Şimdi Ara

Bir DSG konusu da benden (21. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
429
Cevap
7
Favori
13.666
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • En iyi araç; Eldeki mevcut araç...

    Hele birde sorunu yok ise şu sıralar herşeyi rolantiye almakta fayda var.


    Tüm araçlara zam geldi. Benim araç da 1.500TL kadar zam yedi.

    Şu MTV beni sinirlendiriyor. Bir türlü 4-6 dilimine geçemiyorum.
  • firmanın bu kadar buyuk olması ww araclarını sorunsuz kılmaz ortada bal gibi sorunlar yumagı var ...

    ayrıca SSANG da en az ww kadar koklu bir kuruluş ww aracları sadece asfaltda yol alır SSANG lastigin yere bastıgı her yerde yol alir , ve dunyanın
    sayılı ARAZİ TASİTİ uretıcılerınden biridir .

    ww cok arac uretip satması cok ciro yapması vsvs tuketıcıyı ılgilendirmez , ilk once sorunsuz arac uretmeyı ogrensınler sonrada duzgun satış agı ve servis vermeyı ve musterıyı yolunacak kaz gormekten vazgecsınler ,


    http://forum.donanimhaber.com/m_68413227/f_//tm.htm#68413227 okuyun bakalım bir ww rezeleti daha ....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat


    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lazarotti


    Bi aracı korkarak sürmek nasıl bir duygu merak konusu.


    Onu vag dışında araç kullananlara sormak lazım, yanlış yerdesiniz. Dsg araç ile dağda bayırda trophy ve hafif off road takılıyorum, henüz bir soruna rastlamadım. Vw lerde yürüyen aksam çok sağlamdır internette dolaşan dingili kırık feyk bir jetta fotosu dışında yolda kalanı da yoktur.

    TRTde amarog şaftı kırdı

    Kırabilir, bende kırıldığına çok şahit oldum. Zorlamayla yada hatayla hepsini kırarsınız

    güner bey için vag gurubunun tüm araçları kusursuzdur dsg kusursuzdur çünkü kendisi vag gurubundan dsg'li bir araç kullanmaktadır yarın aracı değişirse fikirleri de değişecektir.

    bu arada ben şaftı kırılan hilux hiç duymadım ve bahse giriyorum aynı şartlarda hilux'a hiçbir şey olmazdı.




  • Varsa 1.6 motor ve daha ufak motorlarda otomatik dizel araç söyleyin bilelim... Haaa kia filan demeyin benzinli tsi lar kadar yakıyor dizel otomatikleri...
    DSG yi beğenirsiniz beğenmezsiniz orası ayrı mevzu problemlidir belki o da ayrı mevzu ama alıp kullanan kişiler memnunsa gerisine laf düşmez...
    Bugün herhangi manuel 1.6 dizel bir aracın baskı balata yemesi ortalama 70bin km ( en azından kendi kullanımım) bundan önceki aracım focus tdci dı ve 70bin de balata gitti garanti süresinde olmasına rağmen kullanıcı hatası olduğundan ( bence haklılar ) 800 tl para verdim. Daha öncede mondeom vardı otomatik onunda şanzumanı bozulmuştu 2800 TL para verdim... Haa DSG arzaları daha erken gösteriyor haklısınız ancak şahsım adına 3 yıl binip gidip tekrar dsg araç alırım. DSG konforu sadece zf şanzumanda var ama BMW niye onu 1.6 dizel motorlarına koyamıyor?
    Piyasada alternatifi olursa o zaman değerlendiririm ancak yoksa yapıcak birşey yok aracım garanti süresindeyken binerim bitmesine yakın değiştiririm. bu kadar basit.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zip_16

    Hic bir zaman malim ne olursa olsun en iyisidir seklinde hareket etmedim,konusmadim.
    Kabul edin Dsg li araçlar yüzbinlerce satildi ülkemizde. Madem böyle illet birseydi, nerede bu vatandaslar? Herkesin internet erisimi var ve forumdonanim bu gibi konularin konusuldugu en iyi platform olmustur, nerede o yüzbinler?
    VW 2 ay sonrasina gün veriyor ve yok satıyor. Bence Doguşun bahcelerine çadır kurun, Diren klasik otomatik hareketini başlatin:)

    o kadar para verip ardından sorun yaşayan insanlar, çevresinden aracın mimlenmesinden çekinip anlatmıyor.
    duyulursa satamam korkusu var çünkü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentboz

    quote:

