Merhaba arkadaslar, yeni 520i ye yazilim yada box taktiran oldumu acaba? Evotech yazilimi aradim 1-2 aya yazilimi cikacak diyorlar...race chip diye bi yer var, 215 hp 320 tork veriyor.bu yada benzeri bir box taktiran varmi acaba? Paylasirsaniz sevinirim.
Anlasilan daha kimse bu motorda yazilim-chip isine girmemis
quote:
Orijinalden alıntı: mahir3463
Anlasilan daha kimse bu motorda yazilim-chip isine girmemis
araç daha yeni olduğundan olmasın hocam. Zaten 5.20i deki motor 3.20 i ed deki motorla atnı değil mi? Sanki ben öyle hatırlıyorum.
alsace34
kullanıcısına yanıt
320i ed= 1598 cc 520i = 1592 cc motorlar ayni degil. 520ideki motor sadece turkiyeye özel yapilmis..kullanilan motor peugoet'da kullanilan bir motor.zaten bu yuzden yazilim bekleniyor.
quote:
Orijinalden alıntı: mahir3463
320i ed= 1598 cc 520i = 1592 cc motorlar ayni degil. 520ideki motor sadece turkiyeye özel yapilmis..kullanilan motor peugoet'da kullanilan bir motor.zaten bu yuzden yazilim bekleniyor.
hımm ok
mahir3463M
kullanıcısına yanıt
PSA motorlarında 1592 cc var mı? Bildiğim kadarıyla N13'ün abisi olan Prince de 1598 cc, hatta bu iki motorun blokları büyük ölçüde aynı diye biliyorum. Bu 1592 cc motor ile ilgili hiçbir yerde bir satır bilgi yok, ben BMW'nin teknik bilgilerde hata yaptığını düşünmeye başladım.
biologicB
kullanıcısına yanıt
Teknik bilgilerde hata yoktur bence.bmw tr fiyat listesinde 1592 cc yazip kendi aleyhinde bisey yapmaz...zaten bu motor kombinasyonu almayada yok.bence motor almanyada yoksa 2 kere dusuneceksin.mercedestede aynisi oldu.dayadilar 1.6 kompresoru...ondan sonra 1.6 cgi cikinca kompresorler feci deger kaybina ugradi.sirf bu yuzden 3.16 yada 3.20ied dusunmeye basladim.yaptigim benzetme olmayabilirde.ama olabilirde:) bende chip konusu actim oyuzden.bari arac giderse kendimizi avuturuz:) yakiti pek ic açıcı olmayacak cunku
Tamam simdi gordum.haklisiniz motor ayni.yalniz turkish market denilmis..sadece turkiyeye getirilmis bir motor herhalde.
mahir3463M
kullanıcısına yanıt
118i ve 320i ed de dunya capinda kullaniliyor diye biliyorum, 5 serisi icin kullanilmasi icin ise ancak bizdeki gibi sacma bir vergi sistemi olmasi gerekiyor :) Bizim tarz baska ulke varsa orada da kullanabilirler.
demirhans
kullanıcısına yanıt
Zaten 5.20i motoru almanyada yok. Bmw 3.20ied= 127 gr CO2 Bmw 520i = 156 gr CO2 Eger emisyona göre vergi gelirse 5.20iler saglam vergi oderler.
quote:
Orijinalden alıntı: mahir3463
Zaten 5.20i motoru almanyada yok. Bmw 3.20ied= 127 gr CO2 Bmw 520i = 156 gr CO2 Eger emisyona göre vergi gelirse 5.20iler saglam vergi oderler.
Arkadaşlar Wikipedia ya o 520i entrylerini ben girmiştim. BMW press release lerde 5 kasanın motoruyla ilgili hiç bir dokümana ulaşamadığımdan motorların aynı olduğunu sanıyordum. Bizde hem 520i, hem de 3.16i var. İki motoru da inceledim fakat şase kodundan bmw vin decoder sitelerinden araç bilgileri görüntüleme yaptığım zaman benim 520i aracın motoru N20, 1.60L (125KW) olarak görülürken , diğer aracımız 3.16i yi şase numarasından sorgulatınca motor N13 kodlu görülmekte. Dışarıdan baktığınızda da 5 serisinin motoru dış görünüş olarak 3 serisi motorundan yapı ve yerleşim olarak farklı ve 5 kasanın motoru N20 kodlu olan ve şu anda sadece bilinen 2.0L motora benzemektedir. Çalışma karakterleri sesleri de farklıdır ve 5 serisinin motorunda yağ seviye çubuğu da bulunmamaktadır. Bu da bana iki araçtaki motorların farklı kodlarda olduğu ve 520i de kullanılan motorun BMW üretimi olan N20B20 nin 1.6L olan özel bir versiyonu olduğudur.
