< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CheKD -- 11 Şubat 2022; 23:19:50 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CheKD -- 11 Şubat 2022; 23:19:50 > |
Oyunda 5.saatimi devirdim ve şu ana kadar oyunun birkaç kez çökmesi dışında herhangi bir sıkıntı yaşamadım. Oyunu ilk gördüğümde ilgimi çekmesini sağlayan şey tasarımları ve ne kadar hoş olduklarıydı, gerçekten oyunu oynayınca bir kez daha ne kadar güzel tasarımlara sahip olduğuna tanık oldum. Gerek karakter tasarımlarında gerekse de dünya tasarımında inanılmaz bir emek var, her piksel oyun göze hoş gelmez ama bu oyunda tasarımlar o kadar iyi ki oyun çok orijinal ve hoş görünüyor. Hikayesi karmaşık bir oyun, özellikle dili çok edebi ve bazen anlaşılması zor bir hal alıyor. Oyunda Mucize isimli bir lanet tarafından lanetlenen bir yeri kurtarmaya çalışıyoruz ve ana karakterde Mucize'den payına düşeni sessiz kalma lanetiyle almış. Oyundaki her karakterin farklı bir laneti var ve oyunun dünyasında en azından şu ana kadar gördüklerimle söyleyebilirim ki karakterler bu lanetleri kabulleniş ve artık hoş karşılıyorlar. Karakterlerin hikayesini öğrenmek için görevlerini yapmak gerekiyor bu yüzden de bir karakter ile konuştuktan hemen sonra o görevi bitirmekte fayda var zira yukarıda da yazıldığı gibi karakter ölebiliyor. Oyundaki eşyalar Dark Souls'daki gibi çeşitli açıklamalar içeriyor ve karakterlere, Mucize lanetine ve oyunun dünyasına dair çeşitli bilgiler barındırıyorlar.
Harita tasarımı anlamında da oyun başarılı olmuş bence bölgeler birbirlerine güzel bağlanmış, hızlı seyahat olmasa da(Sonradan keşfettim varmış.) bölgeler arasında seyahati kolaylaştıran kestirmeler koyulmuş, bunlar açıldığında bölgeler arası geçiş oldukça kısa sürüyor. Oynanış olarak zor bir yapısı var ve bunu yapımcı özenerek ayarlamış orası çok belli oluyor. Platform ögelerinin ve düşmanların yerleştirildikleri yerler o kadar ince düşünerek ayarlanmış ki genelde tek hatada ölüyorsunuz ve en son oturduğunuz sunağa gidiyorsunuz. Dark Souls'daki gibi düşmanları geçip ilerlemekte pek mümkün değil zira düşmanlar ilerlerken her türlü vuruyor ve bir platform ögesini kaçırırsanız hemen tepenize biniyorlar. Oynanış bu sebeplerden ötürü zor ve bazen sinir bozucu seviyelere ulaşabiliyor. Oyunda iki çeşit toplanabilir var bir tanesi ölen karakterlerin parçaları diğeriyse uçarak taşınan bebekler. Bebeklerin şuana kadar ne işe yaradığını çözemedim fakat ölü karakterlerin parçalarını bir odaya götürüp yerleştiriyorsunuz, hepsini yerleştirdiğimizde bir boss gelme ihtimali muhtemel. Karakter gelişiminde ise kılıcı, karakterin canını, karakterin özel güçlerini ve özel saldırı barını geliştirebiliyoruz. Bunlara ek olarak karakterin belli sayıda kendine yardımcı olan eşyalar kullanabilmesi de mümkün mesela benim kullandığım eşyalardan bir tanesi düşmanın ne kadar canı kaldığını görmemi sağlıyor, normalde bu görünen bir şey değil. Oyundaki ölüm cezalandırması ise Dark Souls vb. oyunlardaki kadar ağır değil, öldüğünüzde oyunda bir nevi suç, günah işlemiş oluyorsunuz ve bu yüzden karakterinizin özel güç kullanımı kısıtlanıyor, ne kadar çok ölürseniz günahınız o kadar birikiyor ve karakterin özel güç kullanım barı o kadar çok daralıyor. Oyunda bu günahlardan kurtulmanın iki yolu var birincisi ve akla ilk gelen öldüğünüz yere gidip karakterin siluetini almak, ikincisi ise haritada bazı noktalarda özel odalar oluyor burada büyük diz üstüne çökmüş bir heykel var, ona gidip Tears of Atonement karşılığında günahlarınızdan kurtulabiliyorsunuz. Oyundaki tecrübe puanı Tears of Atonement olarak geçiyor ve bunlarla karaktere yeni özel güçler alıp, satıcıdan işinize yarayabilecek eşyalar ve görev eşyaları alabiliyorsunuz. Oyunun şuana kadar bıraktığı izlenime dayanarak söyleyebilirim ki oyun özellikle görsel ve tasarım anlamında bu tür içerisindeki oyunlar arasında kendini yukarı çekebilmeyi başarmış, oynanış olarak tür içerisindeki rakiplerinden aşağı kalır yanı pek yok, zaman zaman fazla zorlaşsa da atmosferi ve dünyası oynayanı oyunda tutmayı başarıyor. |
