Şimdi Ara

Bir DSG konusu da benden (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
429
Cevap
7
Favori
13.613
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Açıklama için teşekkürler. Dsg kullanmamış vosvos sahiplerinin dsg yi bu kadar savunmalarını ben anlamıyorum.
    Geçmiş olsun size bu arada hocam. Sizinki yine iyi dayanmış

    Bizim 2012 jettada 9 bin km de kavrama cortlamıştı. Araba zangır zangır titriyor, annem allah sizi kahretmesin satın şunu diyor bende safım ya dizel otomatik biraz titretir canım mantığında sorunu pek idrak edemiyordum Tamam bizimkinide ücret talep etmeden değiştirdiler de , ikame araç vermede baya sıkıntı çıkardılar , yakarım bu aracı burda vericeksiniz , bir kerede sattığınız malın arkasında durun diye bağırmaya başlayınca golf6 vermişlerdi , size tiguan vermişler

    Dsg yi 40 bin km de iken manuel ile değiştirdik(annemin bir türlü otomatik araca alışmaması+kavrama muhabbeti), hem alırken 10bin tl fazladan vericem hem riskiyle boğuşacam (dizellerde torktan dolayı daha riskli ). Vitesi kendim atarım daha iyi , adam gibi 5-8-10 yıl neyse artık bir garanti vermedikleri sürece almayı düşünmüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vet147 -- 23 Ağustos 2013; 23:37:40 >




  • Demek dün aracı teslim için o yüzden o kadar bekledik Janjancım.

    Tek kavrama da olsa çift kavrama da olsa robotize şanzımanlarda belli bir kullanım sonucunda baskı balata-kavrama değişimi olacak tıpkı düz vitesli araçlarda olduğu gibi.

    Ve emisyonu düşürebilmek adına araçlar düşük devirlerde vites büyütmek üzere ayarlandığı için gereğinden fazla vites değişimi oluyor ve sistem çok çabuk balata yiyor (veya kalibrasyonu çabuk bozuluyor) kanımca.


    Aslında sizin araçta yokuş kalkış desteği standart olmuş olsa tıpkı düz vites gibi çook uzun süreler sorunsuz hizmet ederdi gibime geliyor zira atmosferik motorun torku düşük.


    Diğer taraftan bunu sorun çıkartmadan bedelsiz olarak değiştiriyor olmaları firmaya prestij kazandırır.



    Tork konvertörlü tam otomatik şanzımanların avantajı da burada yatıyor zaten.

    İstisnai istisnalar olsa da sadece rutin olarak şanzıman yağını değiştirmek bile çook uzun süreler sorunsuzca binmeyi sağlıyor. :)


    Bundan sonraki süreç nasıl gelişecek bekleyip görmek lazım.

    Eylül başında buluşup yepyeni kavramayla bir test sürüşü yapalım olmazsa.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Demek dün aracı teslim için o yüzden o kadar bekledik Janjancım.

    Tek kavrama da olsa çift kavrama da olsa robotize şanzımanlarda belli bir kullanım sonucunda baskı balata-kavrama değişimi olacak tıpkı düz vitesli araçlarda olduğu gibi.

    Ve emisyonu düşürebilmek adına araçlar düşük devirlerde vites büyütmek üzere ayarlandığı için gereğinden fazla vites değişimi oluyor ve sistem çok çabuk balata yiyor (veya kalibrasyonu çabuk bozuluyor) kanımca.


    Aslında sizin araçta yokuş kalkış desteği standart olmuş olsa tıpkı düz vites gibi çook uzun süreler sorunsuz hizmet ederdi gibime geliyor zira atmosferik motorun torku düşük.


    Diğer taraftan bunu sorun çıkartmadan bedelsiz olarak değiştiriyor olmaları firmaya prestij kazandırır.



    Tork konvertörlü tam otomatik şanzımanların avantajı da burada yatıyor zaten.

    İstisnai istisnalar olsa da sadece rutin olarak şanzıman yağını değiştirmek bile çook uzun süreler sorunsuzca binmeyi sağlıyor. :)


    Bundan sonraki süreç nasıl gelişecek bekleyip görmek lazım.

    Eylül başında buluşup yepyeni kavramayla bir test sürüşü yapalım olmazsa.

