Şimdi Ara

BMW 3 SERİSİ E90 (778. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15.713
Cevap
103
Favori
1.297.114
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 776777778779780
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 10 yaş ve üzeri araçlar için Borusan kampanya yapmış. 650 TL'ye sadece yağ ve hava filtresi değişimi yapıyorlar. Bilginiz olsun. Kampanya 10 mart 2020'ye kadar diye biliyorum.
  • E90 2012 320D kasisten yavaş geçiyorum genelde ama kasisi geçip hafif gaza bastığımda araba sanki biryerden kurtuluyor gibi, boşluk varmışta kurtulmuş oradan gibi ileri atıyor, hangi viteste olduğunu d konumundayken fark edemiyorum, manuel kullanımda böyle bir sorun görmedim, rampa çıkarken böyle bir sorun görmedim, geri kaçırma yok, arıza lambası yok düz yolda dur kalk yaptığımda böyle bir sorun görmedim, bakımlarıda tam aracın 136binde yada ben mi kuruntu yapıyorum kafama takıyorum çözemedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2012 e90 aracımda aküyü değiştirdik çalışırken yapmamışık sinyaller 4 lüler ön camlar çalışmıyor çözüm nedir acil lazım lütfen.
  • FaYLoNg kullanıcısına yanıt
    Yeni aküyü araca tanıtmadıysanız frm mobülü kendini korumaya almış yada akımdan dolayı zarar görnüş olabilir. Ben korumaya aldığını umuyorum. Obd den bağlanıp ISTA+ ile hata kodları okunmalı, programın önerdiği bir adaptaston varsa yapılmalı, yeni akü araca kayıt edilmeli. Bu şekilde düzelmesi lazım düzelmesse zaten ISTA size frm modülünün arızalı olduğunu söyleyecektir. Ama inşallah sadede korumaya almıştır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Manyetizma kullanıcısına yanıt
    Hocam merhabalar benim size bir sorum olacak e90 kasa böwden cıkma çok temiz business cd buldum evde kullanmak istiyorum satıcı kod istemiyor diye hatırlıyorum dedi internette de kodla alakalı bi şey bulamadım kod istiyor mu acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Professional radyo olanlarda bluetooth oluyor mu ? Araçta USB yok sadece aux var. Şarkı dinlemek epey sıkıntı oluyor. E90 2011

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar akü seviyesi araba durduğu yerde 1 hafta gibi bir sürede ciddi düşüyor. aküyü söküp evde şarj etmek zorunda kaldım. araba akümün ömrü mü geldi yoksa parasit akım kaçağı mı var acaba nasıl kontrol edebilirim bilgisi olan yada benzer problem yaşayanınız varmı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali®

    quote:

    Orijinalden alıntı: permanganat26

    Dün akşam iş yerinden eve gelirken lastik ikaz uyarısı belirdi, hemen bir benzinliğe çektim. Sürücü kapısının iç tarafında (basınç birimi olarak bar verilmiş ben psi birimine dönüştürdüm) belirtildiği gibi önlere 31 psi arkalara 36 psi hava bastım ama lastik ikaz uyarısı kaybolmadı. Sabah mecburen uyarıyı kaldırmak için yolumun üstündeki Musluoğlu Otomotiv'e gittim. Uyarıyı kaldırdılar ama nasıl yaptıklarını söylemediler Lastik hava basıncı olarak da hem önler hem arkalar 32 psi kullanılmış. Açıkçası kafam karıştı, siz kaç psi hava basıyorsunuz?

    Diğer taraftan, daha önceden sizlere bahsettiğim araç kumandasından kapatıldığında flaşörlerin yanmaması konusunu da paylaştım servis ile. Araç kapanırken flaşörlerin yanmama sebebi araç bilgisayarından o özelliğin açılmamış olmasından kaynaklıymış, şimdi normale döndü. Bu arada servis pili biten kumandaların komple değişimi yapıldığı bilgisini paylaştı.

    Son olarak da lamba ikaz uyarısına sebep olan fren lambası için (1 adet) 55 Euro istediler, koşarak uzaklaştım

    Hocam ön 32 psi arka 37 olması gerekir, milleti dinlemeyim, sürücü kapısı içinde yazar değerler. Doğru olan 2.1 bar ön 2.6 bar arkadır. 14.5 ile çarpınca psi değerleri çıkar ortaya.

    Flaşörü düzeltmenize sevindim, kapı kilidinde problem olur diye düşünmüştüm, masraftan kurtulmussunuz.

