2006 model bir 307 Sw'ye sevdalandım fakat kredim çıkmadığı için 1993 model bir 605 svi aldım.
1 nolu ustam arabanın motoru sağlam kayışları yeni değişmiş dediği için aldım.
2 gün sonra hidrolik direksiyon hortumu patladı. 1 nolu ustam uzmanlık alanıma girmiyor dedi 2 nolu ustam gittim. O tamir etti ve aks körüklerinin patlak olduğunu söyledi.
Aks körüğünün ne olduğu öğrendikten sonra bugün tamir ettiriyim diye 2 nolu ustanın yolunu tuttum. O yoğun olduğu için 3 nolu ön düzenci ustaya gönderdi. 3 nolu usta aşağıdaki parçaların değişmesi gerektiğini söyledi.
1- Sol rot mili-35 TL 2- 4 adet iç dış aks körüğü-100 TL 3- Sağ taraf arka z rotu- 65 TL
2 nolu usta bu parçaları alırsam 100 TL işçilik ile parçaları takacağını söyledi.
Sonra vaktim var servise götüreyim dedim arabayı. Servis arabayı iyice kontrol etti. Servisin bu gece kabuslar görmemi sağlayacak değişmesi gereken parça listesi aşağıdadır. Servis şanzıman yağı kaçakları altında 450 TL işçilik alacak. PAzartesi günü de kampanya başlıyormuş ama inse inse 2000TL'ye insin o da ağır geldi.
1- Aks körükleri dış, 100 TL 2- Motor alt kulağı, 550 TL 3- Sağ aks rulmanı, 50 TL 4- Orta aks yüzüğü, 30 TL 5- Ekzos arka sistemi, 350 TL 6- Ön iki amortisör, 650 TL 7- Şanzıman yağı kaçakları, 450 TL
Şimdi anlamadığım noktalar şunlar.
1- Daha önce gösterdiğim 1 nolu usta motor ustası olduğundan körükleri ve rotu anlamamış olabilir fakat şanzıman yağ kaçağını nasıl fark etmemiş olabilir. 2- 2 ve 3 nolu ustalar ekzos, amortisör ve motor kulağından anlamıyormu? 3- 1 nolu usta Peugeot 206, 307 parçaları birbirine uyar ben uygun fiyata bu parçaları bulurum diyor doğru mu? 4- Servis bana olmayacak parçaları değiştirerek kazık mı atmaya çalışıyor. Öyleyse aks körükleri, rulman ve aks yüzüğü fiyatları neden piyasa ile aynı. Bu arada arabanın ön kaput amotisörleri de değişmeli dışarıda 50 TL serviste 52 TL imiş.
Usta yorumları:
1. usta
Araba iyi durumda direksiyonu bir ön düzenciye göster engebelerde ses yapıyor dedikten sonra bu masraflar çıktı. Kayışlar yeni değişmiş sorunsuz kullanırsın yalnız enjektörde tıkanma var gibi biraz sana borlu katkı verelim. 60 lt benzine kat kullan.
Hakkaten sanki motorda enjektörlerde bundan olumlu etkilendi gibi geliyor. Artık koku çıkmıyor arabada.
2. usta
KAyışlardan birini gösteriyor şu biraz eski ve gevşek, ayrıca triger kayışı biraz sıkı gibi o yüzden motor ses yapıyor gibi. Aks rulmanı değiştirmeye getirdiğinde hallederiz diyor.
3. usta
Ön tekerlerin değişmesi iyi olur arkalar idare eder.
Servis
Yakıtı veren bilmemneyin üzeri krom kaplanmıştır arabayı getirdiğinde onu da aradan çıkarırız. Aks körükleri, şanzıman yağı ve amortisörler acil. Diğerleri de acil ama bunlar daha acil. Ayrıca sunroof motoru ve kayışı için 1600 TL tamiri için 400 TL istediler. Bunun dışında motor karteri muhafazı 130 tL falan tutarmış. Bir de aracın saati ve yakıt tüketimini gösteren saat de çalışmıyor ona da 1000 TL dediler. Onu internetten almayı düşünüyorum. Yurt dışında satıyorlarmış. Ayrıca şanzıman inerse ne masraf çıkar bilmeyiz diyorlar.
Pazartesi günü arabayı 4. bir ustaya götürecem ama sıkıldım sürekli ustalarda gezmekten. Servise taksitle yaptırim kurtulayım diyorum ama 2500 TL ediyor şimdiden. Uygun olsun diye 11 bine aldık arabayı satsan hemen satılmaz bir de masraf edip satsan iyice zarar. Tamir ettirip 5 yıl kullanayım diyorum ama Allah bilir başka neresinden hasar çıkacak.
