Şimdi Ara

Bir Kaç Genel Soru

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
462
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Herkese,

    Benim bir kaç sorum var. Yeni motorsiklet kullanıcısıyım. 2020 Model R25 kullanıyorum.

    1- Her seviyede vites değiştirirken debriyajı yavaş mı bırakmak gerekiyor?
    2- Bugün vites küçültürken arka teker kaydı ister istemez :S bunu nasıl önleyebilirim?
    3- Viraja girmeden vites küçültmek iyi bir şey midir?

    Şimdilik aklımdakiler bunlar cevap veren herkese teşekkür ederim.



  • Altin elbiseli adam in vites degistirme videolarini izle. Full ekipman kullan zira yakin zamanda asfalt ile yakin temas yasayacaksin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Devri yakalamadan debriyajı bırakırsan tabiki kayar debriyajı bırakırken gaz ver.
  • 1- Ne yavaş ne hızlı biraz gaz verdiğin anda orta şiddette bırakmalısın. Yavaş bırakırsan titrer hızlı bırakırsan (motorun gücüne göre) tepki alırsın. Orta şiddette.

    2- Lastiğin kayma sebebi yüksek hızda dönen lastiğe bir anda küçük vites vermen, hemen asfalta uyum sağlayamaz ve kayar. Islak yollarda kazaya sebep olabilir. Sağ ve sol el kombinasyonun oturunca istemsizce sol ayak küçültür sağ el gaz verir, sol el debriyajı bırakır. Tak diye oturur vitese motor. Zamanla elin alışır..

    3- Viraja girerken tam orta devirde olmalısın. Ne çok büyük ne çok küçük. Kontrol tamamen sende olmalı.

    AEA izle bol bol. Bunlar benim kendi tecrübelerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hapocod

    Altin elbiseli adam in vites degistirme videolarini izle. Full ekipman kullan zira yakin zamanda asfalt ile yakin temas yasayacaksin.
    Çok aydınlatıcıydı. Tebrik ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sikörtıl_

    Devri yakalamadan debriyajı bırakırsan tabiki kayar debriyajı bırakırken gaz ver.
    Onu biraz anladım gibi. Arabadakine benzer ama biraz daha el koordinasyonu lazım heralde. Teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaiserslautern34

    1- Ne yavaş ne hızlı biraz gaz verdiğin anda orta şiddette bırakmalısın. Yavaş bırakırsan titrer hızlı bırakırsan (motorun gücüne göre) tepki alırsın. Orta şiddette.

    2- Lastiğin kayma sebebi yüksek hızda dönen lastiğe bir anda küçük vites vermen, hemen asfalta uyum sağlayamaz ve kayar. Islak yollarda kazaya sebep olabilir. Sağ ve sol el kombinasyonun oturunca istemsizce sol ayak küçültür sağ el gaz verir, sol el debriyajı bırakır. Tak diye oturur vitese motor. Zamanla elin alışır..

    3- Viraja girerken tam orta devirde olmalısın. Ne çok büyük ne çok küçük. Kontrol tamamen sende olmalı.

    AEA izle bol bol. Bunlar benim kendi tecrübelerim.
    Merhaba,

    AEA bütün videolarını neredeyse izledim. "Hayati Bilgiler" adı altındaki videoları da deneyerek yapmaya çalışıyorum zaten fakat bu ara gaz vererek vites küçültmede gazı veriyorum ama heralde belli bir miktar gaz vermem de gerekiyor diye düşnüyorum.

    2. dediğine cevap olarak. Motorun kendisi lastiği yavaşlatmaz mı ?
    3. Bir de viraja girerken belli bir gazla gireceğiz onu anladım fakat virajda diyelim ki 3. vitesde iken 2. geçip orta şiddette gidiyorum ? makul mü ? Vites sayıları sadece kurgusal olarak canlansın diye verdim. Yanlış bir şey demedim umarım.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: InvictusPrimo

    Merhaba,

    AEA bütün videolarını neredeyse izledim. "Hayati Bilgiler" adı altındaki videoları da deneyerek yapmaya çalışıyorum zaten fakat bu ara gaz vererek vites küçültmede gazı veriyorum ama heralde belli bir miktar gaz vermem de gerekiyor diye düşnüyorum.

    2. dediğine cevap olarak. Motorun kendisi lastiği yavaşlatmaz mı ?
    3. Bir de viraja girerken belli bir gazla gireceğiz onu anladım fakat virajda diyelim ki 3. vitesde iken 2. geçip orta şiddette gidiyorum ? makul mü ? Vites sayıları sadece kurgusal olarak canlansın diye verdim. Yanlış bir şey demedim umarım.

