak çok büyük uzmanlık gerektirmez.

    7 dsg kabaca bir inceleme ile anlaşılacağı üzere kolayca parça-ünite değişimine yönelik tasarlanmış bir şanzıman.

    Örnek mekatronik değişimi ;




    Kavrama ise sizinde belirttiğiniz gibi çok daha kolay değişebiliyor. Yani 54 gemi parça olduktan sonrası problem değildir. Bu kadar yoğun talep karşısında vw gibi bir marka açısında "parça" gibi bir sıkıntının olmayacağını düşünüyorum.

    Ortada dolanan (problem olarak görünen) kavramanın 40-50 bin kmde aşınma yapmasıdır. Bunu servis ücretsiz giderdikten yada piyasada kolayca değişimi yapılabildikten sonra problem değildir. Asıl problem bunun kadar yaygın olmayan marka ve ünitelerin bakım-onarımında yaşanabilecek sorunlardır.




  • güner bey abimiz bizzat kendi ağzıyla:
    keyfi yeter garantisiz de binerim
    dediği için kendisiyle dsg tartışması yapmayınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vet147



    Bu forumda dsg nin sorunlarnı görmezden gelen görmedim. Ben dahil çoğu kullanıcı kavrama sorununu kabul ediyor.
    Kimsede sizden bunu isteyemez. Ancak dsg sorununa rağmen rakiplerine göre alınası bir şanzımandır.
    Daha yeni oto genelde konu var. 2004 6 ileri at için 3000 tl revizyon 1000 tl beyin ücreti ödenmiş. 1500 tl oldukça eskinin fiyatı olmalı. Veya 4 ileri at ler için olmalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 26 Ağustos 2013; 10:34:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Guner, insallah DSG'n bozulur.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    güner bey abimiz bizzat kendi ağzıyla:
    keyfi yeter garantisiz de binerim
    dediği için kendisiyle dsg tartışması yapmayınız.

    Klasik Tork konvertörlülerin kötü tüketimini, kötü performasını boş ver sağlımlığı yeter diyenden ne farkı var?
    Şuan c sınıfı dizel ootomik i30 mu leon (aynı fiyat diye leon yazdım)mu alınır? 5 yıl sonra leon lehine kaç bin tl avantaj olur?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 26 Ağustos 2013; 10:41:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kıstasın bumu? ben anlam vermedim doğrusu 10 yaşında volvo bozulursa 10yıllık hizmetinin karşılığı deriz 2013 model 1 yaşında bile olmayan birkaç bin kmde araba bozulursa neyin karşılığı bu?
    Hayır konfor yok ısınırsa yolculuğa ara vereceksin arıza yaparsa arabasız kalacaksın tamiri maliyeti servisin insiyatifi canı isterse değiştircek canının istediği kadar maliyeti müşteriye yükleyecek ki ilerleyen günlerde bu uygulamadan vazgeçmeyeceğinin garantisini size ne karşılığı verdiğinide merak ediyorum şahsen, fiyatı zaten disel motor kadar ekonomi dersen sırf bunlar dahi yeter fazlasına lüzüm yok genede ekonomi tiptronikten dahamı tasaruflu yani? Popilizm yapıyorsunuz verdiğiniz satış değerlerinin tamamı dsg limi yani manüel araçlarıda menfaatiniz gereği hesaba monte ediyorsunuz
  • yahu Allah askina klasik sanzimana bi takmissiniz,powershift edc gibi örnekler de var cift kavramali,ve bunlara 10 bin tl istenmiyor üstüne bunlar sorunlu da değil dsg gibi.
    kötü örnek bi i30 var o arabanin motoru da 105 değil 128 beygir üstüne aktarmasi kötü tabi çok yakacak.
    tomarla otomatik araç var memlekette,en basitinden gider focusa lpg taktırır powershift alırım.
    DSG li vag alip basima bela edeceğime ya manuelini alirim,ya da edc li bir megane falan alirim.
    Dizel otomatik diye hayatta o paralari C sınıfına bağlamam ayri konu.
    Dizel otomatik olarak da çok seçenek var,dsg için kazıklanmaya baş ağrımasına gerek yok.
    Neden dsg gibi bir problemli şanzımanı başıma bela edeyim ki?
    8-10 bin tl üstüne para veriyosun şanzıman farki yok iyi niyet garantisi yok uzatilmis garantisi,ondan sonra vay efenim dsg ekonomikmis akilliymis kralmis.
    Milletin catir catir kavramasi patliyor,ağzinizla bu mal sorunlu diye aciklama yapiyosunuz,halen dsg dsg.
    Birakin arkadasim su fanatikliği yahu,dsg sorunlu sanziman eve de sokulmaz bu kadar basit.




  • Üstteki mesajımda yazdım. Garantinin bittiğini farz edelim.

    1-) Kavrama ömrünün bitmesi durumunda 1.100TL'ye kavramayı alırsınız, biraz da işçilik verirsiniz. Toplamda 1.500TL'den daha ucuza kavramanızı değiştirmiş olursunuz.