    Fren lambası için 55 euro istemiş olamazlar, kesin soket vs bozuktur, o lambayı ben bile 5dk sürmeden değiştiriyorum. Bosch servis bulursanız durup 5 liraya o ampülü alabilirsiniz, güzel lambalar var onlarda. Oem olan 12v21w Osram ampüldür

    Alıntıları Göster
    Ön 225/45/17 - 32 psi
    Arka 255/40/17 - 37 psi

    Uygun sanırım.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canlee89 -- 28 Nisan 2020; 21:9:47 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ön 225/45r17 arka 255/40r17 için 2011 e90 320d aracın kapısında maksimum 4 kişiye kadar yazan değerler;
    ön 2.3 bar (33psi) arka 2.5 bar (36psi)

    5 kişi+valiz için ise;
    ön-arka 2.8 bar (41psi)

    Havalar ayarlanıktan sonra varsa idrive üzerinden araç bilgileri menüsünden. Idrive yoksa yol bilgisayarından lastik basınçları sıfırlanmalıdır.


    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Do It Yourself

    Ön 225/45r17 arka 255/40r17 için 2011 e90 320d aracın kapısında maksimum 4 kişiye kadar yazan değerler;
    ön 2.3 bar (33psi) arka 2.5 bar (36psi)

    5 kişi+valiz için ise;
    ön-arka 2.8 bar (41psi)

    Havalar ayarlanıktan sonra varsa idrive üzerinden araç bilgileri menüsünden. Idrive yoksa yol bilgisayarından lastik basınçları sıfırlanmalıdır.

    Hocam çok teşekkürler aracı genelde boş kullanıyorum yada 2 kişi bunun için ön 33 arka 36 ideal ozaman ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canlee89

    Professional radyo olanlarda bluetooth oluyor mu ? Araçta USB yok sadece aux var. Şarkı dinlemek epey sıkıntı oluyor. E90 2011
    +++

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhabalar. 3 ay önce 2011 model 3.20d aldım. Yaklaşık 3 aydır keyifle bindiğim arabamda herhangi bir problem olmamasına rağmen, konuda okuduklarım neticesinde en az 2-3 yıl bineceğimi düşündüğüm için ağır bakım yaptırmak istedim.

    17 Nisan'da bi özel serviste;

    -Zincir değişimi
    -Motor takozları değişimi
    -Şanzıman yağı değişimi (2'den 3 e geçişte hafif vuruntu sebebi ile)
    -Motorun bazı yerlerinde yağ kaçakları vardı ve kaçak olan bütün contaların değişimi
    -Akü değişimi
    -Yağ ve filtre bakımı
    -Ve son olarak yazılım güncellemesi mümkün ise yapabilirsiniz demiştim.

    işlemleri yapıldı. 4 gün sonra aracı aldım fakat aracımda ciddi anlamda performans düşüklüğü ve ortalama yakıt tüketimimde 2 litrelik bir artış oldu. Yaklaşık 10 gündür çözmeye çalışıyorum neden olabilir acaba diye bir türlü sorunun kaynağını bulamadım. Usta yazılımdan olduğunu düşünüyor ve yazılımı değiştirerek çözebileceğimizi söyledi. Fakat mekanik bir problem var ise ve biz yazılım ile gücü artırıp bunu çözersek problem olacağını düşündüğümden tecrübeli arkadaşlara bi danışmak istedim.

    Araştırmalarım neticesinde MAF sensörü olabileceğini düşünerek, sensörün fişini çektim ne olacak diye, fiş takılı iken performans ne ise çekili iken de aynı şekilde oldu. Ben stop etmesini bekliyordum açıkçası. Hatta bir an daha mı iyi oldu diye tereddüt de etmedim değil ama aynıydı. Daha sonra sensörü kontakt spreyi ile temizleyip tekrar taktım yine denedim yine aynı. Hiçbir şekilde değişmiyor performans ve eskiden hız sabitleyici ile 110 a hızı sabitleyip vites 6 da çıktığım bir yokuşu, şu anda vitesi 5 e almadan çıkamıyor araç. İlk kalkışlar rezalet, gaz tepkisi iyi değil ve patinaj çekmeden kalkıyor dipgazda :).
    Ve aracın 0-100 ü şu anda 11 saniye. Tamam fabrika verisi 7,5 sn belki yakalayamaz ama 11 saniye olmayacağına da adım gibi eminim. Anlayacağınız araçtan soğumak üzereyim ve gerçekten bunu istemiyorum.