    Abi boyle mukemmel bir mesaj alinti yapilir ancak

    Eline saglik

    Edit: 1.2 tsi dsg ibizada daha hic sorun duymadim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cihanair -- 24 Ağustos 2013; 0:21:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Haluk abi merhabalar,

    Tek veya çift kavramalarda baskı-balata belirli kullanım sonucu değişecek lafına bende katılıyorum.

    Fakat hem kendi aracımızda hemde filolara baktığımda 50k km ye kadar çoğu araçta kavrama değişimi yapılıyor.

    Herkesin ana-avrat sövdüğü easytronic ler veya mcp şanzımanlar bu kadar sık istemiyorlar kavrama değişimini. Ben cidden dsg yi anlamıyorum , neyi eksik bu şanzımanında kavramayı erken istiyor Hakikaten buna sebep dsg nin sıkışık trafikte 1-2 arasında çok hızlı gidip gelmesi mi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vet147 -- 23 Ağustos 2013; 23:43:01 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetkurtulus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Anro

    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetkurtulus

    Büyük konuşma.kaynak varmı yada wv nin böyle bir açıklaması.2013 modellerde dsg sorununu çözdük diye.

    Kaynak var ama fabrika'dan değil

    VW YETKİLİ SERVİS ÇALIŞANI SÖZÜ ; 2013 modellerden sonra DSG sorunu çözüldü.

    Hatta bu sözü electro paylaşmıştı.


    Kaynak o olmaz.ama belli bir süre geçtikten sonra sorunlar tölere edilebilir bir yüzdeye indiyse ve firma bunu açıkladıysa sorun çözüldü diyebiliriz.sizin açıklama biraz havada kalmış maalesef .

    Kaynakta kaynakmış yani...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anro

    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetkurtulus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Anro

    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetkurtulus

    Büyük konuşma.kaynak varmı yada wv nin böyle bir açıklaması.2013 modellerde dsg sorununu çözdük diye.

    Kaynak var ama fabrika'dan değil

    VW YETKİLİ SERVİS ÇALIŞANI SÖZÜ ; 2013 modellerden sonra DSG sorunu çözüldü.

    Hatta bu sözü electro paylaşmıştı.


    Kaynak o olmaz.ama belli bir süre geçtikten sonra sorunlar tölere edilebilir bir yüzdeye indiyse ve firma bunu açıkladıysa sorun çözüldü diyebiliriz.sizin açıklama biraz havada kalmış maalesef .

    Şimdi ben önceki mesajımda toyota'nın o kadar sorununu ortaya çıkardım.

    Toyota boya sorununu felan açıklamadı. Bu demek oluyor muki boya sorunu yok. Her zaman fabrika'dan açıklama beklenmez. Fabrikada uğraşılıyor ve her gün yeni bir güncelleme gelişimi ile sorun ortadan kalkıyor. Sonuçta orası fabrika bir haber ve bilgilendirme merkezi değil.

    Bütün bilgiler yetkili servis çalışanlarına veriliyor.


    Dsg konusunda problemler olduğunu kabul eden ve kamuoyuna açıklayan firma sorunun çözüldüğünü duyurmayacakmı.bana başka firmalardan örneklemeler verme

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 4-Doğrudur, bizzat şahit oldum, hem de 2 kez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetkurtulus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Anro

    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetkurtulus

    Büyük konuşma.kaynak varmı yada wv nin böyle bir açıklaması.2013 modellerde dsg sorununu çözdük diye.

    Kaynak var ama fabrika'dan değil

    VW YETKİLİ SERVİS ÇALIŞANI SÖZÜ ; 2013 modellerden sonra DSG sorunu çözüldü.

    Hatta bu sözü electro paylaşmıştı.


    Kaynak o olmaz.ama belli bir süre geçtikten sonra sorunlar tölere edilebilir bir yüzdeye indiyse ve firma bunu açıkladıysa sorun çözüldü diyebiliriz.sizin açıklama biraz havada kalmış maalesef .

    Kaynakta kaynakmış yani...

    Sarı çizmeli Memet ağa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anro

    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetkurtulus

    Büyük konuşma.kaynak varmı yada wv nin böyle bir açıklaması.2013 modellerde dsg sorununu çözdük diye.

    Kaynak var ama fabrika'dan değil

    VW YETKİLİ SERVİS ÇALIŞANI SÖZÜ ; 2013 modellerden sonra DSG sorunu çözüldü.

