Şimdi Ara

BMW 3 SERİSİ E90 (776. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15.713
Cevap
103
Favori
1.297.137
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 774775776777778
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 3.18d araç var arkadaki kolonların çapını bilen varmı. Değiştirmek istiyorum onları çıkarığ midrange takmak istiyorum. Bu konuda bilgisi olan varmı .
  • Maerdir kullanıcısına yanıt
    Güle güle kullanın yeni donanımları

    Hız sabitleme için ben de uğraşıyorum. realoem'e göre aracıma uygun 3lü kol grubunu buldum. Parçayı temin etmek üzereyim. Sadece cruise kolu takılmıyor sanırım yabancı forumlarda öyle birşey göremedim. Yazılım işini kendim yapmaya çalışacağım da hangi sitedeki yönergeleri takip ederek kurmalıyım bilemedim. Tavsiye edeceğiniz bir yönerge var mıdır?(Daha önceden başka marka bir aracımda gerekli ekipman ve yazılımla gizli özellik açmıştım) Makyajsızda selektörde xenon devreye girmiyor, mecbur uzun kısa yapıyorum Cruise ile birlikte onu da açmaya çalışacağım. Yabancı forumlarda yapılabiliyor denilmiş ancak çok farklı kaynaklarda çok farklı yöntemler anlatılmış hangisi güvenilir ve doğru tam olarak çözemedim.

    Bu arada aracım 2006 320si, üzerinde 2011 n46b20b 156beygirlik komple sandık motor ve beyin var, elm327 ile haberleşemiyorum ancak delphi ds150e ile haberleşiyorum. Geçen bakımdan sonra yağ km'sini sıfırlayabildim.

    Sizin araçta da m sport süspansiyon opsiyonu mevcut mu?




  • forumdaslar, 0km den hesap edecek olursak ortalama kaç bin kmde şanzıman revize istiyor? aynısını turbo için de sormak istiyorum. çünkü bir çok ilan var 150-170 bin km arası. şüpheleniyor insan alıcam 10 bin km binecem 20 bin daha ödeyeceğim gibi geliyor.
  • Arkadaslar gaza basildiginda (1500-2000 devir sonrasi) ulama sesi basliyor. ne kadar sert basilirsa o kadar uzun uluyor. mesela gazi koklediniz ayaginizi cektiniz. sanki hava kaciriyormus gibi ulama sesi gelmeye devam ediyor. arac p deyken n deyken ya da d deyken fark yok hepsinde geliyor.

    Rusyada yasiyorum. adam akilli bir usta bulamadim her kafadan farkli bir ses cikiyor. buradaki orjinal servislerde cok guvenilir degil. en son denilen sey 2 adet zincirin degismesinin gerektigi. Ses kaydi aldim fakat gelen ses bu ses kaydindakinden daha yuksek ve rahatsiz edici. Aracin icinden ses cok net duyuluyor. Kaputu acip gaz verildiginde ses disari cikmiyor fazla. sadece icerdeyken rahatsiz edici bir sekilde gaza bastiginizda sesi duyuyorsunuz. Aracin gidisinde hizlanisinda turbosunda her hangi bir sorun yok. Canavar gibi gitmeye devam ediyor.

    Arac 50000km de 2013 2.0 184hp (chip tuningli)





    Bu sesle karsilasan, bilgisi olan, yardim edebilecek var mi? Yolda sorun cikartmayacagini bilsem, basacam gelecem turkiyeye bir ustaya gostermeye yemin ediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: feelthesin

    Arkadaslar gaza basildiginda (1500-2000 devir sonrasi) ulama sesi basliyor. ne kadar sert basilirsa o kadar uzun uluyor. mesela gazi koklediniz ayaginizi cektiniz. sanki hava kaciriyormus gibi ulama sesi gelmeye devam ediyor. arac p deyken n deyken ya da d deyken fark yok hepsinde geliyor.

    Rusyada yasiyorum. adam akilli bir usta bulamadim her kafadan farkli bir ses cikiyor. buradaki orjinal servislerde cok guvenilir degil. en son denilen sey 2 adet zincirin degismesinin gerektigi. Ses kaydi aldim fakat gelen ses bu ses kaydindakinden daha yuksek ve rahatsiz edici. Aracin icinden ses cok net duyuluyor. Kaputu acip gaz verildiginde ses disari cikmiyor fazla. sadece icerdeyken rahatsiz edici bir sekilde gaza bastiginizda sesi duyuyorsunuz. Aracin gidisinde hizlanisinda turbosunda her hangi bir sorun yok. Canavar gibi gitmeye devam ediyor.