Edit: Motor kodu N20B16A diye blokta motor numarasının yanında yazı var. Bu yüzden artık farklı motor olduklarına dair şüphem kalmadı. Wiki deki bilgileri de bilgisayar başına geçince düzelteceğim. Bloğun resmini de ekledim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LordSkeletor -- 8 Şubat 2014; 19:53:50 >
quote:
Orijinalden alıntı: LordSkeletor
Arkadaşlar Wikipedia ya o 520i entrylerini ben girmiştim. BMW press release lerde 5 kasanın motoruyla ilgili hiç bir dokümana ulaşamadığımdan motorların aynı olduğunu sanıyordum. Bizde hem 520i, hem de 3.16i var. İki motoru da inceledim fakat şase kodundan bmw vin decoder sitelerinden araç bilgileri görüntüleme yaptığım zaman benim 520i aracın motoru N20, 1.60L (125KW) olarak görülürken , diğer aracımız 3.16i yi şase numarasından sorgulatınca motor N13 kodlu görülmekte. Dışarıdan baktığınızda da 5 serisinin motoru dış görünüş olarak 3 serisi motorundan yapı ve yerleşim olarak farklı ve 5 kasanın motoru N20 kodlu olan ve şu anda sadece bilinen 2.0L motora benzemektedir. Çalışma karakterleri sesleri de farklıdır ve 5 serisinin motorunda yağ seviye çubuğu da bulunmamaktadır. Bu da bana iki araçtaki motorların farklı kodlarda olduğu ve 520i de kullanılan motorun BMW üretimi olan N20B20 nin 1.6L olan özel bir versiyonu olduğudur.
Edit: Motor kodu N20B16A diye blokta motor numarasının yanında yazı var. Bu yüzden artık farklı motor olduklarına dair şüphem kalmadı. Wiki deki bilgileri de bilgisayar başına geçince düzelteceğim. Bloğun resmini de ekledim.
Alıntıları Göster
Bilgiler icin tesekkur ederiz, bu durumda piyasada satilan raceChip ler bizim motorlar icin uygun degil midir ? Cunku racechip official sitesinde bizim motora dair bir uygulama goremedim..
Biri alıp takıp denerse öğreneceğiz gibi
quote:
Orijinalden alıntı: LordSkeletor
Biri alıp takıp denerse öğreneceğiz gibi
motorun üst limitlerinin 3.20i ed den fazla olacağına dair şüpheyle karışık ümitlerim var :) n20 kodu ile başlaması düşündürücü. sonuçta N13 de koyabilirlerdi ama koymamışlar. muhakkak bir nedeni olmalı. 5.20i de launch control açtırmayı deneyen var mı? N13lerde açamadık n20 kodlu bu motorda açılırsa güzel olur.
Bence 210bg ve 300+nm güce rahat çıkabilir. Çünkü n20 kodlu motoru bulunan 3.28 lerde çok rahat % 30 üzeri fark alınıyor. Hatta en sıkı düz sıra 6 savunucuları bile bu durumda söyleyecek söz bulamıyor çünkü atmosferikte böyle bir güç artışı almak için çok masraf ve emek gerekiyor. Aslında N20 motorlu olan için box denenebilse ne güzel olurdu. En ciddi firma en çok bağlantı kablosuyla bağlanan kelleners gibi duruyor
Bence 210bg ve 300+nm güce rahat çıkabilir. Çünkü n20 kodlu motoru bulunan 3.28 lerde çok rahat % 30 üzeri fark alınıyor. Hatta en sıkı düz sıra 6 savunucuları bile bu durumda söyleyecek söz bulamıyor çünkü atmosferikte böyle bir güç artışı almak için çok masraf ve emek gerekiyor. Aslında N20 motorlu olan için box denenebilse ne güzel olurdu. En ciddi firma en çok bağlantı kablosuyla bağlanan kelleners gibi duruyor
Adamlar 294 bg alıyor 2L motordan
Evet arkadaslar cesaret edip bu ise giren var mi aramizda ? :) yoksa herkes benim gibi surekli sport mod mu hala ? Sanirim ben tez zamanda alip takacagim box'i.