Şimdi Ara

BMW 2012 1.16i sogutma sivisi sorunu yardim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
73.431
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar herkese merhaba,sorunum su

    Aracim henuz 7.000 kmde 2012 model yeni bmw 1.16i,bundan yaklasik 1 ay once durduk yerde sogutma sivisi ekleyin uyarisi vermisti(uyari resimde mevcut) ben de arac yeni oldugu icin hic birseyle oynamadan direkt servisine gittim,serviste sogutma sisteminin hava yaptigi soylendi ve sogutma haznesinin kapagini acip 1-2 dakika bekledikten sonra bi sorun olmadigini araci kullanabilecegimi belirttiler.arada boyle bisey yapar vs. dediler iyi dedik.

    Ben de o gunden sonra aracimi kullanmaya devam ettim,arada sirada ayni uyariyi veriyordu ancak elektronik sistemin fazla hassas oldugunu dusunuyodum lakin motoru acip kapattigim vakit uyari kayboluyordu.Sensorlerinde bi sikinti var diye dusunup dun servis randevusu aldim pazartesi gunu icin.

    Ancak gece saatlerinde arabami kullanirken yine uyari verdi ben yine motoru kapatip actim ancak bu sefer surekli uyari vermeye devam etti,bu sefer bi sikinti var dedim ve bir benzinlige girdim.Orda sogutma haznesinin kapagini actik ve motoru calististrdik.Hafifce gaza bastiktan sonra su haznesininden kabarciklar cikmaya basladi ve yaklasik 20 dakika hic durmadi,su eksilttikce biz de yukardan ekledik,en sonunda kabarciklar bitti tekrar normal seviyeye kadar antifriz ekledik kapagi kapattik.

    Eve gelene kadar bidaha uyari vermedi.Ancak bu yapilan mudahale bi soruna yol acmis midir?Ne yapmak gerekir bi sormak istedim cunku henuz neredeyse 0 km bi aracin hem de bmw marka,boyle bi sorun vermesi beni dusundurdu.Ilginize tesekkuler,iyi gunler..


     BMW 2012 1.16i sogutma sivisi sorunu yardim







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    BMW 2012 1.16i Soğutma Sıvısı Sorunu: Yardım ve Bilgi

    BMW 2012 1.16i aracınızda "Soğutma Sıvısı Uyarısı" alıyorsanız veya soğutma sıvısıyla ilgili diğer sorunlar yaşıyorsanız, bu sorunların nedenini ve çözüm yollarını anlamanıza yardımcı olacak bilgiler sunuyoruz.

    BMW Soğutma Sıvısı Nedir?

    BMW soğutma sıvısı, aracınızın motorunu soğutmak ve aşırı ısınmasını önlemek için kullanılan özel bir sıvıdır. Etilen glikol ve su gibi maddelerden oluşur ve motor bloğunda dolaşarak ısıyı emerek aktarır.

    Soğutma Sıvısı Uyarısı BMW

    BMW araçlarında, soğutma sıvısı seviyesi düşük olduğunda veya soğutma sistemiyle ilgili bir sorun tespit edildiğinde "Soğutma Sıvısı Uyarısı" görüntülenir. Bu uyarıyı görürseniz, aşağıdaki adımları izlemeniz önerilir:

    • Soğutma Sıvısı Seviyesini Kontrol Edin: Motor soğukken kaputu açın ve soğutma sıvısı deposunun seviyesini kontrol edin. Seviye "MIN" işaretinin altındaysa soğutma sıvısı eklemeniz gerekir.
    • Soğutma Sistemini Kontrol Edin: Soğutma sıvısı seviyesi normal görünüyorsa, soğutma sisteminde bir sızıntı veya arıza olup olmadığını kontrol edin. Hortumlarda, radyatörde veya su pompasında sızıntı olup olmadığını inceleyin.
    • Kaliteli Soğutma Sıvısı Kullanın: BMW araçları için özel olarak üretilmiş, üretici tarafından önerilen soğutma sıvısını kullanmak önemlidir. Yanlış soğutma sıvısının kullanılması soğutma sistemine zarar verebilir.
    • Soğutma Sıvısını Düzenli Olarak Değiştirin: Soğutma sıvısı zamanla bozulur ve soğutma özelliklerini kaybeder. BMW araçlarında soğutma sıvısının her 2-3 yılda bir değiştirilmesi önerilir.

    Yetersiz Soğutma Sıvısı BMW

    Yetersiz soğutma sıvısı, aracınızın motoruna ciddi zararlar verebilir. Aşağıdaki belirtilere dikkat edin:

    • Soğutma Sıvısı Uyarısı
    • Motor aşırı ısınması
    • Buhar çıkarma
    • Düşük soğutma sıvısı seviyesi

    Soğutma sıvısı seviyeniz düşükse veya soğutma sistemiyle ilgili bir sorun olduğunu düşünüyorsanız, aracınızı en kısa sürede yetkili bir BMW servisine götürmeniz önerilir.

    Sonuç

    BMW 2012 1.16i aracınızdaki soğutma sıvısı sorunları, motorunuza zarar verebilecek ciddi sorunlara yol açabilir. Soğutma sıvısı seviyesini düzenli olarak kontrol etmek, soğutma sistemini sızıntılara karşı incelemek ve gerekli bakım işlemlerini yaptırmak, motorunuzun sağlıklı çalışmasını ve aracınızın güvenli bir şekilde kullanılmasını sağlamak için çok önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Mart ayından beri (Mart üretimide dahil) üretilen araçlar revizyonlu araçlardır..

    revizyondan kasıt, donanım paketleri içerisinde yapılan "eklerle" alakalı değildir.. Mart ayındaki revizyon ile birlikte paket içerikleri komple değişime uğramıştır.. haziran ayındaki olay revizyon değil paket içeriğindeki değişiklikleri kapsamaktadır..

    Mart öncesi üretimi olan araçlarda;

    1) klima kontrol ünitesi sorunu: klima düğmesine bastığınızda klima lambası yanıp yanıp sönüyor ve klima devreye girmiyor ya da çok uzun bir süre sonra devreye giriyor.. çözümü, klima kontrol ünitesi yazılımını güncelleme ve sonrasında kontrolü.. problem devam ediyorsa klima kontrol ünitesi komple değişimi!

    2) soğutma sıvısı eksildi uyarısı: soğutma sıvısı dediğimiz şey bildiğiniz su. sensör sorunundan kaynaklanmakta.. daha doğrusu radyatör ek su deposu içinde bir sezici sensör var ve muhtemelen yükseklik seviyesini algılayamadığından bu uyarıyı veriyor. çözümü, soğutma sıvısı haznesi ve soket kabloların tamamının değişimi..

    3) direksiyon çevirdikçe gelen ses: çözümü, direksiyonun alt kısmındaki bir keçeden kaynaklandığı belirlendi.. o bölgeyi yağlayınca sorun kalmıyor..

    4) kornada boğuk ses: boğuk boğuk bir DAAAT sesi.. çözümü, sağ sis lambasının arkasındaki yerde konumlandırılmış olan hoparlör değişimi..

    5) arka amortisörlerden gelen, lık lık / lok lok diye tabir edilen ses: özellikle arnavut kaldırımlı ya da bozuk yollarda kendini belli eden bir sorun.. çözümü, arka amortisörlerin ikisininde değişimi..

    Mart ayında bu sorunların tamamı aşılıp, yenilenmiş parçalar ve yazılımlarla üretime başlandı ve paket içerikleri komple değiştirilerek revizyon yapıldı! Mart üretimide dahil bundan sonraki tüm araçlarda bu sorunlar yok! Mart öncesi araçlarının çoğunda ise bu sorunlar var..

    ÇÖZÜM: aracı yetkili servise vererek garanti kapsamı dahilinde gerekli değişimlerin yapılması



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 7 Temmuz 2012; 12:54:23 >




  • Menü neden türkçe değil acaba ?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone

    Mart ayından beri (Mart üretimide dahil) üretilen araçlar revizyonlu araçlardır..

    revizyondan kasıt, donanım paketleri içerisinde yapılan "eklerle" alakalı değildir.. Mart ayındaki revizyon ile birlikte paket içerikleri komple değişime uğramıştır.. haziran ayındaki olay revizyon değil paket içeriğindeki değişiklikleri kapsamaktadır..

