Şimdi Ara

BMW 1.16i test sürüşü izlenimleri :)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
282
Cevap
7
Favori
50.090
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • BMW 1.16i Urban Line Test Sürüşü izlenimleri

    Arkadaşlar merhaba,


    Bugün Anıl, Janjan, Görkem ve ben yeni 1 serisi ile test sürüşü yapmak için Esenboğa Havaalanı yanındaki Borusan Oto'ya gittik.


    Anıl ve Görkem araçla daha önce test sürüşü yapmış oldukları için aracı önce ben kullandım, peşinden de Janjan.


    Önce 1 serisi için almış olduğum 2 farklı donanım - aksesuar paketiyle birlikte fiyatlardan bahsedeyim:


    Seçtiğim ilk pakette ülkemize standart gelen araçların üzerine Urban Line paketi eklenmiş ve ben bunun üzerine hız sabitleme + sunroof ve birkaç şey daha eklettim:)

     BMW 1.16i test sürüşü izlenimleri :)


    Euro olan fiyatlar en sonunda günlük kurdan hesaplanıp şu hale geldi:

    Elçiye zeval olmaz.

     BMW 1.16i test sürüşü izlenimleri :)


    Bu da Premium paket üzerine hız sabitleme + sunroof + birkaç birşey daha eklenmiş hali:

     BMW 1.16i test sürüşü izlenimleri :)


    Bu da bu donanımdaki aracın fiyatı:

     BMW 1.16i test sürüşü izlenimleri :)



    Test sürüşü öncesi temiz olan aracımız testten sonra bir miktar kirlenmişti, haliyle:

     BMW 1.16i test sürüşü izlenimleri :)

     BMW 1.16i test sürüşü izlenimleri :)


    Lastikler artık bir çok marka için standart ölçü olan 205/55/16.


     BMW 1.16i test sürüşü izlenimleri :)


    Bu da test sürüşü ekibimiz:


     BMW 1.16i test sürüşü izlenimleri :)


    Janjan, Görkem, Anıl.f


    Test sürüşünden sonra başka bir 1 serisi gördüm kenarda muhtemelen yeni sahibini bekleyen.

    Şu araç:


     BMW 1.16i test sürüşü izlenimleri :)


     BMW 1.16i test sürüşü izlenimleri :)


     BMW 1.16i test sürüşü izlenimleri :)


    Sunroof ayrı bir hava katıyor araca:

     BMW 1.16i test sürüşü izlenimleri :)

    Beyaz renk daha güzel gitmiş geldi bana.



    Araçla ve test sürüşüyle ilgili tespitlerim:


    1. Dış görünüm:

    Aracın ön kısmına alışmam biraz süre alacak galiba.

    Sanki X serileri gibi yerden daha yüksek bir araçmış da sonradan üzerindeki süspansiyon kestirilip pıstırılmış ve de minimum 18" ebatlı ve etli lastikler de üzerindeki 16'lık nispeten ince yanaklı lastiklerle değiştirilmiş gibi algılıyorum aracın farlarına bakınca.

    Aracın arkası da pek bir özgün gelmedi bana.


    Beğenenler olacaktır elbet. :)



    2. İç mekan:

    Aracın koltukları gayet rahat ve ön ve arka diz mesafesi de eski modele göre geliştirilmişti ve de kesinlikle bu sınıf bir araç için yeterli hale gelmiş

    Hatta Janjan direksiyondayken ben arka koltuktaydım ve 1.78 boyum ve gövdeme orantılı sayılabilecek bacak uzunluğumla dizlerim arka koltukta rahatsız olmadı.

    Ancak araç arkadan itişli olduğundan arka orta koltuk önünde mevcut bulunan şaft tünelinden dolayı bu koltuğa oturacak kişi pek rahat etmeyecektir diğer arkadan itişli araçlarda olduğu gibi.

    Netten bulduğum fotolarla iç mekan genişliğini göstermeye çalışayım:

    Sport line donanımıyla şöyle oluyor araçlar:

     BMW 1.16i test sürüşü izlenimleri :)

     BMW 1.16i test sürüşü izlenimleri :)

    Arkada havalandırma ızgaraları da mevcut.


    Bu da başka bir donanım paketli aracın ön kısım görüntüsü:

     BMW 1.16i test sürüşü izlenimleri :)







    Bagaj hacmi 360 lt imiş ve sınıfında en iyisi olmasa bile yine de yeterli sayılabilir.

