Şimdi Ara

Bir DSG konusu da benden

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
429
Cevap
7
Favori
13.610
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba sevgili forumdaslar,

    Dun Haluk Abimle Dogus Otomotiv'i dolastik, test yapmadigimiz icin yazacak pek bir izlenimimiz yok :) Esas konuya gelirsek:

    1 Aralik 2010 trafige cikisli, 2011 model, 28.500km'deki Polo 1.4 85hp 7-ileri kuru kavramali DSG sanzimanli aracimda titreme problemleri meydana gelmeye baslamisti, periyodik bakimdan bagimsiz bir sekilde servise soktum.

    Once yazilim guncellemesi yapacaklarini soylediler, daha sonra da aracin "kavramasinin degismesi gerektigini soylediler, aracimda uzatilmis garanti oldugu icin, herhangi bir ucret odemesi yapmadan degisim gerceklesecek, soylediklerine gore yarin araci teslim alacagim.

    Konuyu acmamin sebebi ise, araci gerek annem, gerek ben olaganustu titizlikte kullanmamiza ragmen sorun cikartmasini engelleyemedik. O yuzden bu araci veya muadillerini almayi dusunenlerin okumasi gerektiginde yarar goruyorum.

    Cunku, forum sehir efsanelerinden veya askerlikteki kankalarinin araclarinin basina gelen bilgilerden kaotik bir copluge donusmus durumda.

    Ama bu sefer durum farkli, arac bizzat bize ait, sorunu yasayan ve tespit eden bizzat benim. (servise kalsa muhtemelen farketmeyebilirlerdi). Simdi forumdaki onlarca anti-vw ciler basligi acmama sasirmis olabilir Ancak, bir markaya veya modeline ne kadar sempati duyarsak duyalim bu bilgiyi paylasmam sart, durustlugum bunu gerektiriyor.

    Sonuclar ve onemli notlar:

    1- Ne kadar dikkatli olursaniz olun DSG sorun cikartabiliyor.

    2- Arac yolda kalmadi, ben gunluk kullanimimda farkettim ve servise soktum, annem hala sorunun ne oldugunu kavrayabilmis degil

    3- Herhangi bir ucret alinmadi ancak ne olursa olsun iki gunume mal oldu.

    4- Uzatilmis garantim olmasaydi, benden yalnizca iscilik ucretinin alinacagini belirttiler. Dogru mudur yanlis midir ben bilemem.

    5- Aracimin serviste yattiginin ertesi gunu 2012 model Tiguan verdiler, hic degilse arac kaybimiz bir nevi telafi edildi. (dogusta falan tanidigim herhangi bir kisi yok)

    6- Bundan sonra DSG tercihim degisir mi? Firmanin malinin arkasinda durmasina gore degisir.

    7- DSG sorunlu bir uretim midir? Evet. Benim ne kadar titiz bir sofor oldugumu taniyanlar biliyor.

    8- 18-20 milyar verdim mi? Hayir.

    9- Vermem gerekseydi ne olurdu? Dava acardim, hatta avukatimi konudan haberdar etmistim bile...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Janjan -- 23 Ağustos 2013; 18:49:42 >







  • Kardeşim öncelikle geçmiş olsun uzatılmış garanti demek ki %100 DSG şanzımanı kapsıyor bunu öğrendiğimiz iyi oldu

    Senin araçta temel sıkıntı HİLL HOLDER yok bu sebepten dolayı sıkıntı olması biraz daha erken oluyor

    18-20 Bin tl zaten şehir efsanesi yok öyle birşey

    Senin aracın uzatılmış garantisi olmasa idi senden Ücret almazlardı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cihanair -- 23 Ağustos 2013; 19:06:38 >
  • Geçmis olsun.

    Sanirim birebir senin agzindan duyduktan sonra bu saatten sonra inkar eden çikmaz heralde.
  • Bu sanziman 85 hp poloda ve titiz kullanimda bile sorun cikardiysa soylenecek birsey yok bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu kadar titiz kullanımda bile sorun çıkıyorsa artık DSG sorunlu değildir denemez heralde.
  • Benim DSG ile ilgili öğrendiğim bilgiler
    -DGS'nin 2011 öncesi kuru modelleri çok arıza çıkartıyor
    -DSG nemden ve fazla dur kalktan dolayı sorun çıkartabiliyor şu anda bununla ilgili bir ikaz lambası konulacak DSG sıkıntı çıkarmaya başlayınca lamba yanacak diyorlar.
    -2011 sonrası kuru olmayan modellerde sıkıntı çıkma ihtimali düşük diyorlar