    Biliyorum çok uzun bir yazı oldu ama belki birilerinin başına da aynı olay gelmiştir umuduyla, okuyan arkadaşlara çok teşekkür ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cahit050 -- 3 Mayıs 2020; 3:58:51 >




  • cahit050 kullanıcısına yanıt
    Hocam merhaba aynı araçtan bende de var yazınızın tamamını okudum öncelikle yazılım ile ilgili nasıl bir değişiklik yapıldı. İkincisi şanzıman durumu şuan nasıl vites geçişleri vs.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Maerdir

    Tekrar Merhabalar DH ailesi,

    2011 320d M Sport aracımla ilişkimiz son sürat devam ediyor :)

    10 ay önce yedek parça için bir soru sormuştum, artık tüm filtreleri (tercihim genelde MANN oluyor) onlineyedekparca.com adresinden temin ediyorum. Hala bakım için sarf malzemesi arayan varsa diye yazıyorum.

    450 günde 27.500km yaptım. Bu süreçte bazı retrofit işlere giriştim.

    Dış kısımda;

    • Çok abartı olmayan Alpineweiss rengine boyanmış bir bagajüstü spoiler.
    • 320d, 328i vb motorlar için BMW Performance orjinal arka difüzör. (Sol çift çıkış, orta kısımda karbon kaplama uyguladım.)


    İç kısımda;

    • 3AG - Geri Görüş Kamerası (iDrive'a ve aracın orjinal menüsüne entegre, adaptif park şeritleri olan bir kamera ekledik)
    • 544 - Hız sabitleyici (tüm kodlamaları yapıldı, göstergede hız ibaresi görülüyor)
    • 644, 6FL, 6VC - Combox donanımı ile kolçak içi USB, orjinal mikrofon ve anten ile bluetooth konuşma, bluetooth üzerinden müzik dinleme gibi ekstralara sahip oldum.


    Yakında standart M direksiyon yerine LCI kasa için üretilen yeni nesil F1 pedalları olan M direksiyona geçiş yapmayı düşünüyorum.

    Şimdiden sorulacak tahmini sorulara cevaplar yazayım;
    -Kamera ve emülatörü aliexpress üzerinden getirttim. (Kamera bagaj kilidi ile birleşik, orjinal kamera modülleri ile aynı şekilde)
    -Hız sabitleyiciyi çıkma olarak temin ettim.
    -Combox'u, mikrofon ve anteni çıkma olarak temin ettim.
    -Tüm bu retrofit işleri gerçekleştirirken orjinal kablo grubunun yolları izlenerek kablolama vb işlemleri yapıldı. (Mikrofon, kamera vs tesisatı için)

    Saygılar, sevgiler..
    Hocam bende filtre grubunu mann marka dediğiniz siteden temin ettim.

    Hız sabitleyici retrofit gerçekten önemli benim için bende araştırıyorum şuanda dikkat edilmesi gereken kısımlar nedir siz çıkma parça aldınız sanırım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • canlee89 kullanıcısına yanıt
    Bilgisayara bağlayıp tüm adaptasyonları iptal ettik, ayrıca motor ve şanzıman yağı değişiminden 2000 km sonra şanzıman adaptasyonu yapıldı herşey eski haline döndü.

    Bu arada önceki okuduğum mesajlarda bayağı bir tartışma konusu olmuş sanırım. Vites 2'den 3'e geçmelerde hafif bir vuruntu vardı. Aslında çok problem değil genelinde var bu araçların diye okudum ama pimpirikli olduğum için şanzıman yağı ve filtresi de değişti. Adaptasyonu da yaptıktan sonra yağ gibi akıyor araç. Vuruntudan eser yok. Belki merak eden arkadaşlara faydası olur.


    Şu an her şey normal, yavaştan performans yazılımlarını araştırıp custom yazılım yaptırmayı düşünüyorum. Öyle aksiyonlara giren birisi değilim ama ayda yaklaşık 7500 km uzun yol yapıyorum. Yarım litrelik bir yakıt düşüşü yazılımı bedavaya getirir zaten diye düşünüyorum. Tavsiye verebilecek varsa itina ile tavsiye alınır :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cahit050 -- 16 Mayıs 2020; 2:59:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cahit050

    Bilgisayara bağlayıp tüm adaptasyonları iptal ettik, ayrıca motor ve şanzıman yağı değişiminden 2000 km sonra şanzıman adaptasyonu yapıldı herşey eski haline döndü.

    Bu arada önceki okuduğum mesajlarda bayağı bir tartışma konusu olmuş sanırım. Vites 2'den 3'e geçmelerde hafif bir vuruntu vardı. Aslında çok problem değil genelinde var bu araçların diye okudum ama pimpirikli olduğum için şanzıman yağı ve filtresi de değişti. Adaptasyonu da yaptıktan sonra yağ gibi akıyor araç. Vuruntudan eser yok. Belki merak eden arkadaşlara faydası olur.


