Şimdi Ara

Megane 4 LPG Uyumu (Herkes Bir şey söylüyor)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
66
Cevap
1
Favori
56.875
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Megane 4 1.6 araçlar LPG ye tam uyumlu mudur. Burada kastettiğim ilerde sibop arızası verir mi? Bayiiler, genel müdürlük hiç biri net birşey söyleyemedi. Kimisi bu araç LPG için üretilmiş, benzin kapağında bile LPG dolum yeri yapılmış diyor. Kimisi de 60 bin km de sibop arızası verir diyor. Bazıları Euro 5-6 motorlarda LPG sibop problemi olur diyor. Uzman arkadaşlar net bir şey söyleyebilir mi? Taktıracağım ama ilerde de problem yaşamak istemiyorum.



  • Megane 4'ün manifoltu üzerinde enjektör delme yerleri dahil hazırdır. LPG montajında direkt buralar delinir.

    Günümüz Euro Normlarındaki hiç bir araç "çelik" diye tabi edilen supaplar ile üretilmez. Ve tüm bu araçlar benzinde dahi supap eritir-uzatır. Süreç kullanım şartları ile şekillenir.

    Ayrıca burada bir Allah'ın kulu da bu araçtaki "Magnezyum" supap ile ilgili kaynak gösteremez

    AFR ayarı ile LPG'li araçlardaki nispeten fazla olan sıcaklık yok olur. Normal kullanımda 450, hızlanmalarda 850 derecelere kadar çıkan EGT, Eğer ki ayarsız-Fakir karışımlı bir araç varsa 1000 lerin üzerine çıkmakta, sadece supap değil katalizör erimesine kadar gitmektedir.Düzgün şekilde AFR ayarı yapılmış araçlarda Bu sıcaklık benzin ile Aynı olur(10-20 derece oynar). EGT veya Kat ısısını ölçen aracınız varsa bunu kıyas edebilirsiniz.

    Bulunduğunuz ilde bu ayarı yaptıramaz iseniz BRC-Prins gibi markaları tercih ederek hassas yol ayarı istemelisiniz. Asla durduğu yerde değil !

    Fotoğraftaki LPG/CNG ön hazırlığı olan standart 1.6 motor Megane 4 manifoltudur.
    Megane 4 LPG Uyumu (Herkes Bir şey söylüyor)
    Kardeşim bak sen beni dinle.

    Ben anneme 2017 yazında Megane 4 1.6 almak istiyordum ve araştırmalara başladım. Ve şu sonuca ulaştım.

    Megane 4’lerde Euro 6 motorlarda Magnezyum Alaşım subaplar kullanılıyormuş. Hatta bir taksici 70.000 de subaplar mefta oldu diye bir yorum görmüştüm.

    Megane 4’ler de ki yeni nesil Euro 6 motorda bulunan subaplar tamamen benzine göre yapılmış. LPG de subaplar dayanamıyor. Yoksa bende anneme alacaktım. Güzel araba.

    Diğer markalarda öyle değil ama. Hyundai elantra 1.6 lpg de sıkıntısız. Aynı şekilde toyota corolla 1.6, honda civic 1.6..



    Eğer lpg istiyorsanız uzak doğu araçlarına yönelmenizi tavsiye ederim.
    hocam istanbulda yaşıyosanız ,ümraniye candan mühendisliğe bir tel açıp bilgi alın. aynı araca ait onlarca montaj videosu var bu firmanın youtube da.motor yüzde yüz uyumlu.subap erimesi motor uyumsuz anlamına gelmesin.magnezyum alaşımlı bütün subaplar aynı kaderi yaşayacak.doğru ürün ve doğru ayarla uzun yıllar binersin bunu candan mühendislik sağlar sana.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Megane 4 LPG Uyumu: Kapsamlı Bir Kılavuz

    Renault Megane 4, popüler ve güvenilir bir otomobil modelidir. LPG uyumluluğu söz konusu olduğunda, bu modelle ilgili birçok soru ortaya çıkmaktadır. Bu metin, Megane 4'ün LPG uyumu hakkında bilmeniz gereken her şeyi açıklamayı amaçlamaktadır.

    Megane 4 1.6 Joy LPG Uyumu

    Megane 4'ün 1.6 Joy donanım seviyesi, LPG ile uyumludur. Bu motor seçeneği, hem performans hem de yakıt verimliliği açısından ideal bir seçim sunar.

    Megane 4 LPG Yorumları

    Megane 4 LPG'li araç sahiplerinden alınan yorumlar genellikle olumludur. Kullanıcılar, LPG sisteminin sorunsuz çalıştığını ve yakıt maliyetlerinin önemli ölçüde azaldığını bildirmektedir.

    Megane 1.3 TCe LPG Uyumu

    Megane 4'ün 1.3 TCe motoru da LPG ile uyumludur. Bu motor seçeneği, daha yüksek performans arayanlar için uygundur.

    Megane 4 1.6 LPG Uyumu

    Megane 4'ün 1.6 litrelik motor seçeneği, LPG ile mükemmel uyum sağlar. Güçlü performansı ve düşük yakıt tüketimi ile öne çıkan bu motor, LPG ile daha da verimli hale gelir.

    1.3 TCe LPG Uyumu

    Yukarıda belirtildiği gibi, Megane 4'ün 1.3 TCe motoru da LPG ile uyumludur. Bu motor seçeneği, yüksek performans ve verimliliğin harika bir kombinasyonunu sunar.

    Megane 4 LPG

    Genel olarak, Megane 4'ün LPG ile uyumu son derece iyidir. LPG sistemleri sorunsuz bir şekilde çalışır ve araç sahiplerine önemli yakıt tasarrufu sağlar.

    Megane 4'ün LPG uyumluluğu hakkında daha fazla bilgi edinmek için yetkili bir Renault bayisiyle iletişime geçmenizi öneririz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • ileride sorun yaşarsın orası net.tam uyumlu diyenlerin ağzına kürekle vurmak gerek

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kardeşim bak sen beni dinle.

    Ben anneme 2017 yazında Megane 4 1.6 almak istiyordum ve araştırmalara başladım. Ve şu sonuca ulaştım.

    Megane 4’lerde Euro 6 motorlarda Magnezyum Alaşım subaplar kullanılıyormuş. Hatta bir taksici 70.000 de subaplar mefta oldu diye bir yorum görmüştüm.

    Megane 4’ler de ki yeni nesil Euro 6 motorda bulunan subaplar tamamen benzine göre yapılmış. LPG de subaplar dayanamıyor. Yoksa bende anneme alacaktım. Güzel araba.

    Diğer markalarda öyle değil ama. Hyundai elantra 1.6 lpg de sıkıntısız. Aynı şekilde toyota corolla 1.6, honda civic 1.6..



    Eğer lpg istiyorsanız uzak doğu araçlarına yönelmenizi tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fabrika çıkışı LPG li olmadıkça hiç bir araba %100 uyumlu değildir zaten... benim bildiğim megane 4 lerin FABRİKA ÇIKIŞI LPG li versiyonları da yok...er geç subapları kucağınıza alırsınız ki bu en düşük maliyetli sorun olur.
  • Megane 4 magnezyum alaşım sübap kullanıyor diye biliyorum, bu yüzden belirli bir kilometre sonra, ortalama 50-60 bin, motorun açılıp sübapların çelik olanla değiştirilmesi gerekir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2006 model Leon'a 10 yıl LPG ile hiçbir şekilde sorun yaşamadan bindim. Söylediklerinize göre bu araca taktırmayayım o zaman. 2 sene biner satarız ne yapalım. LPG uyumlu olsaydı Sübap arızası gibi bir problem olmasaydı 10 yıl da buna binerdim.
  • Zaten Euro5 ve sonrası standartlardaki tüm araçlarda magnezyum sübap kullanılıyor ort 50-70bin km sonra çelik sübapla değişim ister buda 2000tl civarı,



    Civic fabrikasyon lpg olanlar direkt çelik sübapla çıkıyor Eco olarak ayrıca fiyatlandırılıyordu sanırsam.



    Corolla vs aynı şekilde magnezyum çelik alaşımlı araçlar bunlarda zamanla sübapları yakarlar kullanıma ve çelik oranına göre modelden modele ve kişinin kullanımına göre daha geç veya erken olur ama illaki değişeceği için uzun zaman kullanacak adam için önemi yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Storm Raider -- 28 Haziran 2018; 15:6:17 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    VW Tiguan bu kadar kötü mü?
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 10 yıl binceksen, 50 bin km sonra değiştir supapları ömürlük olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alisilin07 -- 29 Haziran 2018; 18:30:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Piyasadaki neredeyse %90 araçların motoru lpg ye pek uyumlu değil ama yinede insanlar ekonomi için montaj yaptırıyor. Ahh şu benzin şuan 3,50 veya 4 lira arasında olsa da lpg ye bakmasak

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • BekirARSLAN kullanıcısına yanıt
    4 lira olsa benzin lpg 1,5 lira olsa insanlar yine lpg alır.
  • peripelladuo P kullanıcısına yanıt
    Şahsen ben benzinden vazgeçmem lpg eşeklik... Hep lpg li araç kullandım son arabam benzinli hayat varmış diyorum temiz mis gibi...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Şuanda piyasada lpg ye en uyumsuz diye bilinen aracı (tfsi) 30000 km dir lpg li kullanıyorum. Siz ise piyasada en uyumlu diye bilinen araçlardan birine lpg takayımmı diye soruyorsunuz.

