Şimdi Ara

Bir DSG konusu da benden (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
429
Cevap
7
Favori
13.613
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: keremersoy

    quote:

    Orijinalden alıntı: saveyourself

    Benim DSG ile ilgili öğrendiğim bilgiler
    -DGS'nin 2011 öncesi kuru modelleri çok arıza çıkartıyor
    -DSG nemden ve fazla dur kalktan dolayı sorun çıkartabiliyor şu anda bununla ilgili bir ikaz lambası konulacak DSG sıkıntı çıkarmaya başlayınca lamba yanacak diyorlar.
    -2011 sonrası kuru olmayan modellerde sıkıntı çıkma ihtimali düşük diyorlar

    Benim bu forumdan öğrendiğim bilgiler bunlar.. Hatalı olan yerleri bilen arkadaşlar düzeltirlerse sevinirim çöp bilgiler kafamızda kalmasın..

    Kuru olmayan diye tabir edilen 6 ileri yağlı tip DSG 7-8 senedir var ve sorun çıkarma potansiyeli düşük bir şanzuman. Tork konvertörlü şanzumanlarda yağlıdır. Problem, fazla dur kalktan dolayı ısınmadan kaynaklanan kavrama sorunu. Easytronic, 7 ileri az yağlı tip DSG vs hep az yağlı oldukları için bu problem çıkıyor.

    2011 sonrasında 2. nesil 3. nesil kavrama muhabbetleri döndü ama sonuçta bunlar sadece servislerden alınan bilgilerdir ve yazılım değişikliğinden başka bir şeyin yapıldığını düşünmüyorum. Çünkü problem şanzumanın yapısında. Maliyeti düşürülmüş 250 NM torka dayanabilen bir şanzuman.

    süper bir fikrim var. kuru tip dsg'ye daha fazla yağ konsun. bozulan vites varsa onu da yazılımla devre dışı bıraksınlar. mesela 3. viteste problem olunca iptal et gitsin, tohumuna para mı verdin sanki? 2'den 4'e çat diye geçer üstelik.




  • Türkiye'de bir otomobil'in kullanım ömrü ne kadar? 20 sene kullanıyoruzdur diye düşünüyorum. Avrupa'da 7 sene sanırım bir ara araştırmıştım. Zaten arabayı garanti bitmeden elinden çıkaran için çift kavrama, turbo, düşük hacimli motor önemli değil. Maalesef zararı 2. el alan gariban vatandaş çekecek!

    Yani Avrupa'da olsanız hem geliriniz fazla olsa hemde araba ucuz olsa 2-3 senede değiştirisiniz sorun olmaz. Aslında Türkiyede garanti içinde satan içinde öyle hatta avrupadan bile daha karlı az bir kayıp ile 2. elde arabayı satıp az bir para koyup yenisini alıyor.(Avrupa'da 2. el araba ölü bildiğiniz gibi).

    Şimdi DSG veya Turbo önerenlere birşey soracağım Türkiyede araba ömrüne 20 sene dersek siz 10 yıllık DSG'li Turbolu düşük hacimli bir araba alırmısınız? Yoksa LPG li dayanıklı bir atmosferik araba mı alırsınız?

    Eğer 10 yıllık DSG'li Turbolu düşük hacimli araba almayacaksanız satarken diğer arabalardan ucuz satmalısınız çünkü sorun çıkarma olsalığı çok daha fazla. (Yazıda geçen DSG yerine herhangi bir çift kavrama şanzıman konabilir.)




  • Arkadaşımın 1.4 d motor mmt şanzıman toyota corollasını kullanmıştım.

    Vw fanı değilim ama toyota motoru ve şanzımanı gerçekten kötü.Sahibi olan arkadaşımda aynı düşüncede.Aracın alınma gayesi sadece sağlamlık...

    Yeni kasaya da aynı motoru koymaları ise çok ilginç ..

    Bu arada Dsg nin 3. nesil kavraması çok daha dayanıklı diye biliyorum.Önceki nesilde sorun çıkanlara bedava olarak bu kavrama takılıyor.

    Son Dsg yazılımları ile şanzıman daha seri ,daha konforlu hale geldi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S


    quote:

    Orijinalden alıntı: Euphorium


    quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    Dsg gibi harika bi sanzuman yapilmis yollara konmus adamlar hatalarin arkasinda duruyor ve DSG ustundeki calisma surekli devam ediyor her uretilen aracta DSG dahada gelismis oluyor. Yani sorun gittikce azaliyor. Surekli gelisen bir urun var ortada. Japonlar gibi dogurup birakmiyolar sokaga, daha iyisini yapmaya calisiyolar en azindan. Toyota anca 20.000 de ust kapagi acilan 1.4 D-4D leri gizlemeye calissin ama koskoca marka SORUNLU bi motoru bi turlu masaya yatirmasin. Hondada keza oyle 2003 ten 2013 e ayni motoru kullaniyor.

    Oncelikle merhabalar. Toyota ve VW degerlendirmelerinize katiliyorum fakat Honda nin motorunda degistirilmesi gereken bir sorunun oldugunu bilmiyordum. Biraz daha aciklar misiniz lutfen?

    Oncelikle uslubunuz icin tesekkur ederim. Bu tip yazilarda genelde kavga cikar.

    Honda 2003 te 153 Torka sahip motora 8.3 tuketim yaziyor 2013 te ise 9.5 yaziyor. Degistirmesi gerekilen bisey varsa oda bana gore gucu verdigi devir ve biraz daha teknoloji.10 yildir ayni motora dokunmadan uretmek biraz ilginc. Cogu marka o tip motoru urettide defteri kapatali yillar oldu.

    Bırak bu işleri arkadaşım VW 2012'ye kadar 8V 102HP 1.6 şehir içi 10LT yakan atmosferik motor sattı. Benim eski 2000 model VVT-I Corolla 110bg şehir içi 7LT yakıyordu. Önce babam sonra ben 13 sene 150.000KM bindik o arabaya, kaputa anahtar değmedi. Tokat yiyen 102'lik Golf'lerin Bora'ların da haddi hesabı olmadı.

    Japon'da laf olmaz icraat olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tecrubenize dayanarak benden epeyce yasli bir insansiniz gibime geliyor bu yuzden haksiz bile olsaniz ki tamamen haklisiniz sizinle tartismaya giremem.

    Verdiginiz cevap ve uslubunuz icin tesekkur ederim.

    Icerik hakkinda da hakkiniz var. Honda sayisal performansina gore cok yakiyor gibi, zaten bir cok kullanicisi lpg ile tavsiye ediyor.

    Keske honda sorunsuz bir dizel motor uretse ama su anda hybrid e yogunlasmis durumdalar.

    Hatta en son 2014 Accord da hybrid olucagini soylediler. Umarim stabil bir sistemle Turkiye ye de gelir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cihanair kullanıcısına yanıt
    Hill holder ile ne akalası var bu işin ?
  • Otomotiv sektörü , elektronik sektörü kadar hızlı gelişseydi şuan uçan arabalara biniyorduk. 2y.y.'lık şanzıman teknolojisi çokta fazla gelişmedi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asdfg112

    quote:

    Orijinalden alıntı: keremersoy

    quote:

    Orijinalden alıntı: saveyourself

    Benim DSG ile ilgili öğrendiğim bilgiler
    -DGS'nin 2011 öncesi kuru modelleri çok arıza çıkartıyor
    -DSG nemden ve fazla dur kalktan dolayı sorun çıkartabiliyor şu anda bununla ilgili bir ikaz lambası konulacak DSG sıkıntı çıkarmaya başlayınca lamba yanacak diyorlar.
    -2011 sonrası kuru olmayan modellerde sıkıntı çıkma ihtimali düşük diyorlar

    Benim bu forumdan öğrendiğim bilgiler bunlar.. Hatalı olan yerleri bilen arkadaşlar düzeltirlerse sevinirim çöp bilgiler kafamızda kalmasın..