    Orijinalden alıntı: zip_16

    Hic bir zaman malim ne olursa olsun en iyisidir seklinde hareket etmedim,konusmadim.
    Kabul edin Dsg li araçlar yüzbinlerce satildi ülkemizde. Madem böyle illet birseydi, nerede bu vatandaslar? Herkesin internet erisimi var ve forumdonanim bu gibi konularin konusuldugu en iyi platform olmustur, nerede o yüzbinler?
    VW 2 ay sonrasina gün veriyor ve yok satıyor. Bence Doguşun bahcelerine çadır kurun, Diren klasik otomatik hareketini başlatin:)

    o kadar para verip ardından sorun yaşayan insanlar, çevresinden aracın mimlenmesinden çekinip anlatmıyor.
    duyulursa satamam korkusu var çünkü.


    Basligi acan kisi benim, aracin sahibi de benim

    Servis kayitlari da mevcut (ben gizlemeye kalksam bile adam Dogus'tan ogrenebilir).

    Daha neyin kafasini yasiyorsunuz ben anlamadim ki?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: bulentboz

    quote:

    Orijinalden alıntı: zip_16

    Hic bir zaman malim ne olursa olsun en iyisidir seklinde hareket etmedim,konusmadim.
    Kabul edin Dsg li araçlar yüzbinlerce satildi ülkemizde. Madem böyle illet birseydi, nerede bu vatandaslar? Herkesin internet erisimi var ve forumdonanim bu gibi konularin konusuldugu en iyi platform olmustur, nerede o yüzbinler?
    VW 2 ay sonrasina gün veriyor ve yok satıyor. Bence Doguşun bahcelerine çadır kurun, Diren klasik otomatik hareketini başlatin:)

    o kadar para verip ardından sorun yaşayan insanlar, çevresinden aracın mimlenmesinden çekinip anlatmıyor.
    duyulursa satamam korkusu var çünkü.


    Basligi acan kisi benim, aracin sahibi de benim

    Servis kayitlari da mevcut (ben gizlemeye kalksam bile adam Dogus'tan ogrenebilir).

    Daha neyin kafasini yasiyorsunuz ben anlamadim ki?


    arkadaş demişki madem böyle illet bişey nerde bu vatandaşlar.

    benim çevremde 5 tane dsg sahibinden 4 tanesi sorun yaşadı.
    1 tane 1.4 tsi polo , 1 tane 1.4 şirokko , 2 tane tdi dsg golf.
    1 tanesi sorun yaşamadı sadece. o da aracı yeni aldı ikinci el olarak. 1.4 tsi golf . umarımda sorun yaşamaz.

    bazıları olayın farkında bile değil.
    araba zangır zangır kalkışta titriyor. söyledim bu normal değil gittinmi servise.
    bana söylediği servise gittim , fakat bunların çalışma prensibi böyle dediler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentboz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: bulentboz

    quote:

    Orijinalden alıntı: zip_16

    Hic bir zaman malim ne olursa olsun en iyisidir seklinde hareket etmedim,konusmadim.
    Kabul edin Dsg li araçlar yüzbinlerce satildi ülkemizde. Madem böyle illet birseydi, nerede bu vatandaslar? Herkesin internet erisimi var ve forumdonanim bu gibi konularin konusuldugu en iyi platform olmustur, nerede o yüzbinler?
    VW 2 ay sonrasina gün veriyor ve yok satıyor. Bence Doguşun bahcelerine çadır kurun, Diren klasik otomatik hareketini başlatin:)

    o kadar para verip ardından sorun yaşayan insanlar, çevresinden aracın mimlenmesinden çekinip anlatmıyor.
    duyulursa satamam korkusu var çünkü.


    Basligi acan kisi benim, aracin sahibi de benim

    Servis kayitlari da mevcut (ben gizlemeye kalksam bile adam Dogus'tan ogrenebilir).

    Daha neyin kafasini yasiyorsunuz ben anlamadim ki?


    arkadaş demişki madem böyle illet bişey nerde bu vatandaşlar.

    benim çevremde 5 tane dsg sahibinden 4 tanesi sorun yaşadı.
    1 tane 1.4 tsi polo , 1 tane 1.4 şirokko , 2 tane tdi dsg golf.
    1 tanesi sorun yaşamadı sadece. o da aracı yeni aldı ikinci el olarak. 1.4 tsi golf . umarımda sorun yaşamaz.

    bazıları olayın farkında bile değil.
    araba zangır zangır kalkışta titriyor. söyledim bu normal değil gittinmi servise.
    bana söylediği servise gittim , fakat bunların çalışma prensibi böyle dediler.

