Şimdi Ara

BMW: 'Daha büyük bataryalı elektrikli araçlar mantıklı değil'

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
1
Favori
816
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • BMW: 'Daha büyük bataryalı elektrikli araçlar mantıklı değil'
    Elektrikli araçların sürüş menzilini arttırmak için daha büyük bir batarya eklemek en kestirme yol olsa da, Tesla ve diğer otomobil üreticilerinin zaman içerisinde gösterdiği gibi, aracın verimliliğini arttırmak da batarya kapasitesi kadar büyük önem taşıyor.



    Bunun farkında olan üreticilerden biri de BMW. Verimli i4 modeli ve yakında piyasaya süreceği Neue Klasse temelli modelleriyle verimliliğe odaklanan BMW'nin geliştirme patronu Frank Weber, Automotive News ile yaptığı bir röportajda, şirketin bataryaları daha fazla büyütemeyeceğini, aksi halde elektrikli araçların artık bir anlamı olmayacağını söyledi.



    Weber, tam şarjla 1000 km yol katedebilen araçlar hakkında çok konuşulduğunu, ancak böyle bir otomobil üretmenin gereksiz derecede fazla karbon ayak izi yaratacağını belirtti. Bunun yerine, aracın verimliliği üzerinde çalışmanın, daha büyük piller eklemekten çok daha önemli olduğunu söyledi.



    400-500 km gerçek menzil çoğu kişi için yeterli



    Otomobil üreticilerinin bazı müşteri anketlerine göre, elektrikli araç kullanıcıları gerçek dünya koşullarında tam şarjla 400 ile 500 km yol katedebilen bir araçtan memnun görünüyor. BMW'nin bu koşulları karşılayan elektrikli araçları hali hazırda bulunuyor. Alman üretici, yaklaşan Neue Klasse modellerinin mevcut modellere kıyasla %30 daha yüksek gerçek dünya menzili elde edeceğini iddia ediyor.



    Ayrıca Bkz.Ocak'ta küresel elektrikli araç satışları %18 arttı: Çin yavaşladı, ABD ve Avrupa hızlandı



    Weber ayrıca, çok az kullanıcının günde birkaç yüz kilometre mesafe katettiğini belirterek, verimli ve hızlı şarj olabilen araçların önemini tekrar vurguladı. BMW'nin Neue Klasse modelleri, şirket içinde geliştirilen yeni silindirik hücrelerle güçlendirilecek. Şirket, bu hücrelerin mevcut hücrelere göre %30 daha hızlı şarj sunacağını ve sadece 10 dakika şarjla yaklaşık 300 km menzil sağlayabileceğini söylüyor.



     



    Weber, batarya teknolojisinin geleceği olarak gösterilen katı hal pillerinin ise on yıl uzakta olduğunu belirtiyor ve birkaç nesil sonraki araçlarda görebileceğimizi söylüyor.




    Kaynak:https://insideevs.com/news/750314/bmw-evs-with-big-batteries-dont-make-sense/







  • Kedi uzanamadığı ciğere mundar dermiş. BMW sen git fosil üret bırak çinliler yapsın 3 5 seneyede kapat fabrikanı sende rahat et onlarda. :))

    "Otomobil üreticilerinin bazı müşteri anketlerine göre, elektrikli araç kullanıcıları gerçek dünya koşullarında tam şarjla 400 ile 500 km yol katedebilen bir araçtan memnun görünüyor."

    evden manava manavdan eve giden tiplere sormuşlardır. Sen gel bunu türkiye coğrafyasındaki insanlara anket yap 1500 km menzil araç ister misin diyenlerin oranı en az %98 çıkar. 400 500 kmye menzil mi denir.
    400-500km yeterli diyen tiplerin şahsi araca da ihtiyacı yoktur

    3 adım yere yürümeye üşenen miskin tiplerdir



    O tiplere araç satışını yasaklamak karbon emisyonu için en mantıklı hareket olur



    Nasıl Bmw brom.



    Amaç "doğayı korumak"ise senin önerinden çok çok daha mantıklı bir öneri de bulunduğum kesin



    İnsan azıcık olsun mert olacak, mert
  • Kedi uzanamadığı ciğere mundar dermiş. BMW sen git fosil üret bırak çinliler yapsın 3 5 seneyede kapat fabrikanı sende rahat et onlarda. :))

    "Otomobil üreticilerinin bazı müşteri anketlerine göre, elektrikli araç kullanıcıları gerçek dünya koşullarında tam şarjla 400 ile 500 km yol katedebilen bir araçtan memnun görünüyor."

    evden manava manavdan eve giden tiplere sormuşlardır. Sen gel bunu türkiye coğrafyasındaki insanlara anket yap 1500 km menzil araç ister misin diyenlerin oranı en az %98 çıkar. 400 500 kmye menzil mi denir.

