Şimdi Ara

BMW 116 Motoru Güçlendirme İşlemleri (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
69
Cevap
0
Favori
8.082
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    Estagfurullah benim haddime değik kimseyi kırmak.Öyle bir saygısızlık yapmam kimseye sadece benzin bu kadar pahalıyken rızkımı başka yerlerde 3 kuruşa satılan sıvıya veremeyeceğimi söyledim.Larkyn arkadaşım sanırım şunu söylemeyi unuttum.Bu aracın (genelde tüm sıralı sistemli araçlarda) lpg öncesi ve sonrası chip tuning uygulanmaksızın hemen hemen aynıdır.Hadi en fazla 1.5 hp düşük olsun benzinli halinden.Bugün 35.000 liralık araca binerken maalesef 50.000 km deki 6500 tl lik yakıt tasarrufu benim için çok değerli.Bir 50.000 km sonra 13000 tl kar etmiş olacağım sanırım beni şimdi daha iyi anlıyorsunuzdur:) Ama anlaşılan dereceli egzantrik işi biraz extreme ve riskli kaçacak.Ben İskender Usta ile irtibata geçiyorum kendisinden bilgi ve fiyat alayım.İnşallah başarılı bir uygulama olur ve sonrasında resimleri videoları paylaşırım.Yardım için çok teşekkür ederim.Olaki istemeden kırdıysam hakkınızı helal edin son gelen zamlardan sonra (3.85) insan ister istemez geriliyor.


    Tabiki helal olsun ne demek ben sanki ortam geriliyor diye farz ettim hepsi o.Siz iskender ustayla bir görüşün bakalım ne kadar fiyat verecek merak ettim açıkcası.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-CC918CAF3

    quote:

    Orijinalden alıntı: Larkyn


    quote:

    Orijinalden alıntı: MRT_RS

    Arkadaşlar ortamı germesek daha iyi değilmi?Sanki hava geriliyor biraz buarada dostça arkadaşça fikirlerimizi beyan ediyoruz


    aynanda atmısız galba bak topladm ben


    Sanırım aynı anda mesaj attık bu arada alfa konusu hakkında sizinle görüşmek isterim bildiğim kadarıyla gtv sahibisiniz.

    Alıntıları Göster
    evet bende Spider sahibiyim gtvnin ustu acılanı dıyelım 2 haftadır pek kullanamıyordum hava sartlarından dolayı tesaduf bugun sıcagın tadını cıkardım

    facebook msn bbm her turlu konusabılırz ben zevk alıyorum bu tur konularda sohbet etmekten :) bana ozel msjla herhangı bır soru yada ıletısım bılgısı verırsenız seve seve konusur yada yazılımlardan bırıne eklerım sızı ordan konusurz :)

    konuyla alakalı olarakta soyle baglıyım bende spıderımın az yakısını ozlemısım malum kısta kullanırız dıye bır hevesle infinity aldım birde o canavarın karın tokluğuyla ugrasıyorum sormayın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    quote:

    Orijinalden alıntı: Larkyn

    1.6 motora lpg uygulayip motor gucunden kaybi modifiyeye para yatirip cozup 6 ayda 50000 km yol yapmaktan bahsedip o motor omrunu lpgnin ve modifiyenin nasil yiyip bitirecegini; zaten performansi saglamak icin benzinliymis gibi lpg tukettirip motoru erken bitirip uzulmeyin gozuyle bakiyorum olaya.


    Motor ömrü tabiki gittikçe azalacak çünkü araç yerinde durmuyor sürekli yol yapıyor.Helali hoş olsun 200.000 km sonunda motor biterse hiç ama hiç üzülmem.Modifiyeye chip için 850 tl para verildi sadece şuana kadar ki son derece iyi bence.Fazladan 15 hp güç aldık.Standart araçların 15 hp güçlü ve 15 hp güçsüz motorlarını kıyaslayın bakalım aralarında ne kadar fark var.Ayrıca farklı olmak iyidir.Piyasadaki bütün 116 lar 100 hp güç üretirken benim aracım 116 hp güç üretiyor.Chip işleminden son derece memnunuz.LPG motor ömrünü bitiriyormuş inanmıyorum ,hadi bitirse bile yine de yine de yine de kardayım.Evet lpg li olduğu için performanslı kullanım sonucu 12-13 litre /100 km tüketim çıkıyor ortaya.Fakat hesap ederseniz 7 litre/100 km lik bir benzin tüketimine denktir bu.Yani ben 70-80 km/s sabit hızla kullanacaktım aracımı asla şehir içine sokmayacaktım ki anca tüketim aynı olsun.Siz buna araba kullanmak mı diyorsunuz?Ben otobana bir giriyorum giriş o giriş,millet benzinli arabasıyla kağnı gibi sağdan 90 la giderken ben canım ne kadar isterse o kadar basıyorum.Aradaki vizyon farkı bu işte.Ayrıca lpg motor performansını kattien düşürmüyor.İmkansız %1 bile düşmüyor.Fakat ağırlık farkından ötürü aracın performansı %2-3 azalıyor olabilir ki hiç problem değil.Onno ustaya yazdığım mailde bana bu araçlar için supercharger yada turbo kiti üretilmediğini söylemişti yoksa çoktan turbo uygulanmış 200-250 hp arasında bir güçle yollarda geziyordu bu araç.

    hocam lpg konusunda soylenenlere kulak asma.
    ben 670.000 km de LPG li hyundai taksi gordum.
    tum omru boyunca LPG li kullanilmis ama TIK dememis.
    500.000 km de krank kecesi yag kacirmaya baslamis ve o sebeple anahtar degmis motora.
    Hyundai motoru boyle ise BMW daha saglamdir kanimca.
    200.000 km de kemiksiz 20.000 tl kar var, motor 4000 lira yese nolur? arabayi 3000 asagi satsan nolur?
    LPG napicak? krank mi kestirecek arabaya? subap gomlek zarar gorur , onlarda tas catlasa 1500 liradir.
    gercekci olalim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Larkyn


    evet bende Spider sahibiyim gtvnin ustu acılanı dıyelım 2 haftadır pek kullanamıyordum hava sartlarından dolayı tesaduf bugun sıcagın tadını cıkardım

    facebook msn bbm her turlu konusabılırz ben zevk alıyorum bu tur konularda sohbet etmekten :) bana ozel msjla herhangı bır soru yada ıletısım bılgısı verırsenız seve seve konusur yada yazılımlardan bırıne eklerım sızı ordan konusurz :)

    konuyla alakalı olarakta soyle baglıyım bende spıderımın az yakısını ozlemısım malum kısta kullanırız dıye bır hevesle infinity aldım birde o canavarın karın tokluğuyla ugrasıyorum sormayın


    Pm attım hocam yakın alakana şimdiden teşekkürler spider'a binmek ayrı bir tad zaten onları msnden konuşabiliriz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    quote:

    Orijinalden alıntı: Larkyn

    1.6 motora lpg uygulayip motor gucunden kaybi modifiyeye para yatirip cozup 6 ayda 50000 km yol yapmaktan bahsedip o motor omrunu lpgnin ve modifiyenin nasil yiyip bitirecegini; zaten performansi saglamak icin benzinliymis gibi lpg tukettirip motoru erken bitirip uzulmeyin gozuyle bakiyorum olaya.