    "çevresinden aracın mimlenmesinden çekinip anlatmıyor.
    duyulursa satamam korkusu var çünkü."

    Guzel guzel icinizi dokmussunuz de ben yukarida tirnak icinde alinti yaptigim argumaniniza karsi cevap vermistim, benim actigim konuda cok net bir itham yonelttiniz, bunun komiklik derecesinde sacma oldugunu ima ediyorum, Siz ise esinizin, akrabalarinizin, bilmemnesinin araclarindan bahsettiniz.

    Bu forumda meshurdur. Kimsenin arabasina birsey olmaz.

    Ama ne hikmetse, herkesin arkadasinin bilmemnesinin arabasi cok yakar, yolda kalir, sanzimani patlar bilmemne.

    Bu arada uzulerek soylemeliyim ki, uber-zuber sorunlu aracimi elden cikarmam malesef sizin araciniza gore kat kat kolay.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: bulentboz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: bulentboz

    quote:

    Orijinalden alıntı: zip_16

    Hic bir zaman malim ne olursa olsun en iyisidir seklinde hareket etmedim,konusmadim.
    Kabul edin Dsg li araçlar yüzbinlerce satildi ülkemizde. Madem böyle illet birseydi, nerede bu vatandaslar? Herkesin internet erisimi var ve forumdonanim bu gibi konularin konusuldugu en iyi platform olmustur, nerede o yüzbinler?
    VW 2 ay sonrasina gün veriyor ve yok satıyor. Bence Doguşun bahcelerine çadır kurun, Diren klasik otomatik hareketini başlatin:)

    o kadar para verip ardından sorun yaşayan insanlar, çevresinden aracın mimlenmesinden çekinip anlatmıyor.
    duyulursa satamam korkusu var çünkü.


    Basligi acan kisi benim, aracin sahibi de benim

    Servis kayitlari da mevcut (ben gizlemeye kalksam bile adam Dogus'tan ogrenebilir).

    Daha neyin kafasini yasiyorsunuz ben anlamadim ki?


    arkadaş demişki madem böyle illet bişey nerde bu vatandaşlar.

    benim çevremde 5 tane dsg sahibinden 4 tanesi sorun yaşadı.
    1 tane 1.4 tsi polo , 1 tane 1.4 şirokko , 2 tane tdi dsg golf.
    1 tanesi sorun yaşamadı sadece. o da aracı yeni aldı ikinci el olarak. 1.4 tsi golf . umarımda sorun yaşamaz.

    bazıları olayın farkında bile değil.
    araba zangır zangır kalkışta titriyor. söyledim bu normal değil gittinmi servise.
    bana söylediği servise gittim , fakat bunların çalışma prensibi böyle dediler.

    "çevresinden aracın mimlenmesinden çekinip anlatmıyor.
    duyulursa satamam korkusu var çünkü."

    Guzel guzel icinizi dokmussunuz de ben yukarida tirnak icinde alinti yaptigim argumaniniza karsi cevap vermistim, benim actigim konuda cok net bir itham yonelttiniz, bunun komiklik derecesinde sacma oldugunu ima ediyorum, Siz ise esinizin, akrabalarinizin, bilmemnesinin araclarindan bahsettiniz.

    Bu forumda meshurdur. Kimsenin arabasina birsey olmaz.

    Ama ne hikmetse, herkesin arkadasinin bilmemnesinin arabasi cok yakar, yolda kalir, sanzimani patlar bilmemne.

