Şimdi Ara

BMW 116 Motoru Güçlendirme İşlemleri (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
69
Cevap
0
Favori
8.036
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ve tanrı 1.20d'yi yarattı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dgn2

    1.16 sahibi olan arkadaşa senin konunla ilgili bir yorumum var lpg li bir araca bahsettiğin modifikasyonları yaptırıp onca para vereceğine keşke 1.20 alsaydın da bu kadar uraşmasaydın illede modifiyeli olsun istiyosan modifiye listesinde vermiş olacağın parayıda düşünürsek senin için en ideal araba 1.20 idi.



    Kardeş haklısın ama 120 i ler sadece 2005 model ve türkiyede 3-5 tane düz vitesi var onları da satılık bulmak neredeyse imkansız.Hadi satılık olsa bile nasıl kullanıldığının garantisi yok.

    Şimdi aracı İskender Usta'ya götürmeye karar verdik.Kendisi yapılacak işlemleri takribi güç kazancını bize söyleyecek bizde ona göre onay vereceğiz.Umarım güzel bir iş olur.Fakat kafamı kurcalayan bir husus var.Komple egzoz uygulaması yapıldıktan sonra araca ha bir de kutu içi filtre tekrardan chip i güncellemek gerekecek mi?Yani bir de Onno Ustaya mı gideceğiz oradan?Yoksa egzoz ve filtre modifiyesinde bunlara gerek yok mudur?




  • Bmw alıp tüp taktırmak sonra araba gitmeyince bide üstüne cip ti manifold du uğraşmak tam türk işi , kızmayın ama aklıma ferrarisine tüp takmaya çalışan türk aklıma geldi Sen o araca turbo takmadıkça bişiy elde edemessin boşuna paranı ve zamanını harcama
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serty23

    Bmw alıp tüp taktırmak sonra araba gitmeyince bide üstüne cip ti manifold du uğraşmak tam türk işi , kızmayın ama aklıma ferrarisine tüp takmaya çalışan türk aklıma geldi Sen o araca turbo takmadıkça bişiy elde edemessin boşuna paranı ve zamanını harcama

    o kadar basit değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serty23

    Bmw alıp tüp taktırmak sonra araba gitmeyince bide üstüne cip ti manifold du uğraşmak tam türk işi , kızmayın ama aklıma ferrarisine tüp takmaya çalışan türk aklıma geldi Sen o araca turbo takmadıkça bişiy elde edemessin boşuna paranı ve zamanını harcama


    Arabanın gitmemesi göreceli birşey.Ayrıca ferrariye tüp taktırabilmek için önce bir ferrari sahibi olmak gerekiyor bilmem anlatabildim mi?Tavsiyeniz için de teşekkür ederim fakat chiple birlikte yaklaşık +27 hp bence çok ama çok iyi.Hem daha az yakacak hem çok daha iyi gidecek.Türk işi bu işte.Zekaya bakar mısın.Ayrıca hiç acımayacak canı istediğinde şehirler arası yol yapacak ankaradaki arkdaşını görmeye gidecek , sürekli performanslı kullanabilecek ,yakıt ortalamasına ,yakıt ibresine gözü hiç gitmeyecek.Bu psikolojiyi yaşamayan anlayamaz.Ben arabam çok yakacak diye korkup otobanda sağdan 90 la giden benzinli araç sahipleri gibi düşünmediğim için bu yolu seçtim zaten.Devir kesiciye kadar basmak hoşuma gidiyor.Herkese kısmet olmaz.




  • Hocam ferraririye tüp takarsan italyan mahkemeleri tarafından yargılanırsın diye biliyorum.Çünki ferrari alırken sözleşme imzalıyosun üzerinde herhangi değişiklik yapamazsın tarzında bir ibaresi olacak.Ben böyle biliyorum açıkcası.Bu arada chiple +27ps turbosuz atmosferik araçtan muazzam bir rakam.İskender beyle görüşmüşsünüz sevindim detayları buraya yazarsanız sevinirim.Şimdiden hayırlı olsun.
  • Arkadaşım atmosferik motora nasıl chiple 27 beygir alıyorsun onu bilemiorum , hadi diyelim oldu bi şekilde becerdin , hem az yakıcak hem daha fazla gidicem meselesi tamamen yalan , bi araba ne kadar giderse o kadar yakar arabam 140bg olucak red line da gidicem hemde az yakıcam dersen yanılırsın , bide bana fikir vermeden önce ilk önce bmw en olsun modundan vazgeç bence altındaki araç bugatti veyron değil Ayrıca tüplü ve modlanmış bir arabayı aklı başında kimseye satamassın ikinci elde bunuda belirteyim......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serty23