    Motor ömrü tabiki gittikçe azalacak çünkü araç yerinde durmuyor sürekli yol yapıyor.Helali hoş olsun 200.000 km sonunda motor biterse hiç ama hiç üzülmem.Modifiyeye chip için 850 tl para verildi sadece şuana kadar ki son derece iyi bence.Fazladan 15 hp güç aldık.Standart araçların 15 hp güçlü ve 15 hp güçsüz motorlarını kıyaslayın bakalım aralarında ne kadar fark var.Ayrıca farklı olmak iyidir.Piyasadaki bütün 116 lar 100 hp güç üretirken benim aracım 116 hp güç üretiyor.Chip işleminden son derece memnunuz.LPG motor ömrünü bitiriyormuş inanmıyorum ,hadi bitirse bile yine de yine de yine de kardayım.Evet lpg li olduğu için performanslı kullanım sonucu 12-13 litre /100 km tüketim çıkıyor ortaya.Fakat hesap ederseniz 7 litre/100 km lik bir benzin tüketimine denktir bu.Yani ben 70-80 km/s sabit hızla kullanacaktım aracımı asla şehir içine sokmayacaktım ki anca tüketim aynı olsun.Siz buna araba kullanmak mı diyorsunuz?Ben otobana bir giriyorum giriş o giriş,millet benzinli arabasıyla kağnı gibi sağdan 90 la giderken ben canım ne kadar isterse o kadar basıyorum.Aradaki vizyon farkı bu işte.Ayrıca lpg motor performansını kattien düşürmüyor.İmkansız %1 bile düşmüyor.Fakat ağırlık farkından ötürü aracın performansı %2-3 azalıyor olabilir ki hiç problem değil.Onno ustaya yazdığım mailde bana bu araçlar için supercharger yada turbo kiti üretilmediğini söylemişti yoksa çoktan turbo uygulanmış 200-250 hp arasında bir güçle yollarda geziyordu bu araç.

    hocam lpg konusunda soylenenlere kulak asma.
    ben 670.000 km de LPG li hyundai taksi gordum.
    tum omru boyunca LPG li kullanilmis ama TIK dememis.
    500.000 km de krank kecesi yag kacirmaya baslamis ve o sebeple anahtar degmis motora.
    Hyundai motoru boyle ise BMW daha saglamdir kanimca.
    200.000 km de kemiksiz 20.000 tl kar var, motor 4000 lira yese nolur? arabayi 3000 asagi satsan nolur?
    LPG napicak? krank mi kestirecek arabaya? subap gomlek zarar gorur , onlarda tas catlasa 1500 liradir.
    gercekci olalim.

    Alıntıları Göster
    ben de birkaç noktaya değinmek istiyorum; 1.16 isminden dolayı 116 bg olarak özel üretilen bir motorun 100 bg civarlarında güç üretiyor olması mantıklı gelmedi bana.. dyno ölçüm yaparken kayıpları eksik hesaplamıştır.. benzer durumlara daha önce de rastladık, kullanım şartlarından veya ufak tefek fiziksel detaylardan dolayı 2-3 bg fazla ya da eksik çıkabilir bütün motorlar, hatta FSI motorlarda bu farklar 5-6 bg lere de çıkabiliyor.. ancak 1.16 nın motor mili çıkış gücü 100 bg ise bmw ye dava açıp çok zengin olabilirsiniz.. dediğim gibi dyno kayıpları hatalı hesaplanmış olabilir, sonuçta ölçümler motor milinden değil tekerlekten yapılıyor..

    bir de LPG ve modifiye konusuna değineyim; motor üzerinde aynı soruna yol açan birden fazla değişiklik yapıldığında o soruna da bir çözüm bulunması motor ömrü ve uygulama sağlığı açısından önemlidir.. LPG nin kuru olması bir yana yanma sıcaklığı benzinden yüksektir.. chip tuning de bildiğiniz gibi motor üreticilerinin araç her şart altında çalışsın ve ihmalkar kullanıcılara da dayanabilsin diye yaptıkları güç kısıtlayıcı ayarları devre dışı bırakmaktır.. bunlardan birisi de pistonun üst ölü noktadayken patlatma yapılmaması, onun yerine çok az aşağı inmesini beklemektir.. avans süresi değiştirilerek chip ile bu değer tam üst ölü noktaya alınabilir, bu da daha yüksek sıcaklıklı ve verimli yanmaya sebep olur (emisyon da biraz artar ancak konu bu değil) ve beraberinde güç getirir.. hem performans hem de yakıt için olumlu bir durumdur ancak yanma odası sıcaklığı (motor suyu ve dışı sıcaklıkları çok etkilenmeseler de) bir miktar artar, aynı şeyi LPG de yapıyordu.. bu durumda 1. uygulama LPG, 2. uygulama chip olan bir motorda 3. uygulamanın soğutma üzerine olması (ve filtre, yağ, su gibi bakımların 2-3000 km erkenden yapılması) motor ömrünü olması gereken uzunlukta tutmak için önemlidir bence.. bu durumda 3. uygulama soğuk hava almak için ya da egzoz çıkışını rahatlatmak için yapılabilir.. CAI ve headers yani.. soğuk ve bol hava girişi her devride etkili olurken headers da özellikle yüksek tork bölgesinden sonraki (4500+ devir) ısınmalarda rahatlatıcı rol oynayacaktır.. böyle bir motora ise kat ve egr iptallerini kesinlikle tavsiye etmiyorum çünkü 2. si de 3000 li devirlere kadar yanma odası sıcaklığının düşmesinde önemli rol oynuyorlar..

    ben lastik gücünüzü bir kenara bırakıp motorunuzu düz hesap 115 bg kabul ediyorum, kusursuz montajlanmış ve benzine oranla %20 yakan bir LPG ile güç kaybı yaşamadığınızı varsayıyorum.. güvenli bir chip uygulaması ile 126-127 bg e ulaşmıştır motor.. yukarıda söylediğim CAI (veya özel yapım bir hava alma sistemi) ve headers a ek olarak cadde tipi dereceli egzantrik uygulaması yapılıp, tekrar chiple uyumlu hale getirilirse 150 bg rahatlıkla(rahatlıkla=güvenle) alınır..