    Bu arada uzulerek soylemeliyim ki, uber-zuber sorunlu aracimi elden cikarmam malesef sizin araciniza gore kat kat kolay.

    evet doğrudur , satması kolay millette vw hayranlığı var çünkü.
    ama ben sadece satmasını düşünerek araç almam. satacağım zamanda 1 hafta yerine 3 ayda satarım. önceki araçlarımıda ortalama 3 ayda sattım.
    alırkende hiçbir zaman ikinci elde satamam korkusuyla almadım. her malın alıcısı vardır , yeterki doğru fiyatlandırma ile satışa çıksın.
    aldığım araçta F/P olarak da parasını sonuna kadar hak ediyor.


    yukardaki örnekleri verdiğim işyerinden arkadaşlarım uzaktan değil.
    neden bunları verdim dersen , dizel otomatik araç bakarken tdi dsg golf de düşünüyordum , dsg kullanan arkadaşlardan fikir almak için sordum.
    sormadan önce sorunlarını hiç anlatmamışlardı.
    sorduğumda hepsi yaşadıklarını anlattı , ikinci el alacaksan alma , özellikle garantisi bitmeye yakın dsg alma dediler .
    kavrama ve mekatronik sorunları yaşamışlar.

    bu forumda sorun yaşayıp konu açanlarda var. her markadan bir sürü sorun ile açılmış konu var.




  • 7 sayfa okuyamayacağım, ama ilk mesajı okudum.

    Sorum şu:

    Volkswagen'ın bile DSG problemini kabul ettiği ve birkaç ay önce Amerika ve Çin'deki DSG'li araçların DSG şanzıman garantisini 160.000Km yada 10 yıla kadar uzattığını açıklamasına rağmen biz/siz neyi tartışıyor(sun)uz


    Peki, diğer kıtalarda neden bu yapılmadı? Bunu VW'e sorun, dava açın, ne istiyorsanız yapın. Ama asıl konu DSG şanzıman sorunu VW tarafından dahi kabul edilmiş, daha birşey tartışmaya gerek yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zip_16

    1.2 TSI DSG sahibiyim, araştırarak ve kendimden emin bir şekilde aracı tam 1 yıl önce aldım.

    Bu aracın performansı, 1.6 atmosferik+otomatik araçların performansından daha iyidir, denemesi bedava.
    Ve yakıt tüketimi de min. 1.5 lt/100 km daha iyidir. Buradan yola çıkarak, yılda 10.000 km üzerinden:

    4 yılın sonunda 3.000 TL yakıt avantajım olacak.
    Vergidende 1.600 TL avantajım olacak. 1000 TL'i uzatılmış garantiye verdiğimi düşünürsek 4 yılın sonunda cebimde kalacak para 3.600 TL'dir.
    Eee arıza yaparsada bu paradan gittiğini varsayarım.
    Şu forumda Doğuş Oto ile ilgili o kadar olumsuz şey okumama rağmen gittim Doğuş Otodan araç aldım ve pişmanlığım %0.
    Klima kompresörüm arızalandı, 2600 TL lik parçayı anında değişime gittiler, sen klimayı öyle kullanmışsın, böyle kullanmışsın demediler.
    Bence kulaktan dolma bilgileri yorumlamayalım veya birkaç örneği alıp bunu sanki herkes yaşıyormuş gibi lanse etmeyelim.

    Ve göreceksiniz, tam otomatik,CVT yakında piyasadan kalkacak. Ellerinde kalanları takıp takıp 3.dünya ülkelerine satıyorlar...



    1.6 atmosferik CVT daha performanslıdır,

    ayrıca CVT geleceğin şanzımanıdır,

    yakında piyasadan kalkacak demeniz gülünç ve yersiz olmuş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lazarotti


    Bi aracı korkarak sürmek nasıl bir duygu merak konusu.


    Onu vag dışında araç kullananlara sormak lazım, yanlış yerdesiniz. Dsg araç ile dağda bayırda trophy ve hafif off road takılıyorum, henüz bir soruna rastlamadım. Vw lerde yürüyen aksam çok sağlamdır internette dolaşan dingili kırık feyk bir jetta fotosu dışında yolda kalanı da yoktur.

    istisnalar olabilir, sizin araç vw'in istisnai sorunsuz aracı anladığım kadarıyla,

    yürüyen aksam istediğin kadar sorunsuz olsun, motor şanzıman sorunlu olduktan sonra araç nasıl yürüsün ?




  • Ben tarafsız bir Golf 7 kullanıcısı olarak konusmak istiyorum. Aracım 1.6 TDi highline. Aldığımda o paraya alınır mı? vs cok konusanlar oldu hic birini dinlemedim gittim aldım.

    Sürekli zorlayarak sürdüm aracı alıskınlıklarımdan dolayı süratli kullanmayı seviyorum, 2 ay sonra aracıma chiptuning uygulaması yaptım 150 beygir tahmini gücü oldu hala basıyorum, hala cok geziyorum ve bazı yorumlara sadece gülüyorum. DSG şanzıman ZF8'den sonra gördüğüm en seri en akıllı şanzıman aracımın beygiri fabrika verisininde üstünde bazı ek uygulamalarda var 30 bin km'yi gectim en ufak bir problem yasamadım.

