Şimdi Ara

bmw 3.20 d yol tutuş

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
5.242
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • bmw 3.20 d 2013 model aracın şerit değiştirirken (hafif tümsek olan sarı boyalı şeritler) savruluyor, daha önce bmw kullanmadığım için normal midir? golf kullanırken bu tarz birşey olmuyordu. neden kaynaklanıyor olabilir?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: 21pascalnouma

    bmw 3.20 d 2013 model aracın şerit değiştirirken (hafif tümsek olan sarı boyalı şeritler) savruluyor, daha önce bmw kullanmadığım için normal midir? golf kullanırken bu tarz birşey olmuyordu. neden kaynaklanıyor olabilir?

    o dediğiniz çizgiler, bahsettiğiniz gibi tümseğimsi bir yapıya sahip yani aracın sarsılmasına sebep olduğu gibi virajlarda da lastiğin bir yüksek bir alçak üstünden geçtiğinizde yol tutuşu azaltıyor elbette.. bunun çok kolay bir açıklaması var..

    Golf'de kullandığınız lastik normal lastik, BMW'deki lastik run flat.. RFT lastiklerde bildiğiniz gibi konfor daha düşüktür ve yapısal olarak yanakları ve nispeten kendisi de sert bir lastik olduğu için bu tip durumlarda yol tutuşun azalmasına sebep olur..

    yapmanız gereken şey ise basit.. sürücü kapısını açtığınız zaman orada ön ve arka lastikler için basınç değerleri yazar.. 1 bar = 14.5 PSI'dır..

    aracın üstünde gelen lastiklerin ölçüsü ve ebatlarına göre karşılarında bar değerleri mevcuttur.. ön lastikler için atıyorum 2.2 bar arka lastikler için 2.4 bar yazarsa bu değerleri 14.5 ile çarparak uygun hava basıncını bulun ve sadece o değerlerde hava basın aracı kullandığınız süre boyunca.. büyük ihtimalle kapıda yazandan daha yüksek basınçlı hava var lastiklerinizde.. benim 5.20d ile başıma gelmişti.. önler 38 arkalar 40 olarak gelmiş meğerse daha düşük olacakmış kapıda yazan değere göre.. hemen havalarını indirip uygun havayı bastığımda dediğiniz sorun kaybolmuştu çünkü bende yaşadım.. tecrube ile sabittir..

    ancak lastik basınçları olması gerektiği gibiyse ve bu şekilde yine bu tip yerlerden geçerken tutunma sorunu yaşıyorsanız lastiğinizin selesine bakın (üretim yılı ve haftası).. Örnek veriyorum: DOT ..... ..... ... 1013 yazarsa 10 üretim haftasını, 13 yılını (2013) belirtmektedir.. lastiğiniz 2. yılı içerisindeyse, kışı da bu lastikle atlatmışsanız, lastiğiniz yapısından dolayı iyice sertleşmişse ya da kullanım tarzınıza bağlı olarak erkenden aşınmış ve lastik derinliği 3mm'nin altındaysa bu tip sorunları yaşamanız mümkün..

    hepsini kontrol edip uyguladıktan sonra tekrar yazın, başka alternatiflerde düşünürüz ama şunu da eklemeliyim, normal lastiğe alışmış kişiler RFT lastiğe geçince hele birde arkadan itişe geçince bu tip ufak tefek şeylerde bocalama oluyor ancak alışıyorsunuz bir süre sonra..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • hocam gayet güzel bir cevap olmuş, çok teşekkürler. hemen deneyeceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 21pascalnouma

    hocam gayet güzel bir cevap olmuş, çok teşekkürler. hemen deneyeceğim.


    rica ederim, geri dönüş yapmayı unutmayın ki sorun geçmezse başka çözüm yollarına başvururuz..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone


    quote:

    Orijinalden alıntı: 21pascalnouma

    bmw 3.20 d 2013 model aracın şerit değiştirirken (hafif tümsek olan sarı boyalı şeritler) savruluyor, daha önce bmw kullanmadığım için normal midir? golf kullanırken bu tarz birşey olmuyordu. neden kaynaklanıyor olabilir?

    o dediğiniz çizgiler, bahsettiğiniz gibi tümseğimsi bir yapıya sahip yani aracın sarsılmasına sebep olduğu gibi virajlarda da lastiğin bir yüksek bir alçak üstünden geçtiğinizde yol tutuşu azaltıyor elbette.. bunun çok kolay bir açıklaması var..

    Golf'de kullandığınız lastik normal lastik, BMW'deki lastik run flat.. RFT lastiklerde bildiğiniz gibi konfor daha düşüktür ve yapısal olarak yanakları ve nispeten kendisi de sert bir lastik olduğu için bu tip durumlarda yol tutuşun azalmasına sebep olur..

    yapmanız gereken şey ise basit.. sürücü kapısını açtığınız zaman orada ön ve arka lastikler için basınç değerleri yazar.. 1 bar = 14.5 PSI'dır..

    aracın üstünde gelen lastiklerin ölçüsü ve ebatlarına göre karşılarında bar değerleri mevcuttur.. ön lastikler için atıyorum 2.2 bar arka lastikler için 2.4 bar yazarsa bu değerleri 14.5 ile çarparak uygun hava basıncını bulun ve sadece o değerlerde hava basın aracı kullandığınız süre boyunca.. büyük ihtimalle kapıda yazandan daha yüksek basınçlı hava var lastiklerinizde.. benim 5.20d ile başıma gelmişti.. önler 38 arkalar 40 olarak gelmiş meğerse daha düşük olacakmış kapıda yazan değere göre.. hemen havalarını indirip uygun havayı bastığımda dediğiniz sorun kaybolmuştu çünkü bende yaşadım.. tecrube ile sabittir..