    Kuru olmayan diye tabir edilen 6 ileri yağlı tip DSG 7-8 senedir var ve sorun çıkarma potansiyeli düşük bir şanzuman. Tork konvertörlü şanzumanlarda yağlıdır. Problem, fazla dur kalktan dolayı ısınmadan kaynaklanan kavrama sorunu. Easytronic, 7 ileri az yağlı tip DSG vs hep az yağlı oldukları için bu problem çıkıyor.

    2011 sonrasında 2. nesil 3. nesil kavrama muhabbetleri döndü ama sonuçta bunlar sadece servislerden alınan bilgilerdir ve yazılım değişikliğinden başka bir şeyin yapıldığını düşünmüyorum. Çünkü problem şanzumanın yapısında. Maliyeti düşürülmüş 250 NM torka dayanabilen bir şanzuman.

    süper bir fikrim var. kuru tip dsg'ye daha fazla yağ konsun. bozulan vites varsa onu da yazılımla devre dışı bıraksınlar. mesela 3. viteste problem olunca iptal et gitsin, tohumuna para mı verdin sanki? 2'den 4'e çat diye geçer üstelik.

    Şanzumanın yanına bide vantilatör bağlayalım tamamdır

    Şaka bi yana zaten şanzumanın 250 NM torka dayanabilmesinin sebebi malzemelerin kalitesinin dayanıklılığının özellikle düşürülmüş olması. Bu şanzuman daha fazla yağlı olsada iflah olmaz. Bu adam 6 ileri yağlı tipi 2.0 lt ve üzerine niye koyuyor? Çünkü bu araçlardan elde ettiği kar 1.2 1.4 1.6 lardan elde ettiği kardan çok daha fazla. Yani az kar elde etmemek için özellikle maliyeti düşürülmüş bir şanzuman. Siz bakmayın malum distirübütörün 9 bin lira istemesine.

    Benim korkum VW nin bu şanzumandan vazgeçip düşük hacimli motorlarınada 6 ileri yağlı tipi koyması veya bu şanzumanın 6 ileri yağlı tip kadar dayanıklılığını arttırmasıdır. Bu şanzumana 9 bin lira isteyen böyle bir şey olursa 19 bin lira ister heralde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kavalalı92

    Hill holder ile ne akalası var bu işin ?

    Aracta hill holder yok yokus yukari cikmak bildigin eziyet

    Bu yuzden araca ekstra bir yuk biniyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Euphorium

    Tecrubenize dayanarak benden epeyce yasli bir insansiniz gibime geliyor bu yuzden haksiz bile olsaniz ki tamamen haklisiniz sizinle tartismaya giremem.

    Verdiginiz cevap ve uslubunuz icin tesekkur ederim.

    Icerik hakkinda da hakkiniz var. Honda sayisal performansina gore cok yakiyor gibi, zaten bir cok kullanicisi lpg ile tavsiye ediyor.

    Keske honda sorunsuz bir dizel motor uretse ama su anda hybrid e yogunlasmis durumdalar.

    Hatta en son 2014 Accord da hybrid olucagini soylediler. Umarim stabil bir sistemle Turkiye ye de gelir.

    Yas olarak sizden daha buyuk olacagimi sanmam.

    Honda konusunda daha derine inmek istemiyorum isterseniz PM yoluyla goruslerimizi paylasiriz.

    Hybrid kullanarak bile pek ekonomik bi deger yakalayamiyorlar aslinda.

