Şimdi Ara

Bisiklet Restorasyonu & Komple Boya

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
1
Favori
3.460
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Normalde sadece otomobillerle ilgili projeler yapıyorum aslında. Geçenlerde büyük keyif aldığım bir iş yaptım ve sizlerle paylaşmak istedim.

    Çok sevdiğim bir aile dostumuz bisikletini boyamak istediğini söyledi. Ben de kendisine yardımcı olmak istediğimi belirterek bisikleti tıpkı bir otomobil gibi detaylı olarak, en kaliteli malzemelerle boya fırınında boyamayı teklif ettim.

    Boya işleminin başından sonuna Glasürit ürünleri kullandık. Bisiklet boyadan arındırıldı. Macun gerektiren bozuk yerlere polyester macunu uygulandı. Sonrasında astar uygulaması yapıldı. Astardan 2 gün sonra boya işlemi yapıldı. Boyadan 3 gün sonra Meguiar's 205 ile cila yaparak projeyi tamamladık.

    Renk olarak 1974 model Porsche 914'ün orjinal renklerinden olan "Olympic Blue" rengini tercih ettik.

    Buyrun fotoğraflar:

     Bisiklet Restorasyonu & Komple Boya Bisiklet Restorasyonu & Komple Boya Bisiklet Restorasyonu & Komple Boya Bisiklet Restorasyonu & Komple Boya Bisiklet Restorasyonu & Komple Boya







  • Güzel iş çıkarmışsın tebrikler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fastcare kullanıcısına yanıt
    Benim sağlam bisiklete bile yaptırasım geldi valla
  • İyi iş tebrikler. Bu arada hocam anladığım kadarıyla siz bu işlerin bayağı içindesiniz. Benim bisikletime boya şart oldu artık. Bu işlerden de pek anladığım söylenemez. Bunu birine yaptırsam ortalama ne kadar masraf çıkar? Kazık yemeyeyim de



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ChiefOfficer -- 19 Ekim 2015; 22:38:38 >
  • Bu işlem biraz abartılı oldu :) Glasürit boya konusunda en iyi ve en pahalı marka. Malzemeler yaklaşık 150 tl civari tutuyor. Boya fırını ve işçilik derken toplamda 250 tl yi buluyor. Fırınsız ve astar uygulaması olmadan Opak renk olsa tahminen 200e çıkabilir. Fırınsız olarak yerli boya ile boyansa 150 civarına çıkabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tebrikler hocam bisikletlede uğraşmana çok sevindim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Masallah cok emek sarfetmissin.kendisi , kadro yada ekipmanlari oto sanayide boyatmak,ustalari ikna etmek zor is.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bisikletin son hali nasıl? Lastikler vs takıldı mı?
  • Bisiklet aynı durumda duruyor. İstanbul'a yolladık sahibine. Beklemedeyim sizin gibi :)
  • Alüminyum şaseye de fırın boya uygulanabiliyor mu?
  • Odysseus348 O kullanıcısına yanıt
    Tabiki. Uygun astar kullanıldıktan sonra tüm işlemler aynı şekilde oluyor.
  • Hocam çok güzel olmuş tebrik ederim. Bende mimari restorasyon bölümünde okumaktayım sizde böyle bir işle mi ilgilisiniz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkürler :) Klasik otomobil restorasyonu üzerine çalışıyorum ben.
  • fastcare kullanıcısına yanıt
    Merhaba. Bisiklet çalışmanızı takdir ettim ve klasik araç restorasyonundan bahsedince ilgimi çekti. :)

    Konu dışı olacak ama, Mercedes w123 (veya w115) kasalar için güzel bir yenileme en az ne kadara mal olur bilginiz varsa dinlemek isterim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • talbotlago kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim :)

    Açıkçası bu tarz bir fiyatlandırma yapmak düşündüğünüz otomobili görüp ekspertiz yapmadan mümkün değil. Kişisel tecrübelerime dayanarak bu tarz bir proje için kenarda köşede minimum 20.000 TL ayırmanızı tavsiye ederim. Çok kötü durumda olmayan bir otomobil 20.000 TL'ye restore edilebilirken, aynı otomobili 50.000 TL harcayarak fabrika kalitesinde 3 yıl kaporta - boya garantili olarakta restore ettirebilirsiniz.
    Şu an 123 coupe 280 CE Mercedes restore ediyoruz. Fotoğraflarını Facebook sayfamızın fotoğraf albümleri içerisinde görebilirsiniz:
    Otomobil Restorasyonfacebook
    Otomobil Restorasyon
    https://www.facebook.com/otomobilrestorasyon




  • fastcare kullanıcısına yanıt
    Ben eski araçlara biraz yabancı olduğum için çekiniyorum.
    Yaklaşık 5 yıl önce nette satılık bir 230ce vardı. Ama otomatik şanzımanında bir arıza olduğu yazılmıştı. 14500 tl den başladı fiyatı bir kaç indirim sonrasında 7800 tl gibi müthiş düşük bir rakama inmişti ama cesaret edip almamıştım. Hala çok pişmanım. Şimdi istesem de ce versiyonunu bulamam, hem de o fiyata. :(

    Bu arada restore ettiğiniz 280ce oldukça harap durumdaymış. Neredeyse sıfırdan inşa ediyorsunuz.
    (Eskiden beri hep otomobil yapma isteğim olmuştur, kimbilir belki bir gün ulaşırım bu isteğime. Hatta elektrikli bir model bile olur)
    :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi talbotlago -- 17 Aralık 2015; 19:38:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • talbotlago kullanıcısına yanıt
    Böyle bir hayaliniz varsa mutlaka bir kenarından başlayın. Bu işler gün geçtikçe daha zor ve ulaşılmaz hale geliyor malesef.
    280 CE şaseler bile çürük çıktı. Olabilecek en zor projeyi yaşıyoruz sanırım :)
  • fastcare kullanıcısına yanıt
    TV'de yabancı restorasyon programları var. Kimi en ince detayına kadar restore ediyor, kimi araç yürüsün yeter diyor. Severek takip ediyorum.
    Bazen ben de, tamamen sıfırdan bir tasarım yapsak nasıl olur diye soruyorum kendime. Yalnız kanunlar ve bürokrasi baya zorluyor sanırım. Aklımda hep bu düşünceler dolaşıp duruyor ama cesaret edip girmedim bu işlere. Belki bir gün olur. :)
  • talbotlago kullanıcısına yanıt
    Bizde aynı modu yakalamaya çalışıyoruz. Bu akşam 20.15'de youtube kanalımızda canlı yayınımız var. Bekleriz :)




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.