     BMW 1.16i test sürüşü izlenimleri :)




    Araçta malzeme kalitesine çok dikkat edemedim.

    Bir dahaki gidişime ona da bakıp bu mesajımı güncellerim.


    3. Kullanım ve Sürüş

    Sinyal kolu dokunmatik. Hafif dokunursanız 3 kez sinyal veriyor, daha net bir dokunuşla normal sinyal kolu gibi çalışıyor ama şöyle bir fark var: Sinyal kolunun pozisyonu değişmiyor.

    Janjan bu duruma bir türlü alışamadı ama ben büyük bir sıkıntı çekmedim. Sadece değişik.

    Eğer şerit değiştirmek ya da sağa sola döneceğinizi belirtmek istiyorsanız sinyal koluna hafif dokunmanız yeterli.

    Daha uzun süreli sinyal vermek istiyorsanız sinyal kolunu alta ya da yukarı itekliyorsunuz, alet sinyal vermeye başlıyor ama sinyal kolu yine orta pozisyonda kalıyor.



    Vites kolu sağ tarafta otomatik modda.

     BMW 1.16i test sürüşü izlenimleri :)

    Vites değiştirmek için soldaki düğmeye basıp kolu itiyor-çekiyor, yaslıyorsunuz.

    Park ederken üstteki P düğmesine basıyorsunuz.


    Kolu sola çekince spor modda ilerliyorsunuz, alet biraz daha devirli gitmeyi tercih ediyor. Spor moddayken kolu ileri iter ya da geriye çekerseniz vitesi manuel moda alıp vitesleri kendiniz değiştirebiliyorsunuz.

    Vites D konumundayken ekranda kaçıncı viteste olduğunuzu göremiyorsunuz.

    Bunun için spor ya da manuel moda çekmeniz gerekiyor vites kolunu.

    Çok önemli bir nokta değil ama keşke D modundayken de vitesin konumu görülebilseymiş.



    Kullandığımız araçta hız sabitleme yoktu.

    Benim için olmazsa olmaz bir donanım olduğundan bu sistemi deneyemedim.



    Aracın yalıtımı fena değil, Jülyet ile benzer düzeyde diyebilirim.

    Ama Jülyet için yazdıklarım 1 için de geçerli.

    Eski aracım Bravo, yeni aracım Megane 3, test ettiğim araçlar C4, Golf, ve 3008 yol sesi yalıtımı olarak daha başarılılar.

    Tabii bu araçları da BMW’yi kullandığımız gibi devirli ve performanslı kullansak onlar da bir noktadan sonra yeteri kadar rahatsız edici olabiliyorlar.

    Araç tam bir keyif makinesi olmuş.



    Aracın 4 adet sürüş modu var:

    a) En alt konumda eco-pro mevcut.

    b) Bir üst konumda comfort, yani normal kullanım şartları.

    c) Bir üst konumda sport versiyon var.

    d) Sport plus versiyon ise ESP’nin kapalı olduğu durum.

    Bu da kendi çektiğim foto net olmadığı için netten bulduğum vites kolu, sürüş modu düğmesi ve i-drive kontrol sistemini birlikte gösteren foto:

     BMW 1.16i test sürüşü izlenimleri :)


    Bu arada test ettiğimiz aracın vites kolu üzerindeki park tuşu yukarıdaki fotodakinden farklıydı, ki onu da üstteki fotoda paylaştım zaten.


    Bu 4 sürüş modu Alfanın DNA ayarlarına karşılık geliyor.

    Araçla comfort modunda giderken ayağınız gaz pedalına belli bir açı ve şiddette baskı uygularken sürüş modunu sport’a alınca aracın gaz tepkileri hassaslaşıyor. Araç hemen vites küçültüp hızlanmaya başlıyor biz gaza basış şiddetimizi değiştirmesek bile.



    Araçta ışıklarda motoru durdurup daha sonra ayamızı frenden çekince tekrar otomatik olarak çalıştıran stop start sistemi de vardı ama ne yaptıysak devreye alamadık.

    Şimdiye kadar bu sistemin kullanıldığı tüm test ettiğim araçlarda göstergede ayrı bir ışık ya da mod devreye girerken 1 serisinin devir göstergesinde bu durum ayrı bir şekilde gösterilmiş:

     BMW 1.16i test sürüşü izlenimleri :)


    Araç siz ışıklarda frene basılı dururken motor devir göstergesi “ready” konumuna geliyor.