    Sadece oldukca mıcırlı bir yola süratle dalmıstım arac cok fazla sarsıldı far bölümünde ufak bir ampül düstü yetkili serviste hemen yaptılar onun dısında hic bir sıkıntı yasamadım.

    VW sahipleri araclarını inanılmaz severler ben bunu anlayamazdım ama ben daha önce BMW ve Honda sahibi biri olarak cok seviyorum aracımı. Bundan sonra alacagım arac gene DSG sanzımanlı ve asırı performanslı bir arac olacak onda da sıkıntı yasamayacagıma eminim. KORKMAYARAK sürdüğüm ilk aracım diyebilirim. Aşığı değilim, sevdalısı değilim ama aldığıma çok memnunum.

    Yanıltıcı bilgi veren arkadaslara karsı da kızgın değilim. Babamın markası değil ama sahiplerine dil uzatmak cok yanlıs.

    Saygılar, sevgiler




  • sadece arabaları değil aldığımız (sahip olduğuna inandığımız) hiçbir şeye toz kondurmak istemeyen bir milletiz :)

    eleştiri amaçlı yazmıyorum sadece millet olarak huyumuzu söylüyorum :)

    yani hepimiz aynıyız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jac0B0

    quote:

    Orijinalden alıntı: zip_16

    1.2 TSI DSG sahibiyim, araştırarak ve kendimden emin bir şekilde aracı tam 1 yıl önce aldım.

    Bu aracın performansı, 1.6 atmosferik+otomatik araçların performansından daha iyidir, denemesi bedava.
    Ve yakıt tüketimi de min. 1.5 lt/100 km daha iyidir. Buradan yola çıkarak, yılda 10.000 km üzerinden:

    4 yılın sonunda 3.000 TL yakıt avantajım olacak.
    Vergidende 1.600 TL avantajım olacak. 1000 TL'i uzatılmış garantiye verdiğimi düşünürsek 4 yılın sonunda cebimde kalacak para 3.600 TL'dir.
    Eee arıza yaparsada bu paradan gittiğini varsayarım.
    Şu forumda Doğuş Oto ile ilgili o kadar olumsuz şey okumama rağmen gittim Doğuş Otodan araç aldım ve pişmanlığım %0.
    Klima kompresörüm arızalandı, 2600 TL lik parçayı anında değişime gittiler, sen klimayı öyle kullanmışsın, böyle kullanmışsın demediler.
    Bence kulaktan dolma bilgileri yorumlamayalım veya birkaç örneği alıp bunu sanki herkes yaşıyormuş gibi lanse etmeyelim.

    Ve göreceksiniz, tam otomatik,CVT yakında piyasadan kalkacak. Ellerinde kalanları takıp takıp 3.dünya ülkelerine satıyorlar...



    1.6 atmosferik CVT daha performanslıdır,

    ayrıca CVT geleceğin şanzımanıdır,

    yakında piyasadan kalkacak demeniz gülünç ve yersiz olmuş.

    CVT yeni bir teknoloji değildir, oldukça eskidir..En ciddi handikapı yüksek torka dayanıksızlığıdır..Bu yüzdendir ki Toyota, CVT konusunda çok tecrübeli olmasına rağmen ve piyasadaki en iyi CVT'lerden birisine sahipken bile dizel araçlarına CVT yerine MMT koymak zorunda kalmıştır..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: X-GeN

    7 sayfa okuyamayacağım, ama ilk mesajı okudum.

    Sorum şu:

    Volkswagen'ın bile DSG problemini kabul ettiği ve birkaç ay önce Amerika ve Çin'deki DSG'li araçların DSG şanzıman garantisini 160.000Km yada 10 yıla kadar uzattığını açıklamasına rağmen biz/siz neyi tartışıyor(sun)uz


    Peki, diğer kıtalarda neden bu yapılmadı? Bunu VW'e sorun, dava açın, ne istiyorsanız yapın. Ama asıl konu DSG şanzıman sorunu VW tarafından dahi kabul edilmiş, daha birşey tartışmaya gerek yok.