  • modifiye + LPG konusunda bilgim yok , haklisinizdir.
    standart'ta zarar verir lafina katilmiyorum yalniz.veriyorsa da versin ayrica no problem cani sagolsun , mezara mi gidecek benimle , sanayi orda bozulani asinani yaptiririz olur biter:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    modifiye + LPG konusunda bilgim yok , haklisinizdir.
    standart'ta zarar verir lafina katilmiyorum yalniz.veriyorsa da versin ayrica no problem cani sagolsun , mezara mi gidecek benimle , sanayi orda bozulani asinani yaptiririz olur biter:)
    Lpg takinca aracta performans kaybi yokmus hatta artmis

    Birde 100bin km de 13bin tl KAR elde ediyormus.

    Pardon siz dunyadami ikamet ediyorsunuz.

    Tasarrufun kelime anlamina bir bakin isterseniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    quote:

    Orijinalden alıntı: Larkyn

    1.6 motora lpg uygulayip motor gucunden kaybi modifiyeye para yatirip cozup 6 ayda 50000 km yol yapmaktan bahsedip o motor omrunu lpgnin ve modifiyenin nasil yiyip bitirecegini; zaten performansi saglamak icin benzinliymis gibi lpg tukettirip motoru erken bitirip uzulmeyin gozuyle bakiyorum olaya.


    Motor ömrü tabiki gittikçe azalacak çünkü araç yerinde durmuyor sürekli yol yapıyor.Helali hoş olsun 200.000 km sonunda motor biterse hiç ama hiç üzülmem.Modifiyeye chip için 850 tl para verildi sadece şuana kadar ki son derece iyi bence.Fazladan 15 hp güç aldık.Standart araçların 15 hp güçlü ve 15 hp güçsüz motorlarını kıyaslayın bakalım aralarında ne kadar fark var.Ayrıca farklı olmak iyidir.Piyasadaki bütün 116 lar 100 hp güç üretirken benim aracım 116 hp güç üretiyor.Chip işleminden son derece memnunuz.LPG motor ömrünü bitiriyormuş inanmıyorum ,hadi bitirse bile yine de yine de yine de kardayım.Evet lpg li olduğu için performanslı kullanım sonucu 12-13 litre /100 km tüketim çıkıyor ortaya.Fakat hesap ederseniz 7 litre/100 km lik bir benzin tüketimine denktir bu.Yani ben 70-80 km/s sabit hızla kullanacaktım aracımı asla şehir içine sokmayacaktım ki anca tüketim aynı olsun.Siz buna araba kullanmak mı diyorsunuz?Ben otobana bir giriyorum giriş o giriş,millet benzinli arabasıyla kağnı gibi sağdan 90 la giderken ben canım ne kadar isterse o kadar basıyorum.Aradaki vizyon farkı bu işte.Ayrıca lpg motor performansını kattien düşürmüyor.İmkansız %1 bile düşmüyor.Fakat ağırlık farkından ötürü aracın performansı %2-3 azalıyor olabilir ki hiç problem değil.Onno ustaya yazdığım mailde bana bu araçlar için supercharger yada turbo kiti üretilmediğini söylemişti yoksa çoktan turbo uygulanmış 200-250 hp arasında bir güçle yollarda geziyordu bu araç.

    hocam lpg konusunda soylenenlere kulak asma.
    ben 670.000 km de LPG li hyundai taksi gordum.
    tum omru boyunca LPG li kullanilmis ama TIK dememis.
    500.000 km de krank kecesi yag kacirmaya baslamis ve o sebeple anahtar degmis motora.
    Hyundai motoru boyle ise BMW daha saglamdir kanimca.
    200.000 km de kemiksiz 20.000 tl kar var, motor 4000 lira yese nolur? arabayi 3000 asagi satsan nolur?
    LPG napicak? krank mi kestirecek arabaya? subap gomlek zarar gorur , onlarda tas catlasa 1500 liradir.
    gercekci olalim.

    Alıntıları Göster
    LPG'nin motora direkt verebileceği iki zarar var ve ikisi de karışım ayarlarından meydana gelir, kaldı ki aynı sorun benzinle de olur sadece lpg beyninin piggy-back olmasından dolayı parametreler iyi hesaplanmalı ki benzin değerlerini karşılasın, malum benzinin stoitometrik değeri 14.7:1 iken propan(lpg) 15.6:1 .
    Baştan belirtmedim şimdi belirteyim, sevgili makina mühendisi arkadaşların müsadesiyle anlatmak isterim bunları. Zira ben bir mimarım ama nacizane iyi bir usta ile ortalama bir makina mühendisinin arasına denk gelecek kadar bilgim var uğraşmaktan dolayı.
    Şimdi, sıradan gidersek ilk dikkat edilmesi gereken konu karışım ayarları.
    Bilmiyorum tecrübe ettiniz mi fakat lpg ile uğraşan MÜHENDİSLER (ustalar demiyorum) yazılım uygulamalarını pek hoş karşılamazlar zira lpg beyni mevcut parametrelerle karşılayabildiği karışım oranını aracın benzin haritası zengine çekildiğinde karşılamakta zorlanacaktır. Ha dipnot bu çözüldü şu anda beyinsiz :) lpg sistemleri mevcut direkt enjeksiyon üzerinden piggy-back yapıyor, bu durumda tek yapmak gereken fiziksel olarak gaz basıncını ayarlamak.
    Karışım olayına ilk adımı attığımıza göre hemen seri bir şekilde iki zararını da anlatabiliriz.
    Ne tür yakıtla çalıştığı farketmeksizin bir ecu stoitometrik orandan aşağıya çekilmek istendikçe zengin, yukarıya çekilmek istendikçe fakir çalışmaya zorlanır. Hemen Türkçe'ye çevirelim;
    Zengin çalışmak: Kurum(karbon) oluşumu, valf tıkanmaları, yüksek yakıt tüketimi. Verebileceği en yüksek zarar sübapların yani valflerin çalışmasını sekteye uğratmaktır ki üst silindir kapağıyla bitmektedir bu işin tamiri.
    Fakir çalışmak: İşte asıl tehlike burada. Yüksek sıcaklık, piston üstü harareti. Anahtar kelimelerimiz bunlar. Bir sevgili usta ve araç sahibi, araba daha az yaksın diye fikir birliğine varıp gaz ayarını düşürdükçe, yani beyni fakir çalıştırmaya zorladıkça, yanma odasına giren karışım ortamı soğutma görevini yerine getiremez ve piston üstü harareti artar, artar ve artar. Artık blok malzemesinden hortum kalınlıklarına radyatörün kalitesine her yeri düşünebilirsiniz acaba nereden başlayacak sorun diye.
    İşin tehlike kısmını çok yüzeysel bir şekilde özetlediğimize göre artık eğlenceli kısmına geçebiliriz.