    Hatta bu sözü electro paylaşmıştı.


    Bundan önceki kavrama değişimlerinde de benzer konumdaki kişilerin benzer sözleri olmuştu:

    quote:

    2010 senesinde bende araç alırken aynı şeyi söylemişlerdi. Almadım manuel aldım.


    Linkteki 4. mesaj:

    http://www.passatturkiye.com/sanziman-aktarma/6975-2013-dsg-cozuldumu.html


    Bir de bahsettiğin kaynağın "kaynak" olarak geçerli sayılabilmesi için şifahen yani sözlü değil yazılı olması gereklidir değerli forumdaşım.




  • Karımdada DSG li Golf 7 var, acemliği atıyor üstelik o arabada, yarın bir gün bizimkide patlar
  • 1.2 tsi ise daha 1.2 tsi da patlatan görmedim , ilk siz olursunuz heralde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anro

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gorod

    Tekrar edeyim sorumu.

    "Peki atıyorum 10 sene sonra ne olacak ? Yada 7-8 sene sonra ? Bu araçların garantileri bittiği zaman ? İkinci el alan adam 2 ay sonra eline şanzımanı alınca ne yapacak ? Ne kadar para bayılacak ?"

    2013'den sonra bu sorunlar kalktı. DSG sorunu eski 2011 ve bazı 2012 modellerde mevcut.

    O zaman 10 yıl garantisi olan araç içinde aynısını. 10 yıl sonra araç arıza verirse ne olacak böyle mantıksız bir soru olurmu.?

    Garanti yerine sorunları halletsinler. Araç çok sorunlu olsun garantisi 100 yıl olsun kabulun olacak resmen senin.


    Dostum anlamadın ki ne demek istediğimi.Hiç bir araba üreticisi bugüne kadar "Biz hatalı bir şey ürettik,gelin sürekli güncelleyelim,değişelim garantiniz bitince başınızın çaresine bakın." dememiştir.

    Sıradan bir araba 10 sene sona ortalama olarak mekanik bir sorunu için 500 lira masraf çıkarıyorsa.DSG patladığı zaman ne olacak ? Sanayi ustasınında yapabileceği bir şey değil.Hadi yapsa ne kadar dayanıklı olacak ? Yani işin sonu nereye gidecek ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Yine gereksiz muhabbetler başlamış, bıkmadınız halen.

    Kim ne derse desin, dsg sorunlu bir şanzıman. Firmamızdaki 10 Jetta'nın 4'ünde sorun var, ve araçlar daha 15-20 bin km civarında, birkaç aylıklar sadece.

    Neyse ki ikame araç verildiği için hatalarını bir nebze de olsa telafi ettiklerini düşünüyorum, geçmiş olsun Can kardeşim.


    e be kardesim bu adamlarin kafasina silah mi dayiyorlarda aliyolar bu araclari sorunlu sorunsuz nedir bu muhabbet 7 senedir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vet147

    Haluk abi merhabalar,

    Tek veya çift kavramalarda baskı-balata belirli kullanım sonucu değişecek lafına bende katılıyorum.

    Fakat hem kendi aracımızda hemde filolara baktığımda 50k km ye kadar çoğu araçta kavrama değişimi yapılıyor.

    Herkesin ana-avrat sövdüğü easytronic ler veya mcp şanzımanlar bu kadar sık istemiyorlar kavrama değişimini. Ben cidden dsg yi anlamıyorum , neyi eksik bu şanzımanında kavramayı erken istiyor Hakikaten buna sebep dsg nin sıkışık trafikte 1-2 arasında çok hızlı gidip gelmesi mi ?

    Hürcan'cım merhaba,

    8 ay önce kaybettiğim rahmetli babamın 2006-2011 arasında 5 yıl - 65 bin km boyunca ağırlıklı olarak düzayak Burhaniyede kullandığı tek kavramalı easytronic vitesli Corsa C aracımız vardı .

    Durdurunca bir daha çalışmama şeklinde birkaç kez yolda kalmıştı falan ama kavrama değişimi olmamıştı.

    Tek kavramalarda vites değişim hızı ve geçiş kararlılığı konusunda beklentiler yüksek olmadığı için olsa gerek, kullanıma bağlı olarak aşınan kavramalar tamamen sıyırıncaya kadar hizmet görmeye devam ediyor diye düşünüyorum.