Konudaki rehberi güncelledim. Artık oyuna dair her şey bulunuyor diyebilirim. Sonradan eklenen 3 DLC'nin içerikleri rehberde mevcut değildi, ilgili başlıklara hepsi eklendi. Tövbekar Olan'ın Hikayesi isimli yeni bir bölüm ekledim. Bu bölüm oyunun doğrusal anlatılmayan hikayesini olabildiğince doğrusal anlattığım kısım. Bu kısmı oluştururken True Torment modunu esas aldım çünkü Stir of Dawn DLC'si hikayesi ancak bu mod ile erişilebiliyor. Wounds of Eventide ile gelen gerçek son odaklı oynadım çünkü ikinci oyun bu sonu esas alacak. Anlatım benim kurguladığım ilerleyişe göre ilerliyor yani sizinki farklı olabilir ama ben böyle daha iyi kurgulanabileceğini düşündüğüm için bu şekilde yaptım. Bu kurgudan dolayı bazı karakterlerin hikayesinde detaya girmedim ama çoğunun hikayesi detaylı bir biçimde anlatım içinde mevcut, aynı şekilde boss'ların neredeyse hepsinin hikayesi de anlatım içerisinde mevcut. Diyaloglar, eşya açıklamaları ve arkaplan hikayesi ile harmanlanınca bu şeyler, bu bölüm ortaya çıktı. Hikaye ve Evren bölümünü, bu bölümü eklediğim için Blasphemous Evreni olarak değiştirdim, içerik büyük oranda aynı ama yeni gelen içerikle anlamsız kalan şeyleri çıkardım. Prayer'lar, Rosary Bead'ler, Mea Culpa Kalpleri tablolarını yeniledim, artık hepsi mevcut. Çeşitli bilgiler kısmında True Torment modu, yeni eklenen hızlı seyahat seçeneği, boss rush gibi sonradan eklenen birçok şeyi dahil ettim. Rehber tamamlandı diyebilirim, artık 2023'de çıkacak olan 2.oyunu beklemek kalıyor. |
Uzun bir süredir takipteydim. Özellikle son zamanlarda youtube üzerinden blasphemous hakkındaki her metaryeli hatim ettim sanırım. Developer diary'leri bile kaç kez izledim. Zaten metroidvania aşığıyım. Blasphemous'un tarzına duyurulduğundan beri bayılıyorum. Oyun çıktı, gears 5 i bırakıp blasphemous oynuyorum düşünün.
Çok mu iyi, ya da metroidvania tarzına yepyeni bir soluk mu getirdi tartışılır. Ama işin sanat kısmı bambaşka. Beni çeken de buydu zaten. Sanırım tepki çekmemek için istedikleri hikayeyi evirip çevirip bir şekilde hristiyanlıktan koparmışlar. Hikayede miracle diye bahsedilen varlık tanrının ta kendisi. Konuşabildiğiniz npc ler miracle'dan korkuyor, ama bir yandan da onu seviyor. Miracle, dünyaya acıdan başka bir şey getirmemiş ama bir yandan da iyi olduğunu düşünüyorlar. (bilmem size bir yerlerden tanıdık geliyor mu :) ) Blasphemy sözlük anlamı olarak direk 'küfür' diye geçer. İsmi gibi genel anlamda her noktasında tanrıya ve dine küfür amaçlanmış. İlk boss warden of silent sorrow'un penitant one'dan aldığı ölüm yarası sol göğsünün tam altında. (isa'nın çarmıhta aldığı mızrak yarası konumu ile aynı) Akan kanı penitant one maskesine dolduruyor ve kafasına geçiriyor. Yine en baştaki cutscene'de gördüğümüz kadının suçlarından arınmak için göğsüne isa'nın küçük bir heykelciğini saplaması, o heykelin daha sonra kılıca dönüşüp penitant one'ın kılıcı kadının göğsünden çıkarması... oyun bana dante's inferno'yu özlettirdi. O ekip mesela bunlardan daha cesurdu. Gayet korkusuz bir şekilde dini motifleri kullanmışlardı. Bunlarda daha hard metaryeller var :) ama hep saklı. |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|