    Aracıma saçma sapan benzin parası vermek istemiyorum, fakir de değilim, yapabileceğim tasarrufu yaptıktan sonra keyif almak istiyorum. NE YAPMALIYIM?

    1- Araca öncelikle mutlaka bir Wideband AFR uygulaması yapılmalıdır. Egzoz hattına takılacak bir sensör ile karışım oranları kontrol altına alınacak ve gerekli müdahaleler anında yapılabilecek. Wideband yani genişbant sensörün esprisi, 10:1-11:1 ile 16:1-17:1 arası tüm değerleri okuyabilmektedir ki bu yakıt tabanlı modifikasyonlarda en ihtiyaç duyulan konudur.

    2- Malesef işin acı kısmı, lpg kitine para harcamak gerekiyor. Zira benzin enjektörlerine ne kadar yakın milisaniye değerlerine sahip lpg enjektörleri olursa o kadar iyi yanma gerçekleşir.

    3- Propan malum oktan değeri yaklaşık 113 olan bir yakıt, yani bu ne demek? Kendi kendine alev alması 95 oktan bir benzine göre daha zor (lpg patlar diyenlere selam olsun. cehalet mutluluktur düsturu yerine araştırsanız lpgnin tehlikesinin her gaz bulunduğu kabın şeklini almak ve ağırlık olarak havadan yoğun olması olduğunu öğrenebilirsiniz. yani -1.00 kotundaki bir kapalı otoparkta yerden havalandırma yoksa bir kaçak durumda propan gazı alandan çıkartılamaz). Uzattık; propan benzine göre daha zor alev aldığı için bizim yapmamız gereken onun yanmasını kolaylaştırmak. Burada yine küçükten büyüğe gitmek en mantıklısı. Önce tırnak aralığı uygun bujileri seçmeliyiz. Ardından kaliteli buji kabloları gerekli 8-10mm kalınlıkta (Magnecor'u tavsiye ederim güvenebilirsiniz, varsa BMW için üretimi bir araştırın derim). Kabloları da halletikten sonra eğer hala ateşlememiz yetersiz kalıyorsa geriye elektronik hileler kalıyor. Daha iyi ateşleme modülleri bulunabilir belki ama zaten yeni araçlar son sistem modüllere sahip olduğundan bize onu kurcalamak düşüyor. İnternetten "ignition amplifier" hakkında makaleler arasanız anlayacaksınız ne işe yaradığını. Kısaca söylemek gerekirse yaptığı iş bujiye giden voltajı yükselterek(müzik sistemlerindeki amfiler gibi düşünebiliriz) daha iyi ateşleme yapmasını sağlamak. Aslında bu modifikasyon benzinli araçlarda da etki sağlıyor ama bizim asıl ihtiyacımız propanın yanmasını kolaylaştırmak, iyileştirmek değil.

    4-Sıkıştırma oranımız, termostat derecemiz ve motor kapasitemiz bize "ben zaten yüksek sıcaklıkta çalışıyorum, iş çıkartma başıma" diyorsa bu durumda ne yapacağız? Basit, mümkün ise radyatörü büyüteceğiz. Varsa daha iyi bir devirdaim kullanacağız(gerçi mevzubahis motora göre üretilmemiş olması daha olası). Termostat derecesini düşürmek iş yapar bir hile olarak görülebilir ama minimal oynamalar gerektiriyor, onun getireceği etkiyi "su enjeksiyon sistemi" sayesinde katlayarak elde edebiliriz. Bu nedir? Yanma odasına atomize halde su-methanol karışımı enjekte edilerek soğumasında yardımcı olmak. AEM'in hazır kitleri var, yeterince efektifler. CFM değeri yüksek pervaneleri tavsiye etmeye gerek bile duymuyorum, bu kadar iş yapıldıtan sonra onlar zaten değişir.

    Motora dışarıdan yapabileceğimiz bütün müdahaleleri yaptık sanırım. Bundan sonrası verimliliği arttırmaktan ziyade direkt gücü arttırmak amacıyla yapılan pahalı işler olacaktır, eğer arzu edilirse onlardan da bahsedebiliriz. Ama yukarıda yazdıklarım gibi pek bilinmeyen konular değil onlar.

    Tabii ki bu konuda çok değerli üyeler var ama ben ilk başta yanlışları-eksikleri O.B.K hocam görsün isterim zira bu konularla pratik olarak en çok ilgilenen o forumda.
    Sürç-i lisan ettiysek affola.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    LPG'nin motora direkt verebileceği iki zarar var ve ikisi de karışım ayarlarından meydana gelir, kaldı ki aynı sorun benzinle de olur sadece lpg beyninin piggy-back olmasından dolayı parametreler iyi hesaplanmalı ki benzin değerlerini karşılasın, malum benzinin stoitometrik değeri 14.7:1 iken propan(lpg) 15.6:1 .
    Baştan belirtmedim şimdi belirteyim, sevgili makina mühendisi arkadaşların müsadesiyle anlatmak isterim bunları. Zira ben bir mimarım ama nacizane iyi bir usta ile ortalama bir makina mühendisinin arasına denk gelecek kadar bilgim var uğraşmaktan dolayı.
    Şimdi, sıradan gidersek ilk dikkat edilmesi gereken konu karışım ayarları.
    Bilmiyorum tecrübe ettiniz mi fakat lpg ile uğraşan MÜHENDİSLER (ustalar demiyorum) yazılım uygulamalarını pek hoş karşılamazlar zira lpg beyni mevcut parametrelerle karşılayabildiği karışım oranını aracın benzin haritası zengine çekildiğinde karşılamakta zorlanacaktır. Ha dipnot bu çözüldü şu anda beyinsiz :) lpg sistemleri mevcut direkt enjeksiyon üzerinden piggy-back yapıyor, bu durumda tek yapmak gereken fiziksel olarak gaz basıncını ayarlamak.
    Karışım olayına ilk adımı attığımıza göre hemen seri bir şekilde iki zararını da anlatabiliriz.
    Ne tür yakıtla çalıştığı farketmeksizin bir ecu stoitometrik orandan aşağıya çekilmek istendikçe zengin, yukarıya çekilmek istendikçe fakir çalışmaya zorlanır. Hemen Türkçe'ye çevirelim;
    Zengin çalışmak: Kurum(karbon) oluşumu, valf tıkanmaları, yüksek yakıt tüketimi. Verebileceği en yüksek zarar sübapların yani valflerin çalışmasını sekteye uğratmaktır ki üst silindir kapağıyla bitmektedir bu işin tamiri.
    Fakir çalışmak: İşte asıl tehlike burada. Yüksek sıcaklık, piston üstü harareti. Anahtar kelimelerimiz bunlar. Bir sevgili usta ve araç sahibi, araba daha az yaksın diye fikir birliğine varıp gaz ayarını düşürdükçe, yani beyni fakir çalıştırmaya zorladıkça, yanma odasına giren karışım ortamı soğutma görevini yerine getiremez ve piston üstü harareti artar, artar ve artar. Artık blok malzemesinden hortum kalınlıklarına radyatörün kalitesine her yeri düşünebilirsiniz acaba nereden başlayacak sorun diye.
    İşin tehlike kısmını çok yüzeysel bir şekilde özetlediğimize göre artık eğlenceli kısmına geçebiliriz.