    Benim anladığım kadarıyla o yazıda VW adına açıklama yapan yetkili "evet, DSG'lerimiz sorunlu, hem de çok" mealinde bir yorum yapmamıştır..Sadece uzakdoğudaki araçlarının DSG probleminin olağandan fazla olmasının sebebinin ne olabileceğine ilişkin bir tespit yapmış ( iklim, hava sıcaklığı vs)..

    VW bir ticari kuruluş..Sadece bugünü değil yarınını da düşünür, düşünmek zorunda..Eğer bu forumda kopartılan fırtınanın bir gerçekliği olsaydı, marka değerini ve geleceğini DSG yüzünden bu denli tehlikeye atmazdı.. ( kaldı ki VW ve DSG satışları bu ülkede tarihinde olmadığı bir düzeyde şu anda)...

    Otomotiv teknolojisi çok dinamik bir alandır..DSG de bundan payını alacaktır..Her yeni jenerasyonunda daha sorunsuza, daha mükemelle gittiğini mühendisleri görmese VW bundan vazgeçmek için beklemez, milyonlarca eurosunu buna bağlamazdı..

    Kendi pratiğimde gördüğüm şey ise Golf7'de kullanılan DSG, Golf6'dakine göre çok daha mükemmel çalışıyor..Henüz başındayım, ama 12500 km'ye ( şanzıman açısından )sıfır sorunla geldim ..Elbetteki DSG bir tam otomatik şanzıman kadar dayanıklı olmayabilir..Ama bu forumun bazı taraflı kalemlerinin iddia ettiği gibi EDC veya powershift'in gerisinde asla değildir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 13 Eylül 2013; 1:14:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    quote:

    Orijinalden alıntı: jac0B0

    quote:

    Orijinalden alıntı: zip_16

    1.2 TSI DSG sahibiyim, araştırarak ve kendimden emin bir şekilde aracı tam 1 yıl önce aldım.

    Bu aracın performansı, 1.6 atmosferik+otomatik araçların performansından daha iyidir, denemesi bedava.
    Ve yakıt tüketimi de min. 1.5 lt/100 km daha iyidir. Buradan yola çıkarak, yılda 10.000 km üzerinden:

    4 yılın sonunda 3.000 TL yakıt avantajım olacak.
    Vergidende 1.600 TL avantajım olacak. 1000 TL'i uzatılmış garantiye verdiğimi düşünürsek 4 yılın sonunda cebimde kalacak para 3.600 TL'dir.
    Eee arıza yaparsada bu paradan gittiğini varsayarım.
    Şu forumda Doğuş Oto ile ilgili o kadar olumsuz şey okumama rağmen gittim Doğuş Otodan araç aldım ve pişmanlığım %0.
    Klima kompresörüm arızalandı, 2600 TL lik parçayı anında değişime gittiler, sen klimayı öyle kullanmışsın, böyle kullanmışsın demediler.
    Bence kulaktan dolma bilgileri yorumlamayalım veya birkaç örneği alıp bunu sanki herkes yaşıyormuş gibi lanse etmeyelim.

    Ve göreceksiniz, tam otomatik,CVT yakında piyasadan kalkacak. Ellerinde kalanları takıp takıp 3.dünya ülkelerine satıyorlar...



    1.6 atmosferik CVT daha performanslıdır,

    ayrıca CVT geleceğin şanzımanıdır,

    yakında piyasadan kalkacak demeniz gülünç ve yersiz olmuş.

    CVT yeni bir teknoloji değildir, oldukça eskidir..En ciddi handikapı yüksek torka dayanıksızlığıdır..Bu yüzdendir ki Toyota, CVT konusunda çok tecrübeli olmasına rağmen ve piyasadaki en iyi CVT'lerden birisine sahipken bile dizel araçlarına CVT yerine MMT koymak zorunda kalmıştır..

    geleceiğin teknolojisi dizel mi dedim ben?

    geleceğin şanzımanı CVT net.

    küçük turbo benzinli ve elektrikli araçlar geleceğin araçlarıdır

    bunlara en uygun şanzımanın CVT olduğunu düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    quote:

    Orijinalden alıntı: X-GeN

    7 sayfa okuyamayacağım, ama ilk mesajı okudum.

