Şimdi Ara

bir mucizenin hikayesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
1.753
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 238 bin kilometrede satın aldığım 4 X 4 dört ileri tork konvertörlü aracın geçmişini bilmediğim için alır almaz şanzıman yağını değiştirdim
    internet forumlarında şanzıman içindeki yağın bir seferde tam değişmediğini eski yağın kaldığını tam değişim için belirli aralıklarla yeniden şanzıman yağı değişimi tavsiye ediyorlardı
    zaten işçiliği de ucuz olduğu için her değişimde bu ürünü alıp on iki bin kilometrede toplam 4 defa şanzıman yağını değiştirdim
    bir mucizenin hikayesi

    yağ değişimleri sonrası vites geçişlerindeki silkelemeler azalıyordu

    son değişimi eylül ayı başında yaptım ve aynı yağa bu defa ustalar yapma dedikleri halde modacar ın bor içerikli otomatik şanzıman katkısını da ekledim
    ancak şanzıman yağ değişimi sonrası henüz 1.000 km olmamışken dur kalk trafikte ilerlerken aşağıdaki videonun 4. saniyesindeki şiddetli vuruntuyu ilk defa yaşadım



    araç sanki alttan ağır bir cisme çarpmış gibi vuruntu yaptı
    iki gün sonra bu vuruntu tekrar edince aşağıdaki ürünü 65 liraya sipariş geçtim ve şanzımana kendim ekledim
    bir mucizenin hikayesi

    ben etkisini hemen göstermesini beklemiyordum ama daha ilk kilometrelerde bile bu aracı aldığımdan beri hiç kaybolmayan vites geçişlerindeki silkelemeler tamamen ortadan kayboldu henüz şehiriçinde 40 km kullandım ancak etkisini hemen göstermesi gerçek anlamda bir mucize

    hatta araç vites düşürürken yığılma yapardı artık o sorun da kalmadı
    beni binlerce liralık şanzıman masrafından kurtardı







  • valla adaş seni tanımasam "liqui moly"nin reklamını yapıyorsun diyecemde, sen bi malı övüyorsan ya faydasını görmüşsündür yada ucuzdur.
    hemen sipariş veriyorum

    aldığın yerlerin linklerini de verde kazık yemeyelim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: babatolia

    valla adaş seni tanımasam "liqui moly"nin reklamını yapıyorsun diyecemde, sen bi malı övüyorsan ya faydasını görmüşsündür yada ucuzdur.
    hemen sipariş veriyorum

    aldığın yerlerin linklerini de verde kazık yemeyelim
    www.hepsiburada.com
    Liqui Moly Atf Additive Atf Katkısı Fiyatı - Taksit Seçenekleri
    https://www.hepsiburada.com/liqui-moly-atf-additive-atf-katkisi-p-OTGOLDL5135841


    www.hepsiburada.com
    Liqui Moly Otomatik Şanzıman Yağı Atf Iıı 1 Lt Fiyatı
    https://www.hepsiburada.com/liqui-moly-otomatik-sanziman-yagi-atf-iii-1-lt-p-OTBBGLDLM9521




  • Reklamları dinlediniz, şimdi haberler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atf sıvısını denemedim ama atf additive katkısını denedim. Aracım Clio 2 1.6 RTE otomatik 8 sübap LPG li ve o dönem 200 bin km de idi. Motul, mobil, jeep markasının usa atf si olmak üzere çok farklı atf ler denedim.

    Sorunlarım şunlar idi ve zaman içinde son halleri şunlar oldu
    1. Araç motor ısındıktan ve bir süre dur kalk yaşadıktan sonra kırmızı ışık beklerken ayak frende iken küt diye vuruyordu
    2. Araç şanzıman arıza ikaz lambası yakıyordu ve viteslerde sabit kitleme olmuyordu, adeta cvt benzeri boşa devir çeviriyordu
    3. Arıza lambası stop etmediğim müddetçe açık kalıyor ve sorun devam ediyordu
    4. Araç kolay hızlı ani ve sınırı biraz aşar şekilde hararet eğilimi gösteriyordu
    5. Vites 3 e bir türlü geçmiyordu 4500 devir çevirmezsen sürekli 2.de kalıyordu
    6. Vites 2 den 3 e ilk geçtiğinde kayma yapıyordu yani devir artarken hız artmıyordu
    Neredeyse bir otomatik şanzımanda görülebilecek bütün sıkıntılar vardı.

    Uygulamalar ve sonuçları
    1. Konya'da yapma uyarılarına rağmen şanzıman indirttim. Soğutucu büyütüldü. Bununla birlikte kırmızıda beklerken küt diye vurma neredeyse tamamen kayboldu
    2. Soğutucu ve antifiriz sıvı değişimi+radyatör temizliği sonrasında ani hararet veya sınırı aşma tamamen bitti,
    3. Aracın yağ değiştirme servis kılavuzunu temin ettim ve harfiyen o işlemleri uyguladım. Araçtan abartmıyorum 12-15 litre civarında atf sıvısı boşalttım. Yine talimatlara uygun olarak taşırma seviyesine kadar 3-4 litre mobil sarı atf koydum. Özellikle normal devirlerde üst viteslere geçmeye ve yavaşlarken boşa salmayıp viteste tutmaya başladı.
    4. Selenoid valfleri değiştirttim, bu işlem belki gereksiz masraf oldu, zira vites geçişlerindeki sarsıntı vuruntu kaybolmadı. (Selenoid valfler obd ile kalibrasyon yapılmalı imiş, usta bunu gereksiz prosedür olarak nitelendirdi ama maalesef yeni valfler tanıtılmadığı için eskisi gibi çalıştı etkisini göremedim.
    5. Şanzıman yağı fazla iken devir çevirince arka camına bile şanzıman atf si fışkırıyordu, atf uygun ölçülerde koymak bu açıdan da süper oldu.
    6. Liqui moly atf additive koydum daha pürüzsüz çalışmasına rağmen olumlu net bir etki yaşamadım. (2 farklı sefer 2 farklı atf ile uyguladım. Birinde mevcut mobil ile ötekinde motul ile)
    7. Aracın gaz pedalını bırakınca devir düşürmesin in şanzıman fren bantları sebebi ile olduğunu düşünüyorum. Kesin diyemem. Piyasada en yaygın tam otomatik arızası bu. Araç gazdan ayak çekince manuel gibi devir düşürerek yavaşlaması gerekirken vites boşta gibi rölamtiye düşer. Buna sıyırma falan diyorlar sliping gibi bir tabiri var gavurcada.
    8. Denemedim ama şanzıman basınç kaptörünün de sıkıntılarda sorumlu olduğunu düşünüyorum.

    Şimdi vw bora 1.9 TDI otomatik vites araç aldım. Vuruntu yok ama zaman zaman kaçırma veya sıyırma var. Viteslerde salma var. Yeni olduğunu varsayalım o halde ilk yapılması gereken doğru atf yi doğru miktarda doğru uygulama ile değiştirmek olmalıdır. Üstüne bir de würth veya liqui moly atf iyileştirici eklenirse sonuç tatmin edici olabilir.

    Bu arada şanzıman atf sini en doğru şekilde şahsımın (memur) değiştirmesi övünülecek bir durum olmayıp sanayici ustalar adına utanç verici bir durumdur. (İşini düzgün yapanları tenzih ederim ama bana denk gelmiyorlar kolay kolay)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.