Bunu 10bine satıp üstüne yok ama hadi diyelim 3 bin koydun 13 bine bunun konforunda kalitesinde arabayı nereden bulacan.
Araba deri koltuk, dijital klimalı, kemikli araba. Çalışmıyor ama sunroof var. İşin kötüsü arabaya alışmaya başladım. 600 km olmuş aldığımdan beri gezdiğim. Haftada normalde 100 kullanıyorum ama bayramda biraz gezdik. Onun dışında çoğu sanayicilere gitmekten ilçe ilçe gezmekten oluşmuş kilometre.
Sanayide ve araba konusunda tecrübeli arkadaşlar beni yönlendirin. Sizce ne yapayım nasıl yapayım. Pazartesi 2. çocuğum dünyaya gelecek. Masraflar çok. Getz vardı borç kapatmak için sattık. Hem 1 çocukla anca yetiyordu 2 çocukla yetmez sedan veya SW bakayım dedim. Bu sefer kredi onaylanmadı.
Artık doğan gibi birşey alırım derken bu arabayı görünce piyango çıkmış gibi sevindim. Fakat mevcut durumda ne yapacağıma karar vermem gerekiyor. En ufak bir fikrinize muhtacım. Lütfen yorumlarınızı esirgemeyin.
hangi şehirdesin üstadım
Mersindeyim üstat. Motor kulağı motru tutan ve vibrasyonu önleyen bir parça imiş. Kopması durumunda motorun yatması yada tıkırdaması gibi sesler geliyormuş ama bende bunlar olmuyor. Amortisörler bitik diyorlar ama tümseklerden geçerken öyle çok bir darbe hissetmiyorum hatta Getz e göre çok daha iyi durumda gibime geliyor. Ayrıca bu araç muayeneden ben almadan 1 hafta toplamda 3 hafta önce geçti. Yani bu arabaın donanımlarına bakmışlardır diye tahmin ediyorum. Neden bu kadar masraf çıkardı anlamadım. Şikayette mi bulunsam arabayı nasıl muayene ediyorsunuz diye. Şu an biraz daha sakin düşününce aks körükleri, rotları ve amortisörleri yaptırayım diyorum.
Saygılar
üstadım sağlambi özel servis bul dediğin rakam yetkili servis için normal ama yetkili servisler her zaman abartı pahalıdır dışarda tahminim yüzde otuzuna yaptırırsın
dün arabanın vites kutusu düştü. Tam hanım ve çocuğu hastaneye götürürken.
3. vitesle arabayı hastaneye götürdüm. Ardından hemen sanayi yolunu tuttum. 4. ustaya durumu özetledim.
Usta aşağıdaki parçaları değiştirecek. Parçaların siparişini verdik.
İç dış aks körüğü Rot mili ve z rotu Eksoz Ön amortisörler Kısa vites çubuğu
Şanzıman yağı kaçağının çok az olduğunu sıfır arabada bile bu kadar kaçak olur önemli değil diye yorumladılar.
Motor kulağına ise henüz bakammaış usta.
Tam yazacaktim ki 4. Usta demis... Arkadas 2005 stilo sanzuman keceleri serviste 0 landi gecen yag degisimi icin lifte kalktiginda gene az sayilmayacak kadar sizinti vardi... Yetkili servis n eksikse degistirelim der bu biraz ticari kaygi biraz da yetkili serviste olmasi gereken oldugu icindir. En guzeli pug ve citroenci ozel bir servis bulup sadece arac icin hayati parcalari degistrin derim 93 aracin varsin on takimi lakirdasin ki bn hic bir zaman motor kulagi kopmadan degistirmem...
Şu an araç 4 4lük oldu. Bütün sorunlar ortadan giderildi ama 1000 TL kadar para harcadım. Şanzımana dokunmadım amortisör, aks körükleri, rot ve eksoz değişti. Ama soğudum bu arabadan artık ya. Ne zaman süper oldu desem bir tarafı patlak veriyor. Satacam sanırsam.
Arabayı adam ettikten sonra satıp başkasına mı sefasını sürdüreceksiniz? Bence araca en azından 2-3 ay vakit verin. Zaten satan sizin yaptığınız 1000TL'lik masrafı yapmaktan kaçmıştır. 2. elde araç satanların samimiyetsizlikleri yüzünden hayatını kaybedenler bile olduğuna eminim. Ben de 2-3 ay önce aracımı sattım, satmadan yaklaşık 1500-2000 TL masraf yaptım arabaya, öyle satmak ahlaki gelmedi açıkçası.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme