Şimdi Ara

BİZİM VOLVOLARIMIZ (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
340
Cevap
6
Favori
46.822
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dire depeche
    volvonun bu kasasının 2004 modelleri gerçekten çok güzel.ama bir detay tasarımı çok kötü etkilemiş bence.farların önündeki silecekler olmasa çok daha mükemmel olabilirdi.böyle bişeyi niye koymuşlar hayret doğrusu.sonradan çıkartılma durumu varmı acaba?yada çıkarttıran varsa görüşlerini merak ediyorum.


    İsveç'de 1970li yıllardan beri far yıkama sisteminin olması yasa gereği zorunlu. Diğer markalar diğer ülkelere sattıkları modellerde silecek kullanmazken Volvo her ülkeye modellerini silecekli satıverdi. S40 I de 1995'den beri üretildiği için silecekli. Fakat, daha sonra püskürtme yıkama sistemi çıkınca silecekler de tarihe karıştı. Ancak tasarımı 95'den kalma olan S40 I'de 2004 model de olsa varlığını sürdürdü.




  •  BİZİM VOLVOLARIMIZ



     BİZİM VOLVOLARIMIZ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abdsanli -- 4 Ekim 2008; 11:56:24 >
  • teşekkürler dostum. kolay gelsin
  •  BİZİM VOLVOLARIMIZ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abdsanli -- 4 Ekim 2008; 12:03:11 >
  •  BİZİM VOLVOLARIMIZ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abdsanli -- 4 Ekim 2008; 12:08:26 >
  • sevgili dostum teşekkürler.
    bu plaka yaklaşık 5 senedir falan bende. daha önce 2 bmw değiştirdi. s60 ın 2004 modeli vardı bende ona takmıştım. şimdi de bunda. Yani plaka bizle özdeşleşti artık. Bizim bunu alış sebebimiz "abd" manası "kul" demek olduğu içindir. başkaca bir sebebi yoktur. herkese kolaylıklar diliyorum.
  • bazı fotolar neden gözükmüyor acaba sorun bizde mi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sympatique

    Roadevil'in koyduğu fotoğraflarda 1,6D motora ait güç dağılım grafiğini gördükten sonra bu 1,6D motorun pek verimli olmadığını düşünmeye başladım. Max. torkunu 1750 gibi bir devirde veriyor ve sabit olarak hiç götüremeden bu devirden sonra birden düşmeye başlıyor. Dizel araçlarda en önemli hususun Tork olduğunu düşünürsek bu iyi değil... Dizel araçta üretilen max tork belirli devir aralığında sabit kalmalıdır ki yakıt ekonomisi ve çekiş gücü sağlasın.. Bahsettiğim çekiş gücü kalkış anında değil araç hareket halinde iken meydana gelen ara hızlanmadır yanlış anlaşılmasın. Örneğin ; Arabayla 3. viteste 2000 devirde giderken hızlanmak gerektiğinde araç pek canlı olmayacaktır. Hatta devir arttıkça hızlanma isteğinin azaldığını bile dikkat edenler konuya az çok hakim olanlar anlayabilir. Yakıt tüketimi ise araç 1800-2000 devir aralığında kullanıldığı zaman kabul edilen seviyelerde olur..2000 devir üzerindeki kullanımlar yakıt tüketimini arttıracaktır.Volvo'da kullanılan bu motorun Ford'a ait olduğunu biliyordum ama bu kadar da kötü bir grafik beklemiyordum... Örnek olarak başka bir dizel araca ait Bg ve Tork grafiğini eklemek istiyorum.Eklediğim grafik Volvo 1,6D motor ile aynı güce sahip 80kW (109Bg) 270Nm tork üretebilen dizel motora aittir ve yine eklediğim bu grafik ne demek istediğim hakkında bilgi verecektir.Dikkat ederseniz aşağıdaki grafikte Max tork (270Nm) 1600 devirde başlamakta ve neredeyse 2500 devire kadar sabit kalarak devam etmektedir. Bu durumda araç bu devir aralığında min. yakıt tüketimi ve max. güce sahip olacak demektir. Ama Volvo'daki bu motor için min. yakıt tüketimi ve max. güce sahip olduğu devir 1750.. Bu çok kötü değer.Motor max torku üretmekte hem geç kalıyor hemde ürettiği gücü sabit tutamıyor..Bu nedenle Volvo 1,6D kullanıcılarına önerim yakıt tüketimlerinin düşük olmasını istiyorlarsa vites değişimlerini yol durumuna göre 2500 deviri geçmeden gerçekleştirsinler ve aracı ortalama 1800-2000 devir aralığına denk gelecek şekilde kullanmaya dikkat etsinler. Şehir içi tüketim değerlerinin bile değişeceğine iddiaya girerim..Dizel araç max. torkun üretildiği devirin altında kalmamak kaydı ile ne kadar düşük devirde kullanılırsa yakıtı o kadar iyi yakar ve o kadar ekonomi sağlar ideal olanı max. torkun üretildiği devirin 100-200 devir üzerinde kalmaktır.Vites değişimlerinde motor devri düşeceğinden dikkat edilmesi gereken yine max. tork devirinin altında kalmamak olmalıdır..Bu benim fikrim değil tamamen mazot dediğimiz yakıt türünün kimyasal yapısı ve dizel motorların karakteristik özellikleri ile alakalı bir durumdur...

