Önceki nesil 2014 model 218i F45 aracımızdan gayet memnunduk ve severek kullanıyorduk. Eşimin bu süreçte sadece 60 bin kilometre kullandığı aracı daha fazla eskimeden yenilemek üzere 2023 Ocak ayında Luxury Line donanımlı, Skyscrapper gri renkli 220i U06 yeni araç siparişi verdik ve Mart teslim olarak görünen aracı Mayıs ayının ortasında teslim aldık. Aracı henüz çok az kullandık fakat ilk izlenimlerimi bu başlık altında yazmak istedim. Zira önceki aracı almaya karar verirken buradaki paylaşımlar çok işimize yaramıştı. - Öncelikle araç önceki nesle göre adeta çağ atlamış. Gerek teknolojik donanımı gerekse özüne sadık kalarak yaşanan köklü değişim bambaşka bir araç ortaya çıkarmış gibi. Kalite olarak da daha üst seviyede bir algı yaratıyor. Öte yandan ilk kullandığınızda, tuşlu telefondan akıllı telefona geçmiş hissi de yaratıyor tabi:) - İç hacim yine çok ferah ve sanırım önceki nesilden bir miktar daha büyük ya da öyle hissettiriyor. Aracın yüksekliği ölçü olarak çok fazla artmamış olsa da, hissedilir derecede fazla. Aracın önünde durduğunuzda kaputun yüksekliği, yanında durduğunuzda yan yükseklik ve oturma pozisyonu belirgin şekilde yüksek araç hissini oluşturmuş. İnip binerken SUV yüksekliğinde biniş hissi var. - Bagaj hacmi azalmış ve tabla altındaki hacim sadece yarım açılıyor hibrit akülerinin burada olması nedeniyle. Ama arka koltukların ileri kayması sanırım bagaj konusunda problem yaşatmayacaktır. - Önceki nesilde bagaj en yüksek konumda bile sanki yeterince yüksek değil gibiydi. Normal boyda birinin kafası değmese de çok yakın duruyordu. Bunda ise en yükseğin bir altı ayarda bile öncekinden daha yükseğe açılıyor. Bu da kesinlikle iyi bir şey. - Anahtarsız girişin artık araç yaklaşınca kapıları açıp, uzaklaşınca kilitlemesi daha konforlu bir kullanış sağlamış. - Önceki araçta şikayetçi olduğumuz "sol direğin sola dönüşlerde görüşü perdelemesi" sorunu neredeyse tamamen ortadan kaldırılmış. - Önceki modelde sert olan direksiyon bu versiyonda tüy gibi aşırı hafiflemiş. Bu kesinlikle olması gereken bir değişimdi. Direksiyon simidi daha kalın ve etli ama hangisi daha iyi karar veremedim açıkçası. - Araç genel olarak önceki nesle göre daha yumuşak ve konforlu bir his veriyor. Ama diğer benzer araçlar kadar yaylanan bir yumuşaklık beklemeyin bu araçtan. BMW sürüş özelliklerini koruyor halen. - Araç teknoloji olarak çok başarılı. Herşeyin ekrandan yönetilmesi ve fiziksel tuş sayısının az olması konusunda tereddütlü olsak da, Özellikle iDrive8'in grafik çözünürlüğü ve hızı bu konuda endişelerimizi ortadan kaldırdı. Sadece alışmanız gerekiyor. Zira oldukça başarılı, fakat seçenekleri fazla olan bir arayüz var karşınızda artık. - Vitesin küçücük bir şaltere dönüşmesi de alışkanlık gerektiriyor. Özellikle park manevralarında orada bir yerde vites kolu arıyor eliniz. Fakat kesinlikle bu daha güzel ve alışınca eskisi çok ilkel gelecektir eminim. - Head up display oldukça kullanışlı. Elbette ekran değil de doğrudan ön camda olmasını tercih ederdim. Fakat sanırım cam eğimi nedeniyle böyle bir ekran tercih edilmiş ve kesinlikle güzel görünsün diye diye değil işe yarar bir head up display ekranı var önünüzde. - Sürüş asistanı profesyonel olarak geçen yarı otonom sürüşü otoyolda denedim ve çok başarılı çalışıyor. Bu donanım yarı otonom sürüşle birlikte aynı zamanda bir çok karmaşık ilave güvenlik özelliği içeriyormuş (çarpraz trafik asistanı, kavşak dönüş asistanı, yan çarpışma asistanı, arka çarpışma asistanı, ani trafik durmasında kaçınma asistanı, yol ver ve dur tabelalarını okuyabilme, kırmızı ışıkta belli durumlarda durabilme, acil durdurma asistanı vs) bu nedenle bu paketi almanızı şiddetle tavsiye ederim. Normal sürüşte elbette işinize yaramayacak bunlar ama varlığını bilmek güven veriyor. Araç tüm bunları yapabilmek için ön, arka ve yan kameralar, ön ve arka tampon kenarlarında yer alan radar sensörleri (ultrasonik sensörler değil) gibi donanımları kullanıyormuş. Henüz ihtiyaç duyacak durumla karşılaşmadık fakat markette otoparkta yavaşça geri çıkarken bile henüz arka kamera görüntüsüne bile girmeyen yaya için aracın otomatik fren yapması etkileyici. - Aracın bir çok başka özelliği BTK'nın ülkemizde Connected Drive'a izin vermemesi nedeniyle çalışamıyor. Ama ileride BTK bu yasaktan vazgeçerse bu özelliklerin de güncelleneceğini düşünüyorum. iDrive uzaktan güncellemeye müsait ama BTK yasağı nedeniyle uzaktan güncelleme de çalışmıyor Türkiye'de maalesef. - iDrive üzerindeki menüler ve ince detaylar çok güzel düşünülmüş. Çok fazla ayar yapma imkanınız var. Araç durumunu gösteren araç görselinde, dururken tekerleklerin pozisyonunun dahi gösterilmesi üzerinde oldukça çalışıldığını gösteriyor. - Araçta RunFlat lastik yok. Stepne de yok, onun yerine lastik tamir kiti var. Açıkçası bu bizim için eksi bir şey ama sanırım konfora katkısı var. Ya da umarım öyledir :) - Mild hybrid nedeniyle sadece 220i'ye özel bir durum mu bilmiyorum ama Start-Stop çok başarılı çalışıyor ve neredeyse devreye girdiğini anlamıyorsunuz bile. Öncekinde titreşim nedeniyle kapatma ihtiyacı hissettiğiniz sistem bu nesilde hiç rahatsız etmiyor. Önceki nesle göre çok fazla yol katetmiş bu konuda araç. İlk çalıştırmadaki titreşim de ortadan kaldırılmış önceki modele göre. Araç bu anlamda rölantide ve sürüşte bariz daha sessiz. - 360 derece kamera sistemi çok başarılı. Görüntüler çok net ve özellikle ön kamera ve yan kameralar çok işe yarıyor. Ama alışması biraz zaman alıyor. Otomatik devreye giren hem ön hem arka görüntü, öndeki araca yaklaşınca kuşbakışı görüşe geçmesi vs. biraz teknoloji bombardımanı gibi oluyor. -Geri sürüş asistanı da çok sık kullanmayacağınız ama gerektiğinde çok faydalı bir özellik. Zar zor girdiğiniz bir yerden geri çıkmak için çok işe yarayacaktır. Bunlar ilk izlenimlerim. Özetle, alırken yine "X1'mi bu mu" tereddütüne düşüp, içi, kalitesi, donanımı ve özellikleri birebir aynı olan bir araca fazladan 500k TL vermeye bütçemizin ve içimizin elvermediği bu aracı aldığımıza çok memnunuz ve düşünenlere kesinlikle tavsiye ediyorum. Fiyat/performans oranı önceki nesilde olduğu gibi çok iyi bir araç ve bu kadar donanım, teknoloji ve kullanım özelliklerini sanırım premium başka bir araçta bu fiyata bulmak zor. |
BMW 2 Serisi Yeni Active Tourer (U06)

-
- Araç gerçek anlamda iX1 konforunda olduğunu çok rahatlıkla söyleyebilirim. İnanılmaz bir iç hacim var. 2024 1 serisinden sonra gerçekten konfor geldi.
- Aracı Borusan'dan ilk teslim aldığımda benzin menzili 384, Elektirik menzili 45 di ki bu hiç alışık olmadığım bir tablo..genelde aracı alır almaz en yakın benzinci arardım :)) Bu aslında iyi bir başlangıcın bilmeden gelen habercisiydi sanki !!
- Aracımla Borusan dan ilk çıktığımda (19.03.2025) inanılmaz bir yağış vardı. Aracım llk hareket ettirdiğimde araç sanki altımdan kayıp gidecekmiş gibi bir tork karşıladı ben..Bu tarifi zor bir histi. Bununla birlikte Direksiyon inanılmaz yumuşak..belki bu alışılması gereken tek şey gibi görünüyordu..
- Hava yağışlı olduğu için, madem xdrive bu araç bir bakayım dedim...Sonuç inanılmazdı. Yağışta olduğumu hissettirmedi. İnanılmaz yola tutundu. O torkla nasıl girdiyse viraja öyle çıktı.
- Elektrik modundan hemen sport moda aldım. Araç rodaj olmadığından zorlanmadan dip gaz yapmadan biraz yüklendim. Gerçekten araç içi kamera kaydı olsaydı şaşkınlığımın görüntüsünü paylaşmak çok isterdim. İnanılmaz bir performans , hakimiyet ve tork. Bu arada spor sesi de inanılmaz keyifli. Iconic sound'da açıkça ses sizi inanılmaz etkileyecektir.
- İlk olarak aracın genel durumunu eşimle paylaşmak için eve geçtim. Bu esnada şarj için wallbox'ım hazırdı. 22kw destekli bir şarj ünitesi olsa da Mono faze ve aracımın plug-in olmasından dolayı maksimum 7kwa verebiliyor. Ona bağladım. 15kw pil olmasından dolayı 7kw şarj desteği ile yaklaşık 1.5 saatte şarj ettim.(Aracın 3te1 pili vardı)...Eşim aracın içine oturunca ferahlığından iç mekan kalitesinden çok etkilendi. Gerçekten premium bir hissi sonuna kadar veriyor. demek ki 1kwa 3 liralarda olsa günce 45 lira şarj la günü çıkartıyoruz ki benzin kıpırdamadan ...Şaşkınım
- Evet şarjımı tamamladığımda işe gitmek üzere yola çıktım. Benzin almadığımdan benzin hala 384 elektrik menzili de 75km gösteriyordu. Gittiğim mesafe Suadiye-çengelköy arasıydı. Yaklaşık 25 km. Ofise vardığımda %70 şarj 50km menzil gösteriyordu. Klima, müzik vs açıktı. Ve öyle yavaş yavaşta kullanmadım.70-100km hızlarında.
- Dönüş yolunda benzin aldım daha doğrusu full yapayım da durumu değerlendireyim diye..Araca benzin koyduğumda benzin menzili 747, Elektrik %71/50km toplam toplam Kombine km 797..yani Elektrik full olduğunda 850 civarı gibi. Ofise geldim gittim bugün tekrar gittim benzin %100 de. Ara sıra spor mod yüklenmeleri yapsam da benzin kıpırdamıyor.
- xDrive yol tutuşu mükemmel..Araç kontrolü eşsiz.
- Araç içi kalitesine gelince, yarı deri yarı sentetik koltukların konforu inanılmaz. Konsol , kapı kolları deri olması Premium'u fazlasıyla hissettiriyor. Kavisli ekran, ekrana olan oturuş mesafesi ekran üzerinden kullanımı çok konforlu kılıyor. Elinizi uzatmanız yeterli. Dokunmatik tavan aydınlatmaları da çok havalı olmuş. Panoramik cam tavan neredeyse aracın arka koltuklarından bagaj bölümüne uzanan bir ferahlık kazandırıyor.
- Bu zamana kadar hep M paket kullandığımdan tavan döşemesi antrasit siyah olmasını aradım. Ama krem rengi de ferahlık veriyor
- lastikler 17 yerine 18 belki 19 olabilirdi. Bu görsel olarak güzel olurdu ama konforu tabii ki etkilerdi.
- Direksiyon M olunca daha etli oluyor. Bu da alışılan bir durum olsa da spor bir görürünüm katıyordu. Ama asla tüh napa cağız boyutunda değil.
- Aracın dış görünümü MPV olduğundan bence M olsun Luxury olsun spor görüntüden biraz uzak. Ama alışılmayacak türde değil.
- Araç içinden şarj kablosu çıkmaması OTV fiyat koruması amaçlı olsa da hediye başlığında sunulabilirdi. Ama desenize artık akıllı telefonlardan da şarj aleti çıkmıyor. :)
- uzun yolda pil kapasitesinin biraz daha fazla olmasını arayacağız gibi.
-
Hocam selamlar, güzel yazmışsınız ama millet x1 deyince atlıyor. bu arabayı bilen yok:(
-
Maalesef öyle. SUV takıntımız malum. Arada bu kadar fiyat farkı olmasa anlarım da en baz donanım ve manuel şanzıman olsa da; Temmuz 2023 itibariyle 690 bin TL'ye sıfır km Fiat Egea Sedan alınırken:
Dizaynı hariç tüm teknolojisi, donanımı, iç dizaynı, motoru vs herşeyiyle birebir aynı olan X1 ile Active Tourer arasında Temmuz 2023 itibariyle 750 bin TL fark olması gerçekten X1'i tercih etmeyi zorlaştırıyor.