    Arac 50000km de 2013 2.0 184hp (chip tuningli)
    https://drive.google.com/file/d/1pSsht915eVURXbX4jz6vt6J0h6nkDUiY/view?usp=drive_open
    https://drive.google.com/file/d/1epsqLzNi5r2OmE8F1hVCP8iqZFA4UuF6/view?usp=drive_open
    https://drive.google.com/file/d/1Mns4u219zwy3I9tIiajtNOdfw1R9tpeZ/view?usp=drive_open


    Bu sesle karsilasan, bilgisi olan, yardim edebilecek var mi? Yolda sorun cikartmayacagini bilsem, basacam gelecem turkiyeye bir ustaya gostermeye yemin ediyorum.
    Bu videodaki sesin sebebi triger zinciriymiş (timing chain). Fikir vermesi için oaylaşıyorum.

    Aleron Thomasyoutube
    N20 timing chain noise
    https://www.youtube.com/watch?v=cT6ToHc0Pgk&feature=youtu.be


    Aracınızdaki sesin sebebi nedir bilmiyorum. Ama kaynağı turbo ya da zincir gergileri olabilir diye düşünüyorum, tabi başka bir şey de olabilir usta değilim sadece fikir vermek istedim.

    Ve sesin kaynağının turbo olup olmadığını anlamak için ben olsam egr kontrol selenoidinin fişini çeker vakum hattını da oraya sığacak bir şeyle tıkardım (belki sadece fişini çekmek de yetecektir denemek lazım) böylece turboyu deaktif edip gaz vermeyi denersiniz eğer ses kesilirse sorunun turbodan olduğunu anlarsınız. Bu yöntemi denemiştim ben araç turbosuz oluyor fiş sökükken (vakum hattını tıkayıp tıkamadığımı tam hatırlamıyorum.

    www.newtis.info
    11 74 555 Removing and installing/ replacing exhaust-gas recirculation valve (N47 D20 O1)
    https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim_201106/repair-manuals/11-engine/11-74-exhaust-gas-recirculation-valve/D4RD4qXD


    Ve oldukça basit bir yerde motorla sürücü tarafındaki far arasında, hiç bir aletsiz 5 dakikada sökülüp takılabilir.

    Onun dışında n47 motor zincir konusunda problemli bir motor ben eski aracımda 30 küsür bin kmde garantiden zincir değiştirdim, ve zincir yüzünden motoru eline alana da çok şahit oldum.

    Ama sizinki gibi ses çıkarır mı bilmiyorum. Bir de youtubeda buna benzer bir sesi yağ filtresini değiştirerek gideriyor birisi ama tam olarak bu ses değil sanırım. Neyse daha fazla kafa karıştırmadan geçmiş olsun diyeyim en kısa sürede çözersiniz inşallah.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Do It Yourself -- 20 Eylül 2019; 3:5:43 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Do It Yourself D kullanıcısına yanıt
    Cok tesekkur ederim. Cok yardimci oldunuz. Youtube videosundaki sesin aynisi ses ve muhtemelen dedikleri gibi triger ve yag pompasi zincirinin degismesi gerekecek.

    Benim arac Z4 bu arada fakat motor N20 sonucta. Dediginiz gibi kronik sorunmus. Ne olur ne olmaz dediginiz turbo kontrolunu de yapacagim. Tekrardan cok tesekkur ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    Güle güle kullanın yeni donanımları

    Hız sabitleme için ben de uğraşıyorum. realoem'e göre aracıma uygun 3lü kol grubunu buldum. Parçayı temin etmek üzereyim. Sadece cruise kolu takılmıyor sanırım yabancı forumlarda öyle birşey göremedim. Yazılım işini kendim yapmaya çalışacağım da hangi sitedeki yönergeleri takip ederek kurmalıyım bilemedim. Tavsiye edeceğiniz bir yönerge var mıdır?(Daha önceden başka marka bir aracımda gerekli ekipman ve yazılımla gizli özellik açmıştım) Makyajsızda selektörde xenon devreye girmiyor, mecbur uzun kısa yapıyorum Cruise ile birlikte onu da açmaya çalışacağım. Yabancı forumlarda yapılabiliyor denilmiş ancak çok farklı kaynaklarda çok farklı yöntemler anlatılmış hangisi güvenilir ve doğru tam olarak çözemedim.

    Bu arada aracım 2006 320si, üzerinde 2011 n46b20b 156beygirlik komple sandık motor ve beyin var, elm327 ile haberleşemiyorum ancak delphi ds150e ile haberleşiyorum. Geçen bakımdan sonra yağ km'sini sıfırlayabildim.

    Sizin araçta da m sport süspansiyon opsiyonu mevcut mu?
    Sadece Cruise tarafı takılamıyor diye biliyorum tek başına takmaya çalışan bir arkadaşım daha başarısız oldu. Yazılım ve araca tanıtma işini kendiniz yapacaksanız K+DCAN kablo temin edip NCSExpert ve INPA gibi arayüzlerle haberleşebildiğinden emin olmak lazım. Aracın VO kodu değiştiriliyor ve gösterge panelinde bir kaç adet kodlama yapılıyor. Rehber olarak arama motorlarına "e90 cruise control retrofit" yazıp bakabilirsiniz. Ben şurayı ve bimmerpost & e90post konularını incelemiştim.