    Sorum şu:

    Volkswagen'ın bile DSG problemini kabul ettiği ve birkaç ay önce Amerika ve Çin'deki DSG'li araçların DSG şanzıman garantisini 160.000Km yada 10 yıla kadar uzattığını açıklamasına rağmen biz/siz neyi tartışıyor(sun)uz


    Peki, diğer kıtalarda neden bu yapılmadı? Bunu VW'e sorun, dava açın, ne istiyorsanız yapın. Ama asıl konu DSG şanzıman sorunu VW tarafından dahi kabul edilmiş, daha birşey tartışmaya gerek yok.

    Benim anladığım kadarıyla o yazıda VW adına açıklama yapan yetkili "evet, DSG'lerimiz sorunlu, hem de çok" mealinde bir yorum yapmamıştır..Sadece uzakdoğudaki araçlarının DSG probleminin olağandan fazla olmasının sebebinin ne olabileceğine ilişkin bir tespit yapmış ( iklim, hava sıcaklığı vs)..

    VW bir ticari kuruluş..Sadece bugünü değil yarınını da düşünür, düşünmek zorunda..Eğer bu forumda kopartılan fırtınanın bir gerçekliği olsaydı, marka değerini ve geleceğini DSG yüzünden bu denli tehlikeye atmazdı.. ( kaldı ki VW ve DSG satışları bu ülkede tarihinde olmadığı bir düzeyde şu anda)...

    Otomotiv teknolojisi çok dinamik bir alandır..DSG de bundan payını alacaktır..Her yeni jenerasyonunda daha sorunsuza, daha mükemelle gittiğini mühendisleri görmese VW bundan vazgeçmek için beklemez, milyonlarca eurosunu buna bağlamazdı..

    Kendi pratiğimde gördüğüm şey ise Golf7'de kullanılan DSG, Golf6'dakine göre çok daha mükemmel çalışıyor..Henüz başındayım, ama 12500 km'ye ( şanzıman açısından )sıfır sorunla geldim ..Elbetteki DSG bir tam otomatik şanzıman kadar dayanıklı olmayabilir..Ama bu forumun bazı taraflı kalemlerinin iddia ettiği gibi EDC veya powershift'in gerisinde asla değildir..

    Bilmiyorum beni yanlış mı anladınız, ben mi sizi yanlış anlıyorum.

    VW markasını kötüleme peşinde değilim ben, ancak bu kuru tip DSG şanzımanın sorunlu olduğunu artık bilmeyen gerçekten yok. Alanların çoğu da zaten bilmeden alıyor, sonra olan oluyor. 2 yıllık garanti süreci içerisinde 3-4 kere dsg problemi ile servise gidip ya komple yada belli parçalarını değiştiren kullanıcılar var. Tabii bu her markada olabilecek birşey, ama kullanıcıların çok büyük bir yüzdesi daha garanti süresi dolmadan en az 1 yada 2 kez gidiyor servise bu sebeple.

    VW'nun yaptığı açıklamayı hatırlayamıyorum, yalnızca okuduğum ABD ve Çin'de belirttiğim sürelere kadar garantinin uzatıldığıydı.

    Şirket elbette paralar bağlayıp bu işi geliştirecek hatalarını giderecek, doğrusu bu. Ama ne olursa olsun şuanki gerçek çok fazla sorun yaşayan kişi olduğu. İklim tipine göre etki eder mi, evet olabilir mantıklı. Sonuçta dişliler kuru tipte düzgün soğuyamazsa, ısınıp genleşip yanlış her türlü şeye sebep olabilir. Tabii ben tasarım uzmanı değilim, ama mühendisim yine de az çok fikrim var. Umarım VW bunu düzeltir, sonuçta kendi prestijleri söz konusu, benim kârım yada zararım yok.

    Şu konuda da haklısınız, çok fazla insandan ne kadar hızlı ve tepkili bir şanzıman olduğunu duydum, şahsen hiç kullanmadım ama eminim başarılıdır. Benim de arabamda ZF 6 ileri triptronik şanzıman var. Araç 70bin'de şükür daha bir sıkıntı vermedi, hem de V6 3.8 306Hp güce rağmen. Ama elbette bir DSG kadar hızlı değildir, kola bastığımda vitesin geçişi yarım saniyeyi buluyor...

    Ayrıca siz de DSG kullandığınızı belirtmişsiniz, umarım şuana kadar yaşamadığınız gibi hiçbir zaman sorun yaşamazsınız. Ama siz siz olun alabileceğiniz ekstra bir garanti paketi vs. varsa alın bulunsun, nolur nolmaz.