Öte yandan aracı uzun süre kullanacaksanız ve al-sat yapıp para kazanmak gibi bir niyetiniz yok ise bence böyle bir sınıf ve donanımda Active Tourer kesinlikle çok mantıklı bir seçim.
-
Detaylı açıklamalarınız için teşekkürler. Bizde de 2015 216d var, 220i'ye geçmek istiyoruz. Yakın tüketimi hakkında bilgi verir misiniz?
-
Sanıyorum elektrikli motorun desteğiyle olsa gerek yakıt tüketimi eski 218'den biraz daha iyileşmiş görünüyor. Daha ağır araç ve daha güçlü bir motor olmasına rağmen daha az yakıyor. Tam şehir içi yavaş trafikte (sokak ve cadde trafiği) 8-8.5 litre aralığında geziniyor. Şehir dışında ise 5 litrelerde.
-
Teşekkürler yanıtınız için.
-
Ben de birkaç aydır kullanıyorum. Alırken X2 ile bu modelin arasında kalmıştık ama X2'nin hâlâ eski platformda olması nedeniyle bu modelde karar kıldık ve oldukça memnunuz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba, geçen hafta ikinci el olarak 2023 model 220i active tourer araç aldık. Şimdilik çok memnunuz. Aracaı alırken bize araçta koltuk ısıtma olduğu söylenmişti ancak ne aracın menülerinde ne de WIN numarası ile sorgulama yapınca bu özelliği bulamadım. Sadece koltuk ısıtma olduğu ve aktif edilebileceği yazıyor (9QT
Preparation Seat Heating For Driver And Front Passenger) Sizin araçlarınız da aynı durumda mı? Bu özelliği nerede, nasıl ve kaç liraya aktif edebileceğimi biliyor musunuz? Saygılarımla.
-
Bu araçta ACC var mı? Otopark.com incelemesinde yok diyor ama kalan tüm incelemelerde standart geliyor diyor. Deneyimleyen var mı?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Maalesef. Araçta Sürüş Asistanı donanımı standart olarak geliyor ve bu donanım içerisinde ACC yok. ACC olması için Sürüş Asistanı Plus veya Profesyonel olması gerekiyor.
-
Teşekkürler. Sonradan taktirmak mümkün mü acaba
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu araç için mümkün olacağını zannetmiyorum. Çünkü bu serilerle birlikte aracın yazılımına kodlama ile müdahale edilemiyor eskisi gibi.
-
Aracınız hayırlı olsun. Bu donanım Connected Drive üzerinden bu özelliği satın alabileceğiniz ve kullanabileceğiniz anlamına geliyor. Fakat siz sanırım yurtdışındasınız. Zira Türkiye'de Connected Drive 2023 araçlar için çalışmıyordu ve bahsettiğiniz donanım ile araç gelmemiş olması lazım. Türkiye'de satılan araçlar 9QT değil 494 kodlu "koltuk ısıtma" ile geliyordu.
-
Yeni yazılım gelmiş yükledim pek bir değişiklik göremedim. Fren ile ilgili olan problemden dolayı mı yayınlandı acaba?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Zannetmiyorum. Çünkü fren sisteminde geri çağırma var ise parça değişimi gerekiyor. Genel olarak yazılım güncellemelerinde kullanıcının bariz hissedeceği değişiklikler olmuyor. Ben aracı aldığımdan beri 3 kez yazılım güncellemesi yapıldı serviste. Sadece bir tanesinde şerit terk uyarısının sembolu değişmişti onu farketmiştim, bir de ekran yazı fontlarında bir miktar değişim vardı.
Bu arada sizin yazılım versiyonu ne görünüyor? 07/24'mü? Anladığım kadarıyla sizin araç Connected Drive açık olduğu için güncellemeyi siz yapabiliyorsunuz. Biz servisin yolunu tutmak zorundayız maalesef.
-
Selamlar. Nasilsiniz? Sizin arabada fren sistemi ile ilgili revizyon yapıldı mı?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
galiba widgetlarda 1-2 degisiklik var gibi sadece. ben de yeni aldigim icin tam bilemedim :) evet mybmw uygulamasi ile guncelleme yapilabiliyor. Su anki versiyon 07/2024.40. bundan once 07/2024.38di yanlis hatirlamiyorsam.
-
Teşekkür ederim. Umarım siz de iyisinizdir.
Fren sistemindeki geri çağırma ve ayrıca yazılım güncellemesi geri çağırması için 3-4 ay önce servise götürmüştüm. Frenlerde herhangi bir problem veya uyarı yoktu. Geri çağırma dolayısıyla aranmıştım. My BMW uygulamasında da geri çağırma görünüyordu. Sanıyorum hem yazılım güncellemesi hem de fren sistemi olarak iki ayrı geri çağırma vardı.