    Aracıma saçma sapan benzin parası vermek istemiyorum, fakir de değilim, yapabileceğim tasarrufu yaptıktan sonra keyif almak istiyorum. NE YAPMALIYIM?

    1- Araca öncelikle mutlaka bir Wideband AFR uygulaması yapılmalıdır. Egzoz hattına takılacak bir sensör ile karışım oranları kontrol altına alınacak ve gerekli müdahaleler anında yapılabilecek. Wideband yani genişbant sensörün esprisi, 10:1-11:1 ile 16:1-17:1 arası tüm değerleri okuyabilmektedir ki bu yakıt tabanlı modifikasyonlarda en ihtiyaç duyulan konudur.

    2- Malesef işin acı kısmı, lpg kitine para harcamak gerekiyor. Zira benzin enjektörlerine ne kadar yakın milisaniye değerlerine sahip lpg enjektörleri olursa o kadar iyi yanma gerçekleşir.

    3- Propan malum oktan değeri yaklaşık 113 olan bir yakıt, yani bu ne demek? Kendi kendine alev alması 95 oktan bir benzine göre daha zor (lpg patlar diyenlere selam olsun. cehalet mutluluktur düsturu yerine araştırsanız lpgnin tehlikesinin her gaz bulunduğu kabın şeklini almak ve ağırlık olarak havadan yoğun olması olduğunu öğrenebilirsiniz. yani -1.00 kotundaki bir kapalı otoparkta yerden havalandırma yoksa bir kaçak durumda propan gazı alandan çıkartılamaz). Uzattık; propan benzine göre daha zor alev aldığı için bizim yapmamız gereken onun yanmasını kolaylaştırmak. Burada yine küçükten büyüğe gitmek en mantıklısı. Önce tırnak aralığı uygun bujileri seçmeliyiz. Ardından kaliteli buji kabloları gerekli 8-10mm kalınlıkta (Magnecor'u tavsiye ederim güvenebilirsiniz, varsa BMW için üretimi bir araştırın derim). Kabloları da halletikten sonra eğer hala ateşlememiz yetersiz kalıyorsa geriye elektronik hileler kalıyor. Daha iyi ateşleme modülleri bulunabilir belki ama zaten yeni araçlar son sistem modüllere sahip olduğundan bize onu kurcalamak düşüyor. İnternetten "ignition amplifier" hakkında makaleler arasanız anlayacaksınız ne işe yaradığını. Kısaca söylemek gerekirse yaptığı iş bujiye giden voltajı yükselterek(müzik sistemlerindeki amfiler gibi düşünebiliriz) daha iyi ateşleme yapmasını sağlamak. Aslında bu modifikasyon benzinli araçlarda da etki sağlıyor ama bizim asıl ihtiyacımız propanın yanmasını kolaylaştırmak, iyileştirmek değil.

    4-Sıkıştırma oranımız, termostat derecemiz ve motor kapasitemiz bize "ben zaten yüksek sıcaklıkta çalışıyorum, iş çıkartma başıma" diyorsa bu durumda ne yapacağız? Basit, mümkün ise radyatörü büyüteceğiz. Varsa daha iyi bir devirdaim kullanacağız(gerçi mevzubahis motora göre üretilmemiş olması daha olası). Termostat derecesini düşürmek iş yapar bir hile olarak görülebilir ama minimal oynamalar gerektiriyor, onun getireceği etkiyi "su enjeksiyon sistemi" sayesinde katlayarak elde edebiliriz. Bu nedir? Yanma odasına atomize halde su-methanol karışımı enjekte edilerek soğumasında yardımcı olmak. AEM'in hazır kitleri var, yeterince efektifler. CFM değeri yüksek pervaneleri tavsiye etmeye gerek bile duymuyorum, bu kadar iş yapıldıtan sonra onlar zaten değişir.

    Motora dışarıdan yapabileceğimiz bütün müdahaleleri yaptık sanırım. Bundan sonrası verimliliği arttırmaktan ziyade direkt gücü arttırmak amacıyla yapılan pahalı işler olacaktır, eğer arzu edilirse onlardan da bahsedebiliriz. Ama yukarıda yazdıklarım gibi pek bilinmeyen konular değil onlar.

    Tabii ki bu konuda çok değerli üyeler var ama ben ilk başta yanlışları-eksikleri O.B.K hocam görsün isterim zira bu konularla pratik olarak en çok ilgilenen o forumda.
    Sürç-i lisan ettiysek affola.

    Alıntıları Göster
    Eklemeyi unuttum, atmosferik bir araçta egzoz modifikasyonunu küçük çaplı tutmanızı tavsiye ederim. Zira motorun aslında bir kimyasal tepkime makinası olduğunu hatırlarsak anlamak kolaylaşıyor.
    İki giren maddemiz, bir de çıkan maddemiz var(eneriyi saymıyoruz). Girenler yakıt ve hava, çıkan ise karbonmonoksit gazı. Şimdi biz egzoz gazımızın çıkışını ne kadar attırırsak attıralım, bir noktadan sonrası işe yaramayacak hatta negatif etki edecektir. İşe yaramayacak çünkü giren hava ve yakıt miktarı aynı, çıkış yolunu açsak ne işe yarayacak?
    Zararı ise şurada, atmosferik motorlar ideal yanma için mutlaka bir egzoz geri basıncına ihtiyaç duyarlar. Egzoz yolunu çok fazla açarsak, alt devirlerde ihtiyaç duyulan geri basınç gerçekleşemeyecek ve motorun torku düşecektir. Hiç mi yararı yok geri basıncın? Var, Honda gibi olsun sıfır alt devir yaşasın devir kesiciler diyorsanız hemen katları ve susturucuları iptal edin dümdüz boru çektirin. Deli gibi devir çevirecek araç ama alt devirlenize elveda diyeceksiniz.




  • Hay agzina saglik RQJNR hocam...
    guzel bilgiler paylasim icin tesekkurler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okanttnc

    Lpg takinca aracta performans kaybi yokmus hatta artmis

    Birde 100bin km de 13bin tl KAR elde ediyormus.

    Pardon siz dunyadami ikamet ediyorsunuz.

