< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 12 Eylül 2021; 16:12:9 > |
Klima açık olarak arabayı çalıştırmak zararlı mı?
-
-
Klimayı bilmem ama akü için zararlı olabilir. -
Aküyü bilmem ama marş motoru için zararlı olabilir. -
Doğru, araba o halde daha geç çalışıyor veya tek marşta çalışmıyor. -
Bi halt olmaz. Yıl olmuş 2021 -
Arabayı kapatırken doğru ama çalıştırırken klimanın açık olması fark etmez. Kompresor açık olsa bile çalıştıktan belli bir süre sonra devreye girer.
-
Eski arabalarda far açık çalıştırdığınızda farın gücü düşer, dalgalanma olurdu. Evet, böyle zararlı. Fakat sonradan çıkan arabalarda marş basarken beyin otomatik olarak her şeyi kapatıyor zaten çalışana kadar. Mesela Megane'da far, teyp vs. açık olsa da starta bastiginizda hepsini kapatıp arabayı çalıştırıyor, sonra tekrar acıyor bunları. Bence böyle arabalarda sorun olmaz. -
Park edilecek yere yaklaşırken önce AC tuşuna basıp klimayı kapatıp hava kanallarındaki nemi bertaraf etmek önerilir. Böylece klima sisteminde küflenme meydana gelmez, koku oluşmaz.
Çalıştırırken açık kalmış olması önemli değil çünkü yukarıdaki arkadaşın da dediği gibi direkt devreye girmez.
Bir de klimayı devreye alınca birden yüksek devir çevirmek de pek önerilmez en azından kompresör yeterli basınca ulaşana dek kısa bir süre. -
Ben de bunu yazmak için gelmiştim. Araçlarda klima Full Auto modda ya da yarı Auto modda olsa dahi kontağı açtığınızda klimayı açık ve sonuna kadar çalıştırılacak şekilde bırakılmış olsa bile devreye almıyor. Otomatik en kısık konuma getiriyor. Marşa bastıktan sonra da devreye almıyor. Araç bir 15-20 saniye rölantide çalıştıktan sonra otomatik olarak fanları ve kompresörü yavaş yavaş hızlandırarak son kontağı kapatmadan bıraktığınız konuma getirerek çalıştırıyor. Klima manuel ise kompresörü devreye sokarak marş bastıracağını sanmam. Sadece fan püfür püfür çalışan şekilde bırakılmış ise onu elinizle kısmak gerekebilir kontağı çevirdiğinizde sert üfleyecektir. Onu da yapıyordur herkes zaten. Şahsen benim klima paneli 7/24 açık ve full auto modunda. Yapılması gereken her şeyi araç kendisi ayarlıyor zaten dış sıcaklığa göre içerisini karşılaştırarak. On Off hiç yapmıyorum ben. Hava akışını sağlayan klapelere de zararlı diyorlar sürekli aç kapat yapmak.
-
Hala 2000 öncesi sanayi ağızları devam ediyor. Pejo araba yaramaz, bunda elektronik malzeme çok yeğenim kolay bozulur bu. -
iyide herkesin arabası sıfır değilquote:
Orijinalden alıntı: amadeus99
Bi halt olmaz. Yıl olmuş 2021 -
Özellikle elektrik desteği olmayan klima kompresörü kullanılan araçlarda(2015 öncesi genellikle elektrik desteksiz oluyor) klimanın sağlığı açısından ustanın dediği doğru. Kompresör içinde gaz sıkışması nedeniyle dağılma olabilir.
Not: kesin bilgi değildir, yaymayalım....
-
Klima kaplini düğmeye direkt bağlı değildir. Bir şey olmaz. Direkt bağlı olan marka model varsa onu öyle yapanın kafasına s*çayım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cormen -- 13 Eylül 2021; 14:18:3 > -
Aracım yeni değil, 2005 model manuel klimalı araç için soruyorum. Marka Citroen.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 13 Eylül 2021; 19:49:30 > -
Aracı çalıştırırken durdururken farları ve klimayı daima kapatırım,
klima durmaya yakın kapatır içindeki soğuk havayı atmasını sağlarım
Motor normal rolantiye düşene kadar da klimayı açmam. Yüklenmeye gerek yok.
Lüks arabalarda bunlar geçerli olmayabilir.
-
quote:
Orijinalden alıntı: mur@t_333
Park edilecek yere yaklaşırken önce AC tuşuna basıp klimayı kapatıp hava kanallarındaki nemi bertaraf etmek önerilir. Böylece klima sisteminde küflenme meydana gelmez, koku oluşmaz.