Yazılım güncellemesini yaptılar fakat fren sistemi geri çağırması için parça siparişi verdiler ve önceki ay parça geldi diye aradılar. Tekrar gittim, araç akşama kadar kaldı. Fren sistemi değişip yazılım tekrar güncellendi. Aşağıda yapılan işlemler var.
-
Tesekkur ederim bilgi icin. Bende de bu revizyon yapıldı. Simdi diger forumlarda tekrar kontrol gerekiyor diye mesajlar okuyorum. Size cagri geldi mi yada siz kontrol ettirdiniz mi?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bana herhangi bir ilave çağrı gelmedi. Hatta geçenlerde servise uğramıştım başka bir nedenle. Yeni bir çağrı ile ilgili herhangi bir şey de söylenmedi. MyBMW uygulamasında da bir geri çağırma görünmüyor.
Arkadaşlar merhaba. Bende 230e AT aracımı dün aldım. Açıkcası 1 serisini satarak aldığımda kafamda oldukça soru işaretleri vardı. Ben düşüncelerimi objektif olarak paylaşmaya çalışacağım. keşke olsa ne güzel olurdu dediğim, eksileri demeyeyim ama alışkanlıklardan kaynaklı olsa dediklerimi de sizlerle paylaşayım. Benim paylaşacaklarım bu kasar. Biliyorum biraz uzun oldu ama faydalı olsun diye detayları atlamak istemedim.. Umarım yardımcı olmuşumdur. |
Herkese merhabalar. 10 Yıllık Volvo V40 d2 maceramızın ardından 3 Mart itibariyle 2024 Model 230e M-Sport ile kervana katıldık. Öncelikle hem kategori değiştirdiğimiz, hem manuel bir araçtan otomatiğe, analogdan dijitale ve dizelden plug in hybride geçtiğimiz için fantastik bir çağ atlama yaşadık. Benim izlenimlerim bu nedenle epeyce bilgi eksikliği ya da düz cehalet içerebilir, ancak yine de yazmak istedim. Aracı 4 gün boyunca Bursa şehir içinde hep elektrik modunda kullandım. Daha önce, bilinçli bir tercih olarak hep manuel araç kullandığım için drive modundan sürekli frene basma ihtiyacı canımı sıktı. Ben de autoholdu devreye aldım ve hiç kapatmıyorum. Araç ışıklarda ya da sıkışık trafikte bir kez durunca, olduğu yerde kalıyor frene basmadan. Bunu bir yokuş kalkış desteği gibi düşünmemek gerek dedi bana aracı tanıtan Borusan servis yetkilisi. Aracını böyle kullanan epeyce müşterisi varmış. Araç kesinlikle çok sessiz. Bu, aracı yalnızca elektrikli kullanmamdan ileri gelen bir izlenim değil. Üzerinde 18 jant ve ortalama bir kışlık lastik olmasına rağmen, Bursa Balat-Bademli arası bol kasisli, çukurlu, şantiye tadından yollarda bile içine ses almıyor araç. Akustik cam vs de yok sonuçta. M-Sport, Luxury'e göre yalnızca değişik tamponlarla değil, M Adaptif süspansiyon, M Direksiyon ve vites kulakçıkları farkıyla da geliyor. Sürüş modları 330e de olduğu gibi bir düğmeden net bir şekilde seçilemediği için ne zaman yumuşak ne zaman sert ayar devreye giriyor anlamak güç. 220i ve 223i M Paketlerde söz konusu olan 1.5 cm alçalma bizim araçlarda batarya nedeniyle olmuyormuş. DS7 lerde olduğu gibi yol yüzeyini izleyip süspansiyon sertliğine karar veren bir kamera da yok. Titreşim durumuna göre kendi ayarlıyormuş benim anladığım. Muhtemelen 17 jant / 60 yanak lastikle gelen Luxury ler M paketlerden daha konforlu olacaktır bozuk satıhlarda. Paket konusu açılmışken iç tasarımda daha fazla ferahlık isteyenler için antrasit tavan döşemeli M yerine bej tavanlı Luxury daha keyifli bir seçim olabilir. İç tasarım konusunda en keyifsiz olan nokta ise son derece sportif olan koltuklarda manuel ayarlı olarak bile bel desteği olmaması. Veganlar beni afaroz edebilir ama veganza deri de ne yazık ki gerçek bir alcantara/napa kokusu ve dokusu vermiyor. Özellikle araç sıcakta kalınca yoğun bir sentetik koku oluşuyor içinde. Perforeli de olsa yazın terleteceği kesin. Orta kolçağın altında