    Dedigim gibi Honda ve digerleri hakkinda PM den tartisabiliriz isterseniz.
    Edit: Yanlis Alintilama (Duzeltildi)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mono Italiano -- 23 Ağustos 2013; 21:12:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • cihanair kullanıcısına yanıt
    Hill holder yoksa el freni demi yok benim aracımda da yok şu zamana kadar hiç zorlanmadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kavalalı92

    Hill holder yoksa el freni demi yok benim aracımda da yok şu zamana kadar hiç zorlanmadım.

    Aracin dsg sanzumanmi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cihanair -- 23 Ağustos 2013; 21:07:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yine gereksiz muhabbetler başlamış, bıkmadınız halen.

    Kim ne derse desin, dsg sorunlu bir şanzıman. Firmamızdaki 10 Jetta'nın 4'ünde sorun var, ve araçlar daha 15-20 bin km civarında, birkaç aylıklar sadece.

    Neyse ki ikame araç verildiği için hatalarını bir nebze de olsa telafi ettiklerini düşünüyorum, geçmiş olsun Can kardeşim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Yine gereksiz muhabbetler başlamış, bıkmadınız halen.

    Kim ne derse desin, dsg sorunlu bir şanzıman. Firmamızdaki 10 Jetta'nın 4'ünde sorun var, ve araçlar daha 15-20 bin km civarında, birkaç aylıklar sadece.

    Neyse ki ikame araç verildiği için hatalarını bir nebze de olsa telafi ettiklerini düşünüyorum, geçmiş olsun Can kardeşim.


    %40'a tekabül eder.

    Korkunç bir rakam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mangalay


    quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S


    quote:

    Orijinalden alıntı: Euphorium


    quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    Dsg gibi harika bi sanzuman yapilmis yollara konmus adamlar hatalarin arkasinda duruyor ve DSG ustundeki calisma surekli devam ediyor her uretilen aracta DSG dahada gelismis oluyor. Yani sorun gittikce azaliyor. Surekli gelisen bir urun var ortada. Japonlar gibi dogurup birakmiyolar sokaga, daha iyisini yapmaya calisiyolar en azindan. Toyota anca 20.000 de ust kapagi acilan 1.4 D-4D leri gizlemeye calissin ama koskoca marka SORUNLU bi motoru bi turlu masaya yatirmasin. Hondada keza oyle 2003 ten 2013 e ayni motoru kullaniyor.

    Oncelikle merhabalar. Toyota ve VW degerlendirmelerinize katiliyorum fakat Honda nin motorunda degistirilmesi gereken bir sorunun oldugunu bilmiyordum. Biraz daha aciklar misiniz lutfen?

    Oncelikle uslubunuz icin tesekkur ederim. Bu tip yazilarda genelde kavga cikar.

    Honda 2003 te 153 Torka sahip motora 8.3 tuketim yaziyor 2013 te ise 9.5 yaziyor. Degistirmesi gerekilen bisey varsa oda bana gore gucu verdigi devir ve biraz daha teknoloji.10 yildir ayni motora dokunmadan uretmek biraz ilginc. Cogu marka o tip motoru urettide defteri kapatali yillar oldu.

    Bırak bu işleri arkadaşım VW 2012'ye kadar 8V 102HP 1.6 şehir içi 10LT yakan atmosferik motor sattı. Benim eski 2000 model VVT-I Corolla 110bg şehir içi 7LT yakıyordu. Önce babam sonra ben 13 sene 150.000KM bindik o arabaya, kaputa anahtar değmedi. Tokat yiyen 102'lik Golf'lerin Bora'ların da haddi hesabı olmadı.

    Japon'da laf olmaz icraat olur.

    Lt cinsinden bakarsak Fiat Grubunda kullanilan Tjet Guc/Yakit oraninda en iyilerindendir.

