Şimdi Ara

soğuk havada araç neden çalışmaz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
83.203
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kışın soguk havada eksili derecelerde aracın çalışmama sebepleri nelerdir?Karbüratörlü veya enjeksiyonlu olması etkiler mi?Eski olması etkiler mi?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Soğuk Hava Koşullarında Araç Çalışmama Nedenleri

    Kış aylarında, "soğuktan araba çalışmıyor" sorunu sıklıkla karşılaşılır. Bu sorun, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir:

    • Zayıf veya Bitmiş Akü: Soğuk hava, araç akülerinin kapasitesini düşürür. Zayıf veya bitmiş bir akü, motoru çalıştırmak için yeterli gücü sağlamayabilir.
    • Kalın Motor Yağı: Soğuk havalarda motor yağı koyulaşır ve motorun iç parçalarına ulaşmasını zorlaştırır. Bu, marş motorunun motoru döndürmek için daha fazla güç harcamasına neden olur ve çalışmayı engelleyebilir.
    • Yakıt Sistemi Sorunları: Yakıt sisteminde su birikmesi veya donması, yakıtın motora ulaşmasını engelleyebilir. Özellikle dizel araçlar, düşük sıcaklıklarda yakıttaki parafin kristalleşmesine karşı hassastır.
    • Bujiler: Bujiler, hava ve yakıt karışımını tutuşturarak motorun çalışmasını sağlar. Soğuk havalarda, bujiler aşınabilir veya kirlenebilir ve tutuşma sağlayamayabilir.
    • Kompresyon Kaybı: Silindir contaları veya piston segmanları hasar gördüğünde, motor kompresyon kaybeder. Soğuk havalarda, kompresyon kaybı, motoru çalıştırmayı daha da zorlaştırabilir.

    Çözümler:

    Araç çalışmama sorununu gidermek için şu adımları takip edebilirsin:

    • Aküyü kontrol et ve gerekirse şarj et veya değiştir.
    • Motor yağını soğuk hava koşullarına uygun, ince bir yağla değiştir.
    • Yakıt sistemini kontrol et ve su veya donma olup olmadığını kontrol et.
    • Bujileri kontrol et ve gerekirse değiştir.
    • Motor kompresyonunu test et ve gerekirse onarım yaptır.

    Soğuk havalarda araç çalışmama sorununu önlemek için, akünü düzenli olarak kontrol et, uygun motor yağını kullan ve yakıt sisteminin temiz olduğundan emin ol. Ayrıca, aracını gece boyunca kapalı bir alanda veya tente altında park etmek, motoru soğuktan koruyabilir ve çalıştırmayı kolaylaştırabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Yakıt geç buharlaştığı ve motor yağı çok kalınlaştığı için isteksiz çalışırlar. İyi bir karbürayonla enjeksiyon kadar kararlı bir ilk çalışma sağlanabilir yalnız havanın soğukluğuna göre çalştırmadan önce gaza ne kadar basılacağına iyi karar vermek ve emme manifoldunda buharlaşma için biraz zaman tanımak gerekir.

    -5°C'nin altında 0w ile başlayan yağların ilk çalışmadaki devir stabilitesi için katkısı vardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Yakıt geç buharlaştığı ve motor yağı çok kalınlaştığı için isteksiz çalışırlar. İyi bir karbürayonla enjeksiyon kadar kararlı bir ilk çalışma sağlanabilir yalnız havanın soğukluğuna göre çalştırmadan önce gaza ne kadar basılacağına iyi karar vermek ve emme manifoldunda buharlaşma için biraz zaman tanımak gerekir.

    -5°C'nin altında 0w ile başlayan yağların ilk çalışmadaki devir stabilitesi için katkısı vardır.
    bu durumda soğuktan etkinliğini yitiren akününde büyük katkısı vardır..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: matrix22

    bu durumda soğuktan etkinliğini yitiren akününde büyük katkısı vardır..

    Alıntıları Göster
    yani birazcık bakımla 5-6 bin liralık biaraç(tempra) kışın çalıştırılabilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SAYIN ÖĞRENCİ -- 3 Eylül 2010; 17:56:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇÖL KARTALI

    yani birazcık bakımla 5-6 bin liralık biaraç(tempra) kışın çalıştırılabilir mi?