    Tabii ki tek kavramalı araçların daha sakin kullanıldığını düşündüğüm kadar bu sistemlerin vites geçiş hızı da sisteme minimum zarar verecek şekilde ayarlıdır herhalde.


    Oysa çift kavramalarda olay "vites geçişlerini hissettirmeyen", "manuelden bile daha hızlı vites geçişi sağlayan" şeklinde olduğu ve üstelik lanse edildiği için ve beklentiler de buna göre yüksek oluyor haliyle.

    Buna bir de daha çabuk vites büyütme eklenince sıkıntı çıkması kaçınılmaz oluyor galiba.

    Ve en ufak bir titreme ve hafiften bile olsa kaydırma durumunda bile bu yüksek beklentiler devreye girip servise gidiliyor haliyle.

    İnternet paylaşımı sayesinde daha da bilinçli hale gelen tüketiciler haklarını aramaya devam ettikçe bu işin garantisinin uzatılması kaçınılmaz olacak diye düşünüyorum.


    Bir de eski ve sağlam bir VW sever olarak hep dediğim gibi VW grup piyasada ilk olabilmek adına bu sistemleri (kendilerini ya da yazılımlarını) yeterince test etmeden piyasaya sürdüğü için takip edebildiğim kadarıyla özellikle ilk dönemlerde ciddi yazılımsal sorunlar (false neutral) yaşandı.

    Youtube'da bununla ilgili tonla video vardı ama bir şekilde azalmış görünüyor şimdi.


    Özetlersem, çift kavramalarda belli kilometrelerde kavrama değiştirilmese dahi mevcut kavrama belki bir o kadar daha götürür ama konfor azaldığı, daha doğrusu tek kavramalı şanzımana sahip araçlara göre konforun azaldığı çok belli olduğu için kavrama değişimi yolunu seçiyorlar diye düşünüyorum.

    Distribütör firma da birkaç kavrama değişimi parasını araç alımında peşinen ve garanti uzatımında da müteakiben tahsil ediyor olduğundan maddi olarak bir sıkıntı olduğunu da sanmıyorum açıkçası.

    Aracına 3-4 yıl binen ilk kullanıcıya bir sıkıntı çıkmaz ama garantisi bitmiş DSG ya da başka bir çift kavramalı aracı 2. ve hatta 3. el olarak almış bir kullanıcı olmak istemem.




  • haluk 23 kullanıcısına yanıt
    Hocam yazınıza istinaden tek kavrama yeni nesil şanzımanlar çift kavramalı şanzımanlara göre daha sorunsuz diyebilirmiyiz.Corsa c easy deneyiminizde yolda kaldığınızı saymazsak
  • Bu iyi niyet garantisi de devlet sırrı gibi birşey heralde?
    Madem böyle birşey var niye resmi değil yada niye Doğuş yetkilisi açıklama yapmıyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: vet147

    Haluk abi merhabalar,

    Tek veya çift kavramalarda baskı-balata belirli kullanım sonucu değişecek lafına bende katılıyorum.

    Fakat hem kendi aracımızda hemde filolara baktığımda 50k km ye kadar çoğu araçta kavrama değişimi yapılıyor.

    Herkesin ana-avrat sövdüğü easytronic ler veya mcp şanzımanlar bu kadar sık istemiyorlar kavrama değişimini. Ben cidden dsg yi anlamıyorum , neyi eksik bu şanzımanında kavramayı erken istiyor Hakikaten buna sebep dsg nin sıkışık trafikte 1-2 arasında çok hızlı gidip gelmesi mi ?

    Hürcan'cım merhaba,

    8 ay önce kaybettiğim rahmetli babamın 2006-2011 arasında 5 yıl - 65 bin km boyunca ağırlıklı olarak düzayak Burhaniyede kullandığı tek kavramalı easytronic vitesli Corsa C aracımız vardı .

    Durdurunca bir daha çalışmama şeklinde birkaç kez yolda kalmıştı falan ama kavrama değişimi olmamıştı.

    Tek kavramalarda vites değişim hızı ve geçiş kararlılığı konusunda beklentiler yüksek olmadığı için olsa gerek, kullanıma bağlı olarak aşınan kavramalar tamamen sıyırıncaya kadar hizmet görmeye devam ediyor diye düşünüyorum.