inanılmaz sığ bir saklama gözü var. Altında ise açıkta geniş bir depolama alanı var. Bu açık tasarım, bizimki gibi vizyonu inşaattan ibaret şantiye ülkelerde bolca toz birikmesi demek. Saklama konusunda bir başka tuhaflık da derin sayılabilecek torpido gözünde ışıklandırma olmaması. Tüm kabini LED şeritlerle renklendirilmiş bir araba için inanılmaz bir durum. İç tasarımdan devam edersek, sadeleşme adına tüm düğmeleri ortadan kaldırıp her şeyi ekrana taşımak, bence çok da işlevsel bir fikir değil. Kuşkusuz 10-15 yıl öncesinin bol düğmeli orta konsollarına artık yer yok, fakat en azından 330e de olduğu gibi sport-comfort-eco pro-adaptive şeklinde sürüş modu düğmelerini korumuş olsalardı, aracın hangi anda ne yapacağına karar vermek çok daha kolay olurdu. Bir de arabanın hangi çekiş modunda olduğuna ilişkin anlık net bilgi veren bir ekran olmaması insanda kontrol hissini azaltıyor. Araç edrive modunda elektrikle giderken arkadan itişli, benzinliye geçince önden çekişli, hybrid giderken ise xdrive modunda 4 çeker hale geliyor. Fakat araç bu konuda sana doğrudan bir seçim yetkisi vermiyor. Yol-şarj-hız-güç ihtiyacına göre araç çekişi kendi ayarlar diyor kılavuzunda. Bunlar elbette konfor ve yakıt tasarrufu odaklı teknolojiler, ancak kontrolün kendisinde olmasına alışık sürücüler için çekici olup olmadığından emin değilim. Anlık çekiş değişimlerinde bir sorun yaşamamak için DSC nin açık tutulmasını önerilmiş kılavuzda. Motor performansına gelince, öncelikle elektrikli menzile takık olduğum için henüz hybrid kullanım değerlerini bilemiyorum. Fakat arabanın inanılmaz bir hızlanması ve dengesi var. Dün dik bir yokuşta, sahibini yeni kasa bir Audi A6 dan soğuttuğum doğrudur :). Ben arabayı sıkışık sabah trafiğinde ve 0 derece civarı bir sıcaklıkta kullandığım için tüketim değerleri 24-28 kwh/100km dolayında geliyor. Buna karşılık arabanın 5200 km lik edrive ortalamasına bakınca 14.2 kwh olduğunu görmek epeyce umut vaad ediyor. Dışarda şarj edildiğinde bile km de 1.4 lira gibi bir tüketimi oluyor. Oturduğumuz sitede ve işyerinde de hala bir şarj noktası olmadığı için iki gün tüm yakın çevreyi sokak sokak gezdim. RS, Voltrun vb envayi marka şarjın çoğu süpermarket otoparkına kurulmuş şarj noktalarına, elektrikli olmayan araçlar da hunharca park ettikleri için internette boşa görünen bir istasyona gittiğinizde kazın ayağının öyle olmadığını görebiliyorsunuz. Şarjlı otomobil kavramının yalnız altyapısında değil, kültürü konusunda da gidecek epey yolumuz var daha. Arabayı alma niyeti olanlar için önerim ellerini çabuk tutmaları, zira EUR kuru bir haftada epeyce yürüdü ve aracın TR ye giriş fiyatı avantajlı ÖTV diliminden çıkarsa anahtar teslimi fiyatı da kafadan 700 bin civarı artacak ve elbette o fiyata farklı alternatifler akla gelecektir. Bir başka olasılık da aracı o dilimde tutmak için daha önce yaptıkları donanım kesintilerini daha da artırmaları. Bugün Luxury paketten şarj kablosunu çıkartan yarın cam tavanı da uçuracaktır. Sözün özü, bu bütçelerde bir aile arabası almaya niyetiniz varsa düşünmeden bunu alın. Bu fiyatlara en iyi şartlarda Ford Kuga, Nissan Qashqai, Toyota Corolla Cross vb alabilirsiniz, almayın. İç/dış tasarım kalitesi ve sessizlik, yol tutuş olarak kesinlikle 230e ile karşılaştırılabilecek araçlar değil bunlar. |
Evet forumda ilk teslim alan benim galiba :)
