Şimdi Ara

BMW 1 SERİSİ F20 (2186. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
43.749
Cevap
307
Favori
2.900.564
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 21842185218621872188
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selamlar 2014 lci 1.6 ed ile aranıza katıldım 157 bin deki aracımı alırken ekspere soktuğumda diferansiyelde yağ kaçağı olduğunu öğrendim birde ufak v kayış sesi geliyor dendi ilk defa bmw alıyorum bu sorunlar hakkında bilgisi olan var mı kronik midir ne yapmamız lazım özellikle diferansiyel yağ kaçağını nasıl gidereceğiz

  • Birde jant lastik almak istiyorum 18inç ön8 et 30, arka9 et40 olan bi jant 116 için uygunmu olurmu bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilir mi

  • pars- kullanıcısına yanıt
    Diferansiyel yağ kaçağı nereden aks çıkışlarında mı yoksa gövde kısmından mı? Aks çıkış kısımlarından ise aks keçeleri değiştirilerek sorun çözülebiliyor, orijinal üretici corteco marka tavsiye olunur, parça ucuz işçiliğe çok paralar isteniyor, tanıdık ya da kanaatkar usta bulursanız birkaç saatlik iş. Yarım gün sürer, bir gün sürer diyenler oldu, gördük ne kadar sürdüğünü.
    Kayış sesiyle alakalı yapılabilecek ilk iş OEM Bmw kayışı satın almak, ses düzelmezse gergi kütüğünü değiştirmek, yine düzelmezse krank kasnağını yeniletmek. (Gergi kütüğü tavsiye marka INA, krank kasnağı tavsiye marka corteco)

    Bahsettiğiniz jant lastik aracı aşırı derecede yoracaktır bilginiz olsun. J değerleri çok fazla, zaten büyük jant. Geniş lastiklerle beraber aşırı ağır bir kombinasyon, araba gider ama cansızlaşır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EKE58 -- 7 Ekim 2024; 20:38:9 >
  • EKE58 kullanıcısına yanıt

    hocam ben kendimde gördüm tam ortadan gövde kısmında yağ damlası duruyordu çok detaylı bakmadım ama keçe değişimi olması lazım dedi eksper ama çok da anlıyor gibi gelmedi bana oyüzden buraya da sormak istedim. bu yağ kaçağı keçesi değişmi için ortalama masrafım ne olur ? v kayış kesinlikle değiştireceğim ilk işim o internette goodyear kayışlar var nasıldır bilemedim.

  • pars- kullanıcısına yanıt

    Eksperin dediğini boşver, bir BMW ustasına göster mutlaka.

  • pars- kullanıcısına yanıt
    Orijinal kayış dışı kesinlikle tavsiye etmiyorum, malzeme kalitesinin alakası yok hatta fotoğraf da atayım anlarsınız oradan.

    Sağdaki orijinal kayış, iç dokusu kumaş gibi.

     BMW 1 SERİSİ F20

    Aks keçelerinden yağ kaçırırsa da damlamayı ortadan görürsünüz, yağ kenarlardan gelip orta göbek kısmından damlayacağı için. Yüzde doksan dediğimiz yerdendir. Fiyatlar çok değişken ben geçen sene yaptırdım, işçiliğe 1000 diyen de oldu 2800 diyen oldu, 5000 diyen oldu. Yapacakları tamamen aynı iş. Şu anda bu rakamlar farklılık arz edebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EKE58 -- 7 Ekim 2024; 22:32:36 >




  • EKE58 kullanıcısına yanıt

    Teşekkür ederim bilgi için galiba dediğiniz gibi kenardan geliyordu ortaya doğru yanlış hayırlamıyorsam. Bmw nin orjinal kayışını bulamadım internette parça kodu varmı elinizde hocam

  • Aracını iyi günlerde kullan.Parça kodunu şuradan bulabilirsin belki ;

    www.leebmann24.com
    BMW Online Shop. Originalprodukte online kaufen - LEEBMANN24
    https://www.leebmann24.com/de/de
  • Beyler selam. Benzinli otomatik f20m var n13 motor. Aracım çoğunlukla soğukken, savaşlayıp dururken fena bir şekilde titriyor. Sanki manuel araçta debriyajı hızlı çekmişim de istop edecekmiş gibi. Bana ustam klima açık diye yapar dedi fakat kış geldi klimayı kapalı hala yapıyor. Sebebi ne olabilir. Bunun dışından çekişten düşme vs bi sorunum yok.
  • Araç ilk çalıştığında vitesi P den D ye alınca sanki iki metal birbirine sürtüyormuş gibi ses geliyor bu neyden kaynaklı, nasıl çözerim ?
  • Selamlar herkese, bazı sorularım ve sorunlarım var o yüzden yazıyorum  Yaklaşık 1 ay önce 2016 model 105 binde One Edition paket B38 motor 1.18i aldım. Aracı severek aldım. Yalan yok severek keyifle kullanıyorum. Bir araçta aradığım ilk şey yol tutuş/sürüş dengesidir sonrasında kalite vs. gelir. Arabayı aldıktan yaklaşık 1 hafta sonra bir akşam kaputtan belli belirsiz bir buhar geldiğini gördüm hemen kenara çekip baktım yedek su deposundaki su komple boşalmış. Hemen kenara çekip bir iki saat soğumasını bekleyip su ekledim 1,5 - 2 litre civarı bir su aldı. Hemen ustama götürdüm ve blok su borusu olduğunu öğrenip turbo/manifold çatlağı değilmiş diye derin bir nefes aldım. İşçilik dahil 4 bin TL ile hallettik. Yaklaşık 2 haftadır her binişimde gözüm yedek su deposunun seviyesinde. Eve varıp garaja her park ettiğimde o seviyeyi takip ediyorum. Olayın üstüne 1.000 km falan yaptım herhangi bir eksilme yoktu.