  • Gelişim dursun derdinde bu açgözlüler de. Sen durdur gelişimi. Sonra da bat gitsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 400-500km yeterli diyen tiplerin şahsi araca da ihtiyacı yoktur

    3 adım yere yürümeye üşenen miskin tiplerdir



    O tiplere araç satışını yasaklamak karbon emisyonu için en mantıklı hareket olur



    Nasıl Bmw brom.



    Amaç "doğayı korumak"ise senin önerinden çok çok daha mantıklı bir öneri de bulunduğum kesin



    İnsan azıcık olsun mert olacak, mert

  • Bence de büyük bataryalar anlamsız. Yılda 3-5 kere uzun yol yapacağım diye onca ağırlığı şehir içinde taşımak çok verimsiz bir olay. Bunun yerine hızlı şarj, daha da iyisi değiştirilebilir batarya daha ideal çözümler aslında.

  • Tek şarj ile en az 50-60 bin km gitmek istiyorum , acil üretilsin. Eyyy CHP dedirtmesinler bana .

  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt
    Olayı anlamamışsın dostum bunların dertleri yeşil meşil muhabbetinden ziyade dertleri seni nasıl aylığa bağlayıp para kopartma. şarj istasyonlarına herkesi mahkum etmek benim evimin bahçesinde güneş paneliyle yada evin elektirğiyle ucuza şarj etmemi istemeyecekler 300 km mesafeli bir yolu gidip gelmen için sana en ideal 900 km menzilli araç şart gittiğin yerde gezmen dolanman vss geldiğinde tekrar şarja koymanı istemeyeceklerinde algı yaratıyorlar. Bugün 400 500 km konuşurken yarın 400 km menzil hantal bataryaların yerine uzun menzilli hızlı ve hafif bataryaları konuşacağız ama bu oyunlara gelmemek gerek.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Lan sana kim diyor bataryayı büyüt diye bataryayı küçült istersen ama menzili 2 bin km nin altında bırakma yoksa çinin bir öğün yemeği olursunuz şuanda çin bin km leri oynuyor

  • Kısacası şu an biz ne üretiyorsak onu alın daha fazlasını istemeyin demiş :)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • benzinden şaşma

  • Karbon ayak izi umrumda değil ama +100km için +100kg ağırlık ve iç hacminde ufalmaya gerek yok. En iyisi hibrit motor koyup pilleri şarj ettirmek. Veya verimliliği artırsınlar. Köye giderken 2 kere 1 saatlik mola vererek gitmek yeterliyse sorun yok. 1000km den bahsediyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Diktatör58 -- 13 Şubat 2025; 17:35:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 400 500 kilometre menzil evet yeterli ama hiçbir elektrikli araç bu menzili pratikte sunamıyor. Otobanda biraz basınca 250'ye düşüyor. Zaten lityumun bir sonu var. Ben elektrikli araçlarda bir gelecek göremiyorum.


    Bana kalırsa gelecek hidrojende. Toyotanın hidrojen yakıtlı araçlarda ciddi çalışmaları mevcut.

    Alıntı

    metni:
    Toyota'nın hidrojen yakıt hücreli aracı yeni Mirai, tek depoyla 1000 kilometrenin üzerinde yol kat ederek bu alandaki dünya rekorunu daha ileriye taşıdı.
  • Elektrikli araçlar konusunda Avrupalıların durma şansı yok. Çinliler sürekli bataryayı geliştirme, araçlara yeni özellikler ekleme derdinde. Bmw şimdilik geçmişin ekmeğini yiyor. Çok değil 5-10 yıl sonra o ekmek boğazında kalır

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • “Katıhal bataryalar sayesinde 200 kWh’ye gerek kalmayacak ki olay bu zaten. Bataryalar yarı yarıya hafiflediğinde, şu anda 100 kWh ile yapılabilen menzil, 50 kWh ile elde edilebilir hale gelecek. 50 kWh’lik bir bataryanın ağırlığı maksimum 100-120 kg olacak.

    Aynı şekilde, 100 kWh’lik araçlar da 800-1000 km arası menzile ulaşabilecek çünkü batarya 200-250 kg olacak aracın verimliliğini artıracak. Üstüne, katıhal bataryaların şarj hızının benzinli araçlara yakın olacağını da düşünürsek, devasa bataryalı araçlara gerek kalmayacak zaten şöyle düşünün ne kadar hızlı şarj olursa olsun büyük batarya daha fazla beklemek demek.

  • tercümesi : "yeşil solcular , liberal solcular canımıza ot tıkadı. almanya batakta! çin'in 20 yıl gerisindeyiz. nasıl yarışıcaz bunu da bilmiyoruz. ab ayağına, ham madde sağlayıcısı rusya ile de papaz olduk".

  • oKsyqeN kullanıcısına yanıt
    Hâlihazırda üretilen bataryalar çöpü boylayacak mı sanıyorsunuz? Geri dönüşüm dediğimiz olay var ya hani, şu anda milyarlarca dolarlık yatırımlar yapılıyor, tesisler açılıyor. Ki tek seçenek de lityum değil zaten.

    Muhtemelen ucuz arabalarda ilerleyen yıllarda daha çok sodyum bataryalarının kullanıldığını göreceğiz. Şu an Çin’de örnekleri var; 3. nesil sodyum bataryalar, ilk nesil LFP bataryaların enerji yoğunluğuna ulaşmış durumda. Sodyum her yerde var ve üretim maliyeti çok daha düşük.

    Asıl geleceği olmayan hidrojen. Koca tanker gemileri bile dizel yerine nükleer olacak, Çin bu dönüşümü şimdiden başlattı. Havacılıkta ise hidrojen aşırı derecede tehlikeli; kokusuz ve uçucu olduğu için kontrol edilmesi çok zor. O gösterilen prototipler tamamen greenwashing.

    Tırlara gelirsek, şu anki pil teknolojisi bile fazlasıyla yeterli. Tesla Semi bunun en net kanıtı. Alan firmalar araçlardan dehşet memnun, sipariş adetlerini sürekli artırıyorlar.

    Ayrıca herkes geleceğin otonom sürüşte olduğunu unutuyor. 10-15 yıl sonra araç sahipliği aşırı derecede düşecek. Herkes işine, evine, seyahatine otonom araçlarla gidecek ve bunların 1000-1500 km menzile hiçbir zaman ihtiyacı olmayacak. Zaten araba, dünyanın her yerinde en büyük masraf kalemi ve zamanının %90’ını boş boş yatarak geçiriyor.





  • doruhüso D kullanıcısına yanıt

    İlk çıkan elektrikli araçları hatırlıyorum da, 60-80km gidiyordu sanırım. İnsan oğlu doyumsuz olmaya başladı. Her şeyin en iyisi olsun, daha günceli çıksın diye sonsuz bir düşünce döngüsü var. Ve sürekli bu istekler artıyor.


    Mesela 5G çıkacak. Çok hızlı iyi güzel. 6G çıkınca bir an önce geçelim 5G çok yavaş kalıyor demeye başlayacaklar. 1999 yılında 1 tane mp3 indirmek için 1-2 saat beklerdik. Şimdi 4K-8K filmi 1 saatte indiriyorlar.


    Benim şahsi fikrim. Bir araçta olması gereken kapasite, yazın ve kışın klima açıkken NET olarak 700km gitmesi. 100km/h ile.


    Sanki inşaatta daire yapıyorlar brüt 130 metre kare net 100 metre kare der gibi. 700km menzil diyorlar 60/70km/h saatte. Bir de klimayı açıyorsun 350km ya gider ya gitmez.

  • blackkugu61 B kullanıcısına yanıt

    Hocam ne alakası var? Zorla mı şarj istasyonuna gir diyorlar? Ayrıca kimse ben girmem demez zaten illaki girilecek. Peki 1 depo benzine 3-4 bin bayılmak mı yoksa 1.000TL'ye şarj etmek mi? Şarj tam olarak bilmiyorum belki 500'e doluyor. Evden doldursan 3/1 fiyatı. Bataryalara 7 yıl 10 yıl garanti veriyorlar.


    Ayrıca ülkenin dış borcu azalacak. Petrolüm var diyenler kara kara düşünecek.


    Bizim insanımız üşengeç. Wc'ye bile arabayla gidenler var amiyane tabirle. Yani şarj vakti gelir aracın sarhoş olur üşenir. Dükkanda takarım der üşenir. Hallederim der üşenir.


    Şu an villası olan, bağımsız evi olan, büyük sitelerde oturup kendine ait otoparklarında dolduranlar için bulunmaz nimet.


    Ancak hala tehlikeleri var. Günümüzde merdiven altı Lpg taktıran araçlara dahi hiç bir şey olmazken, artık kapalı avm'lere girebilirken, 10 tane aracın 8 tanesi lpg'li iken ve 90 milyonluk ülkede her gün lpg patladı vs vs haberleri yokken elektrikli araçlarda her gün yanan, yolda kalan haberleri var.


    İstanbul'a gittim geçenlerde Ankara'dan, yolda 1 togg 1 tanede Mercedes elektrikli gördüm çekiciye çekiliyordu. Üstelik full ışıkları yanıyordu şarjı filanda bitmemişti yani. Ben sadece o anda geçerken bunları gördüysem günde kim bilir kaç tanesi böyle yolda kalıyor.





  • elemanların hakılılık payı var, laptopta 14nm inteli ve 4nm amdyi bataryada tam yükte kullandığınızı düşünün. aynı batarya ile 20 dakika daha fazla yolculuk yapmayı kim istemez. Lucid bu konuda en ileride olanı galiba

  • Haklı olabilirler. Bataryayı artırdıkça ağırlık artacak. Oran doğrusal olmayabilir. Ayrıca birçok madde kullanılıyor. Geri dönüşüm sorunu var. Ağırlığı fazla artırmadan kapasiteyi artırmaya yönelmeliler.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.