    Tasarrufun kelime anlamina bir bakin isterseniz


    Arkadaşım ya neden anlayamıyorsunuz .Üslubuna bakar mısın ya.Ondan sonra vallahi kalp kırıyorum şu forumda.Evet dünyada ikamet ediyorum ama sen bir daha düşün istersen neredensin diye.Evet lpg taktırınca araçta performans kaybı yok.Sen mi sürüyorsun ben mi anlamadım ki.Altımdaki arabayı bana anlatıyorsun.100.000 km de en az 13.000 tl kar ediyorum evet.Çünkü ben benzinde 10 litreden aşağı hiç yakmıyordum.Al yap bakalım hesabı ne kadar kar ediyorum. Ya sanki böyle çok abes şeyler söylemişim gibi bir de karşı çıkıyorsunuz tamam karşı çıkabilirsiniz en doğal hakkınız da eğitim seviyenizi üslubunuzla belli etmeyin bu kadar lütfen.Ediyormuş yokmuş mış muş......




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    Eklemeyi unuttum, atmosferik bir araçta egzoz modifikasyonunu küçük çaplı tutmanızı tavsiye ederim. Zira motorun aslında bir kimyasal tepkime makinası olduğunu hatırlarsak anlamak kolaylaşıyor.
    İki giren maddemiz, bir de çıkan maddemiz var(eneriyi saymıyoruz). Girenler yakıt ve hava, çıkan ise karbonmonoksit gazı. Şimdi biz egzoz gazımızın çıkışını ne kadar attırırsak attıralım, bir noktadan sonrası işe yaramayacak hatta negatif etki edecektir. İşe yaramayacak çünkü giren hava ve yakıt miktarı aynı, çıkış yolunu açsak ne işe yarayacak?
    Zararı ise şurada, atmosferik motorlar ideal yanma için mutlaka bir egzoz geri basıncına ihtiyaç duyarlar. Egzoz yolunu çok fazla açarsak, alt devirlerde ihtiyaç duyulan geri basınç gerçekleşemeyecek ve motorun torku düşecektir. Hiç mi yararı yok geri basıncın? Var, Honda gibi olsun sıfır alt devir yaşasın devir kesiciler diyorsanız hemen katları ve susturucuları iptal edin dümdüz boru çektirin. Deli gibi devir çevirecek araç ama alt devirlenize elveda diyeceksiniz.


    Hocam eline sağlık çok güzel yazı olmuş.Aynen dediğiniz noktaları tek tek not aldım , bu modifiye işlemlerine başlamadan önce usta hepsine tek tek değinecek aynen dediğiniz gibi yapacak inşallah.Ayrıca arşivde bulunmasıyla bile çok değerli bir yazı olmuş.Benim ve birçok otomobil sever ve kullanan için çok büyük önem teşkil ediyor.Tekrar çok teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Larkyn

    1.6 motora lpg uygulayip motor gucunden kaybi modifiyeye para yatirip cozup 6 ayda 50000 km yol yapmaktan bahsedip o motor omrunu lpgnin ve modifiyenin nasil yiyip bitirecegini; zaten performansi saglamak icin benzinliymis gibi lpg tukettirip motoru erken bitirip uzulmeyin gozuyle bakiyorum olaya.


    bi anlatsana lpg motorun ömrünü nasıl yiyormuş?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Larkyn

    1.6 motora lpg uygulayip motor gucunden kaybi modifiyeye para yatirip cozup 6 ayda 50000 km yol yapmaktan bahsedip o motor omrunu lpgnin ve modifiyenin nasil yiyip bitirecegini; zaten performansi saglamak icin benzinliymis gibi lpg tukettirip motoru erken bitirip uzulmeyin gozuyle bakiyorum olaya.


    bi anlatsana lpg motorun ömrünü nasıl yiyormuş?

    Alıntıları Göster
    RqJnr Hocam. Size çok zahmet olacak ama bu aracımıza yapılabilecek modifiye işlemlerini de yazarsanız çok sevinirim.Filtreden egzoz uygulamalarına dereceli egzantrik katalitik konvertöre kadar hepsine değinirseniz forum ve özellikle benim için çok faydalı olacaktır.Ayrıca bundan sonra bu işlemleri yaptıracak arkadaşlara da güzel bir rehber olacağını düşünüyorum.Profilinize ulaşamıyorum.Eğer İstanbuldaysanız araçla birlikte bir haftasonu yanınıza gelip vaktinizi çok almadan konuşmak isterim.Hem aracı görürsünüz hem yol göstermiş olursunuz hem tanışırız hem de birşeyler içmiş oluruz:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    LPG'nin motora direkt verebileceği iki zarar var ve ikisi de karışım ayarlarından meydana gelir, kaldı ki aynı sorun benzinle de olur sadece lpg beyninin piggy-back olmasından dolayı parametreler iyi hesaplanmalı ki benzin değerlerini karşılasın, malum benzinin stoitometrik değeri 14.7:1 iken propan(lpg) 15.6:1 .
    Baştan belirtmedim şimdi belirteyim, sevgili makina mühendisi arkadaşların müsadesiyle anlatmak isterim bunları. Zira ben bir mimarım ama nacizane iyi bir usta ile ortalama bir makina mühendisinin arasına denk gelecek kadar bilgim var uğraşmaktan dolayı.
    Şimdi, sıradan gidersek ilk dikkat edilmesi gereken konu karışım ayarları.
    Bilmiyorum tecrübe ettiniz mi fakat lpg ile uğraşan MÜHENDİSLER (ustalar demiyorum) yazılım uygulamalarını pek hoş karşılamazlar zira lpg beyni mevcut parametrelerle karşılayabildiği karışım oranını aracın benzin haritası zengine çekildiğinde karşılamakta zorlanacaktır. Ha dipnot bu çözüldü şu anda beyinsiz :) lpg sistemleri mevcut direkt enjeksiyon üzerinden piggy-back yapıyor, bu durumda tek yapmak gereken fiziksel olarak gaz basıncını ayarlamak.
    Karışım olayına ilk adımı attığımıza göre hemen seri bir şekilde iki zararını da anlatabiliriz.
    Ne tür yakıtla çalıştığı farketmeksizin bir ecu stoitometrik orandan aşağıya çekilmek istendikçe zengin, yukarıya çekilmek istendikçe fakir çalışmaya zorlanır. Hemen Türkçe'ye çevirelim;
    Zengin çalışmak: Kurum(karbon) oluşumu, valf tıkanmaları, yüksek yakıt tüketimi. Verebileceği en yüksek zarar sübapların yani valflerin çalışmasını sekteye uğratmaktır ki üst silindir kapağıyla bitmektedir bu işin tamiri.
    Fakir çalışmak: İşte asıl tehlike burada. Yüksek sıcaklık, piston üstü harareti. Anahtar kelimelerimiz bunlar. Bir sevgili usta ve araç sahibi, araba daha az yaksın diye fikir birliğine varıp gaz ayarını düşürdükçe, yani beyni fakir çalıştırmaya zorladıkça, yanma odasına giren karışım ortamı soğutma görevini yerine getiremez ve piston üstü harareti artar, artar ve artar. Artık blok malzemesinden hortum kalınlıklarına radyatörün kalitesine her yeri düşünebilirsiniz acaba nereden başlayacak sorun diye.
    İşin tehlike kısmını çok yüzeysel bir şekilde özetlediğimize göre artık eğlenceli kısmına geçebiliriz.