    Şu an her şey normal, yavaştan performans yazılımlarını araştırıp custom yazılım yaptırmayı düşünüyorum. Öyle aksiyonlara giren birisi değilim ama ayda yaklaşık 7500 km uzun yol yapıyorum. Yarım litrelik bir yakıt düşüşü yazılımı bedavaya getirir zaten diye düşünüyorum. Tavsiye verebilecek varsa itina ile tavsiye alınır :)
    Hocam öncelikle benimde bazen 2.vitesten 3.vitese geçiş sert oluyor gaza az basınca ama her zaman değil ara sıra bende kafaya takmamaya karar verdim :) ben adaptasyon kendim sıfırladım YouTube da videoları var nasıl yapıldığına dair. Vites geçişleri inanılmaz yumuşadı. Bu arada bende yazılım yaptırmayı düşünüyorum İstanbul maslakta bir yerden fiyat aldım superchips marka +35 HP +74 NM tork artışı sağlandığı söylendi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canlee89

    Hocam öncelikle benimde bazen 2.vitesten 3.vitese geçiş sert oluyor gaza az basınca ama her zaman değil ara sıra bende kafaya takmamaya karar verdim :) ben adaptasyon kendim sıfırladım YouTube da videoları var nasıl yapıldığına dair. Vites geçişleri inanılmaz yumuşadı. Bu arada bende yazılım yaptırmayı düşünüyorum İstanbul maslakta bir yerden fiyat aldım superchips marka +35 HP +74 NM tork artışı sağlandığı söylendi.

    Alıntıları Göster
    Evet ara sıra yapması sanırım bu şanzımanda kronik problem. Ben o bahsettiğiniz adaptasyonları daha önce denedim bir sonuç alamamıştım. Bilgisayara bağlanıp yaparsan daha etkili olabilir diye düşünüyorum. Ama hafif bir vuruntu için yağ değişimine kalkmayın. Benim bahsettiğim her geçişte vurması. Eğer her geçişte vurmaya başlarsa yağ değişiminin faydası olabilir ki benim aracım mükemmel oldu şu anda. Tabi 2 hafta çektiklerimi bir bilseniz :) tam sınıra gelmiştim arabadan soğuyordum neredeyse.

    Yazılım konusunda sanırım EcuFast yaptıracağım, daha önce 2 aracıma yaptırdım memnun kalmıştım. Toyota Corolla Dizel Multimode şanzıman aracıma yaptırdım, araç 90 beygir olduğu için kullanmak eziyetti, bariz şekilde güç artışı ve yaklaşık yarım litre ortalama yakıtta düşme oldu. 2 sene kadar kullandım. 2 sene sonra akslardan ses gelmeye başladı. Benim tahminim Multimode şanzıman robotize şanzıman olduğu için her vites geçişinde vururdu, güç de artınca akslar dayanmadı. Ama bu araçta sorun olacağını zannetmiyorum yağlı şanzıman çünkü. Bir konuda 10.000 km sonra 2. viteste bir ses geldiğini okumuştum ama buna takılmayacağım çünkü her araçta gelecek diye birşey yok. Umarım gelmez. Memnun kalmazsan da orjinal yazılıma dönebiliyorsun zaten ama hiç dönen görmedim daha. Zaten performans artsın, her kavşakta yanlayım gibi bir düşüncem olmadığı için, sürekli uzun yol yapıyorum yakıtta biraz düşme yaşarsam, ara sıra da ani hızlanmalarda sürüşe keyif katarsa benden iyisi yok. Şu haliyle bile yakıt/performans konusundaki en iyi araç bence.




  • çeşitli sitelerde araçların fiyatları hergün git gide artıyor
  • Bugun Mercedes W212 kasa kullanma sansim oldu. E segment olmasindan dolayi arac epey genis. Seride sigmiyor havasi veriyor. Direksiyon pamuk gibi, suspansiyon tereyag uzerinde geziyormussun havasi veriyor, her sey guzel ama o vites, o el freni ve direksiyonun hissizligi hic memnun etmedi. Bir kez daha E90 direksiyonunun gokart hissi verdigini anladim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Angelica

    Bugun Mercedes W212 kasa kullanma sansim oldu. E segment olmasindan dolayi arac epey genis. Seride sigmiyor havasi veriyor. Direksiyon pamuk gibi, suspansiyon tereyag uzerinde geziyormussun havasi veriyor, her sey guzel ama o vites, o el freni ve direksiyonun hissizligi hic memnun etmedi. Bir kez daha E90 direksiyonunun gokart hissi verdigini anladim.
    Mercedes genel olarak öyledir rahat konforlu sürüş sağlıyor ama his yok

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 776777778779780
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.