Merhaba, bu konun giriş kısmı farklı başlıklar altında farklı konularda olucaktır. ( Bisikletin durumunu anlamın amacı ile yazılmıştır.) eski bisikletimi tekrardan yollara çıkartmak istiyorum. Bundan 6 sene önce Salcano marka bisikletiminin Tüm vites seti, fren kabloları shimano olarak değiştirildi. Koltuk rahatlığında sele, 2 tane sıfır jant ve lastik takıldı (ebatlarını hatırlamıyorum). Sonrasında ön lastik patlamasından dolayı tamir ettirip bisikleti kenara kaldırdım. Geçen sene tekrardan yola çıkartmak için bisikletçiye götürdüm lastik havasını yağını vs. halledip gittim. Ardından yaklaşık 30KM ilk bir yola çıktım yolun 5-6 km sonra arka lastiği patladı. Eve götürüp bıraktım daha ellemedim bisikleti. Bisiklet ile yokuş çıkarken, kalkarken bisiklet beni yoruyor. Öncesinde farklı bisikletlerimde oldu farklı kullanmış bisikletlerimde oldu böyle hissettirmiyordu. Bisikleti bırakmamdaki nedenlerden biri bu olmuştu. Fazlalık olarak bisiklette hiç bir şey yok. Öncesinde suluk yeri arkaya oturma yeri gibi şeyler yapmıştım. |
Bisikletimin Gereksiz Ağır Olması
-
-
Bisikletin dağ bisikleti mi? Arka en büyük dişli ile ön en küçük dişli üzerindeki dişleri say ona göre yorum yapalım. Lastiklerin kalınsa inceltebilirsin. Ben şehir bisikleti kullanıyorum 38 mm.lik lastik var gayet güzel gidiyor. Dağ bisikleti ise 2.10 -2.25 inç lastik oluyor genelde.
-
Bir bisikletin agirliginin %50'lik kismini kabaca kadro, diger kismini da parcalar olusturur. Kadroda cok degisiklik olmayacagi icin uzerindeki parcalarda hafifletilmeye calisilir. Ornegin, pedallar ve ayna kollar ortalama 2 kg civarinda gelir. Karbon fiber malzemeden olursa yari yariya hafifler.
Ote yandan bisiklet, kullanim amaci dogrultusunda kullanilmalidir. Dag bisikleti, asfaltta insani yorar. Cunku, kullanim amaci bu degildir. Dag bisikleti ise yapilacak cok sey yok. Biraz daha kilo verip, sehir tur veya yol bisikletine yonelmek gerekir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
arkadaşlar fiziksel aktivite yapıyoruz yorgunluk elbet olacak. kiloya bu kadar takılmaya gerek yok diye düşünüyorum. kondisyon ve bisiklete alışmak önemli. sele ve gidon ayarlarının düzgün olması da insanı epey rahatlatıyor. yokuş için dişli oranları çok önemli. arka dişli ne kadar büyük olursa ön ne kadar küçük olursa yokuş o kadar rahat olur. düşük hızda çıkmaya izin verir dizler de rahat eder. lastik patlamasına gelince sadece dış lastikler değiştiyse iç lastikler mahvolmuştur uzun süre durunca.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X