yüksek hızda fren yaparken herhangi bir titreme yok çok şükür, disklerde eğilme yamulma vb bir durum olduğunu düşünmüyorum. bu nedenle disk değiştirmeyeceğim. balatalar için de bosch ve delphi'yi iptal edeyim o halde. orijinal balatalar çok pahalıydı, bu sebeple alternatif markalara yöneldim. Ate markayı önceliklendireyim ön ve arka balata için. çok balata tozu çıkarması malzemenin yumuşak olduğunu ve ömrünün kısa olacağını gösterir demişti bir usta. yönlendirmen için çok teşekkür ederim hocam. |
BMW 1 SERİSİ F20 (2187. sayfa)
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: Lincoln FellowsYerinde olsam disk ve balatayı sadece yetkili servisten satın alırım. Sanayide fiyat aldığın yerler eğer distribütör değilse (ki değildir) %99 sahte.
fiyat aldığım yerler sanayi esnafı, distribütör fln değil asla. ön diskleri değiştirmeyi düşünmüyorum, diğer parçaları değil ama balataları orijinalinin kalitesine en yakın olan marka seçeyim madem. orijinali biraz pahalı geldi çünkü bana. yılda 10 bin km civarı yol yapıyorum, çok kolay aşınacağını zannetmiyorum. Ate marka sence nasıl? Ya da başka bir tavsiyen olur mu?
-
Servisin işi abartmak. 40binde disk aşınması düşük ihtimal. Yaklaşık 50bin km. Ferodo ve Hella Pagid balata kullandım en ufak sorun yaşamadım. Bu arada değişirken başata ikaz fişinide değişmeyi unutma. Başka aklına soru takılırsa cevaplarım. -
Merhaba, marka model fark etmeksizin 3 silindirlilerden 1 adım uzak durmakta fayda var.
Turbo manifold tümleşik parçası kaynakla tamir olur diyen yere tekrar gitmeyin.
Diken üstündeyseniz ve yaptırma gücünüz yoksa satın ama satarken de muhakkak alıcıya geçmişte bu arızanın başınıza hiç gelmediğini de söyleyin ki onun başına gelirse problemi doğru yerde arasın alıcı kişi.
Ya da sorun olunca yetkili serviste yaptırıp daha sonra bankadan harcamayı böldürmek bir çözüm olabilir.
Gözle görülemeyen su kaçaklarının adresi genelde 3 silindirlilerde bu oluyor.
-
Hocam selamlar, bu güzel anlatımınız için teşekkür ederim. Belki tek seferle kurtarılacak olsaydı başıma geldiğinde yaptırmayı düşünebilirdim. Ancak facebook ve forumlarda turbo değişiminden 30 - 40 bin km sonra tekrar aynı sorunları yaşayanları görünce yaptırmaktan da çekinir oldum açıkçası. Dediğiniz gibi 3 silindirden en başında uzak durmak gerekiyordu sanırım. Kaynak falan bahseden çok olmuş ama randıman alamamışlar.
-
Ben de B38'li bir araca sahibim 127 binde aracım. Ben hiç soğutma suyu azaldı uyarısı almadım ama hiç kontrol de etmiyorum. İnşallah başımıza bir şey gelmez. -
9 yıldır F20 F30 ve F10 araçlarımda balatalar 45.000 diskler 90.000 gitti.
Orijinal dışına bence çıkmayın.
Üretici marka Textar fakat textarın piyasaya verdiği balata ile bmw logolu textar arasında hassas terazide tartınca gramaj farkı çıkıyor.
Yani kutuya para verme abi diyenlere inanmayın. BMW standartlarına göre üretilen farklı markanın kendi ismiyle ürettiği farklı.
Ben yüksek süratlerde çok sık kullanan bir kullanıcıyım, ATE'yi bir kez ısrarlara dayanamayıp denedim. İlkinde yandı, garantiden değişti, sonra tekrar yandı ve eğildi, orijinale döndüm bir daha problem yaşamadım çok daha sert durumlara maruz bırakmama rağmen.
O yüzden orijinal kullanın. Prime üyelik alın yetkili serviste yaptırınca %30 indirimli oluyor dışarıyla aynı fiyata geliyor.
