Şimdi Ara

blow takmak iyi mi kötümü (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
0
Favori
7.542
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • blow off ayak gazdan kesildiğinde turbonun üflediği havanın turboyla kapanan gaz kelebeği arasına sıkışmasını önleyerek dışarıya tahliye eder ve turbonun aniden frenlenmesini önleyerek turbonun basınçlı hava üflemesinin devamını sağlar hem turbo basıncının oluşASI İÇİN GEREKEN ZAMANI önler hemde turbo pallerinin aşınmasını önler blow off un yaptığı fonksiyonun daha verimli olarak hayata geçirilmesi için ALS sistemi toyota tarafından wrc de kullanılmıştır wrc lerde egzozdan çıkan alevin nedeni als dir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: froster2006

    blow off ayak gazdan kesildiğinde turbonun üflediği havanın turboyla kapanan gaz kelebeği arasına sıkışmasını önleyerek dışarıya tahliye eder ve turbonun aniden frenlenmesini önleyerek turbonun basınçlı hava üflemesinin devamını sağlar hem turbo basıncının oluşASI İÇİN GEREKEN ZAMANI önler hemde turbo pallerinin aşınmasını önler blow off un yaptığı fonksiyonun daha verimli olarak hayata geçirilmesi için ALS sistemi toyota tarafından wrc de kullanılmıştır wrc lerde egzozdan çıkan alevin nedeni als dir.


    senin cevabın bana da en matıklı gelen. çünkü bi egzoz turbosunun en verimli halde çalışması ve basıncı sabit tuta bilmesi için blow off her durumda şart. başta motor devri düştügü zaman emme manifoldunda yükselen basınçdan dolayı turbo yataklarında ve kompresör kısmanda yüksek basınç oluşmakta ve ve malum sonuç. birde blow off un devreye girmesi ile turbo rotorunun devri düşmeyeceginden turbo gecikmesi veya turbo boşlugu denilen olay çok düşük seviyelerde olacaktır.. bu sırda normal bi turbonun devri ortalama 120 000 (yüz yirmi bin) rpm dir.bence turbolu motorlarda bulunması zorunlu olacak bi parcadır.




  • Yahu ne güzel sallıyor herkes bol keseden.

    Blow-Off, ayak gazdan çekildiği sırada emilen ama motora ulaşamayan havanın dışarı atılmasını sağlar. Böylece gaza bir daha basılana kadarki süre zarfında motora yakın yerlerde ısınmış olan hava dışarı atılır. Seste bu sayede çıkar. Ses çıkmak zorunda değildir, o işin artisliğidir, Dump Valve kullanırsanız ses falan çıkmaz, aynı işi de görür.
    (Bu isim ayrımını sadece İngilizler yapıyor aslında. Blow-off sesli,dump sessiz.)

    Blow-Off'un turbo basıncını düşürmemek falan gibi abuk subuk işleri yoktur. Basıncı sabit tutmak öyle çocuk oyuncağı bir iş değil. Bunun için Toyota'nın geliştirdiği ALS isimli bir sistem var, WRC araçlarıdna uygulanıyor. WRC'de adamlar ayaklarını gazdan çektiğinde patır kütür patlamalar olmasının bir sebebi de aslında ALS zatne. Lakin bunu yoldaki arabanızda kullanamazsınız, turbo ömrü çok kısalır, kulak zarınız da zarar görür.

    Blow-Off basınç düşmesini falan engelleyemez kısaca.
    Bir miktar pallere de faydası vardır elbet, ama blow-off u olmayan patlar diye bir şey de yok.




  • 240 Hp Saab Aero kullanıyorum.Aracım Turbo , fabrika gerek duymamış ve koymamış.Sonuçta uçak üreten bir şirkettir Saab.Teknolojik olarak mühendisleri gerek duysalardı mutlaka koyarlardı.Bence gereksizdir.