    Tabii ki tek kavramalı araçların daha sakin kullanıldığını düşündüğüm kadar bu sistemlerin vites geçiş hızı da sisteme minimum zarar verecek şekilde ayarlıdır herhalde.


    Oysa çift kavramalarda olay "vites geçişlerini hissettirmeyen", "manuelden bile daha hızlı vites geçişi sağlayan" şeklinde olduğu ve üstelik lanse edildiği için ve beklentiler de buna göre yüksek oluyor haliyle.

    Buna bir de daha çabuk vites büyütme eklenince sıkıntı çıkması kaçınılmaz oluyor galiba.

    Ve en ufak bir titreme ve hafiften bile olsa kaydırma durumunda bile bu yüksek beklentiler devreye girip servise gidiliyor haliyle.

    İnternet paylaşımı sayesinde daha da bilinçli hale gelen tüketiciler haklarını aramaya devam ettikçe bu işin garantisinin uzatılması kaçınılmaz olacak diye düşünüyorum.


    Bir de eski ve sağlam bir VW sever olarak hep dediğim gibi VW grup piyasada ilk olabilmek adına bu sistemleri (kendilerini ya da yazılımlarını) yeterince test etmeden piyasaya sürdüğü için takip edebildiğim kadarıyla özellikle ilk dönemlerde ciddi yazılımsal sorunlar (false neutral) yaşandı.

    Youtube'da bununla ilgili tonla video vardı ama bir şekilde azalmış görünüyor şimdi.


    Özetlersem, çift kavramalarda belli kilometrelerde kavrama değiştirilmese dahi mevcut kavrama belki bir o kadar daha götürür ama konfor azaldığı, daha doğrusu tek kavramalı şanzımana sahip araçlara göre konforun azaldığı çok belli olduğu için kavrama değişimi yolunu seçiyorlar diye düşünüyorum.

    Distribütör firma da birkaç kavrama değişimi parasını araç alımında peşinen ve garanti uzatımında da müteakiben tahsil ediyor olduğundan maddi olarak bir sıkıntı olduğunu da sanmıyorum açıkçası.

    Aracına 3-4 yıl binen ilk kullanıcıya bir sıkıntı çıkmaz ama garantisi bitmiş DSG ya da başka bir çift kavramalı aracı 2. ve hatta 3. el olarak almış bir kullanıcı olmak istemem.



    Teşekkür ederim cevapladığın için Haluk abi,

    Rahmetli babanıza Allahtan rahmet diliyorum , ruhu şad olsun.


    Aslında benim gibi 0 araç almayanlar için (en azından şimdilik ) önemli bir mevzu. Şu anlık Alfa Romeo ile mutluyum ve önümdeki yıllarda Alfa dan vazgeçeceğimi düşünmüyorum. İyide bir Volkswagen severiyim , ailem tercih ediyor ve bende geçenlerde kardeşime araba değişikliği konusu açıldığında 2009 hitler dsg jetta veya golf bakıp lpg ile binelim dedim. Fakat Dsg nin kavramasından ziyade daha masraflı problemi mekatronikten korktuğumuz için hep uzak ve mesafeliyiz.

    Bu mekatronik problemi ilgili asıl sorun yani ben mi büyültüyorum yoksa 4-5 yaşlı vosvosların mekatroniklerinden korkulmalı mı ?




  • Dsg otomatik olduğundan 2 pedal yokmu yokuşta kalkarken tam otomatiklerden farkı mı var? Gaza basılınca debriyajı kendi ayarlayıp kalkmıyormu? Hill holder yerine frene manuel basılsa olmuyormu?
    Tamamen merakımdan soruyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: we[AGRA]

    Bu iyi niyet garantisi de devlet sırrı gibi birşey heralde?
    Madem böyle birşey var niye resmi değil yada niye Doğuş yetkilisi açıklama yapmıyor?


    "Kız istemeye gelmiş mahçup delikanlı" modundaki iyi niyetinizi görmek istiyor olabilirler.

    Bu durum resmi açıklama ile "hak" olarak tanınırsa servise bıçkın delikanlı modunda gidenler olacaktır. :)








    Gece gece ancak bu kadar çıktı arkadaşım kusura bakma.




  • Eğer sabahın köründe 2. el DSG'li araç almayacaksan mesajını yarın gece yanıtlamaya çalışacağım Hürcancım.

    Şimdi yatıyorum artık.

    Görüşürüz:)
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.