    Ayağınızı frenden çekince normal çalışmasına devam ediyor.



    Araçta aynalar tek bir tuşla otomatik kapanabiliyor.



    Bu aracın bence en önemli özelliklerinden birisi üzerinde bulunan büyük ekran.


    Vites kolunun arkasındaki i-drive düğmesiyle istediğiniz özellikleri görebiliyorsunuz. Buna müzik sistemi ayarları dahil.

    Hatta aracın kullanım kılavuzunun tamamına araç yol bilgisayarından ulaşılabiliyor.

    Siz de benim gibi kullandığınız aracın özelliklerini keşfetmekten hoşlanıyor, ama bir yandan da araç içindeki solgun ışık eşliğinde kılavuzda ihtiyacınız olan bilgiye ulaşmaya çalışmaktan keyif almıyorsanız bu özellik tam size göre.

    Ciddi çok beğendim.

    Bu da bahsettiğim ekran:

     BMW 1.16i test sürüşü izlenimleri :)

    Şu an radyo frekansları arasında geziniyoruz.


    Şimdi de geri viteste park sensörü devredeyken:

     BMW 1.16i test sürüşü izlenimleri :)



    Aracın direksiyonu küçük ve sportif ve kelimenin tam anlamıyla ağır abi modundaydı.

    Performanslı kullanım için böyle yapılmış olduğu çok belli ve gerçekten de keyifli ve güven vericiydi.

    Günlük kullanımlar için çok daha hafif ve daha pratik olan direksiyon sistemleri mevcut tabii. :)


    Ses sistemi 4 hoparlör 2 tweeter ‘dan oluşuyor. Çok performanslı denemedik ama yeterli gibi geldi. Müzik sistemi ayarları da şöyle yapılabiliyor:

     BMW 1.16i test sürüşü izlenimleri :)



    Araçla ilgili yapmış olduğum efendi ve nispeten sportif kullanım tarzına göre yakıt tüketim ölçüm denemesi benden sonra aracı kullanan Janjan’ın süper devirli ve süper sportif kullanımı ile dumura uğradı gerçekten.

    Ben de test sürüşü sonundaki yakıt tüketimini fotoğraflamayı unuttuğum için bu konuda bilgi veremiyorum, kusura bakmayın.:)



    Araçta anahtarsız çalıştırma var ama anahtarsız giriş yok. O kısmı atlamışım galiba ama belki opsiyon olarak alınabilir.

    Araca girmek için kumandadaki düğmeden kapıyı açıyorsunuz yine. Benim Megane 3’ün belki de en vurucu özelliği anahtarsız giriş ve çalıştırma olduğu için buna alışınca gerçekten süper bir özellik olduğunu anlıyorsunuz.



    Bunlar da sürüş sırasında çektiğim diğer fotolar

    Janjan “ne iş ne ayak” modunda soru soruyor bize eşlik eden Ahmet Bey’e.

     BMW 1.16i test sürüşü izlenimleri :)

    Aralarda yola da bakmayı ihmal etme Janjancım.:)


     BMW 1.16i test sürüşü izlenimleri :)

    Tamam şimdi oldu.

    That’s what I’m talking about.


    Ben aracı 2 tur kullandım.

    Benden sonra da Janjan 1 tur (belki de 2) kullandı.



    2 kez detaylı test ettiğim TCT şanzımanlı Alfa Romeo Giulietta ile benzer bir keyif sunuyor.

    Ama arada şanzıman farkı var:

    TCT çift kavramalı şanzıman, tıpkı kendi aracımdaki EDC ve VW grubundaki DSG şanzıman gibi motor gücünü yere aktarmada çok başarılı ve de vites geçişleri BMW’deki 8 oranlı tam otomatik şanzımandan biraz daha seri gibi.

    Çok küçük bir fark bile olsa çift kavramalıların motor gücünden çalmadığı hissediliyor.


    Ama gelelim zurnanın zırt dediği yere:


    Çift kavrama şanzımanlar tam otomatiklerin özellikle düşük süratlerdeki iniş-çıkış ve dur-kalk trafikteki kararlılığının yanına yaklaşmaktan uzaklar henüz.

    Bir de çift kavrama şanzımanların bir süre normal hızlarda, özellikle de yokuş aşağı giderken dip gaz yapıldığında da kararsız kaldığına şahit oldum.

    Çok uç bir nokta olacak ama normal seyir halinde ışıklara yaklaşırken yanıp sönmekte olan trafik ışıklarına yakalanmamak için aniden hızlanıp gaza abandığımız durumlarda bu kararsızlığı mevcut aracımda halen yaşıyorum.

    Bu durum 1 sn bile sürse bazen, uç durumlarda, emirleriniz karşısında bocalayan bir sistem olduğu gerçeğini değiştirmez.

    BMW’yi spor modda sürünce şanzımanların tepki süresi arasındaki fark iyice azalıyor bunu da hatırlatayım.



    Araç 8. vites 2000 devirde 115 km gibi bir süratle ilerliyor:


     BMW 1.16i test sürüşü izlenimleri :)



    Janjan kullanırken arka koltuktan çektiğim birkaç fotoyu paylaşayım.

    Ön net, arka plan flu:

     BMW 1.16i test sürüşü izlenimleri :)


    Arka net, ön plan flu:

     BMW 1.16i test sürüşü izlenimleri :)


    130 gibi bir sürat için 2200 devir çevirerek ilerlemek mümkün:

     BMW 1.16i test sürüşü izlenimleri :)




    Bu test sürüşü sırasında bize eşlik eden Ahmet Bey benim bugün yaptığım 2 test sürüşü ve arka koltuk izleniminde büyük bir sabır ve profesyonellikle tüm sorularımızı yanıtladı.


    Bu vesileyle kendisine tekrardan teşekkür ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 5 Ocak 2012; 15:55:55 >







  • Aldığım haberlere göre motorun performansından çok memnun kalmışsınız :)
  • Takipteyim. Keşke 118i test etseydiniz Haluk abi.
  • Sabırsızlıkla bekliyoruz hocam. Yazılarınızı, testlerinizi severek takip ediyoruz.
  • Takipteyiz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lady GarGara

    Takipteyim. Keşke 118i test etseydiniz Haluk abi.

    1.18i test aracı yok havaalanının ordaki borusanda. Çankayadakini bilmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lady GarGara

    Takipteyim. Keşke 118i test etseydiniz Haluk abi.

    1.18i test aracı yok havaalanının ordaki borusanda. Çankayadakini bilmiyorum.

    Anladım hocam.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Ben 118i'yi kullandim gecenlerde. Boyle bir motor yok. BMW dusuk hacim, turbolu benzinli trendinde gec kalmis olabilir ama piyasaya cok ama cok saglam girdiginden hic supheniz olmasin. Cilgin bir motor desem abartmis olmam. Arkadan itisle birlikte ortaya tam bir zevk makinesi cikmis.

    Bunun uzerine 245 beygirlik 2.0L 28i motorunu hayal bile edemiyorum.
  • Takip.forum calisiyor valla helal olsun.premium markalarada baslandiysa gerisi iyi gelir bunun
  • 1.16 benim bile alabileceğim bir fiyat aralığında olduğu için bence mantıklı ve ortalama bir tercih olmuş. Forumun brujuvasına değil, fakir fukarasına da yararlı olur :) Teşekkür ederim Haluk Bey :)
  • merak ettiğim bir araç teşekkürler hocam sabırsızlıkla bekliyoruz
  • Takip
  • bende merakla beklıyorum2 gun sonrada ben yazımı paylasacagım bu aracla ilgili
  • Takip,resimleri bekliyoruz
  • takipteyiz.
  • Takip, Takip, Takip....
  • Takip :)
  • sabırsızlıkla bekliyorum yazını ve fotoğrafları haluk abi
  • Bugün hepberaber gitmiş olsakta benle görkem test sürüşüne katılmadık daha önce kullandığımızdan dolayı. Ama forumda genelde şöle bi laf vardır. Bmw 5 serisinden başlar deniliyor.1 serisini bmw'ye yakıştıramıyorlar.

    Ama bmw 1 serisinden başlıyor ve bu segmentde ayaklarını yere çok sağlam basıyorlar. Bmw 1 serisinin şu an segmentinde rakipleriyle arasında biraz fark olduğunu test eden herkes anlayacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HondAta -- 4 Ocak 2012; 21:24:42 >
  • Bekleriz :)
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.