Şimdi Ara

'Bir seneyi geçen internet aboneliklerinde cayma bedeli yansıtılamaz'

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
100
Cevap
9
Favori
9.960
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
69 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 'Bir seneyi geçen internet aboneliklerinde cayma bedeli yansıtılamaz'



    İnternet aboneliklerinde cayma bedeli hakkında yeni bir mahkeme kararı ortaya çıktı. Emsal teşkil eden karara göre aboneler 24 aylık taahhütlerde bir sene dolduktan sonra cayma bedeli ödemeden sözleşmeyi feshedebilecek. Muş'ta bir vatandaşımız 24 aylık taahhüt süresi dolmadan 1 yıl 3 ay 13 gün sonra ev interneti aboneliğini iptal etti. İnternet Servis Sağlayıcısı (İSS), kullanılan süre boyunca yararlanılan indirim bedellerinin toplamı olarak 709 TL cayma bedeli çıkardı. Abone, bu bedeli ödedi ve önce Tüketici Hakem Heyetine sonra da mahkemeye başvurarak cayma bedelinin iadesi yönünde karar ulaştı.



    Özet



    Söz konusu olayı özetleyecek olursak bir internet abonesi 24 aylık taahhüt süresi dolmadan internet aboneliğini iptal etti. Son faturaya 709 TL’lik cayma bedeli yansıtıldı. Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurarak ücretin iptalini talep etti. Tüketici Hakem Heyeti, bu talebi reddetti ve firmayı haklı buldu. Abone, olayı mahkemeye taşıdı ve mahkeme tüketiciyi haklı bularak, “Süresi bir yıldan daha uzun taahhütlü sözleşmeden davacının (tüketici) herhangi bir sebep göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman fesih hakkına sahiptir” değerlendirmesi yaptı. Yani 12 aydan uzun taahhütlerde kullanım süresi 12 ayı aşmışsa herhangi bir cayma bedeli ödemeden sözleşmeyi feshedebilirsiniz. 



    Detay



    Yaşanan olayı yukarıda özetledik ancak benzer durum başınıza gelebilir veya abonelikten caymayı düşünüyor olabilirsiniz. Hatta cayma bedeli ödemiş olabilirsiniz. Siz de bu kararı örnek göstererek olayı mahkemeye taşıyabilir ve cayma bedelinin iptali veya iadesi yönünde karara ulaşabilirsiniz. Hakkını mahkemede aramak isteyenler için örnek kararı detaylı şekilde anlatıyoruz.



    'Bir seneyi geçen internet aboneliklerinde cayma bedeli yansıtılamaz'



    Dava dosyasına göre İ. A., adlı vatandaş 26 Temmuz 2018’de 24 ay taahhütlü olarak internet bağlattı. Ancak, internete bağlanmasında ve hızında sıkıntı yaşadı. Sorununa çözüm bulunamayan İ. A. 24 aylık taahhüt süresinin bitme tarihi olan 26 Temmuz 2020’yi beklemeden internet aboneliğini iptal etti. İ.A., 1 yıl 3 ay 13 gün kullandığı interneti 8 Ekim 2019’da kapattırdı. Abonelik iptalinin ardından 25 Aralık 2019’da cep telefonuna gelen mesajda kendisine 709 TL borç çıkarıldığını öğrenen İ.A., Muş İl Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurdu. İ.A., taahhüt süresi bitmediği gerekçesiyle çıkarılan borcun iptalini istedi. Hakem Heyeti, 17 Haziran 2020’de İ.A.’nın, başvurusunun reddine karar verdi. Hakem heyetinden sonuç alamayan İ.A., hukuk savaşına devam etti. Hakem heyetinin ret kararına 6 Temmuz 2020’de mahkemede itiraz etti. İ.A., Muş İl Tüketici Hakem Heyeti’nin inceleme ve araştırma yapmadan usul ve yasalara aykırı şekilde başvurusunu reddettiğini savunarak, kararın kaldırılmasını ve kesilen 709 TL cezanın iptalini istedi.