    Mart öncesi üretimi olan araçlarda;

    1) klima kontrol ünitesi sorunu: klima düğmesine bastığınızda klima lambası yanıp yanıp sönüyor ve klima devreye girmiyor ya da çok uzun bir süre sonra devreye giriyor.. çözümü, klima kontrol ünitesi yazılımını güncelleme ve sonrasında kontrolü.. problem devam ediyorsa klima kontrol ünitesi komple değişimi!

    2) soğutma sıvısı eksildi uyarısı: soğutma sıvısı dediğimiz şey bildiğiniz su. sensör sorunundan kaynaklanmakta.. daha doğrusu radyatör ek su deposu içinde bir sezici sensör var ve muhtemelen yükseklik seviyesini algılayamadığından bu uyarıyı veriyor. çözümü, soğutma sıvısı haznesi ve soket kabloların tamamının değişimi..

    3) direksiyon çevirdikçe gelen ses: çözümü, direksiyonun alt kısmındaki bir keçeden kaynaklandığı belirlendi.. o bölgeyi yağlayınca sorun kalmıyor..

    4) kornada boğuk ses: boğuk boğuk bir DAAAT sesi.. çözümü, sağ sis lambasının arkasındaki yerde konumlandırılmış olan hoparlör değişimi..

    5) arka amortisörlerden gelen, lık lık / lok lok diye tabir edilen ses: özellikle arnavut kaldırımlı ya da bozuk yollarda kendini belli eden bir sorun.. çözümü, arka amortisörlerin ikisininde değişimi..

    Mart ayında bu sorunların tamamı aşılıp, yenilenmiş parçalar ve yazılımlarla üretime başlandı ve paket içerikleri komple değiştirilerek revizyon yapıldı! Mart üretimide dahil bundan sonraki tüm araçlarda bu sorunlar yok! Mart öncesi araçlarının çoğunda ise bu sorunlar var..

    ÇÖZÜM: aracı yetkili servise vererek garanti kapsamı dahilinde gerekli değişimlerin yapılması

    bunu servislere bildirdigimizde gereken degisimleri sorgusuz yapiyorlarmi?

    menu ingilizce cunku turkce menude sacma ceviri hatalari var rahatsiz edici




  • tabiiki.. bunlar standart hatalar zaten (arıza değil çünkü).. servis randevusu alıyorsunuz, aracınızı götürüp veriyorsunuz.. hemen işlemlere başlıyorlar.. en kötü 1 ya da 2 gün sonra alıyorsunuz.. ya da sabahtan randevu alırsınız 8:30 - 9:00 randevusu, direk sabahtan başlarlar yapmaya belki akşama bile yetişebilir.. tabii ellerinde parça varsa!

    eğer ellerinde parça yoksa Almanya'ya sipariş veriyorlar, siparişte yaklaşık 15 gün içerisinde ellerinde oluyor, değişimi yapıyorlar ve hemen aracınızı teslim ediyorlar..
  • benim aracimda bahsettiginiz sorunlardan sadece sogutmayla ilgili olan mevcut galiba,ona da baktiracagim en kisa surede.Yardim icin cok saol hocam.
  • verdiği uyarı bile güzel anasını satayım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    verdiği uyarı bile güzel anasını satayım

    Bende konu açılırken gösterge tablosundan çekilmiş basit bir hararet göstergesi görüntüsü bekliyordum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone

    Mart ayından beri (Mart üretimide dahil) üretilen araçlar revizyonlu araçlardır..

    revizyondan kasıt, donanım paketleri içerisinde yapılan "eklerle" alakalı değildir.. Mart ayındaki revizyon ile birlikte paket içerikleri komple değişime uğramıştır.. haziran ayındaki olay revizyon değil paket içeriğindeki değişiklikleri kapsamaktadır..

    Mart öncesi üretimi olan araçlarda;

    1) klima kontrol ünitesi sorunu: klima düğmesine bastığınızda klima lambası yanıp yanıp sönüyor ve klima devreye girmiyor ya da çok uzun bir süre sonra devreye giriyor.. çözümü, klima kontrol ünitesi yazılımını güncelleme ve sonrasında kontrolü.. problem devam ediyorsa klima kontrol ünitesi komple değişimi!

