Şimdi Ara

BMW 318i'nin 320d'den pahalı olması ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
1
Favori
3.472
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Daha önce konusu açıldımı bilmiyorum ama fark edince sizinle paylaşmak istedim.
    318i 1.5 lt benzinli 136 hp
    320d 2.0lt dizel 190 hp

    BMW 318i'nin 320d'den pahalı olması ?

    BMW 318i'nin 320d'den pahalı olması ?

    Vergisiz fiyatlar;
    318i 280.300 - (%18-%60) = 148.464 TL
    320d 330.700 - (%18-%100) = 140.127 TL

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Anahtar teslim fiyatları arasında 50 bin lira gibi makul bir fark var. Yani güçlü dizel almak için 50 bin lira fark veriyorsunuz. Buradaki uyanıklık, 318'in Türkiye'ye daha yüksek fatura ile sokulması. Haliyle BMW 318'den daha fazla para kazanıyorken 320D'den de ucuza satıyor. Yani devletin yerine ÖTV koymuş gibi oluyor.

    Vergisiz fiyatı 148 bin lira göstermişler, şimdi bu araba 320D'den pahalıya mı mal oldu? Hayır tabii ki de. Ama 125 bin liradan faturalandırsalar (Arada bi 2500 € oynar herhalde) 236 bin lira anahtar teslim fiyatı olacak. Hem 320D'nin müşterisine kesik atacaklar, hem aynı arabadan fazladan para kazanmaya niye hayır desinler?
    Premium araçlarda yüksek motor hacimli araçlar türkiyeye özel fiyatlarla getirtilir. Burada sorgulanması gereken 2 şey var.

    1)3.18'den BMW ne kadar para kazanıyor?
    2)Mercedes 1.6 litre dizel motorunu BMW'nin 2.0 dizel motorundan daha pahalı satarak ne kadar para kazanıyor?

    Türkiye'de herkes yolunu bulmuş. Bu firmalar neden araba üretsinki? Zaten sadece satarak üreten kadar para kazanıyorlar.
  • Mtv düşük ya ondandır

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emekkk kullanıcısına yanıt
    MTV'nin satış fiyatı ile ne ilgisi var ki hocam ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İşte oradan kar yapacaklar alacak diye daha pahalı satıyorlar

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emekkk kullanıcısına yanıt
    Vw'nin Passat 1.6 dizel tutulunca zam üstüne zam yapıp 2.0 dizelden daha pahalıya satması gibi o zaman

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anahtar teslim fiyatları arasında 50 bin lira gibi makul bir fark var. Yani güçlü dizel almak için 50 bin lira fark veriyorsunuz. Buradaki uyanıklık, 318'in Türkiye'ye daha yüksek fatura ile sokulması. Haliyle BMW 318'den daha fazla para kazanıyorken 320D'den de ucuza satıyor. Yani devletin yerine ÖTV koymuş gibi oluyor.

    Vergisiz fiyatı 148 bin lira göstermişler, şimdi bu araba 320D'den pahalıya mı mal oldu? Hayır tabii ki de. Ama 125 bin liradan faturalandırsalar (Arada bi 2500 € oynar herhalde) 236 bin lira anahtar teslim fiyatı olacak. Hem 320D'nin müşterisine kesik atacaklar, hem aynı arabadan fazladan para kazanmaya niye hayır desinler?
  • onlara sorsan 318 pahalı değil, 320de indirim yaptık ondan ucuz diyecekler.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Anahtar teslim fiyatları arasında 50 bin lira gibi makul bir fark var. Yani güçlü dizel almak için 50 bin lira fark veriyorsunuz. Buradaki uyanıklık, 318'in Türkiye'ye daha yüksek fatura ile sokulması. Haliyle BMW 318'den daha fazla para kazanıyorken 320D'den de ucuza satıyor. Yani devletin yerine ÖTV koymuş gibi oluyor.

    Vergisiz fiyatı 148 bin lira göstermişler, şimdi bu araba 320D'den pahalıya mı mal oldu? Hayır tabii ki de. Ama 125 bin liradan faturalandırsalar (Arada bi 2500 € oynar herhalde) 236 bin lira anahtar teslim fiyatı olacak. Hem 320D'nin müşterisine kesik atacaklar, hem aynı arabadan fazladan para kazanmaya niye hayır desinler?
    Birebir aynı çakallığı bir ara 1.6 E Serisi için Merso yapıyordu. E180 ve E220d (4 Matic olmayan).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 11 Mart 2019; 1:35:45 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Premium araçlarda yüksek motor hacimli araçlar türkiyeye özel fiyatlarla getirtilir. Burada sorgulanması gereken 2 şey var.

    1)3.18'den BMW ne kadar para kazanıyor?
    2)Mercedes 1.6 litre dizel motorunu BMW'nin 2.0 dizel motorundan daha pahalı satarak ne kadar para kazanıyor?

    Türkiye'de herkes yolunu bulmuş. Bu firmalar neden araba üretsinki? Zaten sadece satarak üreten kadar para kazanıyorlar.
  • Vergisiz fiyatları kıyaslamaya gerek yok. Bu çok uzun zamandır böyle. Bizde hacime göre ÖTV olduğu için firmalar buna göre bir dengeleme yapmaya çalışıyor. Alındıktan sonra ödenen MTV de satışlarda büyük etken.
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Fiyatlar sadece BMW veya Mercedes de mi saçma sapan ?
    2014 yılında Golf 1.2 TSİ comfortline 67.000 tl. Şu an 160.000 tl
    2014 yılında civic elegance donanım 67.000 tl. Şu an 150.000 tl

    Evet fiyatlar çok uçuk. Ancak bu durum, genel olarak otomotiv sektörünün her alanında hakim. Ülkenin gercegi ne yazık Kİ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 17Scorpion -- 11 Mart 2019; 10:4:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 17Scorpion kullanıcısına yanıt
    Yıl 2014 euro 3 tl
    Yıl 2019 euro 6 tl bence fiyatların tam 2 katı olması bile ucuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    2014 sonunda TR paket+sunroof 3.16i yı 120bin e aldım. Aynı paketli 3.20d 180bin idi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Hocam vergi sistemindeki garipligin sonucu olusan bir durum.
    1.6 motordan 2.0 motora gecerken yuzde 40 vergi farki var.
    Bmwnin 1.6dan dusu sadece bir tane motoru var. Diger hepsi 100% vergi ve ustu.
    Simdi bu durumda adam tek bir motoru digerlerinden yuzde 40 ucuza satsa cok sacma olur. Kimse gidip daha ust motoru almaz. Ayrica o arabanin fiyatinin dusuklugu 7 serisini X5i vs bile etkiler imaj olarak. Ayrica 1.6nin MTVsi dusuk oldugu icin musterinin talebi daha fazla.

    Yani yapilan sey aslinda cok basit bir fiyatlandirma stratejisi.
    1- Marka imajini etkileyecek kadar dusuk fiyat olmasin
    2- urunler arasinda musterinin bir ust urune gecebilecegi kadar fark olsun ucurum olmasin (ki bu imkansiz vergi sistemi yuzunden)
    3- daha cok talep olan urunun fiyatini arttir, dusuk talep olan da indirim yap.

    O yuzde 1.6 biraz yukari itelenirken fiyat olarak 2.0 motorlar asagi cekilmeye calisiliyor.
  • 318i pahalı değil. 320d baya ucuz. Borusan şuan vergisiz olarak 320d yi 22.800 Euro'ya satıyor.Yani baya baya ucuz. 318i ise 24 bin euro yani normal rakamlarda.

    Bmw politikası böyle.Kasa değişiminde elde fazlaca olan modelleri eritmek için agresif fiyat politikası izler.
  • iCrush kullanıcısına yanıt
    malesef aynen öyle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fade to Black

    onlara sorsan 318 pahalı değil, 320de indirim yaptık ondan ucuz diyecekler.
    Gerçekten öyle
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.