Geçen hafta arkadaşım için disk balata fiyatı aldık dışarısı 19000 dedi BMW orijinal disk+balata için, Borusan oto da 19.700 dedi işçilik kdv dahil.
-
73.000 üyeli BMW Club Turkey grubunun yöneticisiyim Facebook'ta. Orijinal parça değildir 30-40 bin giden. Çıkma takılmıştır.
Ayrıca yetkili serviste orijinal parçalarda şöyle bir avantaj da oluyor; materyal güncellemeleri oluyor. Yani kısa sürede problem yaşanan parçalarda kullanılan materyallerde değişime gidiliyor.
Dışardan yan sanayi alınan veya tarihi eski olan orijinal parçalarda sorunlar devam ediyor olabilir.
Mesela çok basit bir örnek bujiler.
İlk zaman üretici Beru idi, sonra Champion marka oldu, şimdi NGK marka oldu.
İlk zamanlar tahrik uyarısı fazla idi şimdi çok daha az duyar olduk buji kaynaklı Tahrik uyarısını...
-
Hocam esasen ben de hiç uyarı almadım. Ama okuduklarımdan sonra paranoyaklık mı oldu nedir en kısa sürüşten sonra kaputu açıp su seviyesine bakıyorum. Kalemle en son kalan noktayı işaretliyorum. Uyarı alacak kadar bir eksiltme olmadı yani belki geçen gördüğümde milim eksilme vardı son çizgiden. Su eklediğimde 100-150 ml kadar almadı belki aynı seviyeye gelmesi için. Benimki de 108 binde ama korku sardı bir kere. Daha önce mazot basınç hortumu patlayıp 2016 Leon ile yolda kaldıktan sonra bu psikolojiye girmiştim. Arabayı her parkettiğimde mazot damlatıyor mu ya da koku var mı diye kedi gibi motorun altında üstünde dolanıp kokluyordum her tarafını
-
Teşekkür ederim Hocam. Bilgileriniz cidden çok aydınlatıcı oldu. Peki varsayalım sorun başıma geldi. Serviste orijinal parça ile onarımı yaptırırsam 100 bin km aynı sorunu yaşamadan binebilir miyim ? Tabii burada bakımları 8-9 binde bir, en kaliteli yağ ve en kaliteli filtre elemanlarıyla yapacağımı varsayarak soruyorum. Tavsiyeniz ne olur ?
-
Estağfurullah rica ederim. Tabi zaten bunu şöyle düşünün; kullanım ömrü dolduğu için değişmesi gereken bir parça gibi değerlendirin. Fakat kullanım ömrü muadillerine göre oldukça kısa tabi.
Çünkü kronik yapılsa da düzelmeyen randıman alınamayan arıza tiplerine denir. BMW'de kronik sadece iç kapı kolları olabilir :)
En kaliteli yağ ve filtre olayına ben maalesef pek inanamıyorum, çünkü geçenlerde İstanbul'da 30.000 adet sahte man ve mahle filtre yakalandı. Bir o kadar da varil sahte yağ yakalanmıştı.
Bu sadece yakalanan adet, piyasadakini bilmiyoruz. Tutup da güvenemem şahsen. O yüzden BMW prime üyelikle beraber dışarıyla yaklaşık aynı fiyata gelen yetkili serviste yaptırıyorum bakımlarımı.
-
2017 1.18 kullanıcısıyım. Ağustos sonu İzmir Istanbul dönüşü Bursa civarı şuradaki drivetrain hatasını verdi. Hızımı 100 civarına düşürüp mola terrine Kadar devam ettim. Tekrar yola çıktıktan bit sore sonra uyarı kayboldu. Yüksek hız + klimadandır dedim ama aşağıda bundan bahsedilmemiş olası sebep olarak. Araç her yıl yetkili serviste bakım gördü şu an 45K km'de gelecek ay yine servise girecek herhalde görürler kayıtlarda. Bizim araçlarda başına gelen oldu mu daha önce kronik birşey midir acep.
driven sdDrivetrain Malfunction BMW: Diagnosing and Fixinghttps://www.drivensd.com/post/drivetrain-malfunction-bmw-diagnosing-and-fixing
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi svevo -- 16 Ekim 2024; 22:20:22 >
-
Hocam böyle manyak olursun, takma bence. Yolda kalırsan yaptirirsin temizce binmeye devam edersin.