    Ekonomi istiyorsanız sorun çıkmasından korkmayın. 10 yıldır lpg li araçlara binerim yaptığım ekonomi ile ucuz yollu bir araç daha alınır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en kötü ne olacak 1500 tlye supap değişimi. olsun.
  • hocam istanbulda yaşıyosanız ,ümraniye candan mühendisliğe bir tel açıp bilgi alın. aynı araca ait onlarca montaj videosu var bu firmanın youtube da.motor yüzde yüz uyumlu.subap erimesi motor uyumsuz anlamına gelmesin.magnezyum alaşımlı bütün subaplar aynı kaderi yaşayacak.doğru ürün ve doğru ayarla uzun yıllar binersin bunu candan mühendislik sağlar sana.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alpikom -- 28 Haziran 2018; 21:54:26 >
  • Motor zaten eski bilindik bir motor taa megan 1 den gelen uyumsuz kim dedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Değerli arkadaşlar, gördüğünüz gibi yine taktırmayayım tamam derken, yeni mesajlar kafamı tekrar karıştırdı. İstanbulda ortalama günde 7 km yaparım, ama yaz tatillerinde 5 bin km yaparım, sorun da burda başlıyor, Candan mühendislik sorun olmaz demişti, Bakalım asrın problemine daha nasıl cevaplar gelecek :) şu sübapları çelik yapmayanların ben taaaa :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • güncel tüm araçlar uyumsuzdur supapların manganez (magnezyum değil) alaşımlı olmasından, ancak ileride yaşanabilecek sorunların temel kaynağı supaplar değil mükemmel olmayan lpg ayarıdır, hiçbir lpg ci de bunu ayarlamak için uğraşmaz, yol ayarı ve afr ayarı yapılması gerekir

    lpg yi de lpgcinin lafına göre değil araç kullanıcıların tavsiyesine göre tercih edin, lpg ciler bol keseden sallar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jowood1

    Değerli arkadaşlar, gördüğünüz gibi yine taktırmayayım tamam derken, yeni mesajlar kafamı tekrar karıştırdı. İstanbulda ortalama günde 7 km yaparım, ama yaz tatillerinde 5 bin km yaparım, sorun da burda başlıyor, Candan mühendislik sorun olmaz demişti, Bakalım asrın problemine daha nasıl cevaplar gelecek :) şu sübapları çelik yapmayanların ben taaaa :)
    prins tecnomax taktır hocam.ürünün harika bir yol ayarı programı var .onu ayarlasınlar gerisni düşünme.2400 tl fiyatı.afr ayarı ile zımba gibi olur.veya lovato obd2 muhakkak afr ayarı yapılsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    güncel tüm araçlar uyumsuzdur supapların manganez (magnezyum değil) alaşımlı olmasından, ancak ileride yaşanabilecek sorunların temel kaynağı supaplar değil mükemmel olmayan lpg ayarıdır, hiçbir lpg ci de bunu ayarlamak için uğraşmaz, yol ayarı ve afr ayarı yapılması gerekir

    lpg yi de lpgcinin lafına göre değil araç kullanıcıların tavsiyesine göre tercih edin, lpg ciler bol keseden sallar
    Yahu teknik veriler ortada.

    Magnezyum Alaşım bir subap en fazla 650 derece sıcaklığa dayanabilir.LPG’nin yanma sıcaklığı kaç derece ? 1000 dereceden bahsediyoruz burda. Hele bir de kullanıcı sert bir sürüş yapıyorsa 4500-5000-6000 devir çeviriyorsa hiç şansı yok.

    Ne kadar ayar yaparsan yap. Gidecek o subaplar.

    Çelik subaplar 1500 dereceye kadar dayanıklı olduğu için LPG de subap sıkıntısı yaşanmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MyWorldLife -- 29 Haziran 2018; 8:58:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Araç benzindeyken motor sicaklığı 450 dereceye kadar çıkıyor, lpg de ise 650 ye kadar. Bu sebeple magnezyumlu sübaplar uzun süre o sıcaklığa dayanamıyor. Bunun için ise aracı gerçekten sıkıştırmalı yüksek devirlerde uzun süre kullanmalısınız. Örneğin 6. Viteste 120 ile giden bir araçla bir problem yaşamazsınız ama 5. Vitese çekip 120 yaparsanız yüksek devir sebebiyle yanma artacağı için sıcaklık artışı kaçınılmaz olur. Kaliteli yağ ve bakımlı suyu eksik edilmemiş radyatör bence uzun süre sıkıntı yaşamadan kullanmanızı sağlar ki motor zaten eski çağlardan kalmış bir motor.

    Lpg li araç kullanacağıma yürürüm ben o daha iyi. Yürütemeyeceksem araba niye alayım. Kendim yürürüm. Avm de gezen adamım ben. Avmye giremeyen araba bana göre değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.