  • X-GeN X kullanıcısına yanıt
    Nazik cevabınız için öncelikle teşekkür ederim..Bu forumun ve bu tür konuların ihtiyacı olan dil, bu dildir..Ancak o zaman birbirimizi anlayabilir veya anlamaya çalışabiliriz..Bir sonraki kişinin kullandığı dil ile değil..

    Konumuza dönecek olursak; Markanın kötüleniyor olup olmaması aslına bakarsanız benim çok da önemsediğim bir şey değil..Amacım olaylara doğru ve objektif bakabilmek..Bunun 2 önemli gerekçesi var; Birincisi kendimize olan saygımızı kaybetmemek, ikincisi de konu otomobil olduğuna göre yeni araç alacak olan kişileri yanıltmamak..

    DSG ile ilgili olarak " yahu firmanın kendisi kabul etti, siz neyi savunuyorsunuz" serzenşi o kadar çok yapıldı ki, o yazının orjinalini bilen bilmeyen herkes bu cümleyi aynen bu haliyle kullanmaya başladı..Oysa gerçek öyle değildi, ben de buna itiraz ettim..

    DSG ile ilgili şok kişinin sorun yaşadığı muhakkak..Ama görmezden gelinen ;

    1. 2009 ve öncesindeki DSG'lerde sorunlar çok daha fazlaydı, sonraki yıllarda kısmen düzeldi..

    2. Son nesil çıkan ( golf7, Yeni Leon'larda kullanılan ) DSG'lerin daha pürüzsüz çalışması gerçeği ve güçlendirilmiş kavrama ile daha da sorunsuz olması beklentisi var..Şimdi bu beklentinin gerçekleşme olasılığını ben yüksek görüyorum, çünkü Alman mühendisliğinin ve VW'nin DSG tecrübesinin buna yeteceğini düşünüyorum..Haksız çıkabilirim ama sürecin olumlu yönde seyretttiğini gözardı edemeyiz..Eğer başarırlarsa o zaman bu forumda ki bazı taraflı yazıların sahiplerinin yerinde olmak istemem doğrusu.

    3. DSG'ye yapılan bir diğer haksızlık ise sanki diğer tek veya çift-kavramalılar çok sorunsuzmuş algısının yaratılması..Bilip bilmeden ve araştırmadan " gidin EDC veya powershift" alın demek, trafikteki DSG sayısının onların kaç katı olduğunu düşünmeden taraflıca söylenmiş ve başkalarını da yanıltabilecek sözlerdir..çünkü benim çevremde sorunlu EDC de vardır, auto6R de, MMT de..Google'ı tarayın ve EDC sorunu yazın bakalım, neler çıkacak..

    4. DSG benim de çekindiğim bir şanzımandı ( bu çekincem hala da geçmiş değil)..Sadece bu nedenle değil elbet ama garantimi +2 yıl yaptırmaktan geri durmadım ( netice de Honda'dan VW'ye geçen birisi için DSG olmasa da ek garanti gereklilikti..)..Ama kullandıkça eski DSG'den belirgin olarak daha iyi olduğunu farkettim ( bu sadece benim değil, bir çok profesyonel veya amatör kullanıcının ortak görüşü)..Ve şimdi içim biraz daha rahat diyebilirim..Ama ne kadar geliştirilmiş olurlarsa olsunlar çift-kavramalıların hiç birinin tork konvertörlü bir tam otomatik kadar dayanıklı olamayacağını ve bu nedenle de kimseye "alın, sorunsuzdur" diyemeyeceğim bir şanzıman türüdür..Sadece diyebileceğim şudur; Çift kavramalılar tüketim, konfor ve performansı çok iyi harmanlayan şanzımanlardır ve DSG de bunların en iyilerindendir..

    Size de kazasız ve sorunsuz sürüşleri dilerim..




  • Aracinizi almadan once uzun uzun tavsiyelerde bulunmustum belki hatirlarsiniz , hakli ciktigimi gormek sevindirici Ek garantiyi de israrla onermistim hatta

    Cok guzel ve objektif ozetlemissiniz durumu bence , forumdaki en buyuk problem DSG kullanicilarinin duymadigi rahatsizligi kullanmayanlarin duymasi , ben halimden memnunum denildigi zaman zehir zemberek laflar etmeleri... birkac kisinin ciddi ciddi VW hissesi almak icin bilerek karalama yaptigini dusunuyorum...
  • 
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.