yanlışım varsa adam gibi yanlışımı düzelt sende. Bana kalkıpta burda kabadayı ağzı ile konuşma. Ağalık taslıycaksan internetten taslama.
konuya döner isek; dizele faydası yok demişsin. En basitinden bir örnek; bow takılan dizel bir araçta, turbo basıncı hemen 0 a düşmez, geciktirir. Böylelikle turbo dolldur boşalt olayı seri vites değiştirme ile en az seviyede basınç kaybı ile engellenmiş olur. Yarışlardada vites değişimlerinde basınç kaybı zaten en çok şikayetçi olduğumuz konulardan. Bak bunu sende biliyorsun. Ben ne tuningçiyim nede chipçi. Sadece yarışlara kendi aracımı kendim hazırlarım.
Bowun dizel araçlarda faydalı olduğunu söyleyen sen değil miydin?? Sen mi yanlış söylüyordun o zaman?? Turbo ömrünü uzatıyor diyordun vs vs.. Bak sende mi yanlış şeyler yazmışsın yoksa??
Adam akıllı konuşalım, seviyeyi düşürmeden..
evet bi dönem bende okuduklarımdan anladığım kadarı ile faydası olduğunu düşünüyordum..
fakat uzunca bir süredir her sorana edene faydası yok , doğru takılırsa zararıda yok , sadece ses diyorum..
Blow satan ve montajını yapan biri olduğum halde...
benim arabamda blow açıkken vites arasında o kadar çok hava dışarı atılıyorki turbo, boruları tekrar doldurmak için can sıkıcı bi süre beklemek zorunda bırakıyor..Herhangi bir vitesde ayağımı gazdan çektiğimde blow açıkken basınç sıfırlanıyorken , blow kapalı halde yarım barın altına düşmüyor..Buda gösteriyorki ara hızlanmalarda blow beni yavaşlatıyor..ki ölçtüğüm zamanlarda bunu gösteryior..isterseniz bu durumu videoya çekip burda yayınlarım..
Blow off veya dump valve ler gaz kelebeği olan motorlar için tasarlanmış olup kelebek kapandığında kelebeğin arkasındaki havanın sıkışıp turboyu yavaşlatmasını engellemek için kullanılır..böylelikle turbo tekrar devirlenmeye başladığında daha yüksek bi devirden işe başlar..Mantık budur..
E şimdi dizelde kelebek yok..ayağını gazdan çeksende çekmesende her zaman ver her şartda motor turbonun bastığı havayı içine alıyor..
Doğrumu..?
E turbo niye yavaşlasın o zaman..
isteyince oluyormuş değil mi?? açıklaman için teşekkürler..
Bilmeyipte konuşan ne kadar çok adam var ya, şaşırdım valla :)
Utanmasalar bov yakıt tüketimini azaltmak için kullanılan bir parçadır diyen bile çıkabilirdi
Dizelde faydası yoktur, aksine zararı vardır. Turbo lag'ı arttırır. Tabi bu olayı 1.6 L bir motorun torbosunda anlamak için arabaya çok alışkın olmak gerekir hissetmek zordur, ama daha yüksek basınçlı turbolarda çok bariz hissedilir fark.. Benzinli turbolarda ise olmazsa olmazdır. Zaten araba üreticileri bunun sessiz versiyonu olan dump valve koyuyorlar arabalara.
quote:
blow off motorun nefes almasıdır gaz pedalından aya çekildiği anda çalışır ve motora hava gönderir bu sayede vites değiştirmelerde hız düşmesi önlenmeye çalışılır.motora bu anda benzin gitmediği için bu alet yakıt tasarrufu sağlayabilir ama tam bi fikrim yok hiç kullanamadım ama sensimükemmel oluyo.
quote:
motorun omrunu kısaltır diye biliyorum çünkü blow-off turbo basıncını sürekli yüksek tutuyor yüksek performanslı araçlarda istenilen verim alınan bir yontem senin aracına takman aracına zarar verebilir....
bunlara gülüyorum sadece
en kısa ve öz şekilde turbodaki yüksek basınçlı gereksiz havayı boşaltır.
gereksiz olsa hiç imal edilmez ve kullanılmazdı emin olun
quote:
Orijinalden alıntı: ASİL01
en kısa ve öz şekilde turbodaki yüksek basınçlı gereksiz havayı boşaltır.
gereksiz olsa hiç imal edilmez ve kullanılmazdı emin olun
Dizelde de mi ?
dizeli bilmiyorum malesef
antalyada blow of takan adam gibi işini düzgün yapan bir yer arıyorum varmı bildiğiniz
1.6 hdi Turbo dizel hafif ticari aracımıza taktırmayı düşünüyorum.
Fakat yazılanlar kararsızlıga sevk etti beni
arkadaşımın 307 sine taktırdık 1.4 hdi o araçta gaz kelebeği bulunmaz dediniz ama usta elektronik gaz kelebeği felan demişti..ayrıca taktırdıktan sonra blow off da mekanik olmadığı için geç açılıp geç kapanıyordu bir süre sonra arkadan siyah dumanlar atmaya başladı ve söktürdük şimdi sorunsuz çalışıyor
ole herkes blow off takamaz...
antakya bayim işini görür
quote:
Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk
Hazır bir konu bulmuşken sorayım:
Turbo-dizel bir araca blow-off valve takmanın ne anlamı var?
Lütfen "ayak gazdan çekildiğinde veya debriyaja basıldığında emiş tarafındaki fazla basınçlı havayı dışarı boşaltarak turbo milinin dönmeye devam etmesini sağlıyor, böylece tekrar gaza basıldığında oluşabilecek muhtemel turbo gecikmesinin önüne geçiyor" standart açıklamasını yazmayın, çünkü turbo dizel araçlardan bahsediyorum. Örnek açıklamada bahsedilen etki sadece gaz kelebeği olan turbo benzinli araçlarda gerçekleşebilir. Bilindiği üzere turbo-dizel araçlarda gaz kelebeği bulunmamakta...
adam açıklamasını yapmış hala konuşuyorsunuz. benim megane 2 dede var dı .Hatta bunu istanbulda ilk biz yaptık. Yorumumu sorarsanız gereksiz hatta can sıkıcı . caddede giderken yanınıdan bi subaru geçıyo çoffffff diye ben geçiyorum çiffff diye.turbo basıncını artırmamıza rağmen hiç bir zaman bir benzinli araçtaki sesi yakalamazsınız. marka olarakta HKS den vazgeçmeyin.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme