Şimdi Ara

Bir mühendislik harikası olan dünyanın en büyük yelkenli gemisi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
1
Favori
2.719
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bir mühendislik harikası olan dünyanın en büyük yelkenli gemisi
    1883 ile 1977 yılları arasında Paris - İstanbul arasında sefer yapan lüks odaklı Şark Ekspresi ya da orijinal adıyla Orient Express, tarihin en önemli güzergahlarından birisiydi. Bu trenin vagonlarında tarihi olaylara tanık edilirken yolcuları ise genellikle üst sınıfta yer alıyordu. Şimdi bu efsane isim yeniden diriltiliyor ancak bu sefer raylar için değil, engin denizler için. Fransız Chantiers de l'Atlantique geliştirilen Orient Express Silenseas, dünyanın en büyük yelkenli gemisi olarak karşımıza çıkmaya hazırlanıyor.



    Dünyanın en büyüğü



    Her bir yolculukta, şık salonlarda yazarlar, sanatçılar ve entelektüellerle yapılan sohbetler, zarif dekorasyon ve kusursuz hizmet standartları, Orient Express'in ayrılmaz bir parçası olmuştu. Şimdi bu deneyim, denizlere taşınıyor. 220 metre uzunluğundaki, 25 metre genişliğindeki ve 26.600 tonajlı dünyanın en büyük yelkenli gemisi olan Orient Express Silenseas, misafirlerinde eşsiz bir deneyim vadediyor.



    Yalnızca 130 şanslı yolcu, 170 kişilik mürettebatın hizmet verdiği, Maxime D’Angeac imzası taşıyan iç mekanlar ve Chantiers de l'Atlantique tarafından inşa edilen bu benzersiz gemide, unutulmaz bir seyahat deneyimi yaşayacak. Lüks ve devasa olmasının yanı sıra Silenseas, üç sert yelken ve hibrit bir tahrik sistemiyle donatılmış bir mühendislik harikası.



    Geleceğe hazır



    Bir mühendislik harikası olan dünyanın en büyük yelkenli gemisi
    30 metrelik direklerin üzerinde yer alan her biri 1.500 metrekarelik sert yelkenler, geminin performansını optimize eden SolidSail teknolojisi ile destekleniyor. Bu teknoloji, geminin fosil yakıt tüketimini önemli ölçüde azaltarak, daha çevre dostu bir seyahat deneyimi sunuyor. Aktarılanlara göre bu büyük yelkenler uygun koşullarda ihtiyaç duyulan tahrik gücünün yüzde 100’ünü karşılayabilecek. Akordeon tarzında açılıp kapanan yelkenler 10 dakikada işlevsel hale gelebiliyor. Bu yelkenlerin platform başına yılda 1.000 ton yakıt tasarrufu sağlayacağı belirtiliyor. Bu arada gemide LNG (sıvılaştırılmış doğal gaz) ile çalışan motor da gelecekte yeşil hidrojen kullanımı için yeniden yapılandırılabilecek şekilde tasarlanıyor.



    Ayrıca Bkz.Bu yelkenli "hibrit" kargo gemisi emisyonları yüzde 80 azaltıyor



    Gemi içinde yer alan iki yüzme havuzu, spa merkezi, meditasyon seansları, tiyatro gösterileri, speakeasy bar ve iki restoran, misafirlere her anın tadını çıkarmaları için sayısız seçenek sunmak için hazırda bekleyecek. Ayrıca, gemi boyunca düzenlenen karaya çıkış turları ile misafirler, kültürel açıdan zengin destinasyonları keşfetme fırsatı sunulacak.



    Orient Express Silenseas’in Nisan 2024'teki ilk çelik kesiminin ardından, Ocak 2025'te omurga yerleştirilmesi, Haziran 2025'te denize indirilmesi ve Aralık 2025'te deniz denemelerinin tamamlanması planlanıyor. Bu tarihler doğrultusunda, Silenseas’ın Mart 2026'da ilk yolcularını ağırlaması hedefleniyor.




    Kaynak:https://www.forbes.com/sites/katturner/2024/06/28/orient-express-silenseas-corinthian-elevates-the-golden-age-of-travel/







  • Deniz üstünde gördüğüm en estetik şey 🤩

  • şunu koycan sea of thieves e içine de 10 player coop oynayabilecen keyif

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • İstanbul’a gelince gidip görebileceğimiz bir gemi olacak olması ayrı güzel.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bir gemi için 1000ton hiç bir şey. Bir de yılda. Bir yanlış vardır o hesapta, galon falandır belki. O bile az aslında

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • termometre T kullanıcısına yanıt
    Yelken başına 1.000 ton söylüyor firma. Çok teknik detay vermemişler.

  • hiç dizel yakmadan binlerce kilometre gidebilir,sadece elektrik üretimi için dizel yakacaklar.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • En büyüğümüş, Great Eastern buna güldü

  • Güzel gemi yapamıyorlar artık, hepsinin yanları apartman blokları gibi ve geminin geri kalanından kopuk. Sanki bilgisayarda yan görüntüye geçince başkası tasarlamış gibi. Planlarken bütün hacmi hayal edemiyorlar sanki.


    Teknoloji mühendislik harikası, evet, ama yanlarını müteahitlere vemişler.

  • Yelkenler estetik görünüm, romantizm vs amaçlı gibi duruyor. Yok gerektiğinde işlevsel hale gelecek laflarının ardında asıl işi yine motorlar görecek. Keşke tamamen rüzgarla hareket edecek gerçek yelkenli olsaydı.

  • por favor kullanıcısına yanıt

    yelkenler göstermelik değil rüzgar kesilince durmamak için LNG motor kullanmışlar asıl motor yedek güç...

  • Gerçek yelkenli olsa motor kullanılmazdı.

  • por favor kullanıcısına yanıt

    gerçek yelkenli... rüzgar 7/24 kesintisiz esmiyor ki... günlerce esmediği oluyor... durup beklesinler mi?... yelkenli yatlara bak motor var yedekte duruyor...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-29720FFA4

    gerçek yelkenli... rüzgar 7/24 kesintisiz esmiyor ki... günlerce esmediği oluyor... durup beklesinler mi?... yelkenli yatlara bak motor var yedekte duruyor...

    Eskiden rüzgar esmediğinde motorun icat edilmesini değil tekrar rüzgar esmesini beklemislerdir. Yelkenli romantizmi yapılacaksa motorsuz yaparsın ve gerçek yelkenli deneyimi yaşarsın. Veya çakma hibrit yelkenli yaptık dersin.
    Bu tercih meselesi.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Harika şık görünüyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.