    Aracıma saçma sapan benzin parası vermek istemiyorum, fakir de değilim, yapabileceğim tasarrufu yaptıktan sonra keyif almak istiyorum. NE YAPMALIYIM?

    1- Araca öncelikle mutlaka bir Wideband AFR uygulaması yapılmalıdır. Egzoz hattına takılacak bir sensör ile karışım oranları kontrol altına alınacak ve gerekli müdahaleler anında yapılabilecek. Wideband yani genişbant sensörün esprisi, 10:1-11:1 ile 16:1-17:1 arası tüm değerleri okuyabilmektedir ki bu yakıt tabanlı modifikasyonlarda en ihtiyaç duyulan konudur.

    2- Malesef işin acı kısmı, lpg kitine para harcamak gerekiyor. Zira benzin enjektörlerine ne kadar yakın milisaniye değerlerine sahip lpg enjektörleri olursa o kadar iyi yanma gerçekleşir.

    3- Propan malum oktan değeri yaklaşık 113 olan bir yakıt, yani bu ne demek? Kendi kendine alev alması 95 oktan bir benzine göre daha zor (lpg patlar diyenlere selam olsun. cehalet mutluluktur düsturu yerine araştırsanız lpgnin tehlikesinin her gaz bulunduğu kabın şeklini almak ve ağırlık olarak havadan yoğun olması olduğunu öğrenebilirsiniz. yani -1.00 kotundaki bir kapalı otoparkta yerden havalandırma yoksa bir kaçak durumda propan gazı alandan çıkartılamaz). Uzattık; propan benzine göre daha zor alev aldığı için bizim yapmamız gereken onun yanmasını kolaylaştırmak. Burada yine küçükten büyüğe gitmek en mantıklısı. Önce tırnak aralığı uygun bujileri seçmeliyiz. Ardından kaliteli buji kabloları gerekli 8-10mm kalınlıkta (Magnecor'u tavsiye ederim güvenebilirsiniz, varsa BMW için üretimi bir araştırın derim). Kabloları da halletikten sonra eğer hala ateşlememiz yetersiz kalıyorsa geriye elektronik hileler kalıyor. Daha iyi ateşleme modülleri bulunabilir belki ama zaten yeni araçlar son sistem modüllere sahip olduğundan bize onu kurcalamak düşüyor. İnternetten "ignition amplifier" hakkında makaleler arasanız anlayacaksınız ne işe yaradığını. Kısaca söylemek gerekirse yaptığı iş bujiye giden voltajı yükselterek(müzik sistemlerindeki amfiler gibi düşünebiliriz) daha iyi ateşleme yapmasını sağlamak. Aslında bu modifikasyon benzinli araçlarda da etki sağlıyor ama bizim asıl ihtiyacımız propanın yanmasını kolaylaştırmak, iyileştirmek değil.

    4-Sıkıştırma oranımız, termostat derecemiz ve motor kapasitemiz bize "ben zaten yüksek sıcaklıkta çalışıyorum, iş çıkartma başıma" diyorsa bu durumda ne yapacağız? Basit, mümkün ise radyatörü büyüteceğiz. Varsa daha iyi bir devirdaim kullanacağız(gerçi mevzubahis motora göre üretilmemiş olması daha olası). Termostat derecesini düşürmek iş yapar bir hile olarak görülebilir ama minimal oynamalar gerektiriyor, onun getireceği etkiyi "su enjeksiyon sistemi" sayesinde katlayarak elde edebiliriz. Bu nedir? Yanma odasına atomize halde su-methanol karışımı enjekte edilerek soğumasında yardımcı olmak. AEM'in hazır kitleri var, yeterince efektifler. CFM değeri yüksek pervaneleri tavsiye etmeye gerek bile duymuyorum, bu kadar iş yapıldıtan sonra onlar zaten değişir.

    Motora dışarıdan yapabileceğimiz bütün müdahaleleri yaptık sanırım. Bundan sonrası verimliliği arttırmaktan ziyade direkt gücü arttırmak amacıyla yapılan pahalı işler olacaktır, eğer arzu edilirse onlardan da bahsedebiliriz. Ama yukarıda yazdıklarım gibi pek bilinmeyen konular değil onlar.

    Tabii ki bu konuda çok değerli üyeler var ama ben ilk başta yanlışları-eksikleri O.B.K hocam görsün isterim zira bu konularla pratik olarak en çok ilgilenen o forumda.
    Sürç-i lisan ettiysek affola.



    RqJnr bu kadar bilgiyle inan piyasadaki çoğu lpgciyi altedersin.piyasada lpg bağlayanların %90ı aygazcıda evlere tüp dağatırken lpgciliğe terfi eden kamyon sürücüleri.

    lpg afr oranındaki yoksul karışımda bişey eksik kalmış.yüksek devirlerde içeri zengin karışım alınmasının 3 nedeni vardır.

    -0.8-0.85 lambda en yüksek yanma hızına sahip karışımdır.yüksek devirde yüksek yanma hızına ihtiyacınız var max performans ve max verim için.ısı geçişini üst ölü noktadan ne kadr uzakta gerçekleştiriseniz araç o kadar fazla tüketip o kadar da az gitmeye başlar ve teknokta enjeksyon ve karbüratörlü araçlarda yüksek devirde yoksul karışım overlap zamanında egzozdaki alevi emme manifolduna taşır ve sonuç manifold patlaması...

    -tam gazda malumunuz boğaz kelebeği tam açık olacağından makine de max hacimsel verim ile çalışacak.aynı dizellerde olduğu gibi ama anlık bi durum.ancak benzinli araçlarda yakıt havayla karışık geldiğinden patlama öncesi oluşacak yüksek basınç dolayısıyla yüksek sıcaklığa dayanabilecek oktan sayısındaki yakıta ihtiyaç var.e depodaki yakıt hep aynı gaza basmayla kimyası değişmez.bu nedenle ortam ısısını üzerine çekip karışım sıcaklığını düşürecek bi çare bulunmalı.bunun en basit yolu da içeri zengin karışım yollamak.hclerin ısı kapasiteleri havadaki moleküllere göre çok daha yüksektir.