     BİZİM VOLVOLARIMIZ


    Yukarıda yazdıklarımdan sonra söylediklerimin aksini iddia edecek ve etmeyi düşünecek sevgili üyeler ; Konuya son derece hakim senelerdir motorlar üzerine teknik eğitimler almış çeşitli tecrübelerde bulunmuş otomotiv sektörünün içinden biri olarak teknik bilgimi sizlerle paylaştım. Bu nedenle ukala tavırlar içerisine girmemenizi özellikle rica ediyorum.Aklınıza takılan yada doğru olmadığına inandığınız bir şey var ise sorun seve seve cevaplamaya hazırım ... Kazasız günler



    söylediklerinde kesin olarak haklısın fakat grafiğini verdiğin motor bu zayıflığı ortaya koymak için uygun değil.

    çünkü bu motorda tabiri caizse hayat 3750 devirde bitiyor 3750 devirden sonra ne kadar gaza basılırsa basılsın hiçbir hızlanma sağlamak mümkün değil, bu sebeple son hızdan feragat etmemek için ya vites dişlileri çok daha büyük yapılmak zorunda kalınacak ve aracın tüm hızlanma değerleri düşüp motor anlamsızlaşacak ya da 7 ileri dişliye sahip bir vites kutusu kullanılacak,manuel için bunun da pratikte kullanılması mümkün olmadığına göre (gerçi 6 ileri çok yaygınlaştı ama vites sayısı arttıkça şehiriçi kullanımın zorlaştığı da bir gerçek) otomatik bir kutu gerekecek dolayısı ile de maliyet çok artacak.

    psa-ford üretimi motorun en büyük artısı diğer dizellerde görülen belirli bir devirden sonra gücün adeta yok olması durumunu yaşamaması, motor 4500 devirde dahi 100 hp civarı tork üretebiliyor bu da hem kullanımını kolay ve keyifli hale getiriyor, hem de 6. ve 7 vitesleri gereksiz kılıyor.

    laguna 3 te kullanılan 1.5 dci motor çok daha iyi bir örnek bana göre, çünkü hem güç bandı ford daki gibi geniş hem de maksimum tork yine 240 nm olmakla beraber çok daha uzun bir devir aralığında üretilmeye devam ediyor, zaten bunun sonucunda da tüketimi fordun motorundan daha düşük.

     BİZİM VOLVOLARIMIZ




  • s60 r sahibi olan yok mu ya hastayım o arabaya
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ROADEVIL

    s40 classiclerin 1.9 turbo dizelleri var ama ülkemizde satılmadı sanırım.
    Türkiyede sadece benzinli 1.6, 1.8, 2.0T ve T4 ler satıldı diye biliyorum.
    Hesheit üstad daha fazla bilgiye sahip olabilir.
    ama aşağıya İngilterede satılan S40 FazII lerin tüm versiyonlarının teknik verilerinin olduğu linki ekliyorum.
    http://www.volvoclub.org.uk/tech/S40_August_2002.pdf


    classic adı altında geçen makyajlı kasada, t4 mevcut deil, 1.6 , 1.8, 2.0 ve 2.0t(165hp ye çıkarıldı) , diye biliyorum




  • 2008 S40 1.6D

     BİZİM VOLVOLARIMIZ
  • oha VOLVO FOR LIFE
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sympatique