    M Sport Süspansiyon 2011-2012 yılında özellikle aracımda istiyorum denmediği sürece Borusan tarafından ekletilmedi. Sebep Türkiye'deki yolların yeterince bozuk olması. Aynı politikayı Fxx serilerinde de uyguladılar ve M Sport donanımları standart süspansiyonla geldi. Benim aracımda yok, bu açığı kapatmak için Bilstein B8 amortisörler ve H&R yaylar ile kullandım ve 5000km ortalamada kullandığım rotalarda konfordan memnun kalmadım. Şu anda standart süspansiyon ile kullanmaktayım.

    320si gibi özel bir aracın motorunun bu kadar hassas olması üzücü. Yoksa n45'de çok zevklidir. Standart bir 320i sandık motoru koyulmuş sizin araca ve iç dış m paket manuel vites bir 320i ye dönüşmüş olmalı doğru mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Maerdir

    Sadece Cruise tarafı takılamıyor diye biliyorum tek başına takmaya çalışan bir arkadaşım daha başarısız oldu. Yazılım ve araca tanıtma işini kendiniz yapacaksanız K+DCAN kablo temin edip NCSExpert ve INPA gibi arayüzlerle haberleşebildiğinden emin olmak lazım. Aracın VO kodu değiştiriliyor ve gösterge panelinde bir kaç adet kodlama yapılıyor. Rehber olarak arama motorlarına "e90 cruise control retrofit" yazıp bakabilirsiniz. Ben şurayı ve bimmerpost & e90post konularını incelemiştim.

    M Sport Süspansiyon 2011-2012 yılında özellikle aracımda istiyorum denmediği sürece Borusan tarafından ekletilmedi. Sebep Türkiye'deki yolların yeterince bozuk olması. Aynı politikayı Fxx serilerinde de uyguladılar ve M Sport donanımları standart süspansiyonla geldi. Benim aracımda yok, bu açığı kapatmak için Bilstein B8 amortisörler ve H&R yaylar ile kullandım ve 5000km ortalamada kullandığım rotalarda konfordan memnun kalmadım. Şu anda standart süspansiyon ile kullanmaktayım.

    320si gibi özel bir aracın motorunun bu kadar hassas olması üzücü. Yoksa n45'de çok zevklidir. Standart bir 320i sandık motoru koyulmuş sizin araca ve iç dış m paket manuel vites bir 320i ye dönüşmüş olmalı doğru mu?

    Alıntıları Göster
    Yurtdışından arkadaşım kol grubunu getirdi, farklı şehirde, ondan alınca deneyeceğim. Dediğiniz gibi retrofit araştırıyorum.

    Ben süspansiyon konusunda uzun yolda pek rahatsız olmuyorum. Şehiriçi çok fazla sekme yaptığı için bazen sıkıyor, bir de alçak olduğu için bazı yerlerde sürtebiliyor. Eski aracımda sadece eibach pro kit vardı, onun konfor/yol tutuş dengesini özlemiyor değilim. 17 çıkma jant bulup denesem mi dedim ancak aracın yol tutuşu bu kadar iyi olmaz ve görüntüsü bu kadar güzel olmaz diye vazgeçiyorum. mevcut yürüyen ile lastikler ısındığında oldukça tadmin edici yol tutuş sağlıyor o yüzden ellemeyeceğim sanırım. Virajlarda şişen bel destekleri baya bir işe yarıyor, yoksa koltukta durmak zor.

    Türkiye'ye gelen Si'lar ekstra dolu, olay sadece iç dış m paket değil, adaptif xenon'lar virajlarda çok işe yarıyor, diğer özelliklerle de oldukça tadmin edici. Şurasını değiştireyim veya şu donanımda olsaydı diye düşünmüyorum tek ihtiyacım hız sabitleme o da bir şekilde çözülecek. Azıcık boğazı sıkılmış si diyebiliriz. %50 az yakan birazcık daha yavaş giden ama aynı yol tutan bir araba.

    Tabi sizin kadar araca bi şeyler eklemeye niyetim yok. Sanırım sizin kadar sevmiyorum e90'ımı




  • bmw e90 (cic) "2019-1 premium" harita güncellemesi ihtiyacı olanlar, uygun fiyat için mesaj atabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi holmi -- 27 Eylül 2019; 0:20:17 >
  • Arkadaşlar merhaba,

    türkiyeden hollandaya taşındım ve araç almaya karar verdim

    aşağıdaki linkteki araca baktım.
    Marktplaats
    ≥ ✅ Unieke BMW 320i Touring High Executive AUT - FULL OPTIONS - BMW - Marktplaats.nl
    https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1459435858-unieke-bmw-320i-touring-high-executive-aut-full-options.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618



    Araç full opsiyon. Trigeri değişmiş. 2000 euro masraf yapılmış. Sıkıntı olduğu için değil dedi sahibi rahat kullanmak için. Bakımların faturaları mevcut. bu araçların sıkıntısı var mıdır? aracı beğendim kış lastikleri ve jantlarla 6000 euro ya anlaştık.

