Öncelikle herkese merhabalar. Arkadaşlar bir süre Kıbrısta ikamet ettikten sonra tekrar Türkiye’ye dönme kararı aldım ve burada 2 yıl hakkım olduğu için oradaki aracımıda getirdim. Bilen bilir Kıbrıs’ta her ustaya araba emanet edilmiyor Türkiye’de yaptırırım diye bakımlarını ihmal ettim.. Aracım 2007 Model BMW 3.18i otomatik vites. Arabada birkaç ay önce ekranda kırmızı direksiyon işareti olan arıza ışığı yanmaya başladı bende ilk etapta ee tabi bakım yaptırmadın araba ne yakacağını şaşırdı diyerek bir süre öyle kullandım pek umursamadım. Daha sonra arabayı pek tanımadığım arkadaşımın yönlendirdiği bir ustaya götürdüm( arıza ışığı yanıyordu) Dedim abi al eti senin kemiği benim tüm ağır bakımlarını yapıp beni burada 1.5 sene rahat rahat bindirecek duruma getir. Az da bir para vermedim kendisine. Neyse araç tamam gel al dedi bir gittim hala kıpkırmızı direksiyon arıza ışığı yanıyor. Dedim abi bu nedir? Bana dedi ki akün çok eski bitti bitecek ben bu arızayı siliyorum tekrar yakıyo sen aküyü değiştir gel bunu sileceğim arıza gözükmüyor dedi?! Herneyse Bosch marka sıfır akü aldım taktırdım. Işık hala yanıyor tabi. Bir sonraki gün işe gittim parkettim geldiğimde araba çalışmıyor. Start stoplu araba yuvaya yerleştiriyorum anahtarı radyo , araç içi ışıklar , dörtlü yanıyor ama araba kesinlikle çalışmıyor. Ve 2 gün sonra istanbula gelecektim. Çağırdık çekiciyi araba sanayiye gitti. Bir sonraki gün aradım, arabayı çalıştırmak için yazılım atılacağını 1.000TL gibi birşey ödemem gerektiği söylendi. Araba çalışmadan makineye bağlanmıyormuş verdik mecbur.. Herneyse araba tamam diye beni aradılar gittim aldım baktım ışık yanmıyor.Naptın dedim yazılım atınca arıza ışığı silindi bir daha yanmaz gibi garip bir cevap. 2 saat geçmedi hoop arıza ışığı o insanı sinir eden sesiyle bir daha ekranda. Dedim abi bu ne ben yola çıkacağım sana söyledim! O arkadaş başka bir elektronikçi arkadaşına yönlendirdi İlk defa orda duydum CAS modülü arızalı olabilir dediğini. Dedim nedir bu nasıl yaparız abi dedi tamir edebilirsek 500TL , edemezsek ki olmama ihtimali yüksek 1.500TL. Yaptırmasına yaptırayımda bir sonraki gün yola çıkacağım ne zaman alırım dedim 2-3 gün dedi. Benimde İstanbul’a gelmem gerekiyor eşyalar gelmiş herşey hazır dedim İstanbula götürürmü bu beni. Dedi ki abi araba çalışırsa Amerikaya bile gider benzin alırken de rica et arabayı kapatma o şekilde git. O sabah ya Allah diyerek çalıştırdım araba çalıştı yola çıktım arıza ışığı yanmadan İstanbula girdim. Arabayı parkedip geri geldim ve bizim kara bela yine yandı. Her neyse uzun aramalarım sonucu çok düzgün bir tamirci buldum Beylikdüzü Oto Sanayide. Allah var çok uğraştı kendi işi değil ama sürekli birilerini getirdi bu arabanın CAS MODÜLÜ , DİREKSİYON KOLON KİLİDİ arızalı Önce yazılım atıldı kendine gelsin diye dedi ki abi kurtarmıyor arkadaş buna ara beyin koyacak garantili yapıyor dedi tamam dedim 2.000TL’ye mal oldu. Arabanın ağır bakımlarıda yapılmıştı buda yapıldı oh mis. 4-5 gün hiç birşey yok sonra tekrar ışığı yaktı arkadaşı aradım yandı dedim sıkıntı yok hallederiz dedi. Derken markete indim bir geldim araba çalışmıyor. Çekiciyle tekrar sanayiye.. 2-3 gündür bekliyorum arkadaş aradı beni abi ben iki farklı kişi getirdim 5 farklı beyin eklediler ışığı yine yakıyor yine yakıyor. Belli ki arkadaşta darlanmış.. Abi dedi sende araştır ben son bir kişiye daha soracağım olmadı ödediğin ücreti ödeyeceğiz yapamayacağız. Ne diyebilirim eyvallah dedim. Arkadaşlar bu arabayı 1.5 sene sonra gidip satacağım şuan bir nevi bende kiralık. Cas modülü ve kolon kilidi bunları BMW özel servislerine sordum kapıyı 2.000$’ dan açtılar. Oda ufak biryer. Sağlam gözüken biryeri aradım 4.000$ dediler. Az daha zorlasalar arabanın parası olacak. Arabanın şuan ki değeri Kıbrısta 50.000TL zaten.. o yüzden bunu sıfır orjinal parçayla değiştiremem. Konu hakkında fikri tanıdığı olan varsa yardımcı olursa çok çok sevinirim. Konu biraz acil o yüzden detaylı ve uzun yazdım. Hakkınızı helal edin. Şimdiden teşekkürler! |
Bildirim