Çalıştırırken açık kalmış olması önemli değil çünkü yukarıdaki arkadaşın da dediği gibi direkt devreye girmez.
Bir de klimayı devreye alınca birden yüksek devir çevirmek de pek önerilmez en azından kompresör yeterli basınca ulaşana dek kısa bir süre.Hocam aslinda klimadan gelen hava daha az nemlidir. Asil disaridaki hava nemlidir. Teorik olarak kilmayi kapatip disaridan gelen havayi uflettirirseniz, soguk hava kanalina nemli hava ufletmis olursunuz, bu da hava kanalinin icinde yogusmaya neden olacaktir. Yani sizin soylediginizin tam tersi bir etki. Tabi disaridaki de nem oranina bagli durum.
-
Bizde öyle yok malesef. Far auto konumundayken akşam kontağı açtığımda far yanıyor, çalıştırırkende far açık bi şekilde çalıştırıyor arabayı. Öyle çalıştırınca haliyle farda marş yapar gibi kısılıp yanıyor. Arabayı çalıştırmadan önce farı 0 a alıp çslıştıktan sonramı farı açmalıyız ?quote:
Orijinalden alıntı: BF.Skinner
Eski arabalarda far açık çalıştırdığınızda farın gücü düşer, dalgalanma olurdu. Evet, böyle zararlı. Fakat sonradan çıkan arabalarda marş basarken beyin otomatik olarak her şeyi kapatıyor zaten çalışana kadar. Mesela Megane'da far, teyp vs. açık olsa da starta bastiginizda hepsini kapatıp arabayı çalıştırıyor, sonra tekrar acıyor bunları. Bence böyle arabalarda sorun olmaz. -
quote:
Orijinalden alıntı: MeGaDave06
Bizde öyle yok malesef. Far auto konumundayken akşam kontağı açtığımda far yanıyor, çalıştırırkende far açık bi şekilde çalıştırıyor arabayı. Öyle çalıştırınca haliyle farda marş yapar gibi kısılıp yanıyor. Arabayı çalıştırmadan önce farı 0 a alıp çslıştıktan sonramı farı açmalıyız ?
Alıntıları GösterKesinlikle. Farı kapatıp arabayı çalıştırmalısınız. Ben eski bir arabada öğrendim araba kullanmayı. Bana öğretilenlerden biri de bu konuydu. Far açık çalıştırmak sanırım aküye zarar veriyordu. Yanlış hatırlamıyorsam öyle demişlerdi.
-
Şöyle ki aracınız yeni modellerden biri değilse klima kompresörü motora ek yük bindiren bir etmen, bu sebeple ilk çalıştırmada klimanın açık olması rölanti devrini yukarda tutacaktır yağda henüz ısınmadığı için sürtünme oranı yüksek olcaktır ama bu orta vadede soruna sebebiyet vermeyebilir ,uzun vadede sorun yaşatırsa yaşatır.
Elektirikle çalışıp motordan gücünü almayan kompresörler de mevcut, onlarda problem olacağını sanmıyorum.. -
Doğrudur hocam. O zaman bu manipülasyon diyebilir miyiz ? Çünkü auto konumuna sahip bütün alman premiumları, range rover jaguar rolls royce gibi araçlar falan karanlıktayken far açıkken çalıştırıyor.quote:
Orijinalden alıntı: BF.SkinnerKesinlikle. Farı kapatıp arabayı çalıştırmalısınız. Ben eski bir arabada öğrendim araba kullanmayı. Bana öğretilenlerden biri de bu konuydu. Far açık çalıştırmak sanırım aküye zarar veriyordu. Yanlış hatırlamıyorsam öyle demişlerdi.
Alıntıları Göster
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Bi halt olmaz. Yıl olmuş 2021
|
Park edilecek yere yaklaşırken önce AC tuşuna basıp klimayı kapatıp hava kanallarındaki nemi bertaraf etmek önerilir. Böylece klima sisteminde küflenme meydana gelmez, koku oluşmaz.
Çalıştırırken açık kalmış olması önemli değil çünkü yukarıdaki arkadaşın da dediği gibi direkt devreye girmez. Bir de klimayı devreye alınca birden yüksek devir çevirmek de pek önerilmez en azından kompresör yeterli basınca ulaşana dek kısa bir süre. |
|
Benzer içerikler
- bmw 520i hangi yağ kullanılır
- kia sportage mi nissan qashqai mi 2024
- boya ölçüm cihazı tavsiye
- hyundai i20 1.4 benzinli hangi yağı kullanılır
- opel corsa 1.2 t kronik sorunlar
- 2024 kia sorento
- mg es5
- hyundai tucson hibrit yorum
- pejo 3008 2024
- mazda 2024
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X