    Toyota anahtar degmedi diyosunuzda su zamanda sorunsuz olmayan benzinli atmosferik motor kalmadi.Hem su tokatlama olayi o kadar farkli biseyki Yokuslarda Multijetim ile vites buyurturken pesimde sesi gittikce kuculen Hondalar oluyor. Sizin dediginiz su motorda Avensis'in agirligini ustune yuklenince performans degilde iskence veren motor.Bir sure kullandim keske kesici devri daha ilerde olsa diyodum. Tipik japon motoru, devir bandinin sonuna dogru gelen bir ivme ve tik kesiciye dusuyor. CVT yi niye yaptiklari belli.

    Japonda Icraatta pek olmuyor, varsa Alman ve Italyan teknolojide baskasi pek yurumuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu konunun gereğinden fazla uzatıldığını düşünüyorum.

    Yabancı ve yerli forum sitelerinde, ufak bir araştırma yaparsanız 7-DSG hakkındaki şikayetleri okursunuz. Bununla da kalmayıp, YouTube'dan bu şikayetleri video desteğiyle de süsleyebiliriz. Bana göre esas sorun, bu şikayetlerin tam anlamıyla resmiyete dökülmeyerek sanal ortam ve mağdurların deneyimleri ile haberdar olunması, distribütör firmanın ise tüketicinin arkasında durmuyor oluşu. Kimse kusura bakmasın, ABD'de 7-DSG için 10 yıl garanti verilirken, Türkiye'de 2+2 şeklindeki kombinasyonlarla tüketicinin arkasında duruluyormuş imajının verilmesi ise, tam anlamıyla tüketiciye karşı hakarettir.

    7-DSG konusuna gelecek olursak, Ocak 2012'den sonra üretilen 7-DSG şanzımanlarda, şikayetlerin çok daha az görüldüğü söyleniyor, doğru mu bilemem.
  • cihanair kullanıcısına yanıt
    Hayır tek kavramalı robotize şanzıman dsg olması farketmez yokuşta durup kalkmak zorunda kalırsan el freni kullanırsın hem balata içinde sağlıklısı budur.
  • vay bea 85hp 125nm de cort, bu motora bile bu şanzuman dayanamıyorsa vw direkt intihar etsin ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kavalalı92

    Hayır tek kavramalı robotize şanzıman dsg olması farketmez yokuşta durup kalkmak zorunda kalırsan el freni kullanırsın hem balata içinde sağlıklısı budur.

    Bir ara dsg sanzuman hill holder olmayan bir polo ile yokus cik sonra yine konusalim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar,
    2012 passat variant sahibiyim.18000km de iken bizdede sorun başladı
    Servise gittiğimde aracı bıraktım ertesi gün kavrama setinin değişmesi gerektiğini bildirdiler.
    Teknik eleman ile konuşurken aracı 2günlüğüne bırakabilirmisiniz diye izin istediler
    Almanya'dan gelecek mühendislerin bu arıza ile ilgili data topladığını ve değişim sonrasıda arıza açısından aracımın takip edileceğini söyledi ve 2gün aracı servise bıraktım
    Şu anda c kodlu kavrama takıldığını biliyorum yaklaşık 5000 km dair bir sorun yok
    Yine servisten aldığım bilgiye dayanarak söylüyorum yeni bir kavrama seti üzerinde çalışıldığını (4.nesil)c kodlu kavramalardada sorunun devam etmesi halinde(anlaşılıyorki onlarda böyle bir ihtimali es geçmiyorlar)yeni setlerin uygulanacağını ve bunun için ücret talep edilmeden değişimlerin yapılacağını söyledi

    Doğruluğunu zaman gösterecek tabi
    Sorunsuz hâli ile Dsg gerçekten çok keyifli ancak paranın bu kadar zor kazanıldığı ve kolay harcandığı bir ülkede bu şanzumana şüphe ile bakan arkadaşlarıma da hak veriyorum
    Sadece anlamadığım ve aynı zamanda şaşırdığım şey vw nin bu kadar uzun sürede bu hatayı/arızayı kökten çözecek bir aksiyon almaması yada almakta geç kalması
    İyi forumlar

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.