    Ayrıca Bkz.Bakan Yardımcısı Sayan, 5G için tarih verdi



    İ.A’nın davasına Tüketici Mahkemesi sıfatıyla Muş 1. Asliye Hukuk Mahkemesi baktı. Davalı şirketin avukatı mahkemeye sunduğu cevap dilekçesinde, davanın haksız ve hukuka aykırı olduğunu, davacının bağlantı hızında sorun yaşadığını belirttiğini ancak arıza kaydı bırakmadığını, salt davacının beyanlarıyla “Hizmetin ayıplı kabul edilmesinin” mümkün olmadığını savundu. Dilekçede, internet şirketinin sorumluluğunun internet erişimi hizmeti sinyalinin davacının abone olduğu adrese ulaşmasını sağlamakla sınırlı olduğu, bina içi dağıtım şebekesi, modem, bina ankastresi ve kişisel bilgisayarlara ait arızaların davacının sorumluluğunda olduğu belirtildi. Dilekçede, davacının taahhüt süresi sona ermeden aboneliğini sonlandırarak, taahhütnameye aykırı hareket ettiği, taahhüt süresi sona ermeden gerçekleştirilen abonelik iptali nedeniyle davacının 2019/11 dönemine ait faturasına kampanya kapsamında almış olduğu “indirim bedellerinin toplamının” yansıtıldığı öne sürüldü. Haksız ve yasaya aykırı olarak açılan davanın reddi istendi.



    Mahkeme, 24 Şubat’ta, İ. A.’nın internet şirketi aleyhine açtığı davayı haklı görerek, kabul etti. Muş İl Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı’nın kararı iptal edildi. Mahkeme, 24 aylık taahhüde uyulmayarak, abonelik iptal edildiği gerekçesiyle son faturaya yansıtılan 709 liranın da davalı şirketten tahsil edilerek, davacı tüketiciye iadesine de karar verdi.




    Kaynak:https://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/taahhut-bitmeden-abonelik-iptaline-ceza-kesilemez-41915064







  • Takılan isimlerin bi önemi yok, bu işlemin genel adı Cayma Bedeli'dir.

    Siz kanuna "İndirim Bedeli, Cihaz Bedeli" gibi şeyler eklerseniz yarın öbür gün Zırt Bedeli diye karşınıza çıkarlar.

    Siz istediğiniz kadar adını değiştirin,

    Yapılan sözleşmeden bir taraf ayrılıyorsa bunun adı caymaktır ve çıkacak her bedelde cayma bedelidir.

    Cihaz Bedeli ayrı bir konu ama cihazı da artık kullanmayacağınız için cihaz kullanım bedelinin cayma bedeli çıkıyorsa o da bu konuya dahildir. Siz cihazı teslim etmezseniz o cayma bedeli değil direkt cihaz bedeli olarak size yansır.

    Kanunlar nettir, firmaların ne isim uydurduğunun önemi yok. Çocuk oyunu değil bu işler sadece insanlar uğraşmıyor, uğraşsalar herkes hakkını alır.

    Operatörler o bedele "cayma bedeli" demiyor ki zaten. "Sağlanan indirim bedeli" diyorlar. Örneğin internetin ücreti 300TL. Diyor ki ben 250TL indirim yaptım, 50TL ye faydalandırdım. Hatta fiyatı 500TL olan modemi de bedava verdim. İptal edince de bu "indirim bedeli" tutarını istiyor geri, sözleşmeyi süresi dolmadan iptal ettin ver bana "cayma bedeli" demiyor yani. Aradaki farkı istiyor.

    Eğer kanuni bir düzenleme yapılacak ise, "cayma bedeli" maddesinin yanına "sağlanan indirim,cihaz bedeli" vb. tarzı maddeler de eklenmeli ki açık bir kapı kalmasın bu hususta suistimale açık.

