Şimdi Ara

Yazilimli arac alinir mi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
1
Favori
7.501
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba bi arac begendik arkadas yazilim atmis
    90hp 120hp olmus yakit dustu diyor ama bilemedik
    Kolayca sildirebilirsiniz demekte
    Arac polo 1.2tsi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Yazılımlı Araç Alınır mı?

    Günümüzün teknolojik çağında, yazılımlarla güçlendirilmiş araçlar giderek daha popüler hale gelmektedir. Ancak, yazılımlı bir araç alıp almama kararı, çeşitli faktörlerin dikkatlice değerlendirilmesini gerektirir.

    Yazılımın Faydaları:

    • Geliştirilmiş Performans: Yazılım, aracın motorunu, şanzımanını ve diğer sistemlerini optimize ederek performansı artırabilir.
    • Azaltılmış Yakıt Tüketimi: Yazılım, motorun verimliliğini iyileştirerek yakıt tasarrufu sağlayabilir.
    • Kişiselleştirilmiş Deneyim: Yazılım, sürüş tercihlerine göre sürüş modlarını ve ayarları özelleştirmeye olanak tanır.

    Yazılımın Riskleri:

    • Motor Hasarı: Yanlış veya hatalı yazılım, motorun hasar görmesine neden olabilir.
    • Garanti Bozulması: Yazılım yüklemek, aracın garantisini geçersiz kılabilir.
    • Güvenlik Sorunları: Kötü amaçlı yazılımlar veya güvenlik açıkları içeren yazılımlar, aracın bilgisayar sistemlerine zarar verebilir.

    Yazılım Sildirme Ücreti:

    Yazılımın kaldırılması genellikle bir ücret karşılığında yapılır ve ücret miktarı, yazılımın karmaşıklığına ve aracın modeline bağlı olarak değişir.

    Araca Yazılım Atmanın Zararları:

    • Motor Hasarı: Yazılım, motorun aşırı zorlanmasına neden olarak hasarlara yol açabilir.
    • Yakıt Tüketiminin Artması: Bazı durumlarda, yazılım yakıt tüketimini artırabilir.
    • Elektronik Sorunlar: Yazılım, aracın elektronik sistemlerinde sorunlara neden olabilir.

    Sonuç:

    Yazılımlı bir araç alıp almama kararı, bireysel ihtiyaçlara ve tercihlere bağlıdır. Risklerin yanı sıra faydaların da dikkatlice değerlendirilmesi gerekir. Güvenilir bir oto tamircisi veya yazılım sağlayıcısıyla görüşmek, yazılım yüklemenin aracınız için uygun olup olmadığını belirlemenize yardımcı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • alınmaz
  • Ever never.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Alınır alınır, o araçların güçleri malzeme dayanımından değil emisyonlardan ötürü kısılıyor. Adam daha pahalı egzoz sistemi yapmak ve emisyonu düşürmek yerine yazılımdan gücü kısıyor sen de arttırıyorsun ters bir durum yok. Adamın dediği de doğru istiyorsan stok haliyle kullan ama sakin kullanımda yazılımla yakıt tüketimi 0,3-0,6 litre civarı düşüyor. Adam yazılım yaptırmış eyvallah ama eli yüz düzgün birine de benziyorsa araçla ilgilidir bakımlarını eksik etmemiştir muhtemelen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben almazdım,

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ben bu yazılım olayında güçten ziyade % olarak artışa bakarım. %15'ten fazla ise ve motorda hiçbir parça değişmemiş sadece yazılım ile artış varsa uzak dururum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Ben bu yazılım olayında güçten ziyade % olarak artışa bakarım. %15'ten fazla ise ve motorda hiçbir parça değişmemiş sadece yazılım ile artış varsa uzak dururum.
    %15 ten az güç alacaksak niye yazılım yapalım ki? Örneğin 102 Hp VW motoru birçok versiyona sahip maksimum güce sahip olanı 180 hp, civatasına kadar aynı bunlar 102 liği alıp 180 yapıyorsun %75+ artış yapıyor biniyorsun sıkıntısız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Kaputu degismis arac alinir mi?
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FurkanEmir411

    %15 ten az güç alacaksak niye yazılım yapalım ki? Örneğin 102 Hp VW motoru birçok versiyona sahip maksimum güce sahip olanı 180 hp, civatasına kadar aynı bunlar 102 liği alıp 180 yapıyorsun %75+ artış yapıyor biniyorsun sıkıntısız.

    Alıntıları Göster
    Yazılımla beraber süperşarj da hediye geliyorsa evet sıkıntısız olabilir.