    2010 Turbo Benzinli ve Dizel araçlarına dahi koymuyorsa bir çok marka mutlaka geçerli bir sebepleri vardır.Bu makineleri ( araçları ) yapanlar profesyonel mühendisler...Tavsiyem , motor ile ilgili fabrikasyon olmayan hiçbir ek ekipmanları kullanmamanızdır.
  • Fabrika diye taktınız gitti ya. bu aleti takıp neden maliyet cıkarsınlar+neden standart bi araba cuf diye bir ses cıkarttırsınlar+turbonun ömrünü uzatarak neden yedek parçadan zarar etsinler. takın takın iyi bişi
  • aracın garantide ise taktırma, garantisi bitmiş ise taktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bziya

    240 Hp Saab Aero kullanıyorum.Aracım Turbo , fabrika gerek duymamış ve koymamış.Sonuçta uçak üreten bir şirkettir Saab.Teknolojik olarak mühendisleri gerek duysalardı mutlaka koyarlardı.Bence gereksizdir.

    2010 Turbo Benzinli ve Dizel araçlarına dahi koymuyorsa bir çok marka mutlaka geçerli bir sebepleri vardır.Bu makineleri ( araçları ) yapanlar profesyonel mühendisler...Tavsiyem , motor ile ilgili fabrikasyon olmayan hiçbir ek ekipmanları kullanmamanızdır.


    aracında Blof off var arkadaşım..senin haberin yok ((:

    Benzin li turbo motor Blow off - Dump Valve siz olmaz. şu an piyasadaki her benzinli turboda dump valve kullanılıyor..Ses çıkmıyor sessiz çalışıyorlar..

    Dizel de zaten bi işe yaramaz..sadece ses için takılır..




  • Gaz kelebeği olmadığı için boşlukta olmaz o nedenle gerek yok.
  • nası gerek yok ??

    o ses bence her dizelden çıkmalı..alışınca onsuz yapamıyorsunuz..
  • bow; turbonun daha kolay tahliye olmasını sağlar ve böylelikle daha hızlı dolmasını sağlar. Dizelde işe yaramaz diye birşey yok, turbolu her araçta işe yarar.
  • dizelde işe yaramaz arkadaşım..

    niye tahliye ediyorsun turboyu ?
  • senin işin chip, benim işim dizel. Yarayıp yaramıyacağını bırakta bileyim. Her vites değiştirdiğinde turbo boşalıp tekrar dolar. Bu doldur-boşaltı daha rahat ve hızlı yapar, daha hızlı toparlar kendini turbo. Burda saniyelerden bahsetmiyorum.. O yüzden işe yarayıp yaramadığını anlamak tabiki dikkat isteyen bir olay.
  • dizel senden cok benim işim aslanım..

    yanlışın var..turbo, blofun dışarıya attığı havayı tekrar doldurana kadar gecikir..

    gel benim 250 hp lik 1.9 tdi da yaşatıyım sana o gecikmeyi....
  • motor gücü herşey demek değildir. Sen 250 lik tdı ın ile yaşamaya devam et. Benimlede öyle aslanlı kedili konuşma.
  • adam terör estiriyo burda sorsan chip uzmanı
  • şu fabrika takardı olayını geçin bir kere, arkadaşında dediği gibi adam neden masraf yapsın, ayrıca bir süre sonra turbo masrafından etsin kendini.

    iyi mi kötü mü konusuna girmiyorum çünkü burda malum bazı kişiler işkembeden sallıyor.

    tek bildiğim şu bazı dizellerde turbo sensörünün arıza yakmasına sebep oluyor. serviste gördüklerim bir adet 307 ve astraydı. ikiside aynı sorundan gelmişti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: djnone

    adam terör estiriyo burda sorsan chip uzmanı



    İyi bırakalım yalan yanlış demeçlerle doldursunlar forumu..

    şu forum verilen 4 senelik emeğin hakkı bu yazdığın demek..

    helal olsun..
  • yanlışım varsa adam gibi yanlışımı düzelt sende. Bana kalkıpta burda kabadayı ağzı ile konuşma. Ağalık taslıycaksan internetten taslama.

    konuya döner isek; dizele faydası yok demişsin. En basitinden bir örnek; bow takılan dizel bir araçta, turbo basıncı hemen 0 a düşmez, geciktirir. Böylelikle turbo dolldur boşalt olayı seri vites değiştirme ile en az seviyede basınç kaybı ile engellenmiş olur. Yarışlardada vites değişimlerinde basınç kaybı zaten en çok şikayetçi olduğumuz konulardan. Bak bunu sende biliyorsun. Ben ne tuningçiyim nede chipçi. Sadece yarışlara kendi aracımı kendim hazırlarım.