Oncelikle merak edilenleri yanitlayayim; ne yazik ki kablo vermiyorlar. Ben de hediye konusunu acamadim bile.. Direkt 500 kusur eurolardan bahsettiler.. Hazirliksiz yakalandim ben de haftasonu kablo arayisinda alacagim anlasilan.. Bu sarj hizi konusunda teslimati yapan arkadas da ben de cok bilgili degildi ama bana da 11kw dedi.. Daha once bir cok sifir arac almistim.. Ilk kez aracta benzinli teslimat yapildigini goruyorum :) Yarim depoya yakin benzin vardi yine %60 civari da sarj vardi. Ilk izlenimim nasil derseniz; bildigim kadariyla herkes kör satin alma yapti. Buna istinaden ben araci bekledigimden daha kucuk buldum. Ozellikle arka yasam alanini daha buyuk bekliyordum. Eski aracimin 3008 olmasi da belki bunda bir etkendir ama ikinci aracimiz Nissan Juke yeni kasa.. Ondan bir farkini goremedim. On taraf ok ama arka yasam alani bence bir tik buyuk dizayn edilebilirdi. Cunku ben araci alirken gozum kapali aldim cunku x1 ile ayni bant olmasina guvendim. Soyle diyeyim, hani c suv ya da b suv diyoruz ya bu araca ben pek c mpv diyemem.. Ama baska arkadaslarinda yorumlarini almak lazim. Arka koltuklarda ayar yapilmiyor. Yani one kaydirma islevi yok. Ben buradan bagaji buyuturum demistim ama oyle olmayacak. Bildiginiz uzere bagaj da kucuk ozellikle 3008 ile karsilastirirsak baya kucuk.. Arka koltuk sirtlarinda saklama alani yoktu o tuhaf geldi. Connected drive cok guzel calisiyor. Hemen mybmw uygulamasini kurduk eslestirdik. Arac baya online.. Hava durumu verisinden tutun trafik bilgisinine kadar her seyi aliyor. Bmw burada hakkaten onde rakiplerine gore.. Koltuklar cok guzel ve bence araci premium gosteren detaylardan biri bu.. Ayni sekilde led farlar cok kaliteli.. Aracin tum kontrolleri multimedya ekranindan yapiliyor.. Ben kalitesini begendim.. Kullandikca yorumlayabiliriz o tarafi.. Istinyeden sancaktepeye geldim.. 30 kusur km yapmisim.. Elektrikli modda geldim diyebilirim hep.. Sonra benzin ile elektrik karma yaptim.. Acikcasi pek anlayamadim yakit sarfiyatini isin o kismi zaten yol bilgisayarindan oluyor o taraflari kurcalamam lazim. Bu kisim icin tekrar bildirim yapacagim. Dun fotograf paylasmistim o yuzden tekrar fotograf cekmedim.. |
Ya ben bu yeni pilli arkadaşları anlamıyorum
Bence plug in hybrid mantığını anlamadan arabayı almışsınız . Arabayı aman benzin gitmesin diye tam elektirikli gibi kullanmaya çalışıyorsunuz . Pil biterse bitsin , benzinle devam etsenize niye bu kadar kasıyorsunuz anlamadım Uygun yer bulunca doldur devam et Enteresan |
Kesinlikle cok guzel bir yazi olmus.. Bir kere distrubutor un kafasina gore vergi dilimine etki etmesi bu otv isinin ne kadar da kolay delinebilir bir acigi oldugunu gosteriyor. Bu is bu kadar basit olmamali.. Mini nasil countryman bu fiyattir kardesim diye yayinlayip satiyorsa bmw de 230e yi ayni sekilde satmaliydi. Internette yazan 2.800 TL biz aldik 2.100 tl ye boyle sacma bir fark olur mu ? Iste ondan sonra galeriler biz bu arabayi o zaman 2.500 TL ye satariz diyor.. Yillar once baslayan arkasindan da vergiler nedeni ile daha da kemiklesmis bir premium arac fiyat politikasi var. Bu nedenle bu arabalar turkiye de bir nevi zengin arabasi kalantor arabasi haline gelmis. Buna gore de bir kitle olusmus. Sanirim distrubutorler de bunun degismesini pek istemiyorlar. Yani nasil daha ucuza araba satariz dertleri yok. Zaten ix1 de baslayan islem bence bunu yansitiyor. Amac hizli satmak olsaydi bmw yine hizli satardi o ix1 leri.. Ama hasan huseyin ile muhattab olmak istemiyorlar gibi geliyor bana.. 230e isi piyangodan cikti. Uzun da surmez zaten yani bir ix1 adetlerinde de gelmez.. Sonra da alt vergi diliminden cikar muhabbeti de kapanir gider forumda.. |
Araba fırsat arabasıdır bulabilen kaçırmasın derim , çok düşünen adam bu hayatta hiçbir fırsatı yakalayamaz ...