    Roadevil'in koyduğu fotoğraflarda 1,6D motora ait güç dağılım grafiğini gördükten sonra bu 1,6D motorun pek verimli olmadığını düşünmeye başladım. Max. torkunu 1750 gibi bir devirde veriyor ve sabit olarak hiç götüremeden bu devirden sonra birden düşmeye başlıyor. Dizel araçlarda en önemli hususun Tork olduğunu düşünürsek bu iyi değil... Dizel araçta üretilen max tork belirli devir aralığında sabit kalmalıdır ki yakıt ekonomisi ve çekiş gücü sağlasın.. Bahsettiğim çekiş gücü kalkış anında değil araç hareket halinde iken meydana gelen ara hızlanmadır yanlış anlaşılmasın. Örneğin ; Arabayla 3. viteste 2000 devirde giderken hızlanmak gerektiğinde araç pek canlı olmayacaktır. Hatta devir arttıkça hızlanma isteğinin azaldığını bile dikkat edenler konuya az çok hakim olanlar anlayabilir. Yakıt tüketimi ise araç 1800-2000 devir aralığında kullanıldığı zaman kabul edilen seviyelerde olur..2000 devir üzerindeki kullanımlar yakıt tüketimini arttıracaktır.Volvo'da kullanılan bu motorun Ford'a ait olduğunu biliyordum ama bu kadar da kötü bir grafik beklemiyordum... Örnek olarak başka bir dizel araca ait Bg ve Tork grafiğini eklemek istiyorum.Eklediğim grafik Volvo 1,6D motor ile aynı güce sahip 80kW (109Bg) 270Nm tork üretebilen dizel motora aittir ve yine eklediğim bu grafik ne demek istediğim hakkında bilgi verecektir.Dikkat ederseniz aşağıdaki grafikte Max tork (270Nm) 1600 devirde başlamakta ve neredeyse 2500 devire kadar sabit kalarak devam etmektedir. Bu durumda araç bu devir aralığında min. yakıt tüketimi ve max. güce sahip olacak demektir. Ama Volvo'daki bu motor için min. yakıt tüketimi ve max. güce sahip olduğu devir 1750.. Bu çok kötü değer.Motor max torku üretmekte hem geç kalıyor hemde ürettiği gücü sabit tutamıyor..Bu nedenle Volvo 1,6D kullanıcılarına önerim yakıt tüketimlerinin düşük olmasını istiyorlarsa vites değişimlerini yol durumuna göre 2500 deviri geçmeden gerçekleştirsinler ve aracı ortalama 1800-2000 devir aralığına denk gelecek şekilde kullanmaya dikkat etsinler. Şehir içi tüketim değerlerinin bile değişeceğine iddiaya girerim..Dizel araç max. torkun üretildiği devirin altında kalmamak kaydı ile ne kadar düşük devirde kullanılırsa yakıtı o kadar iyi yakar ve o kadar ekonomi sağlar ideal olanı max. torkun üretildiği devirin 100-200 devir üzerinde kalmaktır.Vites değişimlerinde motor devri düşeceğinden dikkat edilmesi gereken yine max. tork devirinin altında kalmamak olmalıdır..Bu benim fikrim değil tamamen mazot dediğimiz yakıt türünün kimyasal yapısı ve dizel motorların karakteristik özellikleri ile alakalı bir durumdur...


    Yukarıda yazdıklarımdan sonra söylediklerimin aksini iddia edecek ve etmeyi düşünecek sevgili üyeler ; Konuya son derece hakim senelerdir motorlar üzerine teknik eğitimler almış çeşitli tecrübelerde bulunmuş otomotiv sektörünün içinden biri olarak teknik bilgimi sizlerle paylaştım. Bu nedenle ukala tavırlar içerisine girmemenizi özellikle rica ediyorum.Aklınıza takılan yada doğru olmadığına inandığınız bir şey var ise sorun seve seve cevaplamaya hazırım ... Kazasız günler



    yıllarca eğitim almışsın ama boşa almışsın...

    1.karşılaştırdığı motorun hacmi ne?1.9 tdı eski passatlarda 109hp 1.6tdci focusta 109hp...beygire bakarak bu karşılaştırma yapılamaz

    2.senin koyduğun motor 1000 devirde 23hp, 2000 devirde 75hp,3000devirde 102hp ,4000devirde tekrar 75hp verir.....

    1.6d ise 1000 devirde 20hp, 2000 devirde 70hp,3000 devirde 95hp,4000devirde 109hp, 4500 devirde 102hp verir


    yani bu motorlar aynı tipte araçlara konulursa 1.6d daha performanslı olur.