    Zaten 180 beygir yaptığında ilk kalkışta patlamayacak. O civataların hepsinin güvenlik katsayısı var ama bir mühendisin yaptığı ile hazır al çalış yapan birinin yaptığı aynı olmaz. Zaman zaman mühendis de hata yapar.

    Şu an 7 ileri kuru DSG 250 Nm geçmiyorlar. Sen 300 yaptığında bir anda patlamayacak. Belirli bir km sonra patlayacak. İşte yazılıma fazla abanırsan bu km düşecek ve sonraki sahibine patlayacak




  • İyi de kimse yazılımlı satmıyor ki. Hangi bmw sahibi 1.6 136 ps olarak kullanıyor aracını atıyorlar yazılımı 190 ps oluyor araç. Satarken geri dön gitsin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben ilanda yazılım yazdığını gördümü, direk çarpıya basıp kapatıyorum.
  • Ben modifiyeli otomobil sahibi olmuş ve şimdi de modifiyeli otomobil sahibi biri olarak asla tavsiye etmem ve almam. Modifiye ve yazılım ekstra ciddi bakım ister. Benim otomobillerimin başında 2 tane servis elemanı sık sık kontrol ediyor otomobili, bu ben ve kardeşim. Böyle ilgilenebileceksen belki tamam diyebilirim ama aksi halde ilk sorunda tamir atölyelerine gideceksen uzak dur. Basit bir açık hava filtresi ve egzoz bile otomobilin birçok parçasının ömrünü erken bitiriyor.

    Ayrıca otomobilde masraf sadece işçilik değil, parça fiyatları da can yakıyor.. İşçiliği çözdüm bitti olmuyor.

    Eline anahtar bile almamış sürücülerin de yazılımı otomobil tavsiye etmesini hayretle karşılıyorum. Bilen birisi uzak durulması gerektiğini bilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 2 Temmuz 2020; 18:50:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alınmaz. Yazılımlı arabadan aids, corona, cüzzam, veba gibi ölümcül hastalık bulaşabilir.
  • Mekanik iyileştirme yapılmadan uygulanan yazılımdan uzak durun. Her sokak başında eline ktag kess carprog genius alan yazılımcıyım diyor.
  • Ben yazılımlı almam, almadım da...

    1,4 Tsi bluemotion Jettalar standart 125hp, ama fabrika çıkışlı 150hp olanları da var...

    Satın almadan önce ilanları incelerken kardeşim tutturdu "ne gerek var fazla vermeye 125hp al yazılımla 150 yaparız" diye ama ben hiç o toplara girmem, girmedim de 3-5 fazla verdim orjinal 150hp olanı aldım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CihangirCanavarı -- 2 Temmuz 2020; 20:14:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Satıcı bilinçli biri ise alınır,

    yazılımın nerede yapıldığı, Periyodik bakımları, kullandığı yağları vs biliyorsa, teknik bilgi sahibi ve "net" ise alınır.
  • uygun şekilde binildiyse alınır düzgün yazılım erken bakım vs.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Ben bu yazılım olayında güçten ziyade % olarak artışa bakarım. %15'ten fazla ise ve motorda hiçbir parça değişmemiş sadece yazılım ile artış varsa uzak dururum.
    BMW'nin N20B16 motorları için düşünceniz nedir?
    Bildiğiniz gibi 2 litre 245 hp gücündeki motorun hacim küçültmesine gidilmiş hali.
    F10 5 serisinde ve E84 X1 serisinde kullanılan ve 170 HP olan bu motorlardan rahatlıkla 240 HP civarı güçler alınmakta.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    BMW'nin N20B16 motorları için düşünceniz nedir?
    Bildiğiniz gibi 2 litre 245 hp gücündeki motorun hacim küçültmesine gidilmiş hali.
    F10 5 serisinde ve E84 X1 serisinde kullanılan ve 170 HP olan bu motorlardan rahatlıkla 240 HP civarı güçler alınmakta.

    Alıntıları Göster
    Sonraki mesajimda belirttigim gibi muhendisin yaptigi ise degil sokak arasi yazilimlara lafim. 170 ten 240 ciddi guc farki var motorlardaki her sey ayni ise 240 ligin omru daha az olacak bu bir gercek ama karsinda bir muhattabin var her ne kadar TR de distributorler araclarinin arkasinda durmasa da muhattabin BMW Almanca yazar maili yollarsin.

    Yazilimda ise kime mail atacaksin? Ben ugrasmam ne yazilimli arac alirim ne kendim yaptiririm.

    Performans icin donanimdan kisarim gerekirse marka model degisirim. Su anki aracimda ic donanim olarak Aux ve dijital klima haric hicbir donanim yok neredeyse ama ayni paraya gidip 122 lik Scirocco veya 2. El dolu golf almadim cunku performans istiyordum.