    Arkadaşım atmosferik motora nasıl chiple 27 beygir alıyorsun onu bilemiorum , hadi diyelim oldu bi şekilde becerdin , hem az yakıcak hem daha fazla gidicem meselesi tamamen yalan , bi araba ne kadar giderse o kadar yakar arabam 140bg olucak red line da gidicem hemde az yakıcam dersen yanılırsın , bide bana fikir vermeden önce ilk önce bmw en olsun modundan vazgeç bence altındaki araç bugatti veyron değil Ayrıca tüplü ve modlanmış bir arabayı aklı başında kimseye satamassın ikinci elde bunuda belirteyim......



    Sadece chiple değil arkadaşım ya chip + komple egzoz + kutu içi filtre uygulamasıyla.116 +27 =143 hp diyebiliriz yani.Keşke yazımın tamamını okusaydın aracım lpg li .15 litre gaz tüketsem bile 8 litre benzine denk gelecek ve full performanslı redline a kadar basıp kullanıyorum aracı.İlk önce bmw olsun felan demedim demekte istemedim iyi oku lütfen ferrariye tüp takabilmek için önce ferrari sahibi olmak gerekir dedim ve demek istedim.Adam ferrari almış tüp takmış bizim millette anca dalga geçebilir zaten kendisi tekerini alacak gücü yokken. Tüplü ve modlanmış bir arabayı en kötü ihtimal 3000 tl düşüğe satarım fakat 100-150.000 km boyunca zevkten uçarım.Az yakarım çok kaçarım kelebek misali.İmzanızdaki araçla 1000 km yolu kaç tl lik yakıtla alabiliyorsunuz? Ben 250 TL ye full performans 1000 km yol yapıyorum.Benim anlatmak istediğim bu.Varsın 3 litre fazla yaksın zaten gazın litresini 1.97 den alıyorum(shell). Hatırlatayım araçta zaten şuan chip tuning uygulaması var.Ben 27 hp yi varolan chip + komple egzoz la varsayım yaparak söyledim.Çok mu abartmışım. Dinamometrede 15 hp gösteriyordu artışı ama ben ortalama 12-13 olarak varsayıyorum birde.




  • Ben 320 tl lik benzinle performanslı kullanımda 1000km gidebiliyorum istanbul şehir içinde , herşey istediğin gibi olur umarım yolun açık olsun.....
  • Şehir içi performanslı kullanım 8.3 Litre / 100 Km hmm çok iyiymiş gerçekten.Sanırım en az yakan golf sizinki. İyi niyet dilekleriniz için teşekkür ederim sizin de yolunuz açık olsun.
  • performanslı kullanımınızı biraz tanımlar mısınız? ben performanssızında elde edemiyorum bu değerleri.. verebileceğiniz püf noktaları olursa sevinirim..
    quote:

    Orijinalden alıntı: serty23

    Ben 320 tl lik benzinle performanslı kullanımda 1000km gidebiliyorum istanbul şehir içinde , herşey istediğin gibi olur umarım yolun açık olsun.....
  • İstanbul şehiriçide olsa gittiğim km ler fazla olduğu için bu değerleri elde etmek mümkün , performanslı kullanım benim için korkmadan gaza basmak demek tem de 140 ın altına düşmemek demek yoksa devamlı red line değil yani Mesala bursada 10 litrenin altna düşürmek zor gerçekten çünkü 10 km nin altında yol yapıyorsun ve motor hep soğukken daha tam ısınmadan zaten gitceğin yere varıyorsun buda tüketimi arttırıyor.....
  • ben de istanbulda yaşıyorum, göktürk, maslak, gaziosmanpaşa, taksim, mecidiyeköy aralarında en çok araç kullanıyorum.. benim bakış açımda sizin temde 140 yapabildiğiniz saatler istanbulun şehirdışı karakteristiği çizdiği saatlerdir.. mesela göktürkteki evimden maslaktaki okuluma sabah 7 de giderken (cendere yolu, 80km/sa sabit) motor soğuk bile olsa 8 lt çok çok fazla.. ancak sabah 8 de gümüşsuyundaki dersime giderken 10 lt civarında seyrediyor ortalama.. veya akşam iş çıkışı saatlerinde maslaktan metrobüs yoluyla gaziosmanpaşaya giderken, performansı falan geçtim, en kibar dur kalklarda bile 10 litreden fazla yakıyor.. ancak saat 10 gibi gop tan göktürke geri dönerken 100 ün biraz üzerinde 5-5.5 lt yakıyorum.. akşam vakti mecidiyeköyde sıkıştığım zaman ise 14 lt ye kadar çıkıyor ortalama..