    1.6d motorunu beğenmeyebilirsin fakat şu tablodaki motora 1.6d den iyi diyemezsin.

    ayrıca unutmadan ford,citroen,pug,volvoda kullanılan bu motor en az yakan motorların en başında geliyorr.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rocky_m5 -- 17 Aralık 2008; 15:01:52 >




  • dikkat ederseniz 1.6d 1250-3750 devir aralıklarında 200 ün altına düşmüyor. (yani megane,astra,corolla gibi rakiplerinin max torku kadar)

    tamam diğer motorda aynı devirler içerisinde 200 ün altına düşmüyor.hatta üstünlükte sağlıyor fakat 3750 den sonra güç bir anda kesiliyor.4000 devirde verdiği tork sadece 120nm.......1.6d ise bu devirde 109 hp sini verirken aynı zamanda 190 nm tork veriyor.diğer motorun olmayan 4500 devrinde ise 1.6d 160 nm tork veriyor.karşılaştırma yapacaksanız bunlarıda hesaba katın

    1.6d..............................xmotor
    1000:125nm...........................160nm
    1500:225nm...........................270nm
    2000:235nm(260)...................270nm
    2500:230nm(250)....................270nm
    3000:220nm(240)....................240nm
    3500:210nm(220)....................210nm
    4000:190nm...........................120nm
    4500:160nm...........................

    overboost (*) !!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rocky_m5 -- 17 Aralık 2008; 15:06:42 >




  • Volvo'ya özel antipatisi olanların araçlarımızı sergilediğimiz bu konuda ne işi var anlamadım ama başlığımızı Volvo sahiplerine hatırlatmak istedim.
  • Her nekadar yurtdışında olduğum için artık kullanamasamda 1999 Ekim ayından beri çok keyifli kullandım, şu anda İstanbul'da kapalı garajda bekliyor. Türkiye'ye ne zaman döneceğim de belli olmadığı için ilgilenen arkadaşlar olursa piyasa fiyatından satabilirim.

    özelliklerini de yazayım..

    2000 model 2.0T mauıel vites.
    205/55/15 orjinal jantlar ile kış lastikleri
    205/45/17 ( 215/40/17 de olabiliyor, hatta daha iyi duruyor) BBS RX jantlar ile (foto da görülen)
    volvo road holding kit (alçaltılmış suspensiyon ve daha kalın viraj çubuğu)
    Ramus cat-back egsoz
    kilometre 200000 civarında, kazası yok.

     BİZİM VOLVOLARIMIZ


     BİZİM VOLVOLARIMIZ




  • 98 model s40 2.0 aracımı 97 s70 t5 le degiğtirdim...şimdi gerçekten volvoya biniyorum.eklersen sevinirim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aragon_06
    98 model s40 2.0 aracımı 97 s70 t5 le degiğtirdim...şimdi gerçekten volvoya biniyorum.eklersen sevinirim.


    Bir atasözümüz var: eskiye rağbet olsa bit pazarına nur yağardı, diye. Diğer markaları bilemem ama söz konusu Volvo olunca bizim atasözü maalesef boş kalıyor. Eski Volvolar yenileriyle kıyaslandığında daha fazla göz dolduruyor.

    S70 ile keyifli sürüşler dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 6 Nisan 2009; 23:06:24 >
  • Arkadaşlar,bendede 2002 senesinde 18 bin km de ikinci el olarak aldığım 2000 model s40 2.0 düz vites vardı.80 bin km(belki 60 bin-- tam hatırlamıyorum) bakımına yetkili serviste 2004 senesinde 2bin tl civarı para verince içime çok oturmuştu.Sonraki bakımı özel serviste yaptırmıştım.2000 model ve öncesinin amortisör üst takozları sorunluymuş zaten bende bu sorundan çok müzdarip olmuştum."Lok lok" sesi duymaktan ve değiştirmekten bıkmıştım.Arabamı 96 bin km civarındayken Ankara-Volan dan doğru satmıştım.Geçen Ankaraya gittiğimde arabamı optimum alışveriş merkezi civarında gördüm.İçim çok değişik oldu,plakası aynıydı,biraz kovaladım korna falan çaldım içindekiler tabiki anlamadı.Şimdilerde beni S60 sevdası sardı.Niyetim biraz daha beklemek yeni s60 çıktığı zaman uygun fiyatlı bir s60 düşürmek.İnşaallah kısmet olur bende aranıza tekrar katılırım




  • Bir kaç fotoğrafta benden olsun...

     BİZİM VOLVOLARIMIZ


     BİZİM VOLVOLARIMIZ


     BİZİM VOLVOLARIMIZ


     BİZİM VOLVOLARIMIZ


     BİZİM VOLVOLARIMIZ




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.