    çalışır.
    önemli olan marş motoru ve akünün güçlü olması.
    kışın akünün etrafını bildiğimiz beyaz köpük ile sarmak iyi olur. biz yıllar boyunca eski dizeli bu şekilde çalıştırdık. benzinli motor, dizelden daha kolay çalışır kışları.

    akü, ve marş motorunun bakımlarını yaptırın. karbüratör ayarı ve temizliğini, buji, platin, avans ayarı yaptırdıktan sonra çalışmaması için bir sebebe kalmaz kolay kolay.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ÇÖL KARTALI

    yani birazcık bakımla 5-6 bin liralık biaraç(tempra) kışın çalıştırılabilir mi?

    çalışır.
    önemli olan marş motoru ve akünün güçlü olması.
    kışın akünün etrafını bildiğimiz beyaz köpük ile sarmak iyi olur. biz yıllar boyunca eski dizeli bu şekilde çalıştırdık. benzinli motor, dizelden daha kolay çalışır kışları.

    akü, ve marş motorunun bakımlarını yaptırın. karbüratör ayarı ve temizliğini, buji, platin, avans ayarı yaptırdıktan sonra çalışmaması için bir sebebe kalmaz kolay kolay.

    Alıntıları Göster
    6000 bin liraya kadar araç bakıyorum da korkuyordum eksili derecelerde çalışmaz da canımı sıkar diye.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAYIN ÖĞRENCİ

    6000 bin liraya kadar araç bakıyorum da korkuyordum eksili derecelerde çalışmaz da canımı sıkar diye.

    Alıntıları Göster
    Yok hocam boşuna korkuyosun yani araç bakımlı olduktan sora kesinlikle çalışacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: matrix22

    Yok hocam boşuna korkuyosun yani araç bakımlı olduktan sora kesinlikle çalışacaktır.

    Alıntıları Göster
    15 senelik aracım kışın -20 derecede tek marşta çalışıyor. Bakımını yaptırdıktan sonra sorun olmaz.
  • enjeksiyon önemli değil mi?










    quote:

    Orijinalden alıntı: E.S 43

    15 senelik aracım kışın -20 derecede tek marşta çalışıyor. Bakımını yaptırdıktan sonra sorun olmaz.

    markası modeli nedir hocam?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAYIN ÖĞRENCİ

    enjeksiyon önemli değil mi?










    quote:

    Orijinalden alıntı: E.S 43

    15 senelik aracım kışın -20 derecede tek marşta çalışıyor. Bakımını yaptırdıktan sonra sorun olmaz.

    markası modeli nedir hocam?

    Alıntıları Göster
    samaranın kitapçığında kışın soğuk havalarda birkaç saniye farları yakıp akünün ısınmasını sağlayın ve hemen sonra marşa basın yazıyordu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇÖL KARTALI



    enjeksiyon önemli değil mi?










    quote:

    Orijinalden alıntı: E.S 43

    15 senelik aracım kışın -20 derecede tek marşta çalışıyor. Bakımını yaptırdıktan sonra sorun olmaz.

    markası modeli nedir hocam?


    Karbüratörlü benzinli 94 model şahin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ES3NT

    quote:

    Orijinalden alıntı: ÇÖL KARTALI



    enjeksiyon önemli değil mi?










    quote:

    Orijinalden alıntı: E.S 43

    15 senelik aracım kışın -20 derecede tek marşta çalışıyor. Bakımını yaptırdıktan sonra sorun olmaz.

    markası modeli nedir hocam?


    Karbüratörlü benzinli 94 model şahin.

    Alıntıları Göster
    Araç bakımlı olduktan sonra korkmanıza gerek yok. Arkadaşında söylediği gibi Dizel motorların çalışması daha çok problem olur soğuk havalarda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ

    Araç bakımlı olduktan sonra korkmanıza gerek yok. Arkadaşında söylediği gibi Dizel motorların çalışması daha çok problem olur soğuk havalarda.

    Alıntıları Göster
    erzurumda kışın o zemheri zamanında dizel arçalar çalışmıyor.
    genellikle yakıt filtresindeki mazot donuyor.
    nadiren depodaki mazotta donabiliyor.
    ama erzurumda kapalı garajda kalmayan dizel 2 ay kesinlikle çalışmıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    erzurumda kışın o zemheri zamanında dizel arçalar çalışmıyor.
    genellikle yakıt filtresindeki mazot donuyor.
    nadiren depodaki mazotta donabiliyor.
    ama erzurumda kapalı garajda kalmayan dizel 2 ay kesinlikle çalışmıyor.