    2) soğutma sıvısı eksildi uyarısı: soğutma sıvısı dediğimiz şey bildiğiniz su. sensör sorunundan kaynaklanmakta.. daha doğrusu radyatör ek su deposu içinde bir sezici sensör var ve muhtemelen yükseklik seviyesini algılayamadığından bu uyarıyı veriyor. çözümü, soğutma sıvısı haznesi ve soket kabloların tamamının değişimi..

    3) direksiyon çevirdikçe gelen ses: çözümü, direksiyonun alt kısmındaki bir keçeden kaynaklandığı belirlendi.. o bölgeyi yağlayınca sorun kalmıyor..

    4) kornada boğuk ses: boğuk boğuk bir DAAAT sesi.. çözümü, sağ sis lambasının arkasındaki yerde konumlandırılmış olan hoparlör değişimi..

    5) arka amortisörlerden gelen, lık lık / lok lok diye tabir edilen ses: özellikle arnavut kaldırımlı ya da bozuk yollarda kendini belli eden bir sorun.. çözümü, arka amortisörlerin ikisininde değişimi..

    Mart ayında bu sorunların tamamı aşılıp, yenilenmiş parçalar ve yazılımlarla üretime başlandı ve paket içerikleri komple değiştirilerek revizyon yapıldı! Mart üretimide dahil bundan sonraki tüm araçlarda bu sorunlar yok! Mart öncesi araçlarının çoğunda ise bu sorunlar var..

    ÇÖZÜM: aracı yetkili servise vererek garanti kapsamı dahilinde gerekli değişimlerin yapılması

    o gunden beri yaklasik 100 km yol yaptim herhangi bi sikinti olmadi,simdi kararsiz kaldim acaba yarin servise gitsem mi yoksa bekletsem mi ilk bakima kadar (1500 km kaldi).




  • bence beklemenin bir anlamı yok..
  • Sorun gercekten sivinin yetersizligiyse cozulmus gibi duruyor,hallolduysa gereksiz yere 0 motorun parcalarinin sokulup takilmasini istemem dogal olarak,aracida 1 gun bekleteceklermis ta istinyeden geri donus cok zor olacak
  • Yardım lütfen yaklaşık bir hafta önce aldığımız 2013 model BMW 116i 110.000 km deki aracımızla istanbuldan Samsun’a yolculuk için yola çıktık Ankara’da akü ile ilgili bir arıza verdi özel bir servise girdik o çözüldü ancak o ana kadar olamayan bir şey söylendi boruların birinde sızıntı olduğu bizde değiştirelim dedik motordaki bütün suyu falan boşalttılar sonra doldular full yolumuza devam ettik gece araba yattı sabah geri dönmek için yola çıktığımızda bir süre devam ettik bi yerde mola verdik 1 saat falan sonrasında devam ettik 10 dk olmadan sıvı eksikliği sorunu verdi kaputu açtığımızda kabarcıklar çıkıyor du soğuduktan sonra kapağı açıp su doldurup devam ettik yola ve 160 bandında hiç sıkıntı olmadan İstanbul’a geldik sorun ne olabilir şimdiden sağolun .)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yusuffyigitt Y kullanıcısına yanıt
    burdan cevap bulman zor. Facebook f30 grubu var ordan sor direk öğrenirsin problemin sebep/sonucunu
  • Yusuffyigitt Y kullanıcısına yanıt
    Aracınızda bulunan N13 kodlu motorla donatılmış otomobillerde soğutma sıvısı kaçakları kronik soruındur. Aracınızı yaptırdığınız yer su kaçağını bulup onarımla gidermiştir ancak ileride aynı yerden veya ondan daha önce soğutma sıvısının dolaştığı başka yerlerden yine kaçıracaktır. Bu araçlarda soğutma sıvısı ilk başlarda turbonun üzerinde bir girişi vardır oradan kaçırmaya başlar.
    Aracınız onarıldıktan sonra suyun eksilmesi normal bir durumdur, çünkü boşalan suyun yerine yeni su ve antifriz karışımı kondu sistem çalıştıkça içerdeki havayı attı ve atılan havanın yerine geçen su nedeniyle sistemde sıvı azaldı. Siz eksilen sıvıyı tamamladınız artık bundan sonra sistemde bir kaçak yoksa eksilmemesi gerekit.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.