    -ve en önemlisi motoru yüksek sıcaklıktan korumak.daha doğrusu yoksul karışım yanması sonucu ortaya çıkacak yüksek sıcaklıktan motoru korumak.bilindiğinin aksine zengin karışım yoksul karışıma göre çok daha soğuk yanar.bu da yüksek devirlerde artık neredeyse sürekli akışlı açık sisteme dönen motorumuzun valf ve piston tepesini soğutmanın tek yolu.

    zaten rektefiyeciye uğrarsanız orada lpgden dolayı zarar görmüş kapakların valflerinin kavrulduğunu ve kapağın neredeyse erime noktasına geldiğini görebilirsiniz.aynı şey ayarsız benzinde de gerçekleşir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi daturkishulan -- 30 Kasım 2010; 0:25:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer


    quote:

    Orijinalden alıntı: okanttnc

    Lpg takinca aracta performans kaybi yokmus hatta artmis

    Birde 100bin km de 13bin tl KAR elde ediyormus.

    Pardon siz dunyadami ikamet ediyorsunuz.

    Tasarrufun kelime anlamina bir bakin isterseniz


    Arkadaşım ya neden anlayamıyorsunuz .Üslubuna bakar mısın ya.Ondan sonra vallahi kalp kırıyorum şu forumda.Evet dünyada ikamet ediyorum ama sen bir daha düşün istersen neredensin diye.Evet lpg taktırınca araçta performans kaybı yok.Sen mi sürüyorsun ben mi anlamadım ki.Altımdaki arabayı bana anlatıyorsun.100.000 km de en az 13.000 tl kar ediyorum evet.Çünkü ben benzinde 10 litreden aşağı hiç yakmıyordum.Al yap bakalım hesabı ne kadar kar ediyorum. Ya sanki böyle çok abes şeyler söylemişim gibi bir de karşı çıkıyorsunuz tamam karşı çıkabilirsiniz en doğal hakkınız da eğitim seviyenizi üslubunuzla belli etmeyin bu kadar lütfen.Ediyormuş yokmuş mış muş......


    Kar mi ediyorsunuz hala size guluyorum..

    Ne satiyorsunuzda kar elde ediyorsunuz acaba ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: okanttnc

    quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer


    quote:

    Orijinalden alıntı: okanttnc

    Lpg takinca aracta performans kaybi yokmus hatta artmis

    Birde 100bin km de 13bin tl KAR elde ediyormus.

    Pardon siz dunyadami ikamet ediyorsunuz.

    Tasarrufun kelime anlamina bir bakin isterseniz


    Arkadaşım ya neden anlayamıyorsunuz .Üslubuna bakar mısın ya.Ondan sonra vallahi kalp kırıyorum şu forumda.Evet dünyada ikamet ediyorum ama sen bir daha düşün istersen neredensin diye.Evet lpg taktırınca araçta performans kaybı yok.Sen mi sürüyorsun ben mi anlamadım ki.Altımdaki arabayı bana anlatıyorsun.100.000 km de en az 13.000 tl kar ediyorum evet.Çünkü ben benzinde 10 litreden aşağı hiç yakmıyordum.Al yap bakalım hesabı ne kadar kar ediyorum. Ya sanki böyle çok abes şeyler söylemişim gibi bir de karşı çıkıyorsunuz tamam karşı çıkabilirsiniz en doğal hakkınız da eğitim seviyenizi üslubunuzla belli etmeyin bu kadar lütfen.Ediyormuş yokmuş mış muş......


    Kar mi ediyorsunuz hala size guluyorum..

    Ne satiyorsunuzda kar elde ediyorsunuz acaba ?

    Alıntıları Göster
    @daturkishulan

    Hocam dediğim gibi nacizane elimden geldiğince uğraşıyorum. Koca sanayide sözünün üstüne söz söylemeyeceğim bir makina mühendisi abimiz var şu an Yerka'da G-1'in başında, onun dışındakiler aynen dediğin gibi fasa fiso.

    @MitsubishiLancer

    Şu anda kendi işime dönmek zorunda kaldım proje çiziyorum, yarın gündüz Kayışdağı'ndayım Yeditepe'de. Akşam Nişantaşı'nda olacağım. Haftasonu ise yine saat 5-6 sularında Nişantaşı'nda olacağım. Özel mesajla haberleşebiliriz istersen.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    @daturkishulan

    Hocam dediğim gibi nacizane elimden geldiğince uğraşıyorum. Koca sanayide sözünün üstüne söz söylemeyeceğim bir makina mühendisi abimiz var şu an Yerka'da G-1'in başında, onun dışındakiler aynen dediğin gibi fasa fiso.

    @MitsubishiLancer

    Şu anda kendi işime dönmek zorunda kaldım proje çiziyorum, yarın gündüz Kayışdağı'ndayım Yeditepe'de. Akşam Nişantaşı'nda olacağım. Haftasonu ise yine saat 5-6 sularında Nişantaşı'nda olacağım. Özel mesajla haberleşebiliriz istersen.

    Alıntıları Göster
    +15 hp için komple manifold yaptırabilirisin performans için özel olarak seramik manifold lar mevcut 10 ila 15hp arasında değişir ve modele bağlıdır kısaca komple egzos sistemi yaptırmalısın en uygun önerim bu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The@Thing

    +15 hp için komple manifold yaptırabilirisin performans için özel olarak seramik manifold lar mevcut 10 ila 15hp arasında değişir ve modele bağlıdır kısaca komple egzos sistemi yaptırmalısın en uygun önerim bu.

    Alıntıları Göster
    1.16 sahibi olan arkadaşa senin konunla ilgili bir yorumum var lpg li bir araca bahsettiğin modifikasyonları yaptırıp onca para vereceğine keşke 1.20 alsaydın da bu kadar uraşmasaydın illede modifiyeli olsun istiyosan modifiye listesinde vermiş olacağın parayıda düşünürsek senin için en ideal araba 1.20 idi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The@Thing

    1.16 sahibi olan arkadaşa senin konunla ilgili bir yorumum var lpg li bir araca bahsettiğin modifikasyonları yaptırıp onca para vereceğine keşke 1.20 alsaydın da bu kadar uraşmasaydın illede modifiyeli olsun istiyosan modifiye listesinde vermiş olacağın parayıda düşünürsek senin için en ideal araba 1.20 idi.

    Alıntıları Göster
    hocam ufak bi turbo ile 0.5-0.6 bar seviyesinde stock motorla güzel güçler elde edebilirsin. alt devirlerin muhteşem canlanırken üst devirlerde yığılma yaşarsın fakat şehir içi kullanımda alt devirler çok daha tatmin edici olacaktır.

    4-1 manifold, turbo, küçük bi intercooler, custom beyin le beraber
    dediklerimi yapabilirsin. buda sana en fazla 3bin e maal olur. kaputun altında yer varmı bilmiyorum ama




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.