    Essas superonline'nın cihaz bedeli saçmalığını durdursunlar. 8 sene olmuş abonelik açalı eğer kapatırsam benden hala modem tv kutusu vs geri istiyor. L.n zaten cihaz kullanım bedeli ödedik ayda 5 lira 10 lira iki yıl nasıl geri istiyorlar utanmazlar. 8 senede modem tv kutusu vs sağ kalır mı. Çok saçma işler. 800 liralık model seçiyorsun kullanım bedeli 800 lira ödüyorsun sonra kapatırken tekrar 800 lira yada modemi istiyorsun. Utanmaz arsızlar.
    Cayma bedeli kalktı diye Türk telekoma güvenip taahhüt vermeyin. diyelim pakete 150 lira veriyorsunuz sözleşmede indirimsiz fiyatı 300 400 lira belirliyorlar. kullandığınız ay kadar indirim bedelini talep ediyorlar. Aslında cayma bedelini farklı bir isimle almış oluyorlar. Tüketici hakem heyeti firmadan taraf zaten. en iyisi taahhütsüz firmalardan hizmet almak. kafanız rahat olur istediğiniz zaman kapatırsınız yada geçiş yapabilirsiniz.
  • Taahhütü 12+12 yapıyorlar zaten

  • Yani tüketici hakem heyeti bir halta yaramıyor ve halen daha tüketici hakem heyeti diye bir oluşum gereksiz çıkar sağlama kurumu olarak varlığını sürdürüyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • basit bir hak arama mücadelesinin 1-2 yıl sürmesi kadar saçma bir şey yok.

  • bir dava açmanın bedeli ne kadar !?

    birde davayı kaybedince karşı tarafın avukat ücretinide işin içine kat !



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ProjectMan -- 12 Ekim 2021; 16:34:10 >
  • Tamamda biz neden hala bu süreçle uğraşıyoruz. Memur ordusu ne işe yarıyor?!

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • gerekçeli karar nerede !?

  • ProjectMan kullanıcısına yanıt
    Tüketici üst mahkemesine başvurmak içinde 250 tl gibi bir para alıyorlar önceden 50 tl veriyorduk.Sen kaybedersen avukat parası vs para ödemiyorsun devlet sana avukatta veriyor.Eğer kazanırsan devlet karşı taraftan bütün masrafları alıyor.Yani değişmemişse böyleydi önceden.

  • Operatörler o bedele "cayma bedeli" demiyor ki zaten. "Sağlanan indirim bedeli" diyorlar. Örneğin internetin ücreti 300TL. Diyor ki ben 250TL indirim yaptım, 50TL ye faydalandırdım. Hatta fiyatı 500TL olan modemi de bedava verdim. İptal edince de bu "indirim bedeli" tutarını istiyor geri, sözleşmeyi süresi dolmadan iptal ettin ver bana "cayma bedeli" demiyor yani. Aradaki farkı istiyor.

    Eğer kanuni bir düzenleme yapılacak ise, "cayma bedeli" maddesinin yanına "sağlanan indirim,cihaz bedeli" vb. tarzı maddeler de eklenmeli ki açık bir kapı kalmasın bu hususta suistimale açık.

  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt
    Hocam kanunda o tarz tüm tutarlar cayma bedeli adı altında toplanıyor zaten. Operatörün ne dediğinin bi önemi yok. Bu haberde de cayma bedeli dediğimiz tutar firma tarafından kullanıcıya "sağlanan indirim bedeli" olarak mesaj atılmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi theJuDGe_41 -- 12 Ekim 2021; 17:30:37 >
  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt
    Takılan isimlerin bi önemi yok, bu işlemin genel adı Cayma Bedeli'dir.

    Siz kanuna "İndirim Bedeli, Cihaz Bedeli" gibi şeyler eklerseniz yarın öbür gün Zırt Bedeli diye karşınıza çıkarlar.

    Siz istediğiniz kadar adını değiştirin,

    Yapılan sözleşmeden bir taraf ayrılıyorsa bunun adı caymaktır ve çıkacak her bedelde cayma bedelidir.

    Cihaz Bedeli ayrı bir konu ama cihazı da artık kullanmayacağınız için cihaz kullanım bedelinin cayma bedeli çıkıyorsa o da bu konuya dahildir. Siz cihazı teslim etmezseniz o cayma bedeli değil direkt cihaz bedeli olarak size yansır.