    Sizce alınır mı.




  • Selam arkadaşlar , ankarada e90 zincir değişimi için , bildiğiniz iyi bir usta varmıdır?
  • cimey C kullanıcısına yanıt
    Merhaba Cimey hocam,

    Verdigin linkten arabaya bakamadim, satilmis diyor. Insallah sen almamissindir.

    Cunku o araba alınmaz , conta değişmiş... conta keyfi değişilmez bi kere. Motor sıkıntı yapmış ki bir işlem yapılmış. Bmw motorları başka bı alem , iyi Usta'nın elinden geçmediyse motor elinde kalır en az iki bin de sen masraf edersin. Motoruyla oynanmamış arabaya bak. 13 yaşında araba 6 bin nedir? 2010 yılında olsan 97 model araba alirmiydin Avrupa'da 6bin euroya ? 3 bine zor satarsin geri haberin olsun .

    O arabada triger yok ayrıca zincir var. İş zincir değişimine kadar gitmişse motoru komple elden geçirmeleri gerekirdi.Direkt geç bu aracı , gurbet elde başını ağrıtma.

    Selam ve dua ile...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kmlkbmw K kullanıcısına yanıt
    Aldim hocam,
    hayirlisi olsun
  • Beyler selamlar benim ses sistemi çok kötüydü araçta. ebay'den logic 7 komple set aldım, ilk baş cesaret edemediğim için sadece ön kapılarının mid ve tweeterları ile arka panzidot mid tweeterlarını taktım ve sürücü koltuğu altındaki whoofer ı değiştirdim. yolcunun altını da açtım ama boş orası ve kabloda yoktu. herneyse şimdi ses baya baya iyi eskisinden fakat daha takılacak iki arka kapı hoparlörü bir mid ve bir yolcu koltuğu altı whoofer var takılmayı bekleyen. tabi arka kapı midleri için kapakda aldım :)

    Şimdi müsait olduğum bir hafta sonu ben komple koltuk ve döşemeleri ve bagaj içini de söküp hep teypten bagaja fiber mostu çekip hem de amfiden harness ı dağıtıcam hoparlörlere yavaş yavaş. tabi birde elektrik çekmesi ve mulf2 blututu takması var aux a usb li aux u eklemesi de var. hepsini yapacağım bi aksilik çıkmazsa.

    Takıldığım nokta ise Logic7 nin kodlanması benim HU'ya yani professional radio ya. Bunun için bu işi yapabilecek bi kablo aldım ve ncs dummy indirdim ama, hala korkuyorum. FRM fala yakarım diye. daha önce bu kodlama konusunda tecrübesi olan varsa bana ulaşırsa çok sevinirim.




  • bir eksantrik sensörü 1500 lira olur mu ya.. minicik bir parça arkadaş bu nedir böyle..
  • Arkadaslar selam aracinizin garantisi bittikten sonra periyodik bakimlara hangi servise goturuyorsunuz ? Borusana goturmenin bir espirisi kalmiyor garanti bittikten sonra diye dusunuyorum. Guzel isciligi olan guvenilir bir servis ariyorum tercihen avrupa yakasi ama anadoluda olur.
  • herkese merhabalar,

    ben de Almanyada 320i alarak bmw dünyasina yeni katildim arkadaslar.
    Fiyati nasil sizlere bir sormak istedim. Araba konularindan cok anlamadigim icin merak ediyorum.

    Ikinci olarak motoru N46B20B olarak yaziyor yani E90 olarak mi nitelendirilir?

    Ozellikleri soyle
    -Full aksesuar (Sunroof, Xenon, Navi, cruise control falan var)
    -Kaza, cizik vs yok
    -2007 model
    -212bin kmde
    -Manuel, benzinli
    -Fiyat olarak yogun pazarliklar sonucu 4500€ ya aldim.

    tavsiye ve yorumlarinizi bekliyorum.
  • E90 makyajlı 3.20i 150 hp ler ne yakıyor beyler _
  • bianconera kullanıcısına yanıt
    8 9 litre olmasi lazim, benim araba bir litreyle 12 km gidiyor.
  • 2008 bmw 3.20 boyasız değişensiz, bakımlı trigeri değişmiş 200 binde. 85 bin TL çok mu
  • 
Sayfa: önceki 774775776777778
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.