    Turkiye'de modifiyenin %90 i sadece yazilima yuklenip beygir arttirmak, parca degisimi yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 3 Temmuz 2020; 14:11:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Sonraki mesajimda belirttigim gibi muhendisin yaptigi ise degil sokak arasi yazilimlara lafim. 170 ten 240 ciddi guc farki var motorlardaki her sey ayni ise 240 ligin omru daha az olacak bu bir gercek ama karsinda bir muhattabin var her ne kadar TR de distributorler araclarinin arkasinda durmasa da muhattabin BMW Almanca yazar maili yollarsin.

    Yazilimda ise kime mail atacaksin? Ben ugrasmam ne yazilimli arac alirim ne kendim yaptiririm.

    Performans icin donanimdan kisarim gerekirse marka model degisirim. Su anki aracimda ic donanim olarak Aux ve dijital klima haric hicbir donanim yok neredeyse ama ayni paraya gidip 122 lik Scirocco veya 2. El dolu golf almadim cunku performans istiyordum.

    Turkiye'de modifiyenin %90 i sadece yazilima yuklenip beygir arttirmak, parca degisimi yok.

    Alıntıları Göster
    Merhaba,

    Ben E84 X1 aracıma yaptırmıştım, ama her araca aynı yazılımı kopyalayıp yazan sokak arası "yazılımcıyım" diyen birine değil. Gorilla Performance'ın TÜrkiye bayisi olan GeForce Motorsport'da yaptırmıştım. Yazılımlı olarak 90.000 km kadar kullandım. Öyle devamlı tam gaz giden biri olmadım hiç, yaş zaten 46. Beklentim rampalarda bayılma yaşamamak idi. Ve benim için yeterli bir yazılımdı. Yazılım ile ilgili hiçbir sorun yaşamadım. Zaten bakımlarını düzenli Özgörkey'de yaptırıyordum. Satarken üzerine performans yazılımı olduğunu özellikle belirterek bayiye takasa verdim. Yazılımcıların iddia ettiği gibi yakıt tasarrufu yaşamadım tabii ki. 9,5 lt/100km ortalamasında kullandım.

    Benim makina mühendisi olarak şahsi düşüncem her araca yapılmaz, her motora yapılmaz, her yapıyorum diyene yaptırılmaz. Ama bu motorlarda hem emisyon gereksinimleri yüzünden, hem farklı coğrafyalarda sorun yaşanmaması için, yakıt tasarrufu için, sorunsuzluk için, uzun ömür için atıl bırakılan bir güvenlik bölgesi var. Bu bölge içinde bilinçli şekilde oynanabilir, remap yapılabilir. Motorun ömründen mutlaka yiyeceğiz, bunun farkında olarak yapılıyor. Orjinal parçalarla düzenli bakımları yapılan, anlamsızca zorlanmayan sağlıklı kullanılan bir motor 400-500 bin km'leri rahatlıkla görecektir. Yazılım yapılarak bu ömürden yeniyor biraz. Ama eğer yazılım sonrası 30.000 km içinde motoru elimize alıyorsak ya araca yapılan yazılım uydurmasyon kopya dengesiz bir yazılımdır, ya sahibi her ışıktan tam gaz kalkan birisidir, ya motor ürettiğe güce ancak uygun malzemelerle limitlerinde üretilmiş bir motordur, ya da bakımları aksatılmıştır.

    Ayrıca elinde laptop ile dolaşan, "yazılım bizim işimiz abi" şeklinde çalışan insanlara yaptırılacak yazılım pimi çekilmiş bomba gibidir.

    Ben yazılımlı araç alır mıyım? ben de almam. Çünkü yazılım yapanın kim olduğunu, ne tür bir yazılımy yaptığını, kullananın nasıl kullandığını bilmiyorum.

    Benim için de araç için önemli olan performans. BMW'den önce Volvo S80 T6 ve Honda Accord 3.0 V6 kullanıyordum. BMW X1'i babama almıştık, annem ısınamadı, dar geldi. Ben aldım kullandım. Performansı yeterli gelmeyince yazılım işini araştırdım ve teknik olarak elimdeki motor ile ilgili ikna olunca yaptırdım. Şimdiki aracım 2018 Volvo S60 D4. Sıfır alırken verdiğim paraya BMW 318i veya Mercedes C180 de alabiliyordum. Ama ben de performans için mantığımı kullandım ve gittim Volvo aldım. Çevremdekilerin bir kısmı, "o kadar para verdin, mercedes alsaydın" dedi. Ama umurumda değil. Ben kullanırken içime siniyor ya, benim için yeterli...

    Selamlar




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.