    Benim bu forumdan öğrendiğim bilgiler bunlar.. Hatalı olan yerleri bilen arkadaşlar düzeltirlerse sevinirim çöp bilgiler kafamızda kalmasın..
  • Volkswagen zaten kendisi aciklamis sanzimanin sorunlu oldugunu,ne soylerseniz soyleyin sabaha kadarda bagirsaniz eve sokulmayacak bir merettir.
    Bana volkswagenin yok mok attilar tuttular,(3tane var yakinlarimda hepsi manuel)Allah`a sukur hepsi kabul ediyor eni sonu sorunlu dsg gercegini
    Bu konuda bulunsun forumda,benle cengir cengir dsg kavgasi yapanlarin bile kavramasinin degistigini gorsun herkes
    Para istemiyorlar diye kendini avutanlar bu garanti bitince ne yapacaklsr cok merak ediyorum
    Neyse janjancim demokrat bir insan olarak hakli da ciksam durumuna uzuldum,gecmis olsun Allah kaza bela vermesn



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadowgeist -- 23 Ağustos 2013; 19:26:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dsg gibi harika bi sanzuman yapilmis yollara konmus adamlar hatalarin arkasinda duruyor ve DSG ustundeki calisma surekli devam ediyor her uretilen aracta DSG dahada gelismis oluyor. Yani sorun gittikce azaliyor. Surekli gelisen bir urun var ortada. Japonlar gibi dogurup birakmiyolar sokaga, daha iyisini yapmaya calisiyolar en azindan. Toyota anca 20.000 de ust kapagi acilan 1.4 D-4D leri gizlemeye calissin ama koskoca marka SORUNLU bi motoru bi turlu masaya yatirmasin. Hondada keza oyle 2003 ten 2013 e ayni motoru kullaniyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslında teorik olarak çok çok iyi bir şanzıman ve kavrama sistemi ama birebir kullanıcılardan bu tür sorunları duyunca araç alacak olanlar uzak duruyor 7 ileri kurudan. VW sistemden vazgeçmek yerine problem neyse kökten çözüp bu şanzıman ve kavramayı mükemmel hale getirmeli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    Aslında teorik olarak çok çok iyi bir şanzıman ve kavrama sistemi ama birebir kullanıcılardan bu tür sorunları duyunca araç alacak olanlar uzak duruyor 7 ileri kurudan. VW sistemden vazgeçmek yerine problem neyse kökten çözüp bu şanzıman ve kavramayı mükemmel hale getirmeli.

    Sorunsuz yapinca malzeme fiyatindan fiyat sisiyor. Bizim gibi sicak ve nemli 3. Dunya ulkeleri kullanacak diye de genel maliyetlerini arttirmiyolar. Bu yuzden dsgdeki sorunu cozme egiliminde degiller.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    Dsg gibi harika bi sanzuman yapilmis yollara konmus adamlar hatalarin arkasinda duruyor ve DSG ustundeki calisma surekli devam ediyor her uretilen aracta DSG dahada gelismis oluyor. Yani sorun gittikce azaliyor. Surekli gelisen bir urun var ortada. Japonlar gibi dogurup birakmiyolar sokaga, daha iyisini yapmaya calisiyolar en azindan. Toyota anca 20.000 de ust kapagi acilan 1.4 D-4D leri gizlemeye calissin ama koskoca marka SORUNLU bi motoru bi turlu masaya yatirmasin. Hondada keza oyle 2003 ten 2013 e ayni motoru kullaniyor.

    Oncelikle merhabalar. Toyota ve VW degerlendirmelerinize katiliyorum fakat Honda nin motorunda degistirilmesi gereken bir sorunun oldugunu bilmiyordum. Biraz daha aciklar misiniz lutfen?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Artık VW periyodik bakıma kavrama değişiminide dahil etmesi lazım...
    Zaten bu araca sahip olanlara da artık kavrama değişimi,hava filtresi değişimi kadar basit geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya


    quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    Aslında teorik olarak çok çok iyi bir şanzıman ve kavrama sistemi ama birebir kullanıcılardan bu tür sorunları duyunca araç alacak olanlar uzak duruyor 7 ileri kurudan. VW sistemden vazgeçmek yerine problem neyse kökten çözüp bu şanzıman ve kavramayı mükemmel hale getirmeli.

    Sorunsuz yapinca malzeme fiyatindan fiyat sisiyor. Bizim gibi sicak ve nemli 3. Dunya ulkeleri kullanacak diye de genel maliyetlerini arttirmiyolar. Bu yuzden dsgdeki sorunu cozme egiliminde degiller.