-
Yolda kalmak düşüncesi hoş gelmedi. 10 yıl için bir defalık olası motor arızasına hazırım psikolojik olarak sadece. Yetkili servis bakımları tam olduktan sonra en az 10 yaşına kadar yolda bırakmamasını ve kronik arıza yaşatmamasını umuyorum.
Aracı ne zaman satmalıyım sorusuna ChatGPT birkaç yıl sonra sat dedi. 10 yılı göremeyeceğiz galiba.
-–------–-
Known Issues with the BMW 1.18i:
- Timing Chain: Some BMWs with the N13 engine, like the 1.18i, have had issues with the timing chain, particularly if not properly maintained. If this component starts to wear, it can be a costly fix.
- Turbocharger Problems: Turbo issues can develop over time, especially if oil changes are not performed regularly. Turbo-related repairs can be expensive.
- Electrical Issues: Some owners have reported minor electrical issues, particularly with sensors and dashboard displays.
- Suspension Wear: As the suspension ages, especially in urban driving conditions, you may start noticing wear and tear, which affects the ride comfort and handling.
- Cooling System: BMWs are known for potential cooling system issues, especially with components like the water pump or thermostat.
Common Issues with the B38 Engine:
- Oil Consumption: The B38 is known to consume oil more quickly than non-turbo engines. It's important to monitor oil levels frequently.
- Turbocharger Wear: Over time, like most turbo engines, the B38’s turbocharger can develop issues, particularly if oil changes are neglected or if the engine is frequently driven hard.
- Timing Chain: While less of a concern than in earlier BMW engines, timing chain wear is still something to monitor, especially after 100,000 km.
- Cooling System: BMW’s cooling systems are generally a weak point. The B38 engine may develop issues with the water pump or thermostat over time.
- Carbon Build-Up: Due to direct fuel injection, carbon build-up in the intake valves can become an issue, particularly as the car gets older.
Factors to Consider:
- Mileage: At 45,000 km, your car is still relatively low-mileage for the B38 engine. Major issues like the timing chain or turbo wear usually start to appear after 100,000 km.
- Depreciation vs. Maintenance: BMWs tend to start seeing higher maintenance costs after 7-10 years or 100,000 km. Since your car is 7 years old, you’re approaching the period where some components may begin to wear, but with your lower mileage, you have some flexibility.
Sell or Keep?
If your car is in good condition and hasn't shown signs of any major issues, you could keep it for a few more years. However, as the car ages, maintenance costs could increase, particularly with components like the turbocharger, cooling system, or timing chain.
-
Bahsettiğiniz durumdan dolayı Tahrik (Drivetrain) hatası vermez. Bunun birçok sebebi olabilir. Cihaza bağlamadan anlaşılmaz.
Buji, Bobin, Yakıt Rolesi, devir rolesi, turbo vs vs diye gider.
Yetkili serviste veya ISTA+ programı olan bir özel serviste net görebilirsiniz.
-
Hocam evet manyak etti zaten Ama yolda kalma çok geniş bir kavram. Kiminle, nerede, ne ve ne şartta olacağını bilmeden ciddi bir kumar. Ayrıca 1lik masrafı 3e katlama ihtimali de cabası
-
Sag arka teker dsc sensoru degisti, simdilik sorun kalmadi
-
Bununla geçmiş olsun sağda mı solda mı karıştırmışım sensörün yerini -
4 tekerde de var, hepsinin fonksiyonu farkli diye biliyorum, bende sag arkadaki arizaliymis. Arkadakilerin parca numarasi ayni, sag sol diye farkli kodu yok.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blacksnake03 -- 24 Ekim 2024; 6:36:15 > -
Bende de titreme oluyordu dururken, devir saati de stabil durmayıp sürekli titriyordu. Klimayı kapatınca düzeliyordu. Eskiden yakıt ışığı yanmadan yakıt almıyordum. Şimdi çeyreğin altına düşmeden alıyorum. Sıkıntı düzeldi. Etkisi var mı bilemiyorum. Belki benzer problemdir.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X