    Alıntıları Göster
    Enjeksiyon şu açıdan önemli... İyi bir karışım manifold yüzeyine de bağlı. Karbüratörden silindire kadar uzun bir yol oluyor, emme manifoldu belli bir ısıya ulaşıncaya kadar silindire stabil bir şekilde iyi karışmış benzin/hava karışımı vermede aksamalar olabiliyor, çünkü karbüratörün metrajladığı hava/yakıt karışımındaki yakıt tekrardan soğuk manifoldun yüzeyinde yoğuşuyor. İyi bir karbüratör sistemi kararlı bir ilk çalışma verir fakat motor çalışır çalışmaz yük altına alınırsa, artan (değişken) yakıt ihtiyacı karşısında aksamalar silkelemeler daha sık olabilir. Bence manifold ısınıncaya kadar, yolları kısa olan "multi-port" veya direkt tip enjeksiyonların avantajı vardır.

    Bir de karbüratörde aracı iyi tanımış olmak, kullanma kılavuzunu okumuş olmak gerekir. Çünkü -20°C gibi soğuklarda yanlış çalıştırma tekniği silindirin kolay "boğulmasına", yani bujilerin benzinle ıslanmasına sebebiyet verebilir. Bujilerin kuruması da soğuk havada uzun zaman ister.

    Yalnız tabii iyi ve kötü enjeksiyonlar olduğu gibi iyi ve kötü karbüratörler de var. Elektrikli seramik ısıtmalı, otomatik jikleli, hatta motor marş aldığında marşı otomatik kesen, lambda sinyalini kullanan, manifold ve atmosfer basıncını karşılaştırarak yakıtı zenginleştiren ve avansı ayarlayan değişken memeli karbüratörler olduğu gibi, Sıcak tutmak için basitçe eksoz manifoldunun üzerine yerleştirilmiş, yazın kaynama ve hava yapan, soğukken de geç ısınan, stabil rolanti veremeyen, yakıt kanallarında sifonlar olmadığı için sık tıkanan karbüratörler de vardır. Bu modeller enjeksiyona geçtiğinde sahipleri enjeksiyonu sevdiler tabii. Ama tersi durumlar da oldu, bazen de enjeksiyon 80'lerin benziniyle sürekli tıkanıp kesiklik yapan, kesiklik yapmadığında da vaadedilen tasarrufun alınmadığı üretici için ucuz sürücü için pahallı bir icattı.

    Bugün arabaların çabuk çalışmasında, asıl etkisi olan şeyler 1) Geçtiğimiz 10-15 senede yaklaşık iki katına çıkan marş motorlarının devri 2) İlk çalıştırmada bujileri ard arda ateşleyebilen elektronik ateşleme. Her kompresyonda bujiler pek çok defa ateşleniyor, iki veya dört adet kullanılan indüksiyon bobinlerinin her birinin indüklenme zamanı daha çok oluyor, daha yüksek voltaj sürekli elde edilebiliyor. Veya platinde sorun teşkil edecek 35bin Volt kadar kadar yüksek voltaj kullanılıyor.

    Özetemek gerekirse, bugün de iyi bir karbüratörü kötü bir enjeksiyona tercih ederdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 21 Eylül 2010; 22:27:13 >




  • soğuk havada markası lada olmayan araçlar neden çalışmaz olacaktı konunun başlığı...-45 derece tek tıkta lada çalışıyor samara yani.
  • -30 derecede tek seferde calisan alfa romeo 155 Q4 modeline saygilar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇÖL KARTALI

    yani birazcık bakımla 5-6 bin liralık biaraç(tempra) kışın çalıştırılabilir mi?

    ilk çalıştırmada benzini kullanmak da etkilidir
  • soğuk havada daha iyi çalışıyor
  • darktreys kullanıcısına yanıt
    ve fiat bis...
    polonya üretimi, -5 derece tek marşta çalışıyor. sonrasında jigle'i çeyrek açıp yürüyebiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sahin261

    ve fiat bis...
    polonya üretimi, -5 derece tek marşta çalışıyor. sonrasında jigle'i çeyrek açıp yürüyebiliyor.
    Dizel araçlarda böyle bir durum olduğu zaman akıllara ilk Kızdırma Bujisi arızası gelir.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.