    bu dediğim değerler hem 122 lik golf tsi a ait hem de 120 lik manuel fiat lineaya ait, her ikisinde de aynı ortalamalar çıkıyor..

    bu arada istanbulda ancak gece 1 ve sabah 5-6 aralığında ve çok az yolda 140 ın güvenli olabileceğini de hatırlatmak isterim.. bu gibi hızlar için ancak mahmutbey gişelerinden sonra edirneye kadar giden yol müsait ve güvenli sayılabilir..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer


    quote:

    Orijinalden alıntı: dgn2

    1.16 sahibi olan arkadaşa senin konunla ilgili bir yorumum var lpg li bir araca bahsettiğin modifikasyonları yaptırıp onca para vereceğine keşke 1.20 alsaydın da bu kadar uraşmasaydın illede modifiyeli olsun istiyosan modifiye listesinde vermiş olacağın parayıda düşünürsek senin için en ideal araba 1.20 idi.



    Kardeş haklısın ama 120 i ler sadece 2005 model ve türkiyede 3-5 tane düz vitesi var onları da satılık bulmak neredeyse imkansız.Hadi satılık olsa bile nasıl kullanıldığının garantisi yok.

    Şimdi aracı İskender Usta'ya götürmeye karar verdik.Kendisi yapılacak işlemleri takribi güç kazancını bize söyleyecek bizde ona göre onay vereceğiz.Umarım güzel bir iş olur.Fakat kafamı kurcalayan bir husus var.Komple egzoz uygulaması yapıldıktan sonra araca ha bir de kutu içi filtre tekrardan chip i güncellemek gerekecek mi?Yani bir de Onno Ustaya mı gideceğiz oradan?Yoksa egzoz ve filtre modifiyesinde bunlara gerek yok mudur?

    Eğer aracınızda egzos sistemi elektronik bir beyine bağlı değilse herhangi birine gitmene gerek yok egzos ve filtre uygulamaları
    tamamı ile herhangi bir elektronik denetleme sistemine ihtiyaç duymaz.




  • Birde aklınıza geldimi bilmiyorum bir uygulama daha var adı ise ECU motorda güç ve yakıt tasarrufu içeren bir uygulama chip ile benzer yönleri vardır, tek farkı yakıt tasarrufu da sağlar fiyat ve kurulum hakkında net bir bilgi sahibi değilim yukarda da yazdığım gibi sadece hava filtresi ve komple egzos kiti tamamı ile teknik bir uygulamadır herhangi bir elektronik kuruluma gerek yoktur tabiki aracın egzos sistemi bir beyin tarafından kontrol edilmiyorsa...
  • @MitsubishiLancer

    Hocam yarın gündüz bir süreliğine Maslak sanayide olacağım, mümkünse beklerim oraya hem tanışırız hem araba üzerinde tartışırız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    @MitsubishiLancer

    Hocam yarın gündüz bir süreliğine Maslak sanayide olacağım, mümkünse beklerim oraya hem tanışırız hem araba üzerinde tartışırız.

    Tanışalım kaynaşalım bende geleyim uyarmı gardaş? Bi tanışayım seninle bakalım!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rockford Fosgate


    quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    @MitsubishiLancer

    Hocam yarın gündüz bir süreliğine Maslak sanayide olacağım, mümkünse beklerim oraya hem tanışırız hem araba üzerinde tartışırız.

    Tanışalım kaynaşalım bende geleyim uyarmı gardaş? Bi tanışayım seninle bakalım!

    Bende Geliyim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The@Thing -- 2 Aralık 2010; 22:11:34 >
  • 5 te çıkıyorum.Anadolu yakasındayım.7ye kadar oradaysanız gelirim tabi seve seve.Uçarım hatta:)
  • Bu tarz motorlarla uğraşmak yorucudur fakat turbo gibi profesyonel uygulama kökten motor karakterini değiştirir.

    Aracınızı kisilestirdiginiz kadar sizindir. ;)
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.