|
İşin özeti araç çok güzel, hybrit sistemi ve genel konforu gayet yeterli, tipi biraz göreceli . Gücü mükemmel , Herkes güle güle binsin inşallah.
|
Merhaba ustadim.. Senin sorunun cevaplari bende.. 4 yil 3008 kullandim sonra elektrikli arac almak icin aracimi sattim ve once Countryman icin kaparomu verdim.. Sonra da 230e nasip oldu ve satin aldik. 230e operasyonu daha once belliydi.. Ix1 benzeri bir operasyondu bu. Farki ix1 filo satis 10 adet ile sinirliydi, 230e ise daha onceden BMW den arac satin almis ama benim duyumum Vip musteriler yani m serisi ya da iste 5 ya da 7 serileri alanlara teklif edildi once araclar. Evdeki hesap carsiya uymadi bmw turkiye icin cunku vip musteriler ilgi gostermedi araca.. Biz bu sekilde alabiliyoruz araci.. Bu sekilde rahatlikla satabiliyor bmw turkiye bu araci.. Kur da buyuk bir atak olmadan devam eder bu fiyatta satislar. Burada sorun ne kadar adet getirmeyi ve satmayi dusunuyorlar. Yani x1 ve ya 3 serisi adetlerinde gelmez bu araclar.. Ya da vw passat getirdigi peugeot un 3008 getirdigi adette gelmez. O yuzden niyeti olan firsati varken alsin.. Yil sonuna kadar evet kurdan dolayi matrah ustu kalabilir. Buradaki motivasyonumuz BMW almakti.. Hemen hemen herkes bu sekilde ilerledi.. Cogumuz da araci hic gormeden aldik. Bu fiyata bu dolulukta phev bir BMW icin fiyatin uygun oldugunu dusunuyoruz. Sadece 3008 den sonra arac bana kucuk geldi.. Muhtemelen size de oyle gelecek.. |
Borusan'ın Active Tourer satış politikası konusunda yol haritasını netleştirmesi lazım diyeceğim, ama her mevzuatın geceden sabaha değişebildiği bir ekonomik ortamda bu o kadar da kolay değil. Araçlara uygulanan ÖTV nin bu kadar keyfi bir şekilde, kimine teşvik, kimine sopa şeklinde uygulanıyor olması, her zaman olduğu gibi yurttaşı cezalandırıyor günün sonunda. Misal dünyada müşteri memnuniyeti en yüksek ve arıza oranı en düşük marka olan Mazda, bizim saçma sapan ÖTV dilimlerine uygun hacimde motor üretmeye tenezzül etmediği için çekildi gitti ülkeden. Ben biraz da bağlantılar sayesinde geçen yıl Kasımda gelen araçlardan 7200 kilometrede bir M-Sport alabildim, fakat yükselen kur yüzünden, BYD ye, ona buna göre ayarlı ÖTV limitleri paketin ithalini anlamsız hale getirdi. Çünkü neyini kıssalar, EUR/TRY kurunda ciddi bir düşüş yaşanmadıkça %30 ÖTV dilimine sokamazlar artık. M-sport, Luxury den belirgin şekilde güzel görünse de yüzde 30 vergi farkı ödenmez elbette buna. Bu koşullar altında bence Borusan'ın en çok ciddiye alması gereken istatistik, Active Tourer kullanıcılarının yüzde 80 inin ilk kez BMW marka bir araç almakta olduğudur. Eğer Borusan Türkiye'de, bizim vergi dilimine bakmayan, Almanya'da 3 milyona satılan arabaya (yüzde 220 haracını vermek suretiyle) 8 milyonu acımadan yakacak, havadan para kazanan kemikleşmiş bir müşteri kitlemiz var ve bu bize yeter diyorsa o zaman 230e 500 tane satılmış, 5000 tane satılmış bunu sallamayacaktır. Arabayı gerçek kullanıcı mı almış, kongo kenesi al/satçı esnafı mı almış umurlarında olmayacaktır. Elbette akıl ve gönül tersinin olmasından yana. Borusan'ın tavrını da ancak zamanla yaşayıp göreceğiz. |
Benzer içerikler
- bmw tahrik arızası
- nbt nedir
- bmw f20
- bmw şase sorgulama
- bmw 216d gran tourer yorum
- bmw 2022
- bmw 120 fiyat listesi
- bmw x6 2024 fiyat
- m4 csl
- ısı pompası olan elektrikli araçlar
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X