    Alıntıları Göster
    Yavaşlatır tabiki ama birden bırakırsan deviri almak için yine 1 saniyede olsa kayar.
    Gaz verme muhabbetini kavraman gerekiyor Allah korusun hayati önem taşıyor.

    3. Yanlışın dibi. Sert virajda vites değiştirilmez. Hayatına sebep olur. Virajı geçene kadar sabit viteste gitmelisin. Boşta veya debriyaj sıkılı şekilde geçmemelisin. Eğer çok devrin yükseldiyse yavaşla. Düştüyse yavaşça gaz aç. R25 skalasında güçlü motordur. Sert yağmurlar geçiriyoruz dikkatli sürün. Tekerinize taş değmesin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sorularınızdan yola çıkarak öncelikle eğitim almanızı ve full ekipman gezmenizi öneriyorum. Hele ki yeni başlamışsınız, hataların en sık yapıldığı neyin ne olduğunu tam anlayamadığımız dönem.

    2- Çok yüksek devirde vites küçültürsen motor bu devri yakalayamadığı için arka teker kitler, o yüzden çok yüksek devirde vites düşürmeyin normal devirlerde düşürün ve ufak bi ara gaz yardımı ile vites düşürürseniz öne arkaya yığılma olmaz vites çok daha geçer ve konforlu bir geçiş sağlamış olursunuz.

    3- Duruma göre değişir. Eğer devriniz iyi ise gerek yok fakat çok düşük bir devirle giriyor iseniz düşürüp girmeniz daha yararlı olacaktır çünkü çok düşük devirlerde motor çekişten düşüyor ister istemez tam tepki veremiyor. Bu durumunda virajda yaşanmasını istemezsiniz. (Ek not: virajdayken vites asla ama asla düşürülmez)




  • Baya güzel ve tecrübe içeren cevaplar gelmiş gerçekten. Teşekkür ederim arkadaşlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaiserslautern34

    Yavaşlatır tabiki ama birden bırakırsan deviri almak için yine 1 saniyede olsa kayar.
    Gaz verme muhabbetini kavraman gerekiyor Allah korusun hayati önem taşıyor.

    3. Yanlışın dibi. Sert virajda vites değiştirilmez. Hayatına sebep olur. Virajı geçene kadar sabit viteste gitmelisin. Boşta veya debriyaj sıkılı şekilde geçmemelisin. Eğer çok devrin yükseldiyse yavaşla. Düştüyse yavaşça gaz aç. R25 skalasında güçlü motordur. Sert yağmurlar geçiriyoruz dikkatli sürün. Tekerinize taş değmesin.

    Alıntıları Göster
    "Viraja iken vites değiştirilmez" olayını biliyorum kesinlikle katılıyorum. Bu konuya dikkat ediyorum. Sadece arka tekerin kitlenme ve kayma olayını anlamamıştım. Saolun aydınlatıcı oldu.

    Ara gaz vererek vites küçültmeye çalışıyorum ama galiba el ayarım daha oturmadı. Teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emr0n

    Sorularınızdan yola çıkarak öncelikle eğitim almanızı ve full ekipman gezmenizi öneriyorum. Hele ki yeni başlamışsınız, hataların en sık yapıldığı neyin ne olduğunu tam anlayamadığımız dönem.

    2- Çok yüksek devirde vites küçültürsen motor bu devri yakalayamadığı için arka teker kitler, o yüzden çok yüksek devirde vites düşürmeyin normal devirlerde düşürün ve ufak bi ara gaz yardımı ile vites düşürürseniz öne arkaya yığılma olmaz vites çok daha geçer ve konforlu bir geçiş sağlamış olursunuz.

    3- Duruma göre değişir. Eğer devriniz iyi ise gerek yok fakat çok düşük bir devirle giriyor iseniz düşürüp girmeniz daha yararlı olacaktır çünkü çok düşük devirlerde motor çekişten düşüyor ister istemez tam tepki veremiyor. Bu durumunda virajda yaşanmasını istemezsiniz. (Ek not: virajdayken vites asla ama asla düşürülmez)
    Anladım. Teşekkür ederim işte arabada keskin dönüşlerde vites 1 ya da 2 geçer muhabbetine ben de heralde ani küçültüyorum motorda vitesi heralde. Daha dikkatli olmam lazım. Teşekkür ederim.




  • leidenfrost L kullanıcısına yanıt
    Evet ben şahsen mutlu oluyorum bilgi sahibi olmak için böyle soran insanları görünce. En azından hata payını indiriyoruz her konuda.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.