    ancak lastik basınçları olması gerektiği gibiyse ve bu şekilde yine bu tip yerlerden geçerken tutunma sorunu yaşıyorsanız lastiğinizin selesine bakın (üretim yılı ve haftası).. Örnek veriyorum: DOT ..... ..... ... 1013 yazarsa 10 üretim haftasını, 13 yılını (2013) belirtmektedir.. lastiğiniz 2. yılı içerisindeyse, kışı da bu lastikle atlatmışsanız, lastiğiniz yapısından dolayı iyice sertleşmişse ya da kullanım tarzınıza bağlı olarak erkenden aşınmış ve lastik derinliği 3mm'nin altındaysa bu tip sorunları yaşamanız mümkün..

    hepsini kontrol edip uyguladıktan sonra tekrar yazın, başka alternatiflerde düşünürüz ama şunu da eklemeliyim, normal lastiğe alışmış kişiler RFT lastiğe geçince hele birde arkadan itişe geçince bu tip ufak tefek şeylerde bocalama oluyor ancak alışıyorsunuz bir süre sonra..

    17 inch jant icin arkalar 2,9 bar yazıyor yani 42 psi..çok yüksek değilmi bu değer ?




  • valla hocam kapida yazan değer dogrudur.. ama rahatsiz olduysaniz çokta altina inmemek suretiyle biraz daha dusurebilirsiniz..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam bugün yaptım baya azaldı. çok teşekkürler.

    sanırım normalden biraz daha indirmek gerekecek. bunun dışında başka bir neden olamaz değil mi?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Passat vs Golf (B8 vs 7-7,5)
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • tamam o zaman sorun yok, başka bir sorunda aramaya gerek yok

    gerisi artık RFT lastiğe ve sürüş dinamiklerine alışmaya bakıyor...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone

    tamam o zaman sorun yok, başka bir sorunda aramaya gerek yok

    gerisi artık RFT lastiğe ve sürüş dinamiklerine alışmaya bakıyor...

    eyvallah hocam iyi günler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 21pascalnouma

    quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone

    tamam o zaman sorun yok, başka bir sorunda aramaya gerek yok

    gerisi artık RFT lastiğe ve sürüş dinamiklerine alışmaya bakıyor...

    eyvallah hocam iyi günler.

    rica ederim iyi günlerde kullanın aracınızı...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone


    quote:

    Orijinalden alıntı: 21pascalnouma

    quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone

    tamam o zaman sorun yok, başka bir sorunda aramaya gerek yok

    gerisi artık RFT lastiğe ve sürüş dinamiklerine alışmaya bakıyor...

    eyvallah hocam iyi günler.

    rica ederim iyi günlerde kullanın aracınızı...

    Merhaba sn techzone
    Benim aracta kapilarda 33-40 basic tavsiye ediliyor. Ben 33-36 kullaniyorum, bi sorun olur mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bir sorun olacağını sanmıyorum büyük bir basınç farkı yok arada..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 21pascalnouma

    quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone

    tamam o zaman sorun yok, başka bir sorunda aramaya gerek yok

    gerisi artık RFT lastiğe ve sürüş dinamiklerine alışmaya bakıyor...

    eyvallah hocam iyi günler.

    merhaba konuyu tesadüfen gördüm ve bmw'yle uzun süre vakit geçirmiş biri olarak yardım etmek istedim.aracınıza yönelik bulunduğunuz şikayetten muzdarip çevremde biçok arkadaşım var.yukarıda arkadaşın belirttiği gibi runflat lastiklerin bu olaya etkisi oldukça fazla,lastik ölçülerinizi belirtmemişsiniz ama ben fabrika çıkışı 205/60/16 olduğunu varsayaraktan yorum yapacam.aracın üzerindeki run flat lastiklerin esneme kabiliyeti olmadığı için ani zemin dalgalanmalarında aracın süspansiyon tepkisini sertleştirebiliyor.ancak yol tutuş olayının run flat lastikleriyle çok fazla ilgisi yok.hatta aynı ölçülerde normal lastiğe göre artısı bile olabiliyor (yapısı sert olduğu için)esas sorun yüksek tork ve hp'ye kasanında ağırlığı eklendiğinde 205 tabanlı lastikler bu aracın yolla olan temasını sağlamakta yetersiz kalıyor.yani şu aşamada lastik ebatlarınızı değiştirmediğiniz takdirde 225/45/17 ebatlı lastiklerin yol tutuş,kalkış ve düz gidiş stabilitesine ulaşmanız mümkün değil.sonuçta bu ebatları fabrika öncelikli olarak performans ve yol tutuşu düşünerek değil,konfor ve ekonomi hedeflediği için uygun görüyor.zaten m donanımlı bir aracın lastik ölçüleriyle sizin aracın kinin aynı olmadığını sizde farketmişsinizdir.özellikle aracı tanımayan,daha önce arkadan itiş araçta kullanmamış birisinin zor durumlara düşmemesi için gaz ve fren tepkilerini daha hassas ayarlaması gerekebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tnr001 -- 12 Mayıs 2016; 8:45:06 >




  • Merhaba;

    1 hafta önce 2011 model 320 D aldım. 4 lastiğinide değiştirmem gerekiyor. Üzerinde orjinal 16 jant var. Bu bağlamda yol tutuşu, konfor, güvenlik,..... İçin konuya hakim arkadaşlardan hangi lastik ve modeli alabileceğim ile ilgili bilgi rica ederim.

    Tesk.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.