    Aynen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saveyourself

    Benim DSG ile ilgili öğrendiğim bilgiler
    -DGS'nin 2011 öncesi kuru modelleri çok arıza çıkartıyor
    -DSG nemden ve fazla dur kalktan dolayı sorun çıkartabiliyor şu anda bununla ilgili bir ikaz lambası konulacak DSG sıkıntı çıkarmaya başlayınca lamba yanacak diyorlar.
    -2011 sonrası kuru olmayan modellerde sıkıntı çıkma ihtimali düşük diyorlar

    Benim bu forumdan öğrendiğim bilgiler bunlar.. Hatalı olan yerleri bilen arkadaşlar düzeltirlerse sevinirim çöp bilgiler kafamızda kalmasın..

    Tamamiyle katılıyorum. Forumda uzun zamandır DSG konularını işgal ettim. Genelde kurularda sorun çıkıyordu. Çok büyük sürpriz değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Euphorium


    quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    Dsg gibi harika bi sanzuman yapilmis yollara konmus adamlar hatalarin arkasinda duruyor ve DSG ustundeki calisma surekli devam ediyor her uretilen aracta DSG dahada gelismis oluyor. Yani sorun gittikce azaliyor. Surekli gelisen bir urun var ortada. Japonlar gibi dogurup birakmiyolar sokaga, daha iyisini yapmaya calisiyolar en azindan. Toyota anca 20.000 de ust kapagi acilan 1.4 D-4D leri gizlemeye calissin ama koskoca marka SORUNLU bi motoru bi turlu masaya yatirmasin. Hondada keza oyle 2003 ten 2013 e ayni motoru kullaniyor.

    Oncelikle merhabalar. Toyota ve VW degerlendirmelerinize katiliyorum fakat Honda nin motorunda degistirilmesi gereken bir sorunun oldugunu bilmiyordum. Biraz daha aciklar misiniz lutfen?

    Oncelikle uslubunuz icin tesekkur ederim. Bu tip yazilarda genelde kavga cikar.

    Honda 2003 te 153 Torka sahip motora 8.3 tuketim yaziyor 2013 te ise 9.5 yaziyor. Degistirmesi gerekilen bisey varsa oda bana gore gucu verdigi devir ve biraz daha teknoloji.10 yildir ayni motora dokunmadan uretmek biraz ilginc. Cogu marka o tip motoru urettide defteri kapatali yillar oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Güzel paylaşım, teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saveyourself

    Benim DSG ile ilgili öğrendiğim bilgiler
    -DGS'nin 2011 öncesi kuru modelleri çok arıza çıkartıyor
    -DSG nemden ve fazla dur kalktan dolayı sorun çıkartabiliyor şu anda bununla ilgili bir ikaz lambası konulacak DSG sıkıntı çıkarmaya başlayınca lamba yanacak diyorlar.
    -2011 sonrası kuru olmayan modellerde sıkıntı çıkma ihtimali düşük diyorlar

    Benim bu forumdan öğrendiğim bilgiler bunlar.. Hatalı olan yerleri bilen arkadaşlar düzeltirlerse sevinirim çöp bilgiler kafamızda kalmasın..

    Kuru olmayan diye tabir edilen 6 ileri yağlı tip DSG 7-8 senedir var ve sorun çıkarma potansiyeli düşük bir şanzuman. Tork konvertörlü şanzumanlarda yağlıdır. Problem, fazla dur kalktan dolayı ısınmadan kaynaklanan kavrama sorunu. Easytronic, 7 ileri az yağlı tip DSG vs hep az yağlı oldukları için bu problem çıkıyor.

    2011 sonrasında 2. nesil 3. nesil kavrama muhabbetleri döndü ama sonuçta bunlar sadece servislerden alınan bilgilerdir ve yazılım değişikliğinden başka bir şeyin yapıldığını düşünmüyorum. Çünkü problem şanzumanın yapısında. Maliyeti düşürülmüş 250 NM torka dayanabilen bir şanzuman.




  • O zaman nemli ve çok sıcak havalarda DSGli arabamızı çıkarmıyoruz

    Toplu taşıma ya da 2.araç alıyoruz keyfimize bakıyoruz
  • hocam garanti bittikten sonra ne yapmayı düşünüyorsunuz? sorunun çözülmesi sevindirici
  • Hizli, performansli, yakit tuketimine olumsuz katkisi olmayan, kisacasi kullanımı keyifli bir şanziman. Ama gel gor ki sorunlari mevcut ve kimin basına ne zaman sorun gelecegi belli degil. Alman mühendisliği sorunları zamanla azaltsa da neden tamamıyle sorunsuz olduguna kanaat getirmeden, kısacası "müşterileri kobay/denek" yerine koymadan piyasaya sürmedi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.