    Bowun dizel araçlarda faydalı olduğunu söyleyen sen değil miydin?? Sen mi yanlış söylüyordun o zaman?? Turbo ömrünü uzatıyor diyordun vs vs.. Bak sende mi yanlış şeyler yazmışsın yoksa??

    Adam akıllı konuşalım, seviyeyi düşürmeden..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yunus Kahraman -- 11 Ocak 2010; 15:45:38 >
  • herkese selamlar

    2.el yeni aldığım doblo 1.3 multijet aracıma dump valve yada blow off taktırmak istiyorum.ses olsun yada olmasın sorun değil.
    bana kimse işe yaramıyor yada gerek yok demesin. ne olursa olsun kesinlikle bu parçayı aracıma taktıracağım. çünkü dump valvenin ne olduğunu, internetten ilk defa okuduğum zaman ne kadar mantıklı bir sistem olduğunu anladım. anlamak da zor değil.
    sizlerden isteğim nerde ne kadar tl ye kaliteli bir şey taktırabilirim. bu konuda yardımcı olmanızı bekliyorum.

    benim fikrimi sorarsanız fabrika çıkışı bu parçanın neden takılmadığını arkadaşlar çok mantıklı bir şekilde açıklamışlar sağolsunlar, sonuna kadar katılıyorum.
    turbo benzinli yada dizel aracı olan arkadaşlar mutlaka bu parçayı taktırmalılar.
    yardımlarınız ve önerileriniz için şimdiden teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yunus Kahraman

    yanlışım varsa adam gibi yanlışımı düzelt sende. Bana kalkıpta burda kabadayı ağzı ile konuşma. Ağalık taslıycaksan internetten taslama.

    konuya döner isek; dizele faydası yok demişsin. En basitinden bir örnek; bow takılan dizel bir araçta, turbo basıncı hemen 0 a düşmez, geciktirir. Böylelikle turbo dolldur boşalt olayı seri vites değiştirme ile en az seviyede basınç kaybı ile engellenmiş olur. Yarışlardada vites değişimlerinde basınç kaybı zaten en çok şikayetçi olduğumuz konulardan. Bak bunu sende biliyorsun. Ben ne tuningçiyim nede chipçi. Sadece yarışlara kendi aracımı kendim hazırlarım.

    Bowun dizel araçlarda faydalı olduğunu söyleyen sen değil miydin?? Sen mi yanlış söylüyordun o zaman?? Turbo ömrünü uzatıyor diyordun vs vs.. Bak sende mi yanlış şeyler yazmışsın yoksa??

    Adam akıllı konuşalım, seviyeyi düşürmeden..



    evet bi dönem bende okuduklarımdan anladığım kadarı ile faydası olduğunu düşünüyordum..

    fakat uzunca bir süredir her sorana edene faydası yok , doğru takılırsa zararıda yok , sadece ses diyorum..

    Blow satan ve montajını yapan biri olduğum halde...

    benim arabamda blow açıkken vites arasında o kadar çok hava dışarı atılıyorki turbo, boruları tekrar doldurmak için can sıkıcı bi süre beklemek zorunda bırakıyor..Herhangi bir vitesde ayağımı gazdan çektiğimde blow açıkken basınç sıfırlanıyorken , blow kapalı halde yarım barın altına düşmüyor..Buda gösteriyorki ara hızlanmalarda blow beni yavaşlatıyor..ki ölçtüğüm zamanlarda bunu gösteryior..isterseniz bu durumu videoya çekip burda yayınlarım..

    Blow off veya dump valve ler gaz kelebeği olan motorlar için tasarlanmış olup kelebek kapandığında kelebeğin arkasındaki havanın sıkışıp turboyu yavaşlatmasını engellemek için kullanılır..böylelikle turbo tekrar devirlenmeye başladığında daha yüksek bi devirden işe başlar..Mantık budur..

    E şimdi dizelde kelebek yok..ayağını gazdan çeksende çekmesende her zaman ver her şartda motor turbonun bastığı havayı içine alıyor..

    Doğrumu..?

    E turbo niye yavaşlasın o zaman..




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.