    2-) Mekatroniğiniz bozulursa 1.500TL'ye çıkma-sağlam mekatronik alır, sorununuzu çözersiniz.

    3-) Mekatronik ve kavrama sağlam olduğu halde şanzıman çalışmaz hale gelirse 1.500-2.000TL'ye revize ettirmez, 4.000TL'ye sıfır şanzıman alırsınız. 1.500TL'ye sağlam mekatroniğinizi satar, 2.500TL'ye şanzıman yenilemiş olursunuz.

    4-) Aynı anda şanzımanın hem mekatroniği bozulur, hem kavraması biter, hem de iç mekanik aksamı çalışmaz hale gelirse 5.000TL masrafınız olur. Bu kadar faktörü bir araya getirip, çölde kutup ayısıyla karşılaşan bedeviyle şans konusunda yarışacak kadar şanslıysanız, kaza riskinin her an mevcut olduğu bir trafiğe çıkmanızı tavsiye etmiyorum.

    Çift kavrama ile tork konvertörlüyü kıyaslamak yanlış olsa da, Japon'ların yüz binlerce km'yi en ufak dıştan müdahale gerektirmeden tamamlayan tork konvertörlü şanzımanları varken, elbette DSG'ye sorunsuz denemez. Ama DSG'yi diğer çift kavramalardan daha sorunlu bulmuyorum. Onların sayısı sorunların çok duyulacağı kadar çok değil. Belki Powershift sorunsuzluk olarak daha iyidir. Onun da tüketim ve hızlanma verileri ortada.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka

    Guner, insallah DSG'n bozulur.


    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    Kıstasın bumu? ben anlam vermedim doğrusu 10 yaşında volvo bozulursa 10yıllık hizmetinin karşılığı deriz 2013 model 1 yaşında bile olmayan birkaç bin kmde araba bozulursa neyin karşılığı bu?
    Hayır konfor yok ısınırsa yolculuğa ara vereceksin arıza yaparsa arabasız kalacaksın tamiri maliyeti servisin insiyatifi canı isterse değiştircek canının istediği kadar maliyeti müşteriye yükleyecek ki ilerleyen günlerde bu uygulamadan vazgeçmeyeceğinin garantisini size ne karşılığı verdiğinide merak ediyorum şahsen, fiyatı zaten disel motor kadar ekonomi dersen sırf bunlar dahi yeter fazlasına lüzüm yok genede ekonomi tiptronikten dahamı tasaruflu yani? Popilizm yapıyorsunuz verdiğiniz satış değerlerinin tamamı dsg limi yani manüel araçlarıda menfaatiniz gereği hesaba monte ediyorsunuz

    Hocam ben neredeyse 3 senedir Ankara'da kullanıyorum. Burada olanlar bilir, son 1-2 senede geniş çaplı yol onarımları ile muhatap olduk. Eskişehir yolu üzerinde 9 km lik periyodu 1,5-2 saatte dur-kalk geçmek zorunda kaldığımız çok oldu. Şimdi çıkıpta yalan söyleyecek halim yok ; ısınma-uyarı vs ben hiç rastlamadım. Sizin gibi forumda okudum (doğrudur, yaşayan da olmuştur) Konforu kesinlikle var. Küçük turbolu motorlar ile sizi +10-15 bin lira dizel otomobil peşinde koşmaktan kurtarıyor. Çünkü yakıt ekonomisi anlamında çok başarılı. Dsg bazı modellerde dizel kadar pahalı olabilir ama bazı modellerde de manuel kadar ucuz. Orası sizin seçiminize kalmış. Vw çatısı altında satılan markaların tamamı otomatik değil tabiki, ama çok büyük oranda otomatik var. Artık piyasada otomatik olmayan araçta pek tutulmuyor. Benim bir menfaatim yok ki bu işten, burada bilebildiğimiz kadarını paylaşıp-konuşuyoruz.




  • Powershift'in Focus'taki ba?arysyny da ortaya koyalym.
    Manuel Focus ?ehir içi tüketim: 8.1 litre, 0-100 11.0s
    Powers. Focus ?ehir içi tüketim: 9.3 litre, 0-100 11.8s

    Powershift manuele göre ?ehir içi tüketimi 1.2 litre yükselten bir çift kavrama ?anzyman. Honda Civic'in tork konvertörlüsü ise ?ehir içi tüketimi yalnyzca 0.6 litre(9.0-9.6) yükseltiyor. Yakyty tork konvertörlünün iki katy kadar yükselten bir çift kavramalyyla i?im olmaz. Otomatik alacaksam Civic alyr keyfime bakarym. Focus'u yalnyzca manuel olarak dü?ünürüm.
  • Sıfır DSG şanzıman fiyatı 4000 TL olduğuna emin misiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ironeagle129 -- 26 Ağustos 2013; 11:30:18 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka

    Guner, insallah DSG'n bozulur.

    Dostum bu isimlere cihanair ve anro yu da ekleyelim. Biz adamlara hakaret etmedik. Duz mesaj yazdik ama yonetim sagolsun gene sildi. Belki baslarina gelirse anlarlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.