    Kanunlar nettir, firmaların ne isim uydurduğunun önemi yok. Çocuk oyunu değil bu işler sadece insanlar uğraşmıyor, uğraşsalar herkes hakkını alır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iDoctor -- 12 Ekim 2021; 17:33:7 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • theJuDGe_41 kullanıcısına yanıt

    Özellikle sağlanan cihazların bedeli isteniyor hocam. Mesela modem 100TL bile etmeyecek bir modem ama sözleşmede 1000TL yazabiliyorlar. İptal edilince de ben sana modemimi vermiştim ver modem ücretini deniyor. Bu durumda da bilir kişi tespiti ile cihazın gerçek fiyatının tespit edilmesi gerekir ama ben cihazı bu fiyattan aldım ilgili firmadan üstüne de şu kadar kar ekledim,amortisman ekledim (kiralık ise veya iptalde geri alınan bir cihaz ise) diye argüman sunabilirler bu kez de. Yani kanunlar net olsa da sürünceme mevzusunu firmalar çok yapıyor, konu uzadıkça uzuyor. İsimleri de bahsettiğiniz gibi değiştirip değiştirip tekrar sözleşmelere ekliyorlar.

  • iDoctor kullanıcısına yanıt

    Özellikle kiralanan modemlerde veya iptalde iade edilecek modemlerle ilgili maddeler çok abartılı hocam. Modem 100TL etmeyen bir cihaz ama bakıyorsun sözleşmeye 1000TL demiş. Bu hususlarda mahkeme bilir kişi tayin edip modemin piyasa fiyatını öğrenebilir ama firma bu kez de ben şu fiyata aldım, kar ekledim üstüne de amortisman bedeli koydum deyip konudan sıyrılabiliyor. Hukuk sitelerinde bunlarla ilgili çok içerik var. Haliyle konu sürüncemede kalıyor ve davalar senelerce uzayıp gidiyor.

  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt
    Cihaz bedeli hakkında bilgim yok. Orada süreç daha farklı işliyor.

  • theJuDGe_41 kullanıcısına yanıt

    Superbox cihazı için sözleşmede yazılan ücreti görseniz hocam dudağınız uçuklar. Halbuki cihazın o bedeli ettiği falan yok. 'Bir seneyi geçen internet aboneliklerinde cayma bedeli yansıtılamaz' 

  • Essas superonline'nın cihaz bedeli saçmalığını durdursunlar. 8 sene olmuş abonelik açalı eğer kapatırsam benden hala modem tv kutusu vs geri istiyor. L.n zaten cihaz kullanım bedeli ödedik ayda 5 lira 10 lira iki yıl nasıl geri istiyorlar utanmazlar. 8 senede modem tv kutusu vs sağ kalır mı. Çok saçma işler. 800 liralık model seçiyorsun kullanım bedeli 800 lira ödüyorsun sonra kapatırken tekrar 800 lira yada modemi istiyorsun. Utanmaz arsızlar.

  • StrayAngel kullanıcısına yanıt
    Maalesef bazan anlamsız kararlar çıkıyor, Vodafon tarafından hesabıma eklenen mobil ödeme 40 TL için başvurdum ve haksız bulundum. İşin garip tarafı o parayla kimden ne aldığımı hala bilmiyorum, hiç kimse açıklama yapmadı. 2. si kulaklık taktığım için arızalanan kulaklık girişi içinde aynı şekilde sonuç çıkmıştı, bu arada ikiside aynı hakem heyeti.

  • TheNewAtilla kullanıcısına yanıt
    İşim gereği memurlarla aynı ortamda bulunuyorum, %90 ı sahibinden veya haber sitelerinde gezip boş muhabbet yapıyor

  • ccguven kullanıcısına yanıt
    süperonline a bir kere bulaşanın şâkülü kayıyor, bende zamanıda öyle bir hata yapmıştım internetimi kapattırana kadar 6 ay uğraşmıştım; başıma gelenleri anlatmıyorum az çok sizde bunlarla muhatap olup anlamışsınızdır...

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.