    2 gün önce baktığımda çok çok az bir eksilme olduğunu gördüm. Yaklaşık 100-150 ml ekleyince eski seviyesine geldi. Hemen kalemle seviyeyi çizdim. Dün bir 20 - 30 km kullandım gelir gelmez garajda baktım tam çizmiş olduğum noktadaydı. Ama şimdi korkularım hortladı. Acaba B38 kroniği olan turbo ve manifold çatlağı mı başıma geliyor ? Gelirse ne yapacağım ? Değişim mi olacak yoksa kaynak ile kurtarabilir miyim ? Değişim yoluna gidersek şu an evlilik arefesinde turboya ayıracak 70 - 80 bin gibi bir param yok.


    Şu an severek hevesle aldığım arabayı ciddi ciddi ilana koyup satmayı düşünüyorum. Geçen gece yalan yok rüyama bile girdi. Bugün de şikayetvar ve başka siteler üzerindeki B38 mağdurlarının tüm mesajlarını okudum. İyice keyfim kaçtı. Almadan B38 BMW'nin kendi motoru N13'e kıyasla daha sorunsuz olur diye düşünüp açıkçası çok da kronikleri nelerdir diye araştırmamıştım. Şu an kafam cidden karışmış halde.


    Ne yapmamı önerirsiniz ?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi humerus06 -- 14 Ekim 2024; 16:44:40 >




  • humerus06 kullanıcısına yanıt

    çok geçmiş olsun öncelikle. ben hiç böyle bir kontrol yapmıyorum merak ettim yedek su deposu dediğiniz yer nerede tam olarak?

  • Giovanni_ kullanıcısına yanıt

    Hocam resim ile göstereyim. Yani adı yedek su deposu değil aslında sanırım genleşme tankı dersem daha doğru olur.


     BMW 1 SERİSİ F20
  • 2014 116i aracım için geçen hafta gönüllü geri çağırma kapsamında sürücü hava yastığı değişimi olacağını söyleyip borusan oto'dan aradılar.

    bu esnada servis danışmanı arkadaş aracın geçmiş servis kayıtlarına baktı ve son bakımı atladığımı iletti. 10 dk sonra 40bin km bakımına ek olarak abi senin balatalar ve diskler de bitmiş, ön arka balata ve ön disk de değişmeli dedi.

    hava filtresi, polen filtresi, benzin filtresi, fren hidroliği, motor yağı, 4 adet buji, ön arka fren balatası ve ön fren diski için toplam 67 bin TL fatura çıkarttı.

    ben çok pahalıymış deyince abi dışarıda yarı fiyatına da yaptırırsın ama hep yan sanayi ürün kullanıyorlar, başın ağrır dedi.


    sanayideki parçacılardan fiyat alıyorum. yalnızca ön ve arka balata için sizden de fikir almak istedim. Bosch ve Delphi nasıl markalardır? Ön diski değiştirmeye gerek duymadım çünkü 40bin km'de diskin bitmiş olacağını sanmıyorum. çok sakin ve çok az fren yaparak araç kullanan birisiyim.


    Bosch ön balataya 1500 TL, Delphi arka balataya 1200 TL fiyat aldım. Daha önce kullanan, ürün kalitesi hakkında bilgisi olan var mıdır? Tavsiye eder misiniz?





  • humerus06 kullanıcısına yanıt

    benim de aklıma ilk olarak bu hazne geldi ama yedek su deposu diye söyleyince acaba başka bir parçayı mı kastediyorsun diye sorayım dedim.

    eğer su azaltmıyorsa sorun kalmamıştır diye düşünüyorum, havalar da serinledi artık, belki yazın sıcağında klima ile birlikte suyu biraz daha fazla azaltmıştır. usta ne dedi duruma?

  • humerus06 kullanıcısına yanıt

    Su seviyesinde ufak oynamalar olabilir normaldir. Her gün açıp bakmaya gerek yok fazlası paranoyaklığa girer.

  • Giovanni_ kullanıcısına yanıt

    Yerinde olsam disk ve balatayı sadece yetkili servisten satın alırım. Sanayide fiyat aldığın yerler eğer distribütör değilse (ki değildir) %99 sahte.

  • Giovanni_ kullanıcısına yanıt
    Frenlerde bahsettiğiniz markaları tavsiye etmem. Maalesef bu araçlar fren konusunda çok hassas, balata ötme yapıyor, disk eğiliyor titreme yapıyor.
    Öncelikle olabiliyorsa orijinal, orijinal olamıyorsa sırasıyla ate, textar markaları tercih edilebilir. Son olarak ben parçacının garanti vermesi üzerine ön balatada ferodo marka kullandım, gerçekten ötme yapmadı, tutuşu iyi fakat çok balata tozu çıkarıyor.
    Diskler eğilmemiş ise (yüksek hızda fren yaparken titreme yapmıyorsa) 40 bin kmde disk değişimine bence gerek yok.
  • Giovanni_ kullanıcısına yanıt

    Kullandıkça oturur az eksilmeler normaldir dedi. Bunu konuştuktan sonra 1.000 km yol yaptım oynamadı ama üstüne geçen hafta biraz eksilince tasalanmaya başladım.

  • Lincoln Fellows kullanıcısına yanıt

    Bugün B38 diye yazılanları da okudukça o kıvama geldim yalan yok hocam  BMW 1 SERİSİ F